Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 19:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr powietrza
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 18:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam jako ostatnio sprawdzałem mój filtr powietrza i niestety nie wygląda on za dobrze postanowiłem go wymienić. I teraz moje pytanie jakiej formy filtr polecacie ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 19:10 
Amator
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 3.0 V6 VVT (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: mazowiecki
Np. Knecht


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lut 2015, 20:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pamiętaj że diesel i benzyna mają różną powierzchnię filtrujacą, większa powierzchnia oczywiście dla Diesla;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lut 2015, 14:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ja również mam disla, wymieniałem ostatnio filtry powietrza, kabinowy, paliwa, oleju (przy okazji).
Filtry dla disla różnią się od tych dla benzyniaków. Uważaj bo na allego często piszą, że pasuje do disla i beznyzy, pasować pasuje, ale nie spełnia wtedy swojej funkcji.
Wszystko Knechta, dobra jakość i przystępna cena.
Jakobyś kupował wszystkie razem to jeszcze zniżkę możesz wytargować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2015, 12:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Właśnie wymieniłem swój filtr powietrza na Knecht tak jak polecaliście 42 zł zapłaciłem w motoryzacyjnym ( na allegro wychodziło z przesyłką praktycznie to samo) a tak apropo to mój stary filtr wyglądał tak :

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2015, 09:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mam nadzieję, że ty kupiłeś filtr do disla.

Ja również mam Knechta, twój nowy filtr powinien być mieć więcej wypustek niż ten stary.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2015, 10:15 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Knecht LX 936 takie oznaczenie mam na pudełku :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 11:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ten jest dobry, mam taki sam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 20:44 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jesteś pewien?


Kupiłem taki zestawik:

http://allegro.pl/zestaw-filtrow-knecht ... 21828.html

Filtr powietrza z tego zestawu ma o wiele więcej "żeber" i Madzie muliło. Po zamienieniu na stary samochód śmiga bezproblemowo - jest reakcja na gaz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 21:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Więcej żeber - DIESEL
Mniej żeber - PB

Koniec, kropka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 20:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam, temat o filtrach powietrza, a ja w temacie, ale trochę z innej beczki. Dzisiaj zauważyłem, że mam wyłamaną jedną klamerkę służącą do zamykania obudowy filtra powietrza. Poszukałem w necie i za nic nie mogę znaleźć takiego elementu do kupienie w żadnym sklepie. Czy macie jakiś patent/pomysł jak zamykać tą obudowę? Ewentualnie z czego dorobić taką klamerkę? I kolejne pytanie, czy obudowa filtra powietrza jest jakoś przykręcona (ta dolna część), czy jest na wcisk? Chciałbym ją wyjąć w całości, bo oczywiście klamerka jest wyłamana ze strony trudno dostępnej...


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 06:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Obudowa jest na wcisk, do momentu jak nie znajdziesz klamry możesz złapać obudowę opaskami zaciskowymi tzw. trytytkami.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 20:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
TEDEW napisał(a):
możesz złapać obudowę opaskami zaciskowymi tzw. trytytkami.

Ok spróbuję tak zrobić, ponieważ znalezienie tej blaszki trochę potrwa...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 21:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dolna część obudowy wciskana jest w trzy gumowe krążki.

Górna część ma dwa oczka i dwa lub trzy metalowe klamerki.

I co dokładnie tobie pękło?

Ps, piszę z pamięci choć minęło 4 lata o mogę się mylić ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Mam pękniętą, a w zasadzie połamaną jedną klamerkę. U mnie jest to zamontowane na dwóch zawiasach i właśnie dwóch zamykających klamerkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 21:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha czyli coś tam pamiętam. , czyli wylamal się kawałek plastiku dolnej obudowy. Metalowa klamra jest?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 04:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Nie
Millerek napisał(a):
, czyli wylamal się kawałek plastiku dolnej obudowy.

Nie, połamała mi się właśnie ta blaszka,sama blaszka,obudowa jako taka jest cała


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 07:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale masz tą blaszkę? Jak ona pękła, była przerdzewiala?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 19:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Właśnie tu jest pies pogrzebany,nie mam tej blaszki. Na razie wg. Rady kolegi TEDEW zlapalem obudowę trytkami. W weekend zamierzam spróbować dorobić klamerke z taśmy sprężynowej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 20:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słuchaj, tę blaszkę / kamerkę, ciężko złamać.
Podejrzewam że normalnie wypadła z uchwytu czyli z dolnej obudowy filtra. Blaszka jest tam sprytnie umieszczona i nie spada, ale czasem lubi się wypiac.

Zdejmij całą obudowę filtra, zobacz dokładnie może gdzieś tam leży ;)

Ponadto (nie pamiętam dokładnie ), możesz wypiac z jednej strony te blaszkę i umieścić ją w takim miejscu ze obudowa będzie szczelnie domknieta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 20:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Millerek napisał(a):
Zdejmij całą obudowę filtra, zobacz dokładnie może gdzieś tam leży ;)

Dobry pomysł, zanim zacznę inne wygibasy to najpierw jej poszukam :)!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 cze 2015, 21:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 3.0 V6 VVT (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Mazda 6 3,0 Pb/LPG AT
Odnośnie filtra powietrza chciałbym porządniejszy myślałem o firmie K&H podpowie ktoś jak określić model filtra kompatybilny z moim?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 cze 2015, 23:51 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Więcej żeber - DIESEL
Mniej żeber - PB

Koniec, kropka.


A dlaczego tylko Knecht miałby pasować do diesla a reszta (Bosch.Mann,Filtron) nie?Gdzie to jest napisane w specyfikacji do GG/GY?Nawet OEM na aukcjach nie jest dużej gęstości.Knecht nie mówię że jest zły ale weźmy pod uwagę że to jest klasyczna stara technologia w związku z tym prawdopodobnie jest najtańszy.Ja mam Filtron AP 113/1.Zepsuje mi silnik?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 17:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale o so chosi?
Bo na pytanie odnośnie Filtrona, to nie mam pojęcia czy rozwali silnik czy też nie, musisz pojeździć to zobaczymy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2015, 18:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie chcę nikogo urazić, ale na forach ludzie zauważyłem że popadają ze skrajności w skrajność. Dla mnie filtr to filtr, niezaleznie czy oleju czy powietrza. Ma pasować do obudowy czy na gwincie i kropka. Tam nie ma jakiś zaawansowanych technologii żeby coś miało się popsuc, czy nie pasować silnikowi. W każdym samochodzie kupowałem co akurat wpadlo w łapy, czyli Filtrony i inne typu "no name" i nigdy nie odczułem spadku mocy, wzrostu spalania czy jakichkolwiek innych objawów. Podejrzewam że i bez filtra bysmy nic nie odczuli, poza tym że silnik by zasysał brud. Ja jak wymieniałem ostatnio to był KNECHT LX936, czyli jak widać do diesla i benzyny są te same. Poprzedni miałem brudny, ale po wymianie na nowy spalanie nie spadło nawet o dzięsiątą część. Ze spisanych filtrów mam:

BOSCH: 1987429188
FILTRON: AP 113/1, AP1131
KNECHT: LX936
MAHLE: LX936
MANN FILTER: C 3233,
MAXGEAR: AF-9766, AF9766
MAZDA: R F2A-13Z40 A, RF2A13Z40A, RF4F-13Z40, RF4F13Z40, RF4F-13Z409A, RF4F13Z409A
PURFLUX: A1157
NIPPARTS J1323041
NIPPARTS J1323055
QUINTON HAZELL WA9441
UFI 3017100
ALCO FILTER MD9766

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 08:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czy ktoś montował u siebie filtry K&N?
Są to filtry, które można czyścić wodą. Montowany w standardową obudowę.
Coś takiego znalzlem na allegro.
Warto kupować taki filtr? Czytałem, że obudowa może być oryginalna.

http://allegro.pl/k-n-filtr-powietrza-mazda-6-gg-gy-gh-i5775093704.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 16:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 3.0 V6 VVT (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
K&N wyglada podobnie domojego K&H tez z mozliwoscia plukania. Jezdzi bez najmniejszych problemow, ale fakt dodam i dolacze sie do powyzszych postow. Nie widze specjalnych roznic w osiagach w porownaniu z jazda na poprzednim zwyklym filtrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 18:39 
Amator
Offline
Od: 02.09.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
O osiągach możecie zapomnieć jak macie dory słuch to będzie delikatna różnica w dźwięku. Tak pasuje to do oryginalnej obudowy filtra. Czy się opłaca jeżeli będzie się to regularnie czyścić przez kilka lat to się zwróci.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 mar 2016, 20:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Już kupiłem z zestawem czyszczącym. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.