Teraz jest Pn, 21 kwi 2014, 09:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 21 paź 2012, 19:49 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:57
Posty: 3258
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 185 KM
Moment: 400 Nm
Wszystkim użytkownikom Diesli polecam wykonanie kalibracji zgodnie z instrukcją poniżej.

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Filmik z GG, ale w GH jest identycznie.



Po tej operacji silnik pracuje równiej i ciszej.

_________________
6月中の集会で登録!


Ostatnio edytowano Pn, 22 paź 2012, 12:35 przez Michał, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 22 paź 2012, 08:30 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2707
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
Odnosnie kalibracji wtryskow nalezy dodac, ze silnik musi byc dobrze rozgrzany bo w przeciwnym razie zrobi sie nam choineczka na desce i nic poza tym.
Po kalibracji ustepuje rowniez, jakze uciazliwe - szarpanie.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 paź 2012, 23:08 

Od: Pn, 22 paź 2012, 20:33
Posty: 167
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2013
Silnik: diesel
na tej stronce jest rowniez opis jak skasowac serwis olejowy, zresetowac auto wycieraczki, wypalic dpf-a


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 10:50 

Od: N, 20 sty 2013, 02:49
Posty: 98
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2,0 MZR-CD
Moc: 140
a że tak napisze angielski znam nie wzorowo, bardzo dobrze tylko mniej niż dobrze
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
to szczerze nie rozumiem tego troszkę co mam wpiąć w ta białą kość zaznaczoną czerwonym kółkiem i tak na chłopski rozum prosiłbym o wytłumaczenie
Przy kalibracji co mam zrobic 5 razy w 5sekund? czarna magia.

witam wszystkich
przydał by sie filmik jak wypala sie DPFa

Post przenioslem do wlasciwego dzialu
zielony110.


Ostatnio edytowano N, 27 sty 2013, 23:39 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiony post


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 16:48 
Avatar użytkownika

Od: Wt, 23 paź 2012, 09:09
Posty: 776
Lokalizacja: UK-NI
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140
Moment: 340?
...ojj długi musiał by być ten filmik...

_________________
xX KOVAL Xx
viewtopic.php?f=3&t=309


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 18:46 

Od: N, 20 sty 2013, 02:49
Posty: 98
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2,0 MZR-CD
Moc: 140
witam
kurcze próbowałem zrobić kalibracje wtrysków i zrobiłem na ciepłym silniku odpaliłem auto
i podłączyłem sie do tej kostki i 5 razy masy dotknąłem i nic sie nie działo
wiec 2 raz próbuje nic no to 3 raz i nic, wyłączam silnik czekam z 20 sekund i odpalam i znowu kabel do kostki i dotykam masy (dotykałem masy nie tak jak na filmie w zawias w drzwiach tylko jak wychodzi kabel
minusowy połączonym z kablem który dotyka blachy) no i juz myślałem że się udało że świeci mi kontrolka świec ale jednak ona mi mruga i dodatkowo zapaliła sie kontrolka awaria elektryki silnika.
Obrazek
wkurzyłem sie i odłączyłem klemę + na parę sekund po wsadzeniu klemy zgasła dioda servis elektryki ale zapaliła się DSC i kontrola trakcji czy cos takiego.
Obrazek
No i już nie chciały zgasnąć ale wiedziałem że w jakimś innym aucie też takie cos miałem i wystarczy spowodować żeby koła wpadły w poślizg to zgasną. I tak było poślizgałem się trochę i juz wszystkie diody zgasły.
Ale powiem wam że chyba żadnej kalibracji nie będę robił więcej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:08 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3617
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
basyl napisał(a):
No i już nie chciały zgasnąć ale wiedziałem że w jakimś innym aucie też takie cos miałem i wystarczy spowodować żeby koła wpadły w poślizg to zgasną. I tak było poślizgałem się trochę i juz wszystkie diody zgasły.


Wystarczy pełny obrót kierownicą w lewo a potem w prawo ;)

_________________
Oryginalny olej Mazda Supra 0w20 do Twojego SkyActive'a http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=809


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:51 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:57
Posty: 3258
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 185 KM
Moment: 400 Nm
I szybciej dotykaj do masy.

_________________
6月中の集会で登録!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 30 sty 2013, 23:10 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2707
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
baysl - jak na moj gust to silnik nie mial wystarczajacej temp - najlepiej przeprowadz kalibracje zaraz po jakiejs podrozy - kiedy silnik jest rozgrzany a jestem pewien, ze uda ci sie przeprowadzic proces pomyslnie zaraz za pierwszym razem.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 5 lut 2013, 00:09 
Avatar użytkownika

Od: Śr, 24 paź 2012, 19:59
Posty: 408
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
No i wykorzystaj masę z akumulatora, nie musisz siedzieć w aucie aby załączyć proces i nie potrzeba metrowego kabla;-) szybko stykaj z masa i na pewno się załączy, powodzenia;-)

Tapatalk 2


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 17:58 
Avatar użytkownika

Od: Wt, 23 paź 2012, 09:09
Posty: 776
Lokalizacja: UK-NI
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140
Moment: 340?
...Witam. Co jaki czas powinno się wykonywać tę operację?
Ok 4-5 miesięcy temu robiłem kalibrację wtrysków. Po tym zabiegu ustało uciążliwe dla mnie szarpanie samochodu po dodaniu gazu w granicach 1800-2000 obrotów. Zauważyłem ostatnio że te szarpanie po woli powraca. Zastanawiam się czy mogę to powtórzyć, czy nie powinno się robić tego tak często?...

_________________
xX KOVAL Xx
viewtopic.php?f=3&t=309


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:00 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:55
Posty: 3933
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 143KM
U mnie też kalibracja pomogła na dolegliwość szarpani :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:06 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3617
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
A gdyby tak najpierw zalać do baku środek, który przeczyści układ wtryskowy (np. http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... r-cleaner/) a dopiero potem po wyjeżdżeniu mieszanki przeprowadzić kalibrację?

_________________
Oryginalny olej Mazda Supra 0w20 do Twojego SkyActive'a http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=809


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:17 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:55
Posty: 3933
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 143KM
Tak właśnie zrobiłem :) tylko, że zalałem środek Forte. Słyszałem, że to forte leją w serwisach Toyoty i Renaulta. Nie jestem w stanie potwierdzić, czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, co by nie pisać, raz na 3-4 lata można się szarpnąć dla zdrowotności silnika.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:19 
Avatar użytkownika

Od: Wt, 23 paź 2012, 09:09
Posty: 776
Lokalizacja: UK-NI
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140
Moment: 340?
...to tak właśnie teraz zrobię, zaleję taki środek wyjeżdżę i przeprowadzę kalibrację jeszcze raz. Dzięki
Pozdrawiam :)...

_________________
xX KOVAL Xx
viewtopic.php?f=3&t=309


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:33 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3617
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
Kamil napisał(a):
Tak właśnie zrobiłem :) tylko, że zalałem środek Forte. Słyszałem, że to forte leją w serwisach Toyoty i Renaulta. Nie jestem w stanie potwierdzić, czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, co by nie pisać, raz na 3-4 lata można się szarpnąć dla zdrowotności silnika.


O Forte też czytałem same dobre rzeczy. Zalinkowałem Millersa przykładowo ;)

_________________
Oryginalny olej Mazda Supra 0w20 do Twojego SkyActive'a http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=809


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 21:21 
Avatar użytkownika

Od: Śr, 24 paź 2012, 19:59
Posty: 408
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Panowie odnosnie tych srodkow to jaki polecacie, nigdy tego nie stosowalem a profilaktycznie tez bym zalal tak dla zdrowotnosci ;)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 21:29 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3617
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
Nie mam diesla, ale dobre opinie zbiera Millers Diesel Injector Cleaner, który linkowałem wyżej i Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner polecany przez Kamila ;) Możesz też zwrócić uwagę na Amsoil Diesel Concentrate http://amsoil.waw.pl/23-amsoil-diesel-c ... e-adf.html.

_________________
Oryginalny olej Mazda Supra 0w20 do Twojego SkyActive'a http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=809


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 22:08 
Avatar użytkownika

Od: Śr, 24 paź 2012, 19:59
Posty: 408
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Ok, dzieki za szybka odp. poczytam o wymienionych i na pewno jakiś wybiore.
Thx.

Tapatalk 2


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 22:18 

Od: Pn, 22 paź 2012, 20:33
Posty: 167
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2013
Silnik: diesel
mi tez nie wychodzi zawsze, pare prob musi byc


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 00:39 

Od: Śr, 24 paź 2012, 00:19
Posty: 33
rajek napisał(a):
Panowie odnosnie tych srodkow to jaki polecacie, nigdy tego nie stosowalem a profilaktycznie tez bym zalal tak dla zdrowotnosci ;)


Serwis denso poleca forte i ja właśnie ten używałem. Jaksa kiedyś pisał, że miał silnik, który nie przechodził kalibracji pomyślnie, a po wyjeżdżeniu jednego zbiornika z forte przeszedł, więc działa.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 00:55 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:57
Posty: 3258
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 185 KM
Moment: 400 Nm
A gdzie te forte mozna dostac?

_________________
6月中の集会で登録!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 01:09 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:55
Posty: 3933
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 143KM
Kupiłem od takiego naszego regionalnego specjalisty od silników renault (padły wtryski w Masterze). Z tego co on mówił, forte w żadnym sklepie nie dostaniesz. Tylko "lepsze" warsztaty mają to od ręki. Poza tym, odsyłam tutaj.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 09:04 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2707
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
adamb napisał(a):
mi tez nie wychodzi zawsze, pare prob musi byc


Jak sie okazuje nie tylko temp silnika musi miec odpowiednia temp ale rowniez powietrza itd
Takze musi byc spelnionych wiecej warunkow niz tylko rozgrzany silnik.

U mnie szarpanie po kalibracji ustapilo do momentu wypadu do Polski i zatankowania tamtego paliwa. W drodze powrotnej i przez kolejny miesiac tak szarpal, ze mialem wrazenie iz silnik zaraz wyskoczy spod maski. Wyjezdzilem 2-3 baki tutejszego paliwa i wszystko wrocilo do normy.
W Polsce tankowalem na BP i Shellu.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 09:45 
Avatar użytkownika

Od: Cz, 25 paź 2012, 18:53
Posty: 2213
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.2 ON
Moc: 136kW/ 180hp
Moment: ok. 400Nm
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 10:07 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2707
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
szczypik napisał(a):
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.


niee - bo wtedy byla ladna pogoda :P


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 14:30 

Od: Pn, 22 paź 2012, 20:33
Posty: 167
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2013
Silnik: diesel
glowasiek napisał(a):
szczypik napisał(a):
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.


niee - bo wtedy byla ladna pogoda :P


jak przesadziles z klima to zgadzam sie ze szczypikiem :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 15:00 

Od: So, 20 paź 2012, 11:19
Posty: 148
Lokalizacja: Białystok
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR
Moc: 147 KM
Moment: 108 kW
Albo wilgotność powietrza jej nie odpowiadała :D


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 9 lut 2013, 05:26 
Avatar użytkownika

Od: Wt, 23 paź 2012, 09:09
Posty: 776
Lokalizacja: UK-NI
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140
Moment: 340?
...kurde a mi na paliwie z pl mniej paliła i lepiej szła niż w uk :shock:...

_________________
xX KOVAL Xx
viewtopic.php?f=3&t=309


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 9 lut 2013, 10:39 
Avatar użytkownika

Od: Cz, 25 paź 2012, 18:53
Posty: 2213
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.2 ON
Moc: 136kW/ 180hp
Moment: ok. 400Nm
kwl87pr napisał(a):
...kurde a mi na paliwie z pl mniej paliła i lepiej szła niż w uk :shock:...



A to pewnie dla tego, że paliwo w pl jest troszkę tańsze niż w uk. Więc inaczej się patrzy na to :lol: :lol: :lol:

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.086s | 15 Queries | GZIP : On ]

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.12 by Kaczor.