Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 14:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zabrałem się dzisiaj za odświeżenie opraw mocowania amortyzatorów w mojej Maździe.

Zaopatrzyłem się w lokalnym sklepie w podkład, czarny mat w spray'u i papier ścierny.
Obrazek

Środek Kelfos znalazł gdzieś w garażu mój tata :D nie wiem skąd to jest i ile ma lat ale działa... (efekty później pokażę)

Wyglądało to tak:
Obrazek

Po zdjęciu mocowań mój optymizm zmalał. :?
Zobaczyłem coś takiego:
Obrazek

Niestety "ruda" zaatakowała już bezpośrednio karoserię.
Najgorzej było w dwóch miejscach:
- tak gdzie jest otwór na plastikowy korek mocujący
- oraz wokół otworu który jest po nic - na mocowaniu amortyzatora jest w tym miejscu okrągła naklejka maskująca.

Potraktowałem "rudą" papierem ściernym o grubości 100 i zamalowałem środkiem Kelfos :)
Obrazek

Pojechałem ze zdemontowanymi mocowaniami do lokalnego znajomego - lakiernia proszkowa + piaskowanie.
Tak wyglądały mocowania przed piaskowaniem:
Obrazek

Tak po piaskowaniu:
Obrazek

Nie miałem czasu czekać na malowanie proszkowe, ponieważ potrzebowałem auta na wieczór.

Mocowania pomalowałem sam, na początek podkład antykorozyjny (kilka warstw):
Obrazek

Po doschnięciu podkładu na mocowaniach zabrałem się za nakładanie lakieru (także kilka warstw):
Obrazek

Po powrocie z lakierni środek na korozję Kelfos zrobił to co powinien :>
Obrazek

Wyglądało to już całkiem przyzwoicie :wink:
Może już to było wystarczające ??? i moje dalsze kroki były już zbędne ?

Dla pewności całość obkleiłem taśmą papierową i wyczyściłem papierem ściernym.
Na początek 100-tką, później 400-setką.
Dalej zamalowałem to podkładem antykorozyjnym w spray i zamalowałem farbą.
Obrazek

Efekt końcowy:
Obrazek

Efekt końcowy może nie powala estetyką ale na pewno zatrzymałem postęp rudej.
Lubię jak coś jest dobrze zrobione dlatego nie zostawię tak tego :)

Namierzyłem w okolicy firmę która dobiera lakiery w spray'u !
Może w przyszłą sobotę podjadę do nich żeby dobrali mi taki spray.
Zdejmę te mocowania amortyzatorów, zmatuję powłokę którą naniosłem i ładnie "psiknę" w kolor. :D

Niestety "ruda" zaatakowała już u mnie karoserię, dalej niż same mocowania. ehhh
Mazda takie piękne auto, a tak dali dupy z tą "rudą szmatą" ;((

Może nie jest to idealne wykonanie ale jestem zadowolony z tego co dzisiaj udało mi się zrobić !
Teraz zostało tylko umyć Mazdę zatankować i cieszyć się jej widokiem :lol: :) <pucu>

Pozdrawiam papa

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2016, 08:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Dobra robota ,moj amerykaniec tak szybko jie rdzewieje jak europejczyki
<spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 cze 2016, 10:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
W wielu przypadkach rdza nie byłaby tak dokuczliwa o ile poprzedni właściciele/właściciel/właścicielka zadbaliby o odpowiednią konserwację.

-- Dodano: So, 25 cze 2016, 11:31 --

Byłem dzisiaj w mieszalni farb Sikkens.
Dobiorą mi na wtorek-środę kolor 32G z palety Mazdy :)
Doradzono żebym lekko bezbarwnym lakierem to "psiknął" - wzmocni bazowy kolor.

Kupiłem od razu bezbarwny lakier w spray'u - koszt 17zł
Koszt spray'u w kolorze 32G około 40-50zł (w zależności czy będzie wymagana perła)

Ogólnie facet, z którym rozmawiałem luuubi Mazdy, tylko odstrasza go rdza.
Sam obecnie jeździ Aflą 147 1.9JTD i sobie chwali bardzo :)

Pogawędkę przerwał Nam klient.
Ciąg dalszy nastąpi... papa

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 cze 2016, 11:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przed lakierowaniem ubytki poszpachlujesz?

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 cze 2016, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ubytków w karoserii nie ma, widać tylko głębsze wżery na mocowaniach amortyzatorów.
Zmatuje je jeszcze raz, zapodkładuje i jeszcze raz na czarno pomaluje.

Pewnie całość będę robił w sobotę kolejną, to postaram się wrzucić jakieś fotki.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 cze 2016, 12:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zrozumiałem, że mocowania chcesz w kolor prysnąć. Tak czy inaczej, skoro masz zamiar i tak je jeszcze raz maznąć na czarno, to ja bym poszpachlował te wżery :-)

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 10:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Już wyjaśniam.

Mocowania amortyzatorów są oryginalnie w kolorze czarnym i tak zostaną :)
W kolor chcę pomalować samą karoserie pod tymi mocowaniami i dookoła nich.

Jak się przypatrzysz na fotkę:
Obrazek

To zauważysz, że to co pomalowałem podkładem widać wokół tych mocowań.
Chcę zdjąć mocowania, zmatować to co zapodkładowałem + troszkę więcej, pomalować to dobranym kolorem i lekko potraktować bezbarwnym.

Co do mocowań to nie wiem czy warto je szpachlować, gdzieś w intrnecie wypatrzyłem zamienniki za 30zł/szt :)

-- Dodano: So, 9 lip 2016, 11:40 --

Tydzień temu nie miałem czasu, dzisiaj tylko troszkę dlatego zrobiłem 50% zadania <bach>

Lakier odebrałem, kosztował 47,5PLN.
Zabrałem się za zdemontowanie mocowania.
Następnie przygotowanie do malowania:
1) oklejenie taśmą, aby nie zniszczyć oryginalnego lakieru
2) na początek papier o grubości 240
3) etap kolejny to papier o grubości 400
4) wykończenie na sucho papierem 1500
5) zerwałem taśmę papierową i okleiłem ponownie, tak aby miejsce malowania było troszkę większe niż to które przygotowałem wcześniej
6) dodatkowo poprawiłem całość papierem 1500
7) odtłuszczenie
8) malowanie lakierem - bazą
9) delikatnie "psiknęcie" bezbarwnym

Oto efekt końcowy lewej części (prawa musi poczekać :D )

Obrazek
Obrazek

Widać lekkie odcięcie :|
Jak świeży lakier doschnie i się trochę zabrudzi spróbuję lekko przypolerować całość ręcznie.
Mam nadzieję, że taki zabieg zmniejszy widoczność moich zdolności lakierniczych :lol:

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 15:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Użyj gąbki lakierniczej to nie będzie tak widać odcięcia.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.