Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 18:24 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.01.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
otóż sprawa wygląda tak, opisze jak najdokładniej sie da może ktoś miał podobny przypadek.
auto podczas przyspiesznia nie ma mocy do około 1.800 obrotów, czasami zakopci, po przekroczeniu magicznej ilości obrótów gdy wgre wchodzi turbina (tak mi sie wydaje) wypluje czarny dym i przyspieszy jak na 2.0 CDTi przystało. Odrazu mówie, turbina była wymieniana na uzywana z przebiegiem około 80 tyś, oleju nie bierze bo uszczelka pod głowica zrobiona, tak samo jak podkładki pod wtryskami. Pozsotaje sprawa EGR (został odlączony) moze to jego wina? czy świece żarowe? miał ktos taka przypadłość? nie chce póki co odstawiac do mechanika bo jak już zauwazyłem, mechanik najpierw wymieni a potem powie ze jednak nie to, bo nie znaja sie za bardzo na Mazdach.... (wiem z doświadczenia)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 18:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
EGR został odłączony, czyli jak?

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 18:59 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.01.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
swego czasu podciśnienie miałem uwalone przez mechanika (przewód) został naprawiony, ale potrafił sie otworzyc lecz nie umiał sie zamknąć... nie wiem czemu, pewnie nagar czy cos (zabrudzony) mechanik odłóczył wężyk z podcisnienia na pozyscji otwartej i tak sobie jeździłem, dodam ze nie kopcił wcześniej przy takim ustawieniu. Czyli prosto mówiac EGR sie otworzył mechanik odłączył wężyk i... już.. bez czujnika oczywiście EGR.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
dyrdus napisał(a):
(...)
auto podczas przyspiesznia nie ma mocy do około 1.800 obrotów, czasami zakopci, po przekroczeniu magicznej ilości obrótów gdy wgre wchodzi turbina (tak mi sie wydaje) wypluje czarny dym i przyspieszy jak na 2.0 CDTi przystało(...)


A próbowałeś zabawy tą magiczną wajchą od zmiany biegów? Machnij najpierw bieg w dół, bo raczej to normalne że od 1400-1500 rpm auto będzie się zbierać do sprintu ospale, do czasu uruchomienia turbo.


Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.01.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
no co Ty nie powiesz cwaniaku ;P
jezeli ma sie porównanie jakie było wcześniej a jest teraz to stwierdzam ze cos jest nie tak, owszem zawsze sie zbierało ospale, ale nie aż tak...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tego nie napisałeś, że wcześniej wszystko było ok.
Posprawdzaj jeszcze wszystkie przewody dolotowe, może jakieś lewe powietrze łapie...
A świece żarowe w dieselu służą tylko do uruchomienia silnika. Puzniej nie biorą udziału w pracy motora.
Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


Ostatnio edytowano Pn, 9 mar 2015, 19:35 przez szczypik, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.01.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
no tu może byc też problem, o tym nie pomyślałem, a może to być, wina świec ? ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Świece nic nie maja do tego . Świece grzeją jak jest zimny silnik.


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 19:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dyrdus, EGR lepiej jest zamknąć niż go otworzyć non stop.

Ciągle Otwarty EGR zmienia całą pracę silnika. Sprawdź sterowanie zmienną geometrią turbiny, sprawdź czy gdzieś układ dolotwy nie jest mokry (mokry=nieszczelny), dokładnie sprawdź IC przy kolanach, na dole przeważnie pęka dając takie kopcenie jakie masz.
Świece zarowe zostaw sobie do uruchomienia silnika.
Ponadto cały układ podcisnień do weryfikacji, no to na tyle, daj znać z dokonanych prac, do dzieła czas start;)

Dodatkowo zaprzyjaźnij się z programem ForScan + ELM 327.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 20:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A może boost sensor leci w kulki, warto zajrzeć i ewentualnie wyczyścić?

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 20:45 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.01.2014
Posty: 54
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
no to troche posiedze.. a nie macie pojecia czy gdzies w rejonie wodzisław śląski- jastrzebie- rybnik- zory jest człowiek znajacy taki przypadek ? :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 21:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolega Tadzol jest z twoich okolic, chyba.... ;) polecam.
Ewentualnie mazvagtech.pl ;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 22:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 404
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
podepnę się pod temat ponieważ moja Mazda również przy przyspieszaniu dymi :sad:

_________________
NIE PROWADZĘ JAK PIJĘ!
PIJĘ JAK NIE PROWADZĘ

Chcesz mieszkanie? URSUSIE/URSYNOWIE/BEMOWIE? Zapraszam :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W sumie to RF5C nie dymi tylko ten z DPFem;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 404
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Millerek ja mam właśnie ten cholerny DPF :x

_________________
NIE PROWADZĘ JAK PIJĘ!
PIJĘ JAK NIE PROWADZĘ

Chcesz mieszkanie? URSUSIE/URSYNOWIE/BEMOWIE? Zapraszam :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Co?? serio?

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 404
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
coś taki zdziwiony :?:

_________________
NIE PROWADZĘ JAK PIJĘ!
PIJĘ JAK NIE PROWADZĘ

Chcesz mieszkanie? URSUSIE/URSYNOWIE/BEMOWIE? Zapraszam :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Że ci kopci z rury haha;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2015, 23:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 404
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Millerek też się dziwię że mi kopci :P aż z tego powodu na forum napisałem

_________________
NIE PROWADZĘ JAK PIJĘ!
PIJĘ JAK NIE PROWADZĘ

Chcesz mieszkanie? URSUSIE/URSYNOWIE/BEMOWIE? Zapraszam :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 paź 2016, 18:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Moją Mzadę 6 2.0 D 136km , mam 3 tyg wersja prze liftowa, nie dymiła na zimnym i na dogrzanym silniku i nagle rano po odpaleniu czarny dym po odpaleniu....po 10 min dodałem obrotów i....zawał prawie, na trawie przy rurze czarna plama taki syf jak z komina..., właśnie byłem już wcześniej umówiony do serwisu na wymianę oleju, czyszczenie smoka i podkładki pod wtryskami, ewidentnie są uszkodzone dym spod korka. Silnik chodzi cicho i równo...wyłączyłem i nie wiem czy pojechać do serwisu czy lawetą choć bardzo blisko...
Poradzi ktoś coś?

_________________
po dawnej 323, potem 626.... po latach wracam do Mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.