Teraz jest Wt, 17 sty 2017, 05:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 06:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zdania są rózne, ale czytając w necie sporo osób do stalówek zaleca inne nakrętki niż do aluminiowych. W sumie jak wyglądają tak samo to powinny być dobre i do jednych jak do drugich, ale nie będę się wymądrzał bo nie wiem. Ja zawsze miałem dwa komplety i sporo osób też tak praktykuje. Co do ochrony, to nie popadajmy w przesadę. Kiedyś ludzie tylko jeździli na stalówkach i problemu nie było <spoko> Mnie osobiście bardziej nawet pasują czarne nakrętki do czarnych stalówek, niż przykręcanie ich chromowanymi.

P.s. Jak tak patrzę na foto, to nie wydaje Ci się że te od alusów mają minimalnie większy stożek i ciut bardziej zwężony? Może zdjęcie tak wyszło? Właśnie czytałem kiedyś że zastosowanie niewłaściwej nakrętki może spowodować obrobienie otworów w feldze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Na próbę przykręciłem 2 sztuki nakrętek od alufelg żeby zobaczyć różnicę
pomimo tego co opisałem wcześniej na wszelki wypadek to i tak te zakupione "specjalne" nakrętki do stalówek (przelotowe stożkowe) zostawiłem na stalowych felgach.
Szukałem w necie jakiegoś wyjaśnienia na te różnice w nakrętkach ale znalazłem że najważniejsze to dobrać profil powierzchni przylegania nakrętki/śruby do felgi

Obrazek
Stożek jest taki sam może faktycznie na zdjęciu tego nie widać.
Co do kołpaków to opinie są rożne, co kto lubi <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lip 2016, 14:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2016
Posty: 4
Lokalizacja: LU
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Odkurzam temat mimo że do sezonu zimowego droga długa. Polećcie mi opony, rozmiar, szerokość, wysokość. Czy nasza polska Debica Frigo 2 sprosta warunkom zimowym czy mierzyć w bardziej wyszukane marki?
Oryginalnie letnie mam na alu 16' a zimowe wolałbym stalowe 15' z trochę wyższą oponą. Po przesiadce na mazdę jestem kompletnym laikiem :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lip 2016, 17:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja Dębicę bym odpuścił, bo nie mają zbyt dobrych rekomendacji. Do miejskiej jazdy i dla niezbyt wybrednego kierowcy pewnie wystarczą, ale ja wolałem dołożyc i mieć coś lepszego i cichszego. Kolego, ja w tamtym roku kupowałem felgi stalowe 15" + opony Fulda KRISTALL MONTERO 3. Z opon jestem bardzo zadowolony i polecam. Ponoc ciut lepsze na śnieg ( zależy od testu) są Nokian Wr D3/D4. Z dość dobrych i przystepnych cenowo opon wytypowałem jeszcze Barum Polaris 3 i Hankook Winter i*cept RS2. Ja za swoje dałem wtedy chyba 740zł za komplet. Teraz dla przetestowania pewnie bym zamówił te Nokiany. Opony wybierałem po opiniach i ocenach w serwisie Oponeo oraz innych serwisach np. Ceneo, Opineo czy forach motoryzacyjnych. Opony letnie mam 16" 205/55, natomiast zimówki 15" 195/65.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 00:06 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam Panowie,
jako że na zimę szkoda mi moich 18" alu, przymierzam się do skompletowania nowego zestawu na zimę, czujniki, felgi stalowe i opony. Taki zestaw wstępnie wytypowałem:

http://allegro.pl/felgi-stalowe-16-5x11 ... 62562.html
http://allegro.pl/czujniki-cisnienia-tp ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/4x-nexen-winguard-sno ... 49858.html

Co wy na takie zestawienie? Czy te czujniki nie będą miały problemów z tymi felgami?
całość z przesyłkami zamyka się w 1750zł, mniej niż hankook'i które patrzyłem do moich 18-stek :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 23:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Panowie szukam felg do mojej GY, jaka średnica otworu centralnego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 23:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
67,1 mm

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 08:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dzięki wielkie! A czy felgi 15" z jakimiś zimówkami dadzą radę? Boję się, że będzie dużo różnica w porównaniu do moich 16"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 13:54 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 111
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Maciejmacku do M6 były w standardzie np koła 195/65/15 - a one jeżeli chodzi o wielkość prawie się nie różnią od 205/55/16 - mniejsza felga, ale większy profil opony (bardziej balonowe).
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -205-55r16


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 17:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja mam własnie na zime felgi 15" i opony 195/65. Wyglądają ok., bo tez myslałem że bedzie lipa. Najwazniejsze że wtedy sporo mniej kosztują nowe oponki w stosunku do 16" i 205/55.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 07:55 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 186
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja z alu 16" zrobiłem sobie zimę, 205/55 Dębica Frigo 2, może to i klasa budżet, ale dla mnie opona starsza niż 5lat traci wszystkie swoje właściwości. Wolę co 5lat zmienić na taką nową klasę budżet niż jeździć na starszej klasy premium.

Chyba, że kogoś stać na nowy komplet za 1800zł+, ale wtedy rodzi się pytanie dlaczego jeździsz 10-letnią, albo i starszą Mazdą :-P

Nawet w Auto Świat był artykuł o oponach zimowych, używanych zakończony podsumowaniem:
"Lepiej nowe budżetowe niż używane premium"

Na lato będą 17" (już kupione czekają wiosny) i do tego opony 215/45 <zauroczony>

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 08:42 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 111
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
victor1989 napisał(a):
J opona starsza niż 5lat traci wszystkie swoje właściwości

Jest to oczywiście bullshit :lol: ps. jak straci wszystkie właściwości, to jakby bez kół jechał....
Jeździłem na 10 letnich zimowych dunlopach (także w ekstremalnych niemal warunkach w górach, gdzie co parę kilometrów jakiś samochód w rowie) i było ok. Z tymi 5 latami to taka bajeczka do odpowiedniego wychowania konsumentów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 09:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 186
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
PanPawel napisał(a):
ps. jak straci wszystkie właściwości, to jakby bez kół jechał....


Porównanie raczej słabe, bo rozmawiamy o starzeniu się opon.

Myślę, że prawda leży pomiędzy moją, a Twoją opinią.
Kwestia użytkowania oraz obsługi ma największy wpływ na stan opony.

"1 rok magazynowania przekłada się na zmiany starzeniowe jakie zajdą na naszych oponach w ciągu 3 tygodni użytkowania lub chociaż 1 tygodnia użytkowania na delikatnie zaniżonym ciśnieniu!"

Miałem opony całoroczne GOODYEAR Vector 4Seasons, niestety ktoś, nie pilnował ciśnienia w oponach i po 3latach, 2szt użytkowane na przodzie są do wyrzucenia. (bieżnik zużyty nierównomiernie).

Osobiście wolę co 5lat klasę budżet, niż co 10lat nową klasę premium.
"Opinia jest jak dupa, każdy ma swoją..." :lol:

Każdy robi, tak jak on uważa. Ja wolę jechać sobie 130km/h po autostradzie na moich nowych zimowych oponach, niż na 10letnich, jakoś moje poczucie bezpieczeństwa jest większe:)

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 12:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
dzięki Panowie! bez tego forum bym zginął :D "biere" 15-stki !!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.