Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 20:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 17:44 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Co jak co, ale brałbym Alfę. :E


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 18:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja jak bym miał teraz wybierać to brał bym Alfe 159 2.4 jtd lub 1.8T 200KM. Miałem kiedyś 156 2.4 jtd i był to jeden z moich lepszych samochodów. Prowadzi się świetnie. Pozycja za kierownica dużo lepsza, wygodniejsza niż w Mazdzie.
2.4 fajnie chodzi, fajny dźwięk, dobre osiągi i małe spalanie. Chętnie bym się na tak Alfe zamienił

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 18:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
schildkroete napisał(a):
Pamietaj ze 60 tys. zl za taka wersje to i tak malo jezeli pochodzi ona, jak bardzo wiele ofert, z importu.


http://otomoto.pl/oferta/mazda-6-2-2d-1 ... edffea9fb9
Auto z Polski!
Domyślam się że zadbane i komuś z ciężkim sercem się rozstaje ;)

Co do Alfy to wszyscy czekają na Guli'ę i jak się pojawi, to 159 więcej pokaże się na rynku wtórnym i w salonach po rozliczeniu. Mimo wszystko teraz Alfy są tańsze niż wypasione M6.
Pozdr.

-- Dodano: Wt, 1 mar 2016, 18:20 --

KOVAL napisał(a):
Ja jak bym miał teraz wybierać to brał bym Alfe 159 2.4 jtd lub 1.8T 200KM. Miałem kiedyś 156 2.4 jtd i był to jeden z moich lepszych samochodów. Prowadzi się świetnie. Pozycja za kierownica dużo lepsza, wygodniejsza niż w Mazdzie.
2.4 fajnie chodzi, fajny dźwięk, dobre osiągi i małe spalanie. Chętnie bym się na tak Alfe zamienił


Bardzo sobie cenię tą opinię, od "nałogowca" ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 18:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Co nie zmienia faktu że Mazda jest bardzo dobrym samochodem. Od ponad 4 lat, żadnych większych problemów, nigdy mnie nie zawiodła. Jeżdzę co roku do Polski. Do tego mam niby najbardziej awaryjny silnik 2.0 klekota

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 18:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
tego nie musisz mówić :)
w końcu mam dylemat w wyborze.
Po twoim poście bardziej zainteresuję się 2.4 tylko jtdm 210KM, a nie jtd 200KM
choć myślę sobie, że 2.0 jtdm podkręcone na 200KM chyba wystarczy - po co dodawać sobie koszty i ciężar.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 19:05 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Adamsky napisał(a):
tego nie musisz mówić :)
w końcu mam dylemat w wyborze.
Po twoim poście bardziej zainteresuję się 2.4 tylko jtdm 210KM, a nie jtd 200KM
choć myślę sobie, że 2.0 jtdm podkręcone na 200KM chyba wystarczy - po co dodawać sobie koszty i ciężar.


Jeśli już brać, to właśnie 1.9 albo 2.4 JTD. Bo jeśli benzynkę, to jedyną, sensowną opcją jest 3.2 v6 Busso. Wszystkie jtsy, czy 3.2 holdena/alfy, nie wspominając o twin smarkach, to szrot.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 19:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
alphapole napisał(a):
Jeśli już brać, to właśnie 1.9 albo 2.4 JTD. Bo jeśli benzynkę, to jedyną, sensowną opcją jest 3.2 v6 Busso. Wszystkie jtsy, czy 3.2 holdena/alfy, nie wspominając o twin smarkach, to szrot.


O benzynie w Alfie nie myślę.
Czemu piszesz o jtd, przecież od 2009r. poprawionym silnikiem jest jtdm (2.0 i 2.4)? Wolisz jtd?
Te poprawienie porównywalne jest z 2.0 i 2.2 w Mazdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 19:45 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Przepraszam, mój błąd. Chodziło mi o 1.9 JTDM (150) i 2.4 JTDM (200, lub 210).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 20:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
alphapole napisał(a):
Przepraszam, mój błąd. Chodziło mi o 1.9 JTDM (150) i 2.4 JTDM (200, lub 210).

Czemu wolisz 1.9 150km niż 2.0 170km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 20:32 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Adamsky napisał(a):
alphapole napisał(a):
Przepraszam, mój błąd. Chodziło mi o 1.9 JTDM (150) i 2.4 JTDM (200, lub 210).

Czemu wolisz 1.9 150km niż 2.0 170km?

Nie napisałem, że wolę. Napisałem, że te opcje będą spoko, jeśli celujesz w diesla.
Poza tym, pytałem znajomego o awaryjność jego 2.0 i nie jest źle. Na pewno poleca ze względu na mniejszą masę, brak klap wirowych w kolektorze, mniejsze spalanie i spore możliwości chiptuningu. Porównywane z 2.4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 mar 2016, 09:01 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
alphapole napisał(a):
Jeśli już brać, to właśnie 1.9 albo 2.4 JTD. Bo jeśli benzynkę, to jedyną, sensowną opcją jest 3.2 v6 Busso. Wszystkie jtsy, czy 3.2 holdena/alfy, nie wspominając o twin smarkach, to szrot.


AR 159 nie ma 3.2 Busso.
Ja sadzę się na 159 z 1.75Biturbo. Jeździłem Brerra z 2.4JTD i średnio mi się podobała dynamika auta, diesel to diesel do takiego auta powinna być dobra benzyna.

Strasznie szkoda, że przestali produkować 159 bo na nową znacznie łatwiej byłoby mi się zdecydować niż na używkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 mar 2016, 09:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Słuchałem silnik v6 na YouTube w 159, gra tak jak powinien grać każdy samochód :-)
Słyszałem, że diesle w Alfie są jedne z lepszych, a Benz jest mniej niezawodna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 mar 2016, 14:16 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jedyna benzyna która jest w Alfe faktycznie od Fiata to 1.75TBi reszta to jakieś zapożyczone/niedorobione silniki które są obwiniane za małą popularność Brerry i 159.
Jeśli chcesz tego 2.4l diesla to może faktycznie lepiej kupić z polskiego rynku bo akcyza za silniki >2.0l będzie znacznie podnosić cenę.
Z 1.9l bym uważał bo silnik ekonomiczny więc handlarzy będzie kusić kręcenie licznika.
Jest jeszcze 1.8MPI od GM 140KM który dobrze łyka LPG


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 mar 2016, 15:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
[quote="Rysiek]
Jeśli chcesz tego 2.4l diesla to może faktycznie lepiej kupić z polskiego rynku bo akcyza za silniki >2.0l będzie znacznie podnosić cenę.
Z 1.9l bym uważał bo silnik ekonomiczny więc handlarzy będzie kusić kręcenie licznika.[/quote]
Dzięki.
Myślę o Alfie 2.0 170km lub 2.4 210km vs Mazda6 2.2 163km lub 180km(sport). Pewnie będzie zależało jakie konkretne egzemplarze będą na rynku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 mar 2016, 18:29 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
3.2 to przeciez badziewie ze stajni GM Holden. Strasznie paliwozerne. Kolega kupil kiedys, a potem jak do rodzicow do Berlina jezdzil to gora 150 km/h bo wtedy jakos tam jeszcze spalanie mogl przezyc (wartosci juz nie pamietam, ale jakis kosmos jak na silnik 3.2). Ten silnik jest czesto mylony z 3.2 alfy, ktory na ile wiem nie byl juz w 159 montowany. Generalnie w 159 godne polecenia sa wlasnie silniki wysokoprezne, a nie benzynowe, ktore szalu nie robia. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 mar 2016, 17:02 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
schildkroete napisał(a):
3.2 to przeciez badziewie ze stajni GM Holden. Strasznie paliwozerne. Kolega kupil kiedys, a potem jak do rodzicow do Berlina jezdzil to gora 150 km/h bo wtedy jakos tam jeszcze spalanie mogl przezyc (wartosci juz nie pamietam, ale jakis kosmos jak na silnik 3.2). Ten silnik jest czesto mylony z 3.2 alfy, ktory na ile wiem nie byl juz w 159 montowany. Generalnie w 159 godne polecenia sa wlasnie silniki wysokoprezne, a nie benzynowe, ktore szalu nie robia. pozdr


3.2, które miałem na myśli i który jest naprawdę świetny, to ten od Busso (konstruował on również silniki dla Ferrari). Konstrukcja silnika 3.2 Alfy/Holdena, to złom, o czym zresztą wspomniałem we wcześniejszych postach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2016, 07:54 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czemu wspominasz o 3.2 Busso w kontekście 159 skoro auto nie ma takiej jednostki do wyboru?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2016, 14:52 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Rysiek napisał(a):
Czemu wspominasz o 3.2 Busso w kontekście 159 skoro auto nie ma takiej jednostki do wyboru?

Nie pisałem o 3.2 w kontekście 159. Napisałem, że jedyna konkretna jednostka w Alfie zasilana PB, to właśnie ten silnik.
Swap jest możliwy oczywiście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 23:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
wyboru ciąg dalszy :)
volvo v60 i subaru legacy z podobnych roczników (2010-2011), po analizach idą w odstawkę.
Pozostaje jeszcze do zastanowienia Mazda 6 z większym silnikiem benzynowym 2.0 155km i 2.4 170KM !!! (bo Pb w Mazdzie podobno są lepsze), czy diesel 2,2 163KM podciągnięty do koło 190KM?
Jazd nie będę miał długich - chyba, że sporadycznie, więc liczyć się będzie fun.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 09:58 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
R2AA 2.2D idzie podkręcić do 200KM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 12:21 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Volvo jest dobrym autem, ale nie wiem, które silniki tu warto polecić.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 12:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Volvo mialo bdb diesle 2.5 D5. Nowe 2.0 D3 ponoc juz nie sa takie super. No i ponoc trzeba uwazac na automaty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 12:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Volvo v60 i subaru legacy są też super ale odpadły u mnie z rywalizacji że względu na drogi serwis i mało części. Volvo D5 to rarytas już z wyższej półki cenowej w porównaniu z Mazda 6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 16:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A ja bym sie przyjrzal Suzuki Kizashi jesli szukasz mocnej benzyny i nie potrzebujesz kombi. Nie wiem jaki masz budzet, ale serwis AR tez do tanich nie nalezy choc ma duzo czesci tozsamych z Fiatem i to wtedy mozna mowic o jakichs oszczednosciach. Dla mnie AR przewaza przede wszystkim komfortem w srodku i swietnymi wrazeniami z jazdy, jednak zawiecha nie do konca na polskie drogi.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 17:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Potrzebuje 5 drzwi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.