Teraz jest So, 21 sty 2017, 16:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 3 paź 2016, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam serdecznie, jestem nową użytkowniczką forum i od 2 miesięcy użytkowniczką Mazdy 6 1.8. Odkąd kupiłam auto mam z nim problem (choć mój mechanik zapewniał , że po wymianie filtrów i olejów problem zniknie). Problem pojawia się na zimnym silniku, podczas jednostajnej jazdy (nie podczas przyspieszania) - auto zaczyna zwalniać - jakbym zdjęła nogę z pedału gazu. Po dociśnięciu pedału gazu auto zwalnia jeszcze 1-2 sekundy, po czym wystrzela do przodu jak z procy. Po rozgrzaniu problem znika. Mechanik podłączał do kompa - żadnych błędów nie ma i on nie ma pomysłu o co chodzi :idea: Jeśli macie jakieś pomysły chętnie skorzystam. I jeszcze pytanie czy w serwisie Mazdy po podłączeniu do ich kompa znajdą problem czy szkoda kasy na diagnozę w serwisie? Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 43
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Cześć mam dokładnie taki sam problem jak opisałaś, czy udało Ci się go rozwiązać? U mnie po wymianie świec, przewodów, czyszczeniu sita paliwa, filtrach, oleju. Brak pomysłów...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 15:20 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czy w momencie spadku prędkości spadają również obroty? Jeśli nie spadają/utrzymują się na mniej więcej tym samym poziomie, a przy dodaniu gazu obroty się podnoszą a prędkość dopiero po chwili to sprawdziłbym sprzęgło, być może się ślizga.
Jeśli obroty spadają wraz ze spadającą prędkością to już problem gdzieś głębiej. Ale najpierw sprawdziłbym tak jak opisałem wyżej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 sty 2017, 09:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 43
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
U mnie sprzęgło było już wymienione, i wszystko w tym zakresie zrobiłem. Dzisiaj sprawdzałem z ciekawości przewody, ku mojemu zdziwieniu jest przebicie ( nawet miesiąca nie mają). Ale tutaj pojawia się pytanie, czy z cewki zapłonowej iska może iść i przeskakiwać na przewodzie czy to faktycznie przewód? Widoczne przebicie jest na jednym (najdłuższym) przewodzie. Sytuacja nieciekawa bo kupione na allegro... Jednak w sklepie warto kupować i nie bujać się z problemem odsyłania....

-- Dodano: Cz, 12 sty 2017, 09:37 --

Problem rozwiązany. Pierwsza sonda lambda miała przerwany obwód i grzałka nie działała. Izolacja termiczna zdjęta, zaizolowane przewody i wszystko jest super. Brak błędu nie nakierował mnie odrazu ale kilka rozmów z mechanikami i krok po kroku jest...
Był to też powód występowania iskry na przewodach... tak naprawdę była wszędzie na cały silniku.
Wnioskiem jest - jeżeli auto szarpie, łapie "kangura" to pliwo źle dawkowane jest, układ zapłonowy warto wykluczyć, jak również sonde lambda.
Może głupota z mojej strony ale uczymy się na błędach :)
Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.