Teraz jest So, 20 kwi 2024, 04:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 22:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Na wstępie od razu poinformuję, że szukałem podobnego tematu, ale nigdzie nie znalazłem - jeśli coś przeoczyłem, proszę od razu o wywalenie tego wątku do śmietnika ;)

Z racji tego, że sam bardzo dużo jeżdżę (robię około 40-50 tys. km rocznie), jestem ciekaw, jak długo jeszcze moja Magdalena będzie mi służyć... Jak dotąd nie miałem żadnych poważnych przygód - oczywiście olej zrzucam co 10 tys. km, wszystkie inne płyny, paski i tym podobne również wymieniam terminowo, bo jak wiadomo, znacznie lepiej (i taniej) zapobiegać niż leczyć ;) Ciekawi mnie, jakie przebiegi osiągnęliście już swoimi dieslami i czy musieliście już coś poważniejszego naprawiać (wtryski, sprzęgło, dwumasówka, turbo itp.).

U mnie aktualnie 194 tys. km na blacie - chciałbym jeszcze ze 2 lata pojeździć, ale wówczas miałbym już blisko 300 tys. km na liczniku i nie wiem, czy wcześniej coś grubszego nie zacznie się sypać...

No to teraz przyznawać się, kto na forum ma największy przebieg w 2.0 CD i jeszcze nie robił żadnych większych napraw? ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 22:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Najwieksze przebiegi ma Koval i Zielony, wiec ich musisz popytac.
Z tego co wiem to Koval nie robił nic poważniejszego.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 02:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie jest ok 285k km na liczniku. Wymieniam wszystko na czas, olej co ok 10k i na razie wszystko śmiga dobrze
Jedynie jak popada deszcz długo to troche pasek popiskuje.
Zrobiłem tez ok 30k km po remapie i jest wszystko ok. Silnika nie oszczędzam, nie ma u mnie lekko.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 12:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Walderam napisał(a):
(...)Z racji tego, że sam bardzo dużo jeżdżę (robię około 40-50 tys. km rocznie), jestem ciekaw, jak długo jeszcze moja Magdalena będzie mi służyć... Jak dotąd nie miałem żadnych poważnych przygód - oczywiście olej zrzucam co 10 tys. km, wszystkie inne płyny, paski i tym podobne również wymieniam terminowo, bo jak wiadomo, znacznie lepiej (i taniej) zapobiegać niż leczyć ;) (...)


Pytanie dla znawców tematu czy przy takich przebiegach - zakładam tu, że jeździsz głównie długie trasy a nie po mieście - czy jest sens tak często zmieniać olej? Pytanie kiedy olej bardziej się męczy czy na krótkich odcinkach po mieście, czy goniony autostradami?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 12:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Silnik z Dpf zecydowanie po mieście.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 20:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Ja nawet nie zastanawiam się nad tym, czy mógłbym coś przeciągać z wymianami - mam auto po remapie i od razu mi powiedziano, że co jak co ale olej to muszę co 10 tys. zmieniać po takim zabiegu, bo silnik jednak jest bardziej wyżyłowany niż fabrycznie. Wiadomo, że najważniejszy parametr oleju to jego lepkość, a ta szybko spada w dieslach, czy to z DPF czy bez, wiadomo że z DPF i przy ciągłym rozrzedzaniu oleju jest jeszcze gorzej...

KOVAL, no to ładny wynik, życzyłbym i sobie bezawaryjności co najmniej do takich wartości na liczniku ;)

Oczywiście nie jest tak, że zmieniam co 10 tys. km choćby nie wiem co, po prostu zrobię 3 kółka do NL i z powrotem plus jazda koło domu i wychodzi mi za każdym razem około 10 - 11 tys. km... Jak mam jakieś urlopy czy coś i widzę przed wyjazdem w trasę, że mam już 9500km od poprzedniej wymiany, to zrzucam olej przed wyjazdem a nie po, bo 13 tys. km na oleju dla mnie byłoby przesadą, może jestem przewrażliwiony na tym punkcie, ale na pewno takim postępowaniem nie zaszkodzę silnikowi... ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 wrz 2015, 00:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Bardzo dobre podejście :) wielki plus ode mnie

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.