Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 22:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 17:38 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Diagnoza u trzech mechaników:
- panewki

Obecnie auto przechodzi naprawę. Co konkretnie będzie trzeba naprawić, będę dowiadywał sie i informował na bieżąco ...

Mechanik na dobry początek przyłożył do silnika stetoskop.
Mówił ze należy przygotować sie na rownież i na:
- szlifowanie wału
- wymianę gumek na głowicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 17:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Oby tylko szlifowanie wału, zależy od stanu jak chyciło. Okaże się wszystko po demontażu. Może być tak że trza będzie nowy silnik kupić.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 17:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie chciałem być złym prorokiem... :-(
Jak motor brał olej to od razu rób kompleksowo, łącznie z pierścieniami.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 1 lut 2016, 18:20 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 18:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ale co mogło być powodem,za długie interwały?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 23:51 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
5: https://www.youtube.com/watch?v=Bm-vTTn ... e=youtu.be


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 09:03 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Przykre :( Skąd teoria, że silnik brał olej ?
Znasz historię tego auta ? Kupiłeś od handlarza ?

hubert0001 też próbuję dociec czy to olej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 17:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
shakalinho napisał(a):

Ładnie go gazujesz jak silnik kuleje, teraz to już będziesz miał w silniku niezłą niespodziankę.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 22:14 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dźwięk jest dokładnie taki sam jak w kolegi Maździe 3 MPS 280KM. Wracaliśmy z wawy i zaczęło pukać więc zjechaliśmy na parking bo akurat był ;) i to samo po przegazowaniu. Auto zjechało do Poznania już na lawecie. Mechanik jak naprawiał silnik to stwierdził przy okazji minimalne skrzywienie jednego tłoka, który dostępny jest tylko w oryginale. Koszt remontu silnika tej mazdy czyli 2.3 Turbo benzyna to ok 8k :wstyd2:
A silnik miał 88 tys. km na oryginalnym oleju Mazdy. Przebieg oryginalny bo auto z polskiego salonu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 22:14 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
http://wgrajo.pl/?v=img1341.jpg

http://wgrajo.pl/?v=img1342.jpg

http://wgrajo.pl/?v=img1343.jpg

http://wgrajo.pl/?v=img1352.png

http://wgrajo.pl/?v=img1353.png

http://wgrajo.pl/?v=img1354.png

-- Dodano: Wt, 16 lut 2016, 22:14 --

Po wymianie wszystkich panewek przejechałem 1000 kilometrów. Silnik absolutnie pozbył się objawów, które pokazałem Wam na filmach. I jak jest zimny - zapala normalnie. W trakcie dodawania gazu, na obrotach od 1500 do 3000, nic nie słychać. Nie chcę zapeszać, ale chyba jest dobrze.

Za usługę zapłaciłem 920,00 zł - panewki + robocizna + wlanie i spuszczenie jednego oleju (na tzw. przepłukanie silnika) + wlanie normalnego oleju + wymiana filtru oleju.

Mechanik nakazał mi sprawdzanie stanu oleju - i tu mam problem. Czytałem już na forum, że to nie jest tak oczywista sprawa, więc sprawdzam na dwa sposoby, póki co, i na zimno (rano, po nocce) oraz 5 minut po skończeniu jazdy i uprzednim rozgrzaniu silnika. Stan na jednym i na drugim jest w porządku z tym, że na zimno pokazuje trochę ponad minimum a po rozgrzanym pokazuje tak na oko 3/4 między min. a max. Nie wiem, który sposób powinien być lepszy i bardziej miarodajny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 22:36 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jeśli możesz to napisz u kogo robiłeś te panewki ? Bo cena niewiarygodnie niska

Najlepiej na zimno. Zalecany stan oleju to bliski MAX na zimnym a najlepiej ok 3/4 miarki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 22:43 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Był to mechanik z polecenia mojego kolegi. Kolega pracuje w Volkswagenie (gdzieś w biurach) i swoje auta oraz np. swojej rodziny oddał temu mechanikowi. Ten mechanik wymienił silnik w Passacie, w Golfie wybadał i naprawił całe sprzęgło oraz w innym golfie też nieźle poradził sobie z głowicą i uszczelkami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 09:26 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dlaczego pytam. Bo kwota za naprawę jest śmiesznie mała co by sugerowało, że silnik nie był rozbierany a panewki wymieniane były od dołu. Nie znam się za bardzo na procesie wymiany panewek. Ciekawe czy wystarczy tylko panewki wymienić czy też wał trzeba oddać do szlifowania a tego się chyba nie da zrobić od dołu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 10:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Czyli TOMASZ miał rację co do panewek :piatka:

Cena faktycznie niska, ale jeśli objawy ustały to pozostaje życzyć Ci bezawaryjności i przyjemności z jazdy ze zdrowym silnikiem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 12:04 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Tak, było to robione od dołu. Wg mechanika wału nie trzeba było dotykac bo był w dobrym stanie tak samo jak tłoki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 14:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
shakalinho napisał(a):
Wg mechanika wału nie trzeba było dotykac bo był w dobrym stanie tak samo jak tłoki

Wyjmował i mierzył czy sprawdził na oko?
Życzę Ci oby naprawa była skuteczna i obyś nie musiał drugi raz do tematu wracać :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 14:53 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Kolega mial to w swojej mazdzie, silnik 1.8, zaczelo tluc od spodu. Zrobilismy sekcje zwlok, zatarte bylo na ostatniej panewce, silnik do wymiany, bo aby to naprawic to trzeba zaufanego mechnika z wiedza miec pomijajac temat ze nie zawsze sie da. Wal byl oczywiscie uszkodzony, i sama wymiana panewek by nie pomogla. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 15:42 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Nie wiem czy wał da się wyjąć od spodu. Mechanicy mówią, że trzeba silnik cały wywalać na zewnątrz. A tak prawdę mówiąc to problemu z panewkami by nie było gdyby te nasze silniki posiadały panewki z zamkami, wtedy panewka nie może się obrócić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 15:55 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja juz nie pamietam czy ona byla obrocona, ale cos mi sie wydaje ze (jeszcze :wink: ) nie, ale na bank byla uszkodzona i wal tez. Czy sie od spodu da to by do serwisowki trzeba bylo zajrzec, moze tam cos jest na ten temat. Ja czytac nie bede, zakladam ze nigdy tej wiedzy w praktyce nie bede potrzebowal. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.