Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 19:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Region: lubelski
Mam mazdę 6 z 2003r. hatchback- na oryginalnych 16" alufelgach, nie mam ani felg ani opon zimowych. Pytanie laika - czy są felgi do tego modelu 15" i jaki rozmiar i marka zimówek byłyby najlepsze? koła 15" są znacznie tańsze niż 16" stąd mam pomysł aby zamienić moje letnie (205x55) na zimówki 15" tylko jaki rozmiar? kto ma 15" zimówki? jak się sprawdzają w zimie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 10:54 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 152
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
polecam 195/60/15

na 65 (choć tańsze) będzie balon :/

_________________
Obrazek
mazparts.pl CZĘŚCI MAZDA NIE ODBIERAMY PW - ZAPYTANIA/ZAMÓWIENIA WYŁĄCZNIE MAIL/TEL :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 15:09 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2013
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Witam. Jeżeli chcesz 15 cali to polecam standard 195/65/R15.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 kwi 2014, 15:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
wiem, że nie ta pora roku ale mam okazję kupić opony zimowe z felgami stalowymi, aktualnie auto jest na oryginalnych alusach 16, mam pytanie czy do mazdy 6 w kombi po lifice pasować będzie taki zestaw Felgi 6,5Jx16 o rozstawie 5x114,3, ET52,5 opona 205/55 R16 91H ? jestem laikiem w temacie Mazd więc z góry dzięki za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 19 kwi 2014, 15:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Będzie pasować to jest standardowy rozmiar felgi i opony w GG.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 wrz 2014, 13:13 
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Panowie mam możliwość zakupu nowych nalewek 15" po 135 zł za szt na zimę. Dobra opcja?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 wrz 2014, 15:13 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2003
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mam nadzieję, ze wiesz że to jest pół wyrób. Nalewki jak już to dobre są do tych aut które nie wyróżniają się dynamiką jak Suzuki Swift, Yaris i inne tego typu małe auta miejskie.
Poza tym wejdź sobie na motointegrator.pl i przestudiuj koszta nowych opon 15" różnica cenowa niewiele większa przy tych budżetowych - a wg mnie bezpieczeństwo jazdy i trwałość zdecydowanie większe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 8 wrz 2014, 18:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
A ze sie tak zapytam do czego te 15-stki bo do GH ich nie wsadzisz
EDIT:
Sorki. Nie doczytalem ze chodzi o gg.
Ja bym w nalewki nie szedl ale to moje zdanie

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 wrz 2014, 13:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Johny napisał(a):
Nalewki jak już to dobre są do tych aut które nie wyróżniają się dynamiką jak Suzuki Swift

..pewny jesteś ?? co to za porównanie do Swifta czy Yariski, napisz lepiej że do Trabanta Syrenki Żuka Tarpana etc.... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 09:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.10.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam,

Posiadam Mazdę 6 GG (2004). Kupiłem ją na felgach aluminiowych z oponami letnimi 215/45Z/R17. Chciałbym kupić teraz opony zimowe do tych felg. Proszę o radę czy powinienem szukać w identycznym rozmiarze, a kwestią do rozstrzygnięcia pozostanie jedynie cena i producent? Z góry dziękuję za sugestie. (ps. zapoznałem się z wpisami na forum, i wiem jeszcze mniej niż przed ;) )

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 18:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
GG oryginalnie wychodziły chyba na felgach 15"? Ja jak kupowalem auto miałem alusy 16" z oponami 205/55, na zimę zakupiłem sobie stalówki 15" 195/65. Uważam że zimą lepiej jak opona ma wyzszy profil, bo wiadomo muldy, dziury itd. Ja bym na Twoim miejscu kupił 15" a max. 16". Trzeba tez sobie przemysleć ceny opon, bo im większa średnica felgi tym ceny tez sa wyższe. Ja latem za komplet nowych opon zimowych Fulda KRISTALL MONTERO dałem 760zł, więc podejrzewam że na fele 16" już cena by była sporo wyższa a nie mowiąc o 17".

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 18:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Wydaje mi się że GG/ GY wychodziły na 16.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 18:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Całkiem możliwe, chociaż wydawalo mi się że 15". W każdym bądź razie do GG przewiduje się od 15" do 17".

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 18:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
krzysiek1980 chyba nie widziałem mazdy przynajmniej na alu 15" wszystkie widuje na 16". Ale na forum pisali że 15 wchodzą

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 18:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W opisach jest że wchodzą, bo czemu mają nie wejść skoro wszystkie parametry się zgadzają ( otwór centrujący, rozstaw śrub, ET), tylko po prostu wysokośc samej opony będzie większa niż w przypadku 16". W instrukcji też są 15" wymienione i dodatkowo jest sporo tematow na konkurencyjnym forum ludzi którzy zakupili takie fele.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 14:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.10.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Ok, dzięki za sugestie. Albo kupię same opony zimowe w rozmiarze takim jak letnie 215/45/17, albo obręcz stalowa 16 + opona zimowa 205/55/16.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 18:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przemyśl stary wszystko, bo zimą nie ma czym szpanować a najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz podatnośc felg na uszkodzenie. Nie uwazam żeby wybór 17" był zimą dobrym wyborem, bo opona o profilu 215/45 to jest dobra na lato gdzie jest dobra przyczepność a i dziure łatwiej zobaczyć i wyminąć. Przy takim profilu opony wjedziesz w kałużę gdzie pod wodą będzie wyrwa czy uderzysz o krawężnik i felga do prostowania. Ja też mialem dylemat, bo akurat ceny używanych stalowek nie odbiegają tak od siebie znacząco w przypadku 15" vs 16", ale stwierdziłem że na zimę wolę węższą oponę i zamiast mieć większe felgi a tym samym komplet opon używanych, a mniejsze i kupić nowe gumy, wybrałem opcję drugą. Wspomniałem o cenach i to też nie bez znaczenia np. nówki opony Barum Polaris na fele 15" kosztują za komplet 696 zł, na 16" - 1052 zł, a na 17" - ok. 1600 zł, to widzisz jaka jest róznica na korzyść mniejszych felg. Ja już przestalem kupować opony używane, bo po prostu się nie opłaca i nigdy nie wiadomo czy są w pelni sprawne. No chyba że masz nadwyżkę kasy i jeździsz głównie po dobrych głównych drogach? :-P

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 18:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
krzysiek1980 jestem też takiego zdania. Węższa opona w zimę jest lepsza, auto lepiej się drogi trzyma.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 18:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Do tego Ci powiem że przeglądam właśnie drugi sklep internetowy z oponami i w jednym wogóle brak zimówek na felgi 17" a w drugim są ograniczenia co do profilu opony, bo zamiast kolegi 215/45 mają np. 225/45 lub 215/50. Nie wiem jak w przypadku 17" ma się wyskokość gumy x/50 i czy by nie obcierała?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 18:35 
Amator
Offline
Od: 02.09.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Na dziury i ostre kanty ni pomoże nic nawet wysoki profil. x/50 to amerykańskie M6 wychodziły ponć nic nie obciera.

Ps ja kupowałem też Fuldy KM i za 16 205/55 płaciłem 1100 zł


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 19:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zawsze tam wyższy profil trochę lepiej chroni, bo już tak nie dobije. Tak jak napisałem, różnica między tymi samymi oponami na felgi 15" vs 16" to w przypadku Naszych opon 400 zł. Teraz takie komplety na Allegro z 2015r chodzą najniżej za 680-700 zł, więc dla mnie 4 stówki w kieszeni to już coś i wolę je przeznaczyć na coś innego do auta. Na lato większe fele oczywiście, bo ładnie samochód się umyje, nawoskuje i wszystko ma konkretny wygląd. Zimą jakoś takiego parcia nie mam, bo zimno, mokro, wieje i nikt nawet nie zwraca na taki aspekt większej uwagi. U mnie cały komplet felgi 15" + opony + fajne kołpaki czekają na pierwsze oznaki zimy :D

p.s. Ja się zastanawiałem właśnie między tymi Fuldami a Barum Polaris, gdzie obie miały bardzo przychylne opinie ale Fuldy niby ciut lepsze i cichsze.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 15:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Witam,
Mam w Mazdzie 6 oryginalne alufelgi 16 cali
Na zimę zakupiłem koła stalowe 15 cali.
czy do tych stalowych 15-tek muszę zakupić inne nakrętki?
czy te od alufelg też mogą być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 19:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Musisz dokupić inne. Ja też w tym roku kupowałem nakrętki i do Naszych M6 sa chyba M12 x 1,5 na klucz 21 lub 19. W bagażniku mamy klucz do kół 21 więc proponuję nakrętki tez w tym rozmiarze, żeby nie wozić 2 kluczy. Np. http://allegro.pl/nakretki-do-felg-toyo ... 87003.html lub http://allegro.pl/nakretki-stal-ford-to ... 87744.html

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 21:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
krzysiek1980 napisał(a):
Musisz dokupić inne. Ja też w tym roku kupowałem nakrętki i do Naszych M6 sa chyba M12 x 1,5 na klucz 21 lub 19. W bagażniku mamy klucz do kół 21 więc proponuję nakrętki tez w tym rozmiarze, żeby nie wozić 2 kluczy. Np. http://allegro.pl/nakretki-do-felg-toyo ... 87003.html lub http://allegro.pl/nakretki-stal-ford-to ... 87744.html


Dziękuję za odpowiedź.
Do M6 są nakrętki M12 x 1,5M
ale sam jeszcze nie wiem jaki rozmiar nakrętek mam od alufelg,
więc jeśli nawet od alufelg miałbym nakrętki 19 to to lepiej wziąć 21 tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 21:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jeżeli masz na alusach nakrętki na klucz 19, to już bez znaczenia bo i tak oprócz tego klucza co masz w schowku musisz wozić 19-tkę. Ja mam alusy na 21, więc do stalówek też takie dokupiłem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 10:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Na alusach mam nakrętki 21mm,
klucz do kół też jest 21mm
krzysiek1980 Dziękuję jeszcze raz,
zamawiam te nakrętki które podałeś w linku dobrze podałeś bo akurat są czarne tak jak felgi stalowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 14:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie ma za co :wink: Ja właśnie dzisiaj zmieniałem felgi z oponami i nakrętki pasują, więc możesz spokojnie zamawiać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 11:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Kupiłem i własnie wymieniłem.
...ale...
Zaniepokoiło mnie że po dokręceniu tych nakrętek, pozostały gwint szpilki (około 6mm) jest odkryty.
Po dokładnym pomierzeniu okazało się że nakrętki od alufelg pasują też do...stalowych.
Nakrętki alufelg wewnątrz mają 24,5mm (80% stanowi gwint) a gwint szpilek potrzebny do dokręcenia kół to w zależności od szpilki waha się od 20 do max 22mm a wiec w środku jest jeszcze zapasu od 2,5 do 4,5 mm.
Dokręciłem tymi od alufelg jest wszystko ok dodatkowo cały gwint jest zakryty i nie będzie wystawiony na czynniki zewnętrzne (śnieg, piasek itp)
tak więc zakup "specjalnych" nakrętek do felg stalowych był jednak zbyteczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 19:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pewnie chłopaki coś więcej napiszą, ale do felg stalowych nie powinno stosować się nakretek od alusów. Ma to związek ze stożkiem nakrętki, ale o co dokladnie chodzi to nie wiem. Co ma za znaczenie że gwint po wkreceniu nakretki masz odkryty, przecież wszyscy tak mają? Zakładasz kołpaki i po kłopocie. :D Ja zawsze w aucie miałem dwa komplety nakrętek i tez mi tak radzili wulkanizatorzy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2015, 22:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
tak wyglądają nakrętki

Obrazek

czyli nakrętka stożkowa zakryta i nakrętka stożkowa otwarta mają stożek/kąt natarcia taki sam.
Dlaczego nie powinno się stosować śrub od alufelg do stalowych felg?
jestem ciekaw bo skoro pasują to w czym problem?
oczywiście felgi stalowe też mają gniazdo stożkowe na nakrętki.

Pod kołpakami też zbiera się wszystko z drogi wiec ochrony raczej nie dają :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.