Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 00:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Panowie prosze o relację jak u Was jest. Wtajemniczeni wiedzą, że mam problem z grzechotaniem czegoś w silniku po jego odpaleniu (tylko przez pierwsze kilka sekund) i nie wiem czy mam już schizy czy zauważyłem coś nowego.
Jak silnik jest już dobrze dogrzany to np. jak dojeżdżam na światłach na czerwonym to mam 900 obrotów, na postoju lub bradzo wolnym toczeniu się po kilku sekundach obroty spadają do 750 i jest Ok. Bez znaczenia czy mam wcisnięte sprzęgło czy nie. Martwi mnie te 900 obrotów bo wtedy Madzia Merca udaje-klekot. Nie pamiętam czy tak było czy już szukam dziury w całym?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 13:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
W moim klekocie żadnych spadków obrotów nie ma. Czy to na zimnym, czy na rozgrzanym silniku. Być moze trochę obroty się zmieniaja jak wcisnę sprzęgło. Pozniej sprawdzę.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 17:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
To nie chodzi o ten spadek tylko o podwyższone jałowe obroty. Jak silnik jezd dogrzany to jak wrzucę luz/wcisnę sprzęgło to mam obroty na poziomie 900 dopiero po kilku sekundach spada do normalnych 750. Nie wiem czy to normalne czy coś zaczyna się dziać?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 17:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Podłącz do kompa i sprawdź działanie elektrozaworu scv czy jakoś tak. Chyba mój znajomy w GG miał podobne objawy do twoich.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 20:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
A na tym interface ELM... coś tam będzie to widać?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Zależy jakiego programu skanujacego użyjesz.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 23:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Miałem w Gh tak samo z obrotami. Widać koledzy nie zwracają no to uwagi :) Przy zapalaniu od czasu do czasu też taki warkot bywał - od nowości. Nie ma się czym przejmować.

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 00:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dzięki tombien. Sądząc po Twojej wnikliwości tematów (trójkąt T) nie mam czym się przejmować. Czy nowy właściciel Twojej starej GH nadal ma te grzechoty?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 16:44 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.02.2014
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Cytuj:
. Czy nowy właściciel Twojej starej GH nadal ma te grzechoty?


Nie wiem czy nazwał bym to grzechotami. Są dwa aspekty:

Jeden, gdy mówimy już o odpalonym silniku. Wtedy rzeczywiście czasem obroty są prawie na 1000 przy biegu jałowym, a z czasem schodzą do około 700-800
(ciężko podać dokładną wartość bo przedziałki zegara są nieprezycyjne).
Jest to normalne zachowanie, zwłaszcza na zimnym silniku kiedy olej musi się rozlać tu I ówdzie (poprawcie mnie jeśli się mylę). Nie jest to oczywiście tzw. pływanie na biegu jałowym - wskazówka jest sztywna.


Drugi aspect to samo odpalanie.
Nieraz rozrusznik tak zadziała, że słychać wartkot - ale tylko do momentu ruszenia silnika (na pewno nie pare sekund, mniej niż sekunda).
A później już normalne klekotanie diesla.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 mar 2014, 23:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
szczypik napisał(a):
Zależy jakiego programu skanujacego użyjesz.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Szczypik, miałem na myśli torgue... coś tam lub scan... jakiś tam. Sorry za hasła ale nie bawiłem się w to i tylko takie szczątkowe nazwy pamiętam z wątków o ELM...

Redix, dzięki za odpowiedź. Niestety nie mogę się zgodzić, że obroty 900-1000 są normalne bo olej zimny bo nigdy tak nie miałem. Nawet w zimie, no może 800-850.
U mnie na nie dogrzanym silniku jest wszytko OK. Dopiero po dłuższej jeździe jak wcisnę sprzęgło lub auto będzie na luzie się toczyło obroty spadają do 900 i za 2-3 sekundy na 750, czasem z pauzą na 850. Zauważyłem to uchem bo coś wargot silnika mi nie pasował.
Gdzieś mam filmik to wrzucę ale wtedy tytuł wątku trzebaby zmienić.
Co do grzechotania. Teraz się ustabilizowało i mam to zawsze po odpaleniu silnika. Po chwili (zaraz po załączeniu się sprężarki klimy) z okolic paska wielorowkowego wydobywa się grzechotanie. I tak grzechocze 5-8 sekund i cisza. "Amen w pacieżu". Nawet jak ciepły silnik odpalę. Różnica jest tylko taka, że im zimniejszy silnik tym dłużej grzechocze. Dodając gazu grzechotanie ustaje, więc coś jakby w rezonans wpadało.
Z góry napiszę, że samochodem już byłem u wielu speców, w tym tych cenionych na forum.
To nie kompresor, bo bez klimy też grzechocze, łożysko wałka kompresora wymienione, fachowiec od auto klim stwierdził, że kompresor jak nówka.
Pasek, rolki i napinacz nowe.
Alternator miał wymienione łożyska wirnika i łożysko jednokierunkowe.
Napinacz z powrotem na ORI tak na wszelki wypadek.
Został z tamtych okolic już tylko silnik. ;-(
Chcę jeszcze spróbować odpalić bez paska i zobaczyć. Nie wiem czemu inni takiego testu nie zrobili... lub nie powiedzieli, że robili.
Drugą rzecz jaką chce sprawdzic to odłączenie wentylatorów chłodnicy choć dźwięk nie od nich pochodzi.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


Ostatnio edytowano Pt, 14 mar 2014, 00:19 przez Czacha, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 00:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Moim zdaniem ForScan jest o niebo lepszy od Torqe.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 00:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ale jednym i drugim ten scv przejżę?


Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 00:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Czacha, a my w naszych mazdach mamy cos takiego jak maly amortyzator na napinaczu?
Mialem identyczny problem z grzechotaniem w Leonie i wlasnie ten maly amorek wpadal w rezonans.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 01:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
smok86 napisał(a):
Czacha, a my w naszych mazdach mamy cos takiego jak maly amortyzator na napinaczu?

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk


A co to za czary mary?
Napinacz to blok alu na którym jest rolka napinana sprężyną, taką, że hej. Żadnego amora nie widziałem.
Poza tym jak pisałem, napinacz został wymieniony na zamiennik (600 pln ku... mać) i nic to nie zmieniło. Tak dla pewności wróciłem do ORI (mam 80.000 km przebiegu) ale nadal to samo. Auto było już u wielu specjalistów, wydałem na ten cel już 2000 pln. Teraz już tylko nisko kosztowe testy a tak czekam aż coś jebn... wtedy będzie wiadomo co to.
Wcześniej bałem się, że pojadę z córcią w trasę i jak coś pierdo... to zamarzniemy a teraz już luz, jest ciepło. Byle by nic poważnego jednostce się nie stało... ;-(

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 10:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Ja tam nie zagladalem, a wczoraj juz bylo za pozno zeby isc do auta.

Mialem identyczny problem z grzechotaniem w Leonie I gen. Na napinaczu byl maly amor i jego obudowa tak grzechotala mi przy starcie silnika. Objaw identyczny jak piszesz.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 10:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hey, Czaszka nie miles ostatnio przebiegów miastowych?

Czemu pytam, (pomijam te grzechotanie) bo przypuszczam sprawę dość prosta i oczywistą, podejrzewam wypalanie DPFu.

Zapytam: ...odpalasz zimny silnik, jeździsz sobie chwile parę km, wskazówka juz pokazuje odpowiednią temperaturę silnika (a dodam ze wskazówka zaczyna ruszac się jak silnik ma 30stC, a zatrzymuje się w połowie jak silnik ma juz 60stC i nie rusza się wyżej aż do 120stC) dojeżdżasz do świateł sprzęgło luz i silnik zwiększa obroty do około 900/1000rpm i słychać charakterystystyczny warkot spotęgowany/wzmocniony, tak jak przy wcisnietym sprzegle ? tak właśnie jest?

Jeśli tak się dzieje u Ciebie ostatnio, a nigdy tego nie zauważyłeś to masz szczęście dostrzec pierwszy raz wypalanie DpFu w cyklu miejskim, dodam ze silnik potrafi wypalic DPF nawet na takich niskich obrotach, ale...
Takie wypalanie może trwać długo, a taki stan o którym piszesz i jeśli potwierdzisz, to będzie to oznaczać wypalanie naprawdę konieczne.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 13:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Millerek, "Ty to masz łeb". Rzeczywiście ostatnio po mieście latam. Wszystko jak piszesz, tylko jak wrzucę luz to obroty maleją z tych co były do 900 (nie jak piszesz rosną) i po 2-3 sekundach maleją do 750. Czyli to dpf będzie?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 14:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Prawdopodobnie tak, wyskoczysz sobie na 15km poza miasto i powinno wrócić do normy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 14:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dzięki Millerek. Kamień z serca... przez te grzechotania w paranoje wpadam. :-/
W środę do Bydzi lecę to zobaczymy jak wyjdzie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 14:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak jak Millerek pisze, ja ostatnio siedziałem z 10 min. pod domem jak z miasta wróciłem, obroty były tak na 900-1000 więc silnika nie gasiłem bo już to kiedyś miałem i wiedziałem o co mu chodzi :grin: Zrobił ci miał zarobić obroty spadały do 750 zaczął chodzić normalnie. Czacha jeżeli to wygląda u Ciebie tak samo to możesz spać spokojnie ;-) daj mu tylko gdzieś się spokojnie wypalić. Mi się z takimi obrotami zdarzyło tylko ze 2-3 razy po dłuższej jeździe w mieście, głównie latam dłuższe trasy, więc dpf wypalam w normalnych cyklu.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 14:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli przez najbliższy czas w trybie czysto miejskim spokojnym itd będzie silnik tak warczal to następnym dziwnym etapem a raczej normalnym zjawiskiem będzie podniesienie obrotów biegu jałowego do wspomnianych 900-1000rpm.Jesli natomiast tak się nie stanie, i wszystkie objawy wrócą do normy, będzie to oznaczać zakończenie wypalania DPFu.... oczywiście z zachowaniem prawidłowych czynności czy procedur wypalania DPFu w warunkach miejskich ;)

Mozna to latwo zauwarzyc, biorąc pod uwagę obroty zimnego silnika niby ssanie 850rpm... tak, to w momencie wypalania miejskiego dodac trzeba 200rpm.
Natomiast jest jeszcze objaw towarzyszący większym obrotom noz normalne 750rpm, mianowicie podtrzymanie wyższych obrotów dodatkowo okolo 100rpm w momencie gdy silnik jest mocno rozgrzany lub pracuje na klimie. Jedno od drugiego ma jednak charakterystyczną różnice, jest to objaw "warczenia" silnika czyli następuje otwarcie przepustnicy w 80%... tak jak przy wciśnięciu sprzęgle, czyli normalny objaw i bez jakichkolwiek obaw.


Ostatnio edytowano N, 16 mar 2014, 15:20 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 15:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Jak też głównie w trasy jeżdżę a ostatnio więcej miasto.
Martwi mnie jedno, piszecie, że to dpf... czy te obroty nie powinny cały czas być wyższe, aż wypalanie się skończy? U mnie ZAWSZE spadają po ok 2 sekundach do 750. Czy on przerywa proces jak się stoi?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 15:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Twój powyzszh post powinien być przed moim.... sekundy... :D

Tak, obroty mogą spadać i proces wypalania może być przerwany, ewentualnie tak jak wyżej napisałem....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 16:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Racja Millerek. "System" bierze chyba czas zakonczenia postu a nie rozpoczęcia. Stąd pewnie takie kwiatki. :-)

Uff dzięki. Tak, u mnie te warczenie jest. Samochód mam 1, 5 roku/30 tkm przejechane i pierwszy raz taki objaw miałem. Spanikowałem :-/

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.