Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 09:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Czy i-stop ma jakiś ograniczony czas działania ? Tzn chodzi mi o to, że stojąc w np. korku, kiedy uruchomi się i-stop czyli wyłączy silnik to będzie wyłączony tak długo dopóki nie zdejmiemy nogi z hamulca ? Bo u mnie się po jakiejś 1,30 min silnik uruchamia sam ;/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:15 
Offline
Tak ma być - wszystko jest OK.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@Pobo - to jedna z rzeczy, której ja w japońskiej filozofii Mazdy nie rozumiem. Szczęśliwie nie korzystam z iStop, więc dla mnie nie jest to problemem, a pocieszyć się można, że w samochodach innych producentów działa to zazwyczaj gorzej niż w Mazdzie.

Od 7 minuty filmu opisuję idiotyzm działania tego systemu (u mnie zazwyczaj uruchamia się po ok. 50 sekundach): https://www.youtube.com/watch?v=jc-kWkTnRkc?t=6m49s

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale co w tym dziwnego? "Prąd się skończył" to i system się wyłączył.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dziwne jest to, że po sekundzie pracy silnika "prąd" się pojawia, a wg wskazań Fuel Monitora to nie prąd tylko ciepło w kabinie, która w magiczny sposób po sekundzie zostaje dogrzana.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czy ja wiem czy dziwne. U mnie częśto przez i-eloopa się włącza szybicej niż przez niedogrzanie kabiny.
Choć niedogrzanie kabiny to poprostu brak pracy pompy wody i "zimna" nagrzewnica.
Akurat rozumiem te zachowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 12:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Pobo napisał(a):
Czy i-stop ma jakiś ograniczony czas działania ?

Tak, w wersjach z i-Eloopem potrafi wytrzymać ponad 2.5 minuty, gdy ten jest naładowany na full w momencie zadziałania i-Stopu. Na czas maksymalny ma wpływ bieżące obciążenie odbiornikami prądu. Np. przy światłach dziennych dłużej postoi niż na mijania.

Jak się ma skrzynię MT, wystarczy wbić dowolny bieg (bez sprzęgła) i możemy na i-Stopie stać bez ograniczeń. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 13:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
tombien ale pro tip :)

-- Dodano: Pt, 17 lut 2017, 13:06 --

jordanj Apropo filmiku. Paliwo jest wtryskiwane przed uruchomieniem rozrusznika nie wcześniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zawsze jest opcja wiecznego jeżdżenia na odparowywanie szyby przedniej wtedy istop jest również nieaktywny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 14:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@szuki
Nieprecyzyjnie się wyraziłem przypominając sobie z głowy grafikę Mazdy. Masz rację, to jest taka forma pośrednia pomiędzy Dieslem i benzyną. ;-)

Powietrze jest już sprężone w cylindrze w momencie zatrzymania silnika (ale bez paliwa, a ja odruchowo powiedziałem mieszanka paliwowo-powietrzna, co jest bzdurą bo na tym etapie paliwa tam oczywiście nie ma), zawory są zamknięte i w momencie odpalenia wtryskuje się paliwo (jak w Dieslu) i dodatkowo generuje iskrę (to jednak nie jest zapłon samoczynny).

http://www.mazda.com/en/innovation/tech ... nv/i-stop/
Cytuj:
To restart the engine by combustion, the compression-stroke and expansion-stroke pistons need to be stopped at exactly the correct positions to create the right balance of air volumes. Mazda's i-stop ensures precise control over the piston positions during engine shutdown. With all the pistons stopped at the optimum positions, the system then identifies the initial cylinder for fuel injection. It injects fuel and ignites it to restart the engine. Even at extremely low rpm, cylinders are identified for sequential ignition, making the engine quickly pick up to idling speed.


P.s. Miałem okazję jako pasażer jechać Skodą z iStopem - Mazda jest w ponownym odpalaniu silnika mistrzem. :-) Tam kręcił rozrusznikiem i szarpał jakbyś odpalał auto po nocy stania i tak na każdych światłach.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 14:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
jordanj napisał(a):

P.s. Miałem okazję jako pasażer jechać Skodą z iStopem - Mazda jest w ponownym odpalaniu silnika mistrzem.


Dokładnie, może system sam w sobie jest głupi - bo raczej dużych oszczędności nie przynosi to jednak sama realizacja w porównaniu z innymi markami jest świetna.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 14:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie będę rozmawiał nad istota tego systemu i czy zużywa naprawdę aż tak podukłady. Jednak ja się trochę smieje jak to dziąła, bo odpalasz w manualu z kopniaka :) i brakuje mi tego śmiesznego dźwięku jak nie działa mi system.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 18:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Odnośnie zużycia silnika. Zastanawiałem się czy on bardziej zużywa się poprzez pracę w sytuacji, kiedy pracować nie musi, w skali 5 lat użytkowania to jest jakieś 60-70 godzin pracy silnika czy też bardziej zużywa się od naprężeń związanych z jego uruchamianiem i gaszeniem (o osprzęcie silnika nie wspomnę). Wydaje mi się, że to drugie, 60 godzin pracy silnika to jest nic, szczególnie na tak małej prędkości obrotowej.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 18:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
60-70 godzin pracy silnika
a skąd to wziąłeś? Ja jeżdżę praktycznie 90% czasu w mieście i wydaje mi się że przez pół roku kilka godzin już uzbierałem. Jeżdżąc po mieście myślę że codziennie z 10-15 minut da się uzbierać nawet jak mało się jeździ. Więc tyle godzin to w rok uzbierasz a nie w kilka lat. Ale wg. mnie również odpalanie/gaszenie ma dużo większy negatywny wpływ.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 18:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja na niecałe 7 tys. km mam niecałe 7 godzin zatrzymanego silnika. Dodam, że od listopada system nie działa. <zauroczony>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
jordanj
Podejrzewam, że akurat nie robi to na nim znaczącego wrażenia. Pewnie robi na nim większe wrażenie niż w przypadku pracy 60 godzin. Jednak nie sądzę by nie mieściło sie to w pomijalnym aspekcie. Istnieją dużo gorsze rzeczy które musi znosić silnik. Jak np obroty 7000... Co to dla mniego jest uruchomienie. Jak wciśniesz gaz na neutralny to te 600 obrotów to on w chwilę zdobywa. Tak pewnie poduszki obrywają, ale blok silnika ma to gdzieś. Tłoki mają względnie świeży i ciepły olej na nich no może nie w takich ilościach dużych, ale jak tylko zacznie pracować to znów mają tyle ile trzeba.

Sam osprzęt, de facto mówimy o rozruszniku i o akumulatorze, bo resztą zapewne są to pomijalne rzeczy.
Rozrusznik jeśli to silnik elektryczny bezszczotkowy to pewnie nie robi to na nim żadnego wrażenia. No jeśli szczotkowy to ok, ale ile razy on tak naprawdę działa 0.35 sekundy to co to dla niego? Układy elektrycznę tych rzeczy pewnie jest jakiś przekaźnik to akurat ma limitowaną ilość możliwych przełączeń i jest on dużej mocy. Tak więc no pewnie obrywa aczkolwiek jest względnie tanią częścią.
Akumulator akurat on bez dwóch zdań obrywa. Jednak znów to nie jest ten sam prąd co w przypadku starty na zimnym. Czy to jest dla niego istotnę dużo zależy czy często jeździsz w trasy czy nie.
Akurat jestem sceptycznie nastawiony do wkładu ASS w zużycie tych elementów poza akumulatorem. Dużo zależy jakiej jakości to są części. W poprzednich generacjach rozrusznik nie był typowym elementem awaryjnym. Nie sądzę by nawet to zwiększone użycie skróciło jego żywot tak by zaczeł się sypać w samochodach z miejskim przebiegiem 100kkm... Jednak no ja jestem optymistą ;).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 08:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@Wedrowiec Wziąłem to z tego, że przez tydzień jazdy tylko po mieście (ok. 100-150 km) miałem ok. godzinę oszczędności wg podsumowania, które pokazuje się podczas wyłączenia auta. Testy prowadziłem dwa pierwsze tygodnie użytkowania auta (nawet na trasie korzystałem z iStopa aby więcej uzbierać) i z trudem przekroczyłem dwie godziny, a zawsze był gotowy do działania.

Jeszcze jedno, powyżej się pomyliłem bo on oszczędza się w skali 4 godzin miesięcznie, więc tę wartość trzeba pomnożyć przez 4 czyli wychodzi jakieś 280 godzin przez 5 lat.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 10:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli tyle co mi wyszło pi razy oko ;)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 14:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Przez ostatnie tygodnie (ujemne temperatury) i-stop nie działał, i-eloop w zależności od temperatury. Jeżeli było powyżej 0 to się ładował, jak poniżej nie. Odcinki do 50 km. Temperatura dodatnia, w nocy też bez mrozu, trasa 150 km, i-eloop zaczął działać praktycznie od początku a i-stop na sam koniec również. To tylko potwierdza co pisałem wcześniej. Jeżeli akumulator jest naładowany w odpowiednim stopniu nie ma problemów z zadziałaniem tych systemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 17:30 
Offline
Najgorszy jest rozruch zarowno dla mechaniki jak i elektroniki. Mozna to porownac do nierozgrzanego sportowca lub czlowieka w spoczynku, ktory nagle dokonuje nadmiernego wysilku. Kazdy rozruch silnika a konkretniej wlaczenie i wylaczenie zasilania oraz przelaczenie obciazenia z A na B powoduje wytworzenie stanow nieustalonych w ukladzie zasilania (impulsy napiecia/pradu), ktore przenosza sie na elementy zabezpieczajace wszystkich modulow elektronicznych w pojezdzie. Elementy maja swoje ograniczenia fizyczne a zywotnosc zmniejsza sie im bardziej i czesciej dostaja w kosc. Z czasem ich parametry takze sie pogarszaja. W przypadku systemu iStop mowimy dodatkowo o superkondensatorze o bardzo duzej pojemnosci wlaczanym w obwod co tym bardziej pogarsza sprawe. W skrajnym przypadku moze dojsc do awarii danego modulu ECU. Oczywiscie to wszystko jest odpowiednio wyliczone i przetestowane, ale przy pewnych zalozeniach. Czas ma tu niebagatelne znaczenie. Podobnie jak czynniki zewnetrzne.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 17:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
limo napisał(a):
Mozna to porownac do nierozgrzanego sportowca lub czlowieka w spoczynku, ktory nagle dokonuje nadmiernego wysilku.

Tylko właśni. Ten sportowiec jest rozgrzany tylko na chwilę stanął.
Kondensator nie bierze udziału w rozruchu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 20:58 
Offline
Kluczowy jest moment przełączania zrodla / odbiornika. Gdy silnik jest uruchamiany/zatrzymywany przełączane są obwody elektryczne. W Mazdzie na linii zasilania alternator - akumulator jest kondensator (iEloop) oraz przetwornica impulsowa obnizajaca napiecie. Dodatkowe elementy, ktore sa przelaczane zaleznie od trybu pracy.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No dobra, ale alternator jest na sprzegiełku. "Izolowany" od reszty kondensator jest przez przetwornicę. Nie sądzę by to głupio rozwiązali.
Tak same przekaźniki, ulegają pewnie zużyciu, ale jest to część względnie tania i łatwodostępna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 22:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pytanie ...
Czy działanie i-eloop w maździe 6 2017 jest wyświetlane na zegarach gdzieś ?
Nie widziałem i nawet nie pamiętałem o nim jak jeździłem :(
Dajcie znać :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 22:27 
Offline
Przepis na zablokowanie iStop (gdyby kogoś drażnił): https://www.youtube.com/watch?v=KthC-jQ45a8


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 08:16 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.11.2016
Posty: 91
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
bespartyjny napisał(a):
Pytanie ...
Czy działanie i-eloop w maździe 6 2017 jest wyświetlane na zegarach gdzieś ?
Nie widziałem i nawet nie pamiętałem o nim jak jeździłem :(
Dajcie znać :)

Niestety nie, nadal trzeba oglądać piękna grafikę w monitorze paliwa ;-)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 11:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czyli gdzieś w menu jest ?
Gdzie ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 11:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
aplikacje, monitor paliwa


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 11:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Fakt ... tutaj nie zaglądałem. dziękuję.
Uznałem , że Aplikacje są nieciekawe pewnie i odpuściłem zaglądanie do nich :D

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 08:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
u mnie i-stop : czas pracy ponad 26 godzin na przejechany dystans ponad 86 tys.km.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.