Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 27 sty 2016, 20:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Silnik klekocze dość często po kilku deszczowych dniach lub ulewie... Podczas jazdy w takim przypadku w zależności od nasilenia potrafi się włączyć "check engine" + kontrola trakcji i tryb awaryjny silnika czyli ogranicza obroty. Wraz z rozgrzewaniem silnika (i osuszaniem) efekt jest coraz słabszy aż do ustania (po ok 20min jazdy), chyba że wciąż jest wysoka wilgotność powietrza (siąpi lub tym bardziej ulewa). Wiem, że najpewniej przyczyną są wtryski, ale regularność występowania w przypadku długotrwałej kiepskiej pogody zastanawia mnie czy może chodzi o zwarcie w instalacji (jakieś przebicia między przewodami zapłonowymi) czy też może woda się dostaje jakoś do układu paliwowego. Gdy temperatury otoczenia są ujemne (również przy śniegu i lodzie) problemu nie odnotowałem, również gdy jest cały czas sucho potrafi przejechać i tysiąc kilometrów i nic do czasu kolejnych ulew lub tak jak np teraz roztopów i kilkudniowej "siąpliwej" pogody:( Pomóżcie proszę zdiagnozować bo mechanik twierdzi, że wtryski do regeneracji i tyle...

Dodatkowo na wszelki wypadek wspomnę, że instalacja elektryczna ma dodatkowo zainstalowanego park boy`a (który też miewa życiowe problemy w taką pogodę - cały czas potrafi buczeć stąd rozłączyłem centralkę) natomiast układ paliwowy jest wspólny z Webasto... Ktoś ma jakiś pomysł? Z góry serdeczne dzięki za wszelkie wskazówki:)

Link do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=zU5qNZ0VDTM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 sty 2016, 20:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak wyrzuca kontrolki to warto pod komp podłączyć i sprawdzić jakie błędy wywala, może wtedy już coś więcej będziesz wiedział?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 sty 2016, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Cześć, dzięki wielkie za odpowiedź:) Komputer pokazuje błędy wszystkich 4 wtryskiwaczy (P0200 czyli ogólny wtryskiwaczy i od P0201 do P0204 na każdy z nich), po ustaniu objawów nie ma żadnych błędów.

Aha tak na marginesie silnik to RF5C (2.0). Cały czas od zeszłej wiosny (gdy objawy wystąpiły po zimie) wlewam lepszą ropę (ta odsiarczaną) i do tego dolewam na wszelki wypadek fiolkę STP formuła do wtryskiwaczy diesla na każde pełne tankowanie... W tym roku cały styczeń i luty do dziś był spokój (wcześniej jakoś pod koniec grudnia miał ze 2 dni problemy życiowe też w czasie deszczowych dni). Dawałem już kilka razy do naprawy, ale u mechaników jak na złość zwykle jak dojadę to już nie występuje. Albo jak jeszcze występuje to wkrótce przestaje zanim uda im się precyzyjnie zdiagnozować.

Jakiś czas temu po zdjęciu osłony silnika zauważyłem, że objawy jakby szybciej ustały w związku z tym podejrzewałem, że może chodzi o zawilgocenie gąbki stykającej się z instalacją silnika od jej spodniej strony, ale chyba jednak to był tylko zbieg okoliczności bo innym razem zdjęcie na niewiele się zdało, dziś też a gąbka w sumie wilgotna jakoś specjalnie nie jest.

Ostatnio wymieniłem rozrząd oraz elektrozawór solenoidowy (ten ostatni bo check engine i kontrola trakcji świeciły się nonstop, a to standardowy problem w mazdach z tego co słyszałem). Pomogło, kontrolki się "normalnie" nie świecą chyba, że w trybie awaryjnym silnika podczas klekotania właśnie. Do tego nieco wcześniej wymieniłem też zawór SCV bo mi zaczął gasnąc na wolnych obrotach na jesień (również standardowy problem z madziami 6 jak znalazłem w sieci) po tym zabiegu już nie ma z tym problemów.

Masz jakiś pomysł co może być przyczyną tego okresowego nawalania wtrysków?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 sty 2016, 23:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jakimś znawcą nie jestem, osobiście sprawdził bym wszystkie przewody i wtyczki koło wtrysków, może coś jest przetarte, zaśniedziałe i w tych miejscach wilgoć robi bałagan. Czytałem też że wiązka przewodów nad intercoolerem lubi się przecierać, jak na zewnątrz nic nie ma to warto i tam zajrzeć. Napisałeś więcej info, może ktoś coś jeszcze konkretniej podpowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 mar 2016, 20:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mam jeszcze jedno podejrzenie. Do klemy plusowej mam doczepione 2 dodatkowe przewody (od parkboy`a i drugi pewnie od webasto). Być może przy wzmożonej wilgoci jest gdzieś przebicie na jednej z tych instalacji (ze wskazaniem na czujniki parkowania bo webasto mi nigdy nie szwankowało) do masy (np. do karoserii)... Odłączę i obadam w razie występowania klekotów następnym razem.

3 dni temu była u nas odwilż i nieco mżyło – klekotał cały dzień tzn w drodze do pracy i po pracy. 2 dni temu już ogólnie wszystko schło to klekotał tylko z rana, a wieczorem już spokojniutko. Wczoraj i dziś z silnikiem spokój, w kwestii wilgotności już zupełnie sucho, a słońce nieźle przygrzewa więc chodzi cały dzień od rana jak "masełko".

Słyszałem, że jeśli chodzi o same wtryski to ogólnie do diesla warto spróbować dolewania oleju 2T o odpowiednich parametrach i w odpowiednich proporcjach. Na wszelki wypadek spróbuję też tego bo już wszystkiego się chwytam. Zerknę też na tą wiązkę nad intercoolerem czy nie jest poprzecierana bo faktycznie znalazłem o tym coś w sieci, że to dość częsta przypadłość (choć to głównie w kwestii komunikacji komputera po magistrali CAN z różnymi kontrolerami/czujnikami)...

Aha zapomniałem dodać, że poza błędami P0200 - P0204 jeden mechanik po podłączeniu do kompa wykrył również błąd P1190 (co wskazuje na błąd rezystora kalibrującego - Calibration Resistor Out Of Range). Na kolejnej wizycie w innym warsztacie już tego nie było podczas występowania usterki jedynie chwilowo błędy od wtrysków. Później jak się uspokoił to już żadne błędy nie wracały.

Dzięki:)

-- Dodano: Śr, 30 mar 2016, 21:02 --

Problem zażegnany dzięki podpowiedzi kolegi z zaprzyjaźnionego forum (mazda speed):
http://www.[inne forum].pl/forum/viewtopi ... 0&t=188537
Jak to opisałem w podlinkowanym wątku przyczyną była przetarta wiązka idąca w peszelu pod intercoolerem, a konkretnie jeden przetarty przewód był zwierany do masy przy wzmożonej wilgotności podczas długotrwałych deszczy...

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za wskazówki, dobre chęci i w ogóle:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 kwi 2016, 07:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No faktycznie, ciężka sytuacja....
Pomyślałem ale nie wiązało mi się to z peszlem nad IC.
Przerabialem to w swojej GY kilka lat temu,ale były błędy kontrolki wariowaly i wogole był kosmos z ekektryka...
ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.