Teraz jest Śr, 18 sty 2017, 02:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 sie 2014, 15:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.08.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam
piszę tutaj ponieważ nie znalazłem nigdzie żadnej informacji apropos oleju do manualnej skrzyni w silniku diesla
jaka powinna byc jego lepkość? mam instrukcję obsługi pojazdu ale nie piszą tego nawet tam... a dolewki przecież powinno się co jakiś czas robić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 wrz 2014, 22:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Powinien być 75W90 GL-4 lub GL-5.Ktoś pisał że na GL-5 pogorszyła mu się zmiana biegów więc ja postanowiłem wlać GL-4.Dzisiaj miałem wymieniany.Zalałem Valvoline Max life 75W90 GL-4.Można powiedzieć że jestem zadowolony.Mam wrażenie że biegi wchodzą płynniej.Jest tutaj dłuższy wątek o olejach do skrzyni. viewtopic.php?f=39&t=258


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 wrz 2014, 22:45 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.08.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
dzięki dylos troche się naczekałem na info ale to nic ;) wymienię i u siebie w najbliższym czasie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 wrz 2014, 21:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Na allegro kupiłem u sprzedawcy który ma 100% pozytywów po 33.99 za litr.Jesli konkretnie na ten się zdecydujesz to dam ci dokładny link.Do mnie weszło 2,3 litra.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

-- Dodano: Wt, 30 wrz 2014, 22:29 --

Aktualne wrażenia po wymianie oleju w skrzyni są takie że raczej niewiele się zmieniło w komforcie zmiany biegów na powyższym oleju.Pewne jest natomiast to iż biegi wchodzą lżej po rozgrzaniu silnika i skrzyni.Pewnie dlatego tak jest bo olej staje się bardziej płynny gdy popracuje i się trochę rozgrzeje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 paź 2014, 08:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2723
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Ważne by nie lać oleju z wyższą normą niż GL 4. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 paź 2014, 21:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
W instrukcji ściągniętej z netu jest napisane że można lać GL-4 lub GL-5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 09:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.01.2015
Posty: 69
Lokalizacja: Kraków
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Ja w swojej zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 i co najlepsze weszły mi prawie 3L :D Ale skrzynia chodzi bardzo dobrze i plynnie wiec moge polecic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 09:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 152
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A kiedy trzeba wymienić ten olej w skrzyni biegów?
Jest określony jakiś przebieg czy oznaki wskazujące konieczność wymiany?
Co ile tys. km?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 10:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
100 tys. km lub 5 lat w zależności co nastąpi jako pierwsze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 10:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 152
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mój ma 213. tys. km, powinien coś ruszać? Czy tylko dolać, jeśli będzie taka potrzeba?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 lut 2015, 12:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jeśli olej nie był ostatnio wymieniany (czyli w ostatnich 100 tys. km czy tam 5 latach) to powinno się go wymienić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2015, 17:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 152
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja zalałem Motulem 75W80 GL4/GL5 nie ma różnicy. Na starym płynie biegi tak samo chodziły. Wymieniłem bo nie wiem czy wogóle był wymieniany ten olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2015, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Przy dislu powinien być SAE 75W90..

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2015, 21:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.08.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja taki wlałem właśnie z mobila :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 13:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 152
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wiem, że w polskiej instrukcji jest 75W90.
Z tego co się naczytałem się na forum, w instrukcji japońskiej jest 75W80.
Oryginalny olej zalany w fabryce to 75W80, a średnie temperatury Polski i Japoni są do siebie zbliżone.
Producenci aut europejskich jak Audi i Volkswagen również zalewają 75W80 (informacje z neta).
Dlatego zalałem 75W80.
Jeśli chodzi o informacje zawarte w instrukcji w języku polskim podają również, że można silnik zalewać olejem 10W40, a wszyscy wiemy, że to nic dobrego dla tego silnika.
Każdy robi jak uważa - zdroworozsądkowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 09:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 571
Lokalizacja: Nieznana - uprowadzono
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
czy ta norma do wymiany oleju w skrzyni manual przebieg 100 tyś lub 5 lat tyczy się diesla i benzyniaka?

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 14:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 152
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zajrzyj do instrukcji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 17:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2823
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Przecież nie ma

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 17:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 549
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Zacznijmy od tego że do GG/GY jest instrukcja. A po drugie to je jest dział GH tak informacyjnie na przyszłość antol007

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 19:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2823
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A czy ja napisałem, że nie ma instrukcji do GG ? Napisałem w kontekście, że kolega antol007 nie ma instrukcji - wątek na forum.


klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 19:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 549
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
TOMASZ :rozejm: ja chciałem zasugerować że to nie ten dział.Robi się bałagan ktoś kto ma GG/GY może się sugerować wątkami w tym dziale.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 21:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam. Jestem tu nowy . Dzisiaj wymieniałem olej w skrzyni biegów (manual). Wlałem 75w90 motul Gear 300 . I teraz pytanie bo różnie piszą na temat tego ile oleju wlać. Jedni piszą ze 2.77 a gdzie indziej 2.87 l . Silnik mam 1.8 . Wlałem 2.8 i nie wiem czy dolać aż będzie wyciekac z wlewu czy zostawić tak jak jest ? Boję się żeby nie było za mało .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 23:27 
Świeżak
Offline
Od: 01.10.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wczoraj wymieniłem na milersa 75w90 weszło 2.8 litra, skrzynia chodzi płynniej zwłaszcza na zimnym jakby było jej lżej, przebieg 224tys. Wymiana 15zł


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.