Teraz jest N, 26 paź 2014, 02:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 21 paź 2012, 19:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3369
Lokalizacja: Gdańsk
Model: GH
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Wszystkim użytkownikom Diesli polecam wykonanie kalibracji zgodnie z instrukcją poniżej.

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm

Filmik z GG, ale w GH jest identycznie.



Po tej operacji silnik pracuje równiej i ciszej.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


Ostatnio edytowano Pn, 22 paź 2012, 12:35 przez Michał, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pn, 22 paź 2012, 08:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2444
Lokalizacja: JuKej
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Odnosnie kalibracji wtryskow nalezy dodac, ze silnik musi byc dobrze rozgrzany bo w przeciwnym razie zrobi sie nam choineczka na desce i nic poza tym.
Po kalibracji ustepuje rowniez, jakze uciazliwe - szarpanie.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 25 paź 2012, 23:08 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 108
Lokalizacja: uk
Silnik: -
na tej stronce jest rowniez opis jak skasowac serwis olejowy, zresetowac auto wycieraczki, wypalic dpf-a

_________________
F20, F31 biale wozidla


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 10:50 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 130
Lokalizacja: Zoetermeer
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
a że tak napisze angielski znam nie wzorowo, bardzo dobrze tylko mniej niż dobrze
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
to szczerze nie rozumiem tego troszkę co mam wpiąć w ta białą kość zaznaczoną czerwonym kółkiem i tak na chłopski rozum prosiłbym o wytłumaczenie
Przy kalibracji co mam zrobic 5 razy w 5sekund? czarna magia.

witam wszystkich
przydał by sie filmik jak wypala sie DPFa

Post przenioslem do wlasciwego dzialu
zielony110.


Ostatnio edytowano N, 27 sty 2013, 23:39 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiony post


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 16:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1480
Lokalizacja: UK-NI
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...ojj długi musiał by być ten filmik...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 18:46 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 130
Lokalizacja: Zoetermeer
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
witam
kurcze próbowałem zrobić kalibracje wtrysków i zrobiłem na ciepłym silniku odpaliłem auto
i podłączyłem sie do tej kostki i 5 razy masy dotknąłem i nic sie nie działo
wiec 2 raz próbuje nic no to 3 raz i nic, wyłączam silnik czekam z 20 sekund i odpalam i znowu kabel do kostki i dotykam masy (dotykałem masy nie tak jak na filmie w zawias w drzwiach tylko jak wychodzi kabel
minusowy połączonym z kablem który dotyka blachy) no i juz myślałem że się udało że świeci mi kontrolka świec ale jednak ona mi mruga i dodatkowo zapaliła sie kontrolka awaria elektryki silnika.
Obrazek
wkurzyłem sie i odłączyłem klemę + na parę sekund po wsadzeniu klemy zgasła dioda servis elektryki ale zapaliła się DSC i kontrola trakcji czy cos takiego.
Obrazek
No i już nie chciały zgasnąć ale wiedziałem że w jakimś innym aucie też takie cos miałem i wystarczy spowodować żeby koła wpadły w poślizg to zgasną. I tak było poślizgałem się trochę i juz wszystkie diody zgasły.
Ale powiem wam że chyba żadnej kalibracji nie będę robił więcej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3457
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Model: GH
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
basyl napisał(a):
No i już nie chciały zgasnąć ale wiedziałem że w jakimś innym aucie też takie cos miałem i wystarczy spowodować żeby koła wpadły w poślizg to zgasną. I tak było poślizgałem się trochę i juz wszystkie diody zgasły.


Wystarczy pełny obrót kierownicą w lewo a potem w prawo ;)

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit Mazda 6 GH MZR-CD 2.0/2.2 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702
Olej do Twojego silnika SkyActive - Supra 0w20 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1897


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3369
Lokalizacja: Gdańsk
Model: GH
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
I szybciej dotykaj do masy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Śr, 30 sty 2013, 23:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2444
Lokalizacja: JuKej
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
baysl - jak na moj gust to silnik nie mial wystarczajacej temp - najlepiej przeprowadz kalibracje zaraz po jakiejs podrozy - kiedy silnik jest rozgrzany a jestem pewien, ze uda ci sie przeprowadzic proces pomyslnie zaraz za pierwszym razem.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 5 lut 2013, 00:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 888
Lokalizacja: Szkocja
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
No i wykorzystaj masę z akumulatora, nie musisz siedzieć w aucie aby załączyć proces i nie potrzeba metrowego kabla;-) szybko stykaj z masa i na pewno się załączy, powodzenia;-)

Tapatalk 2


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 17:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1480
Lokalizacja: UK-NI
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...Witam. Co jaki czas powinno się wykonywać tę operację?
Ok 4-5 miesięcy temu robiłem kalibrację wtrysków. Po tym zabiegu ustało uciążliwe dla mnie szarpanie samochodu po dodaniu gazu w granicach 1800-2000 obrotów. Zauważyłem ostatnio że te szarpanie po woli powraca. Zastanawiam się czy mogę to powtórzyć, czy nie powinno się robić tego tak często?...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3259
Lokalizacja: Warm-Maz
Model: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
U mnie też kalibracja pomogła na dolegliwość szarpani :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3457
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Model: GH
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A gdyby tak najpierw zalać do baku środek, który przeczyści układ wtryskowy (np. http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... r-cleaner/) a dopiero potem po wyjeżdżeniu mieszanki przeprowadzić kalibrację?

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit Mazda 6 GH MZR-CD 2.0/2.2 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702
Olej do Twojego silnika SkyActive - Supra 0w20 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1897


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3259
Lokalizacja: Warm-Maz
Model: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tak właśnie zrobiłem :) tylko, że zalałem środek Forte. Słyszałem, że to forte leją w serwisach Toyoty i Renaulta. Nie jestem w stanie potwierdzić, czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, co by nie pisać, raz na 3-4 lata można się szarpnąć dla zdrowotności silnika.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1480
Lokalizacja: UK-NI
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...to tak właśnie teraz zrobię, zaleję taki środek wyjeżdżę i przeprowadzę kalibrację jeszcze raz. Dzięki
Pozdrawiam :)...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 18:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3457
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Model: GH
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kamil napisał(a):
Tak właśnie zrobiłem :) tylko, że zalałem środek Forte. Słyszałem, że to forte leją w serwisach Toyoty i Renaulta. Nie jestem w stanie potwierdzić, czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, co by nie pisać, raz na 3-4 lata można się szarpnąć dla zdrowotności silnika.


O Forte też czytałem same dobre rzeczy. Zalinkowałem Millersa przykładowo ;)

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit Mazda 6 GH MZR-CD 2.0/2.2 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702
Olej do Twojego silnika SkyActive - Supra 0w20 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1897


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 21:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 888
Lokalizacja: Szkocja
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Panowie odnosnie tych srodkow to jaki polecacie, nigdy tego nie stosowalem a profilaktycznie tez bym zalal tak dla zdrowotnosci ;)


 Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 21:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3457
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Model: GH
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Nie mam diesla, ale dobre opinie zbiera Millers Diesel Injector Cleaner, który linkowałem wyżej i Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner polecany przez Kamila ;) Możesz też zwrócić uwagę na Amsoil Diesel Concentrate http://amsoil.waw.pl/23-amsoil-diesel-c ... e-adf.html.

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit Mazda 6 GH MZR-CD 2.0/2.2 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702
Olej do Twojego silnika SkyActive - Supra 0w20 -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1897


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 22:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 888
Lokalizacja: Szkocja
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ok, dzieki za szybka odp. poczytam o wymienionych i na pewno jakiś wybiore.
Thx.

Tapatalk 2


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 7 lut 2013, 22:18 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 108
Lokalizacja: uk
Silnik: -
mi tez nie wychodzi zawsze, pare prob musi byc

_________________
F20, F31 biale wozidla


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 00:39 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 33
rajek napisał(a):
Panowie odnosnie tych srodkow to jaki polecacie, nigdy tego nie stosowalem a profilaktycznie tez bym zalal tak dla zdrowotnosci ;)


Serwis denso poleca forte i ja właśnie ten używałem. Jaksa kiedyś pisał, że miał silnik, który nie przechodził kalibracji pomyślnie, a po wyjeżdżeniu jednego zbiornika z forte przeszedł, więc działa.


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 00:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3369
Lokalizacja: Gdańsk
Model: GH
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A gdzie te forte mozna dostac?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 01:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3259
Lokalizacja: Warm-Maz
Model: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Kupiłem od takiego naszego regionalnego specjalisty od silników renault (padły wtryski w Masterze). Z tego co on mówił, forte w żadnym sklepie nie dostaniesz. Tylko "lepsze" warsztaty mają to od ręki. Poza tym, odsyłam tutaj.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 09:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2444
Lokalizacja: JuKej
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
adamb napisał(a):
mi tez nie wychodzi zawsze, pare prob musi byc


Jak sie okazuje nie tylko temp silnika musi miec odpowiednia temp ale rowniez powietrza itd
Takze musi byc spelnionych wiecej warunkow niz tylko rozgrzany silnik.

U mnie szarpanie po kalibracji ustapilo do momentu wypadu do Polski i zatankowania tamtego paliwa. W drodze powrotnej i przez kolejny miesiac tak szarpal, ze mialem wrazenie iz silnik zaraz wyskoczy spod maski. Wyjezdzilem 2-3 baki tutejszego paliwa i wszystko wrocilo do normy.
W Polsce tankowalem na BP i Shellu.


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 09:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 2244
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Model: GH
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.

_________________
Obrazek Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 10:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2444
Lokalizacja: JuKej
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
szczypik napisał(a):
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.


niee - bo wtedy byla ladna pogoda :P


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 14:30 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 108
Lokalizacja: uk
Silnik: -
glowasiek napisał(a):
szczypik napisał(a):
Głowasiek twoja Mazda poprostu grypę złapała, a te niby szarpanie to był kaszel.


niee - bo wtedy byla ladna pogoda :P


jak przesadziles z klima to zgadzam sie ze szczypikiem :)

_________________
F20, F31 biale wozidla


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 8 lut 2013, 15:00 
Adept
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 148
Lokalizacja: Białystok
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Albo wilgotność powietrza jej nie odpowiadała :D


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 9 lut 2013, 05:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1480
Lokalizacja: UK-NI
Model: GH
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...kurde a mi na paliwie z pl mniej paliła i lepiej szła niż w uk :shock:...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: So, 9 lut 2013, 10:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 2244
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Model: GH
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
kwl87pr napisał(a):
...kurde a mi na paliwie z pl mniej paliła i lepiej szła niż w uk :shock:...



A to pewnie dla tego, że paliwo w pl jest troszkę tańsze niż w uk. Więc inaczej się patrzy na to :lol: :lol: :lol:

_________________
Obrazek Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.12 by Kaczor.