Teraz jest Wt, 17 sty 2017, 05:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 10:30 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Witam,

posiadam alufelgi ori Mazdy 16'' i na nich całosezonowe opony o wym: 205/55/16 V

czy zimowe też mają mieć te same wymiary ??


jeśli tak to , znalazłem dwie firmy które mnie interesują :

Yokohamy W.drive V905 205/55 R16 91 T RPB

oraz Nokian WR D3 lub WR D4 205/55 R16 (tylko fińskie )

które polecacie do Mazdy 6 GG polift sedam ? <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 11:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 565
Lokalizacja: gm. Żukowo, ale zazwyczaj morza i oceany
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
To zależy gdzie i jak jeździsz. Yokohamy w kopnym są dużo gorsze niż Nokian. Na autostradzie i na mokrym- moim zdaniem - mogą być lepsze Yokohamy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 11:12 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Smook napisał(a):
To zależy gdzie i jak jeździsz. Yokohamy w kopnym są dużo gorsze niż Nokian. Na autostradzie i na mokrym- moim zdaniem - mogą być lepsze Yokohamy.



ogólnie miasto , trasy (śnieg) głównie chodzi o zachowanie , przyczepność na śniegu zmrożonym

...powoli przekonuje się do Nokiana tylko czy model D3 czy D4? różnica cenowa nie wielka bo ok 40zł na szt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 13:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 565
Lokalizacja: gm. Żukowo, ale zazwyczaj morza i oceany
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Zawsze wybieraj wyższy / nowszy model.
Na śniegu zmrożonym Yokohamy ciągną i hamują bardzo dobrze.
Ale z indeksem predkości T raczej bym nie kupował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 07:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Na początek czy chcesz mieć na zimę 16" felgi czy wystarczą Ci 15"? Do Naszych M6 mogą być obie. Ja na zimę kupiłem sobie 15" stalówki odnawiane za 450zł, nakretki i komplet nowych zimówek Fulda Kristal Montero 3 195/65 za 740zł. Nie ma śniegu ale na asfalcie sprawują się bdb., a przede wszystkim są bardzo ciche. Co do podanej propozycji to bezapelacyjnie bym wybierał Nokiany, bo miałem okazję poczytać ostatnio w trzech gazetach motoryzacyjnych testy zimówek i wszedzie miały czołowe pozycje. W nr. 45 "Auto Świat" masz test tych opon i Yokohamy odpadły już w przedbiegach podczas próby hamowania na mokrym i na śniegu. Na 50 opon Nokiany zajęły w tych próbach 16 pozycję a Fulda 12, Yokohamy były na 23 pozycji, więc w dalszych testach nawet nie brały udziału. Zastanów się nad felami 15" bo z fajnymi kołpakami bardzo ładnie się też prezentują, a do tego masz tańsze opony o parę stówek i bezpieczniejszy wyższy profil opony. Czy D3 czy D4, to po prostu nowszy model, więc spektakularnych róznic między nimi bym się nie spodziewał. Co do indeksu prędkości to nie wiem dlaczego kolega wyklucza T? Przecież ten indeks T mówi że bezpiecznie można rozpędzić się do 190 km/h, ale przecież jak szybciej pojedziemy to też się nie rozpadną. Dodatkowo, gdzie zimą jeździmy powyżej 190 km/h? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 08:10 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
dobrze napisane <spoko>

właśnie nie chcę kupować stalówek , tylko same zimowe 16''

alufelgi myślałem, że i tak po zimie bym dał na piaskowanie + kolor ( też się zastanawiam czy srebrny jak ori czy może czarny mat - widział ktoś ori alufelgi 16'' w tym kolorze?)

Yokohamy lato i na zimę akurat mam w Toyocie i są przyzwoite
ale o Nokianach są praktycznie 99,95% pozytywy także chyba je wezmę - przekładka co roku nie będzie mnie drożej kosztować po znajomości :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 08:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wiesz, w testach są sprawdzane parametry gdzie zwykły Kowalski w 90% nie będzie miał okazji nigdy przetestować, dlatego dla sporej liczby osob opona to opona i nie zagłębiają się w szczegóły. Czy dla zwyklego zjadacza chleba róznica 1-2m przy hamowaniu na śniegu/wodzie ma jakieś znaczenie? Czy liczy się trakcja, aquaplaning, trwałość opony lub emisja hałasu? Pewnie nie. Znam osoby które kupują opony tylko po wizualnych oględzinach bieżnika, a już same adnotacje na naklejce lub oponie nie mają znaczenia, nie mowiąc o roczniku (używki). Tylko budzimy się z reką w nocniku jak zdarzy się podbramkowa sytuacja i te drobne róznice na oponach powodują że się rozbijemy lub nie. Ja nie jestem zwolennikiem chińszczyzny, a wolę dołożyć te 20 zł na oponie i mieć coś markowego. Sporo śledziłem różne opinie w necie i w przystępnej cenie wytypowałem właśnie Fuldy Kristal Montero, Nokian D3/D4 i ewentualnie ciut tańsze Barum Polaris 3. Nie chcę żadnych Dębic, Kormoranów czy takich których nazwę ciężko wymowić :-P Ja za założenie opon z wyważeniem zapłaciłem 10zł od koła, więc raz do roku to żaden koszt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 09:12 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
nie no oczywiście,że nie ma co żałować :)

wezmę te Nokiany D4 - najlepiej jest w tym samym rozmiarze 205/55/16 ?

Teraz najważniejsze, namiary na sklep aby to nie były made in ROsja?? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 09:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jeżeli 16", to tak w tym rozmiarze. Gdzie byś nie kupił to powinno być dobrze, a jedynie zwróć uwage na rocznik bo nieraz piszą że opona nie starsza niż 36 miesięcy, więc teoretycznie kupując nową może mieć już 2 lata. Wątpię żeby opony podrabiali. Jak chcesz to zobacz na Oponeo, ale na allegro powinny być tańsze. Ja kupowałem na allegro i jest wszystko ok., faktura, gwarancja producenta itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 11:24 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
krzysiek1980 napisał(a):
Jeżeli 16", to tak w tym rozmiarze. Gdzie byś nie kupił to powinno być dobrze, a jedynie zwróć uwage na rocznik bo nieraz piszą że opona nie starsza niż 36 miesięcy, więc teoretycznie kupując nową może mieć już 2 lata. Wątpię żeby opony podrabiali. Jak chcesz to zobacz na Oponeo, ale na allegro powinny być tańsze. Ja kupowałem na allegro i jest wszystko ok., faktura, gwarancja itd.



dzięki :)

na oponeo szt 344zł na allegro 267zł <brawo>


Ps. jeden ze sprzedawców stwierdził,że D4 robione są TYLKO i wyłącznie w Rosji , ciekawe ... D3 można mieć z Rosji i Finlandii


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 11:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1194
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mam Nokiany obecnie u siebie w GH, które kupiłem z autem. Powiem tak: przerobiłem wieeele zimówek i te wypadają super, jeździ się jak nie na zimówkach. Ciche, ładnie odprowadzają wodę, bdb zachowanie na śniegu i błocie. Jedyne co bym odradzał to wkładanie sobie zbyt wysokiego profilu. Obecnie są to 16" na stalówkach i potrafią "zabujać" na zakrętach w dużej prędkości. Dlatego jeżdżę ten sezon, sprzedaję na wiosnę i na kolejną zimę 17" (felgi już mam), ale opona wjedzie na 99% Nokian.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 11:55 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
khad napisał(a):
Mam Nokiany obecnie u siebie w GH, które kupiłem z autem. Powiem tak: przerobiłem wieeele zimówek i te wypadają super, jeździ się jak nie na zimówkach. Ciche, ładnie odprowadzają wodę, bdb zachowanie na śniegu i błocie. Jedyne co bym odradzał to wkładanie sobie zbyt wysokiego profilu. Obecnie są to 16" na stalówkach i potrafią "zabujać" na zakrętach w dużej prędkości. Dlatego jeżdżę ten sezon, sprzedaję na wiosnę i na kolejną zimę 17" (felgi już mam), ale opona wjedzie na 99% Nokian.


myślałem aby kupić 16'' na ori alufelgi - może w przyszłym roku lub za dwa bym zakupił alufelgi 17'' i wtedy do sprzedania 16''

a ten efekt "bujania" to nie przez zbyt niski poziom ciśnienia w oponach?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 12:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1194
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Nie, ten efekt bujania jest wg. mnie spowodowany zbyt wysokim profilem, ciśnienie jest OK, sprawdzam na bierząco. Ogólnie przesiadłem się z auta sportowego do Mazdy 6, zawsze miałem niskie szerokie kapcie. Teraz na lato mam 18" (profil 45) i na zimę wjadą 17" z profilem 50 i dla mnie to jest max do w miarę komfortowej jazdy, na tych 16" trochę jak wozem drabiniastym. Ale GG/GY mają chyba seryjnie mniejsze koła?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 12:09 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
khad napisał(a):
Nie, ten efekt bujania jest wg. mnie spowodowany zbyt wysokim profilem, ciśnienie jest OK, sprawdzam na bierząco. Ogólnie przesiadłem się z auta sportowego do Mazdy 6, zawsze miałem niskie szerokie kapcie. Teraz na lato mam 18" (profil 45) i na zimę wjadą 17" z profilem 50 i dla mnie to jest max do w miarę komfortowej jazdy, na tych 16" trochę jak wozem drabiniastym. Ale GG/GY mają chyba seryjnie mniejsze koła?


205/55/16 i źle nie wyglądają :D może w przyszłym roku się kupi 17'' na razie muszę odetchnąć po zakupie <disco>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 14:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wszystko zależy od preferencji. Kolega ma GH, więc trochę inna bajka, a do 10 letniej GG nie będę wydawał fortuny na kapcie i felgi. Ja mając teraz 15" zimowe nie zauważyłem żadnego bujania czy dyskomfortu, ale właśnie zależy czym się wcześniej jeździło bo jeżeli autem sportowym o niskim profilu opony to można mieć inne odczucia. Należy też powiedzieć że felgi 17"-18" są fajne na równe drogi, bo jak ktoś mieszka w mniejszej miejscowości gdzie stany dróg są wiemy jakie lub jeździ po nieutwardzonej nawierzchni, to takie fele mogą być do pierwszej głębszej wyrwy lub wysokiego krawężnika. Dodatkowo trzeba sobie powiedziec że niższy profil tym wszystkie nierówności są bardziej odczuwalne, nie mówiąc o cenie opon gdzie na 15" kosztują np. 750zł, na 16" już ponad 1000zł a na 17" - 1600zł. Zimą nie ma czym szpanować, a liczą się inne wartości :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 19:29 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
krzysiek1980 napisał(a):
Wszystko zależy od preferencji. Kolega ma GH, więc trochę inna bajka, a do 10 letniej GG nie będę wydawał fortuny na kapcie i felgi. Ja mając teraz 15" zimowe nie zauważyłem żadnego bujania czy dyskomfortu, ale właśnie zależy czym się wcześniej jeździło bo jeżeli autem sportowym o niskim profilu opony to można mieć inne odczucia. Należy też powiedzieć że felgi 17"-18" są fajne na równe drogi, bo jak ktoś mieszka w mniejszej miejscowości gdzie stany dróg są wiemy jakie lub jeździ po nieutwardzonej nawierzchni, to takie fele mogą być do pierwszej głębszej wyrwy lub wysokiego krawężnika. Dodatkowo trzeba sobie powiedziec że niższy profil tym wszystkie nierówności są bardziej odczuwalne, nie mówiąc o cenie opon gdzie na 15" kosztują np. 750zł, na 16" już ponad 1000zł a na 17" - 1600zł. Zimą nie ma czym szpanować, a liczą się inne wartości :wink:


zgadzam się :) w sumie trzeba brać pod uwagę ile się płaciło za auto i ile kosztują Nas części

rozwiązałem swój dylemat i zrobię tak,że kupię tylko zimówki opony 16'', a na lato poszukam jakiś alusów 17'' z letnimi , a na zimę zostaną mi ori + te zimówki , a te obecne mam całosezonowe eagle vector które sprzedam za kilka ZŁ <bach>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 19:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Taka ciekawostka. Mam na alusach opony letnie Michelin Energy Saver 205/55 R16. Tak z ciekawości przeglądałem net ile takie gumy kosztują na fele 17" i rozmiar 225/45 i wszędzie jest cena ok . 2200zł za komplet, a tu gość na allegro http://allegro.pl/4x-michelin-energy-sa ... 23405.html <hahaha> . Chyba się kolesiowi coś pomieszało. Fajne oponki, ale widzę że już chyba je zastepuje jakiś inny model, bo brak w sprzedaży.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2015, 19:55 
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 86
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
no tyle to bym nie dał za opony , bez przesady :arrow:
póki co to za tydzień czyszczenie przepustnicy/przepływomierza , zobaczymy czy faktycznie nie trzeba adoptować kompa , konserwacja profili zamkniętych ,bo podloga już zakonserwowana ( jeśli chodzi o drzwi to wystarczy tylko zaślepkę w drzwiach wyciągnąć ?)
i na wiosnę montaż multimedii w schowku , ale póki co czekam na testy gości z firmy która to zakłada

btw. zaraz wyjdzie że z GG będzie GH :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2015, 01:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1194
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
krzysiek1980 napisał(a):
Wszystko zależy od preferencji. Kolega ma GH, więc trochę inna bajka, a do 10 letniej GG nie będę wydawał fortuny na kapcie i felgi.


Nie zgodzę się co do opon ponieważ jest to jedna z niewielu zmiennych które w takim stopniu wpływają na nasze bezpieczeństwo i życie tak na prawdę. Myślę, że można wydać mniej na modyfikacje, korekty lakieru, wydechy itp., ale porządna opona to podstawa. Nie wiem jak jeździcie, jak szybko, w jakich warunkach, ale myślę, że w końcu każdy kierowca trafi na swoją "chwilę" i wtedy kilkadziesiąt zł zaoszczędzonych na kapciu może się obrócić przeciwko nam. Sam mam kilka takich historii ze swojego doświadczenia gdzie np. w ostatniej chwili zhamowałem i odbiłem przed sarną na mokrej drodze, że nie bawię się w kompromisy, pal licho komfort czy wygląd - opona musi być porządna jeśli siedzisz w środku czy Twoi bliscy, nie ważne czy to nowa S-klasa czy 20-letni Maluch. Takie moje zdanie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2015, 07:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Pisząc że nie będę wydawał fortuny na kapcie i felgi do 10 letniej GG chodziło mi konkretnie o rozmiar a nie o jakość. Odniosłem się do zamiaru kupna przez kolege felg 17". Też jestem tego zdania co Ty, dlatego przed kupnem kapci czytałem sporo opinii i sugerowalem się parametrami danej opony. Dlatego też ja nie kupuję żadnych chińskich producentów ani nawet opon marketowych typu Dębica czy Kormoran, a wolę dołożyć parę złotych do Fuldy, Nokiana, Michelin, Dunlopów itp. Często ludzie stawiają efekt wizualny ponad bezpieczeństwo i zakładają np. fele 17" a później jest ból jak ma się wydać ponad 2k na komplet kapci i ostatecznie szuka się używek lub jakiegoś taniego badziewia. Oczywiście nie odnoszę się do nikogo personalnie, bo mozliwe że stac kolegów również na dobre opony, tylko nadmieniam że często mozna się spotkać z takimi przypadkami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 09:25 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2013
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Skoro masz wielosezonowe to dlaczego chcesz zakładać zimowe?

Ogólnie zimowe mogą być węższe nieco. Lepiej wtedy rozkłada się masa i jest lepsza przyczepność.

Cytuj:
a wolę dołożyć parę złotych do Fuldy, Nokiana, Michelin, Dunlopów itp.


zainteresuj się w takim razie Yokohamą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 13:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Coś kolego nie przeczytałeś całości dyskusji. To nie ja kupuję opony, tylko o poradę pytał kolega Michal2015 :wink: Ja już swoje zimowki kupiłem w poprzednim roku. Co do opon Yokohama, to odniosę się do rozmiaru R15 195/65 zimowki. Komplet opon YOKOHAMA W.drive V905 kosztuje w necie ok. 730 zł, opinie mają bardzo średnie ( serwis Oponeo). Porównując z nimi, to niedawno zamówiłem rodzicom Nokiany WR D3 za 760 zł, gdzie opinie są nieporównywalnie lepsze. Ja osobiście jeżdżę na Fuldach Kristall Montero 3 za ok. 720 zł. Sorry, ale gdy mam do wyboru w tej samej cenie Nokiany czy Fuldę, to Yakohama by spadła na ostatnią pozycję, gdzie dodatkowo parametr "oszczędność-opory toczenia" ma słabiutki w stosunku do tych dwóch rywali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 20:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
A ja właśnie miałem przyjemność jeżdżenia na V905 od Yokohamy i przyznam że fajnie się jeździło, komfortowo. Dobrze trzymają się drogi, droga hamowania krótka... Takie było moje odczucie więc jak bym teraz kupywał komplet to na pewno też bym je rozważył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 05:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Bo każdy chwali to co miał, a w większości przypadków nie mamy bezpośredniego porównania z innymi markami. W codziennej, normalnej eksploatacji tych róznic pewnie nie zobaczymy, a dopiero w ekstremalnej sytuacji mozna by było stwierdzić, że inne opony mają krótszą drogę hamowania czy lepiej sobie radzą na jakimś sypkim śniegu, mokrym asfalcie itd. Mozliwe że Yokohamy nie sa złe, ale ja osobiście mam większe zaufanie do innych producentów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 20:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
No badań czy testów specjalistycznych to ja też nie robiłem haha:d Ale ogólnie mówię, że mi się tam dobrze jeździło. Dla porównania wcześniej miałem Dębicę ale na Yokohamie w śniegu mi się lepiej jeździło, wygodniej. Ale każdy ma inne odczucia:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 05:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tylko Dębica, to taka klasa budżetowa i opony powinny być porównywane w swojej klasie. Dębica nie jest jakąś rewelacyjną oponą i podejrzewam że nietrudno znaleźć taką, na której lepiej się jeździ. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2016, 23:41 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2013
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
no oczywiście że chwali każdy to co ma. Równie dobrze mógłbym napisać że do japońskiego japońskie opony.

Osobiście uważam że Fuldy bardziej na lato niż na zimę, Nokiany ok - ale patrząc na wygląd bieżnika lepszy się wydaje z samego wyglądu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 gru 2016, 15:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 3.7 MZI V6 (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Z autopsji powiem, że jestem zwolennikiem Nokiana WR D4. Bez znaczenia czy rosyjski czy fiński. Nokian jest nowszą oponą, której produkcja rozpoczęła się w zeszłym roku. Yokohama W.drive V905 (jeżeli ufać tej stronie) produkowana jest już prawie 4 rok. No chyba technologia poszła trochę do przodu, materiały również więc wątpliwe jest że starsza opona może być lepsza niż nowsza, produkowana przez fińskich majstersztyków od opon zimowych.

Kiedyś nawet czytałem, że gościu kupił auto i za złotówkę miał komplet opon Yokohama V905 i pytał co robić: zostawić je czy sprzedać i kupić WR D4. Doradzono mu żeby sprzedać i gościu tak zrobił (jaki głupek). Takie rzeczy no. Ja bym w takim przypadku zostawił Yokohamy, bo nie ma co ukrywać ciężko i tak byłoby zauważyć jakąkolwiek różnicę podczas jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.