Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 16:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam!

Co ile wymieniacie w swoich Madziach płyn hamulcowy i chłodniczy? Jeśli płyn hamulcowy to jaki i ile litrów? Zastanawiam się nad wymianą wszystkich filtrów i płynów przy okazji lania oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 06:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dobry płyn chlodniczy, to chyba co 5 Lat. Płyn hamulcowy np. ATE SL6 DOT4, co 2 lata. Tu tez są różne teoria, bo niby się mowi że do aut wyposażonych w systemy ABS, ESP powienien być płyn o niskiej lepkości w ujemnych temperaturach, dlatego polecany jest ten w/w ATE. Z drugiej strony czytałem też opinie, że zwykły DOT 4 też już jest przystosowany do takich układów i można go spokojnie zalewać. Oczywiście, to wszystko dane papierowe, bo znam takich co przez cały okres ekspoloatacji nie wymienili płynu chłodniczego ani hamulcowego. Kiedyś w starym aucie po sprowadzeniu, dopiero chyba po kilku latach wymieniałem płyn chłodniczy i jak machanik sprawdzał temp. zamarzania to mu skali brakło, tak więc nie ma co panikować.
Płynu hamulcowego chyba wchodzi 1L, natomiast chłodniczego ( nie pamiętam, jest w instrukcji) musiałem kupic 2 bańki po 5L. Wydaje mi się że ok. 8 L weszło.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 07:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) W takim razie płynem chłodniczym nie będę sobie głowy zawracać, a płyn hamulcowy wymienię, gdyż zrobił się ciemniejszy niż chyba powinien być, ale to przy okazji wymiany oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 16:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Płyn chłodniczy też możesz wymienić, bo to nie jest duży koszt, tylko własnie z tych dwóch ważniejszy jest jednak hamulcowy. Niech Ci w warsztacie sprawdzą temperaturę zamarzania i będziesz wiedział czy już wymieniac, czy się jeszcze mozna sezon wstrzymać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 20:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Ok, dzięki wielkie jeszcze raz!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 02:02 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Dołączę się do tematu i zapytam jaki płyn chłodniczy wybrać? Oryginalny mazdowski czy dokładać paredziesiąt złotych i wziąć np. Penrite czy może jeszcze jakiś inny zamiennik z dobrymi właściwościami chroniącymi przed zamarzaniem w stosunkowo niższej cenie? Jakieś sugestie, własne doświadczenie, zasłyszane opinie? Jeszcze jedno pytanie oryginalny mazdowski płyn to koncentrat czy już gotowy do zalania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 06:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja zalewałem taki płyn "Prestone" (żółte opakowanie), jest on do -37 st. Nie musi to być oryginalny Mazdowski. Możesz zalać czym Ci pasuje. Jedni zalewają Petrygo czy Borygo, a inni wolą dołożyć do czegoś lepszego. U mnie już jest w układzie prawie 2 lata i żadnych problemów. To już gotowy płyn do zalania.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 kwi 2017, 10:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 48
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Podłączę się z takim pytaniem: gdzie dokładnie znajduje się korek spustowy płynu chłodzącego ? Trzeba ściągać osłonę silnika, zeby się do niego dostać ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 kwi 2017, 19:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Znajduje sie na środku chłodnicy. Idzie odkręcic bez ściagania osłony.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.