MAZDA 6 FORUM
http://mazda6forum.pl/

Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)
http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=546
Strona 34 z 34

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Millerek -Jest to normalne ze przy -20 stopni i na wolnych obrotach temperatura silnika spada? W Astrze tak nie mialem

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 09:39 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Diesel czy PB? Ja w PB tak nie mam.

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Masz diesla, to nie normalne.
Filtr paliwa, zapowietrzajacy się układ(a na wyższych obrotach pod obciążeniem jest ok?), odstojnik wody, paliwo, elektronika pompy CR, wtryski, sito w zbiorniku, itd....
Albo przesiadka do astry :) ;)

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Maciej, pojezdzij w koło komina a para skropli się bankowo, widać rozgrzewasz wydech lepiej niż inni... :)


Piotrek, sory, ale źle tobie odpisałem.
Odczytałem na szybko że ci gaśnie silnik a nie ze temperatura spada, sory.

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Co ma para do temp silnika czy do mnie tez pomyliles posty;D

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 11:29 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Mam tobie strzelić wywód odnośnie pary i wody w wydechu po procesie spalania paliwa czy o co tobie chodzi bo nie wiem?....

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Kolega zapytal czy normalne jest ze na postoju temp silnika opada przy -20. Ja odpowiedzialem ze u mnie w pb nie opada, a Ty tu jakies historie tworzysz:)

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

U Piotrka nie jest to normalny objaw, aczkolwiek występuje w silnikach o wysokiej sprawności, tym bardziej w 2.0 Diesel w mazdzie.
Piotrze, temp spada na postoju ale widzisz to po wskaźniku na desce czy może po temp nawiewu, czy może pod elmem itp.
Zauważ że nasze dieselki podczas normalnej powołanej jeździe mają około 85-90stC, i można określić że TTTM. Podepnij elma czy cokolwiek, i monitoruj temp płynu chłodniczego. Wskazania mogą doprowadzić do wymiany całego układu chłodzenia, ale nie, wszystko jest ok.
Nie bez powodu większość diesel Mazdy mają Webasto jako standard ale jako dogrzewacz silnika, a to już tłumaczy lub wskazuje na myślenie w kierunku sporej sprawności naszego silnika , bo im wyższa sprawność = mniejsze straty termiczne itd etc....

Miałem wszystkie diesle 2.0 Mazdy, wszystkie miały taki sam/podobny objaw. Przy -20 na wolnych obrotach na luzie na parkingu miedzy krzakami wskazówka spadała trochę.
Co innego podczas jazdy autostrada - miasto, wtedy różne wskazania wskazówki wskazywać mogę na usterkę termostatu itp. Ale nie na postoju po dluuuuzszej godzinie chociażby....


Para na wydechu to standard przy sporych różnicach temperatury.
Jak oddychamy to też paruje skrapla się na wasach szlaku kapturze...
Skraplacz jako końcowy tłumik w wydechu czy sama końcówka to standard, bez różnicy PB ON czy LPG.
Jak temp spalin rozgrzeje cały wydech przeważnie już nic nie skrapla się wewnątrz.
Często ludzie robią dziurkę w najniższym punkcie tłumika aby woda mogła wypłynąć...

To tak po krótce pisząc....

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Mam PB z lpg. Widze to po wskazowce i temp nawiewu. Spróbuje z elm. Ale mimo wszystko za szybko wskazowka opada po zdjeciu nogi z gazu np. 70 km/h i 3 bieg i wskazówka leeeci w dół

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Ok, miałeś diesla przecież :)

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Nie. Only PB

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  makes [ Pn, 16 sty 2017, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

P0133
czujnik 02(bank 1 czujnik 1) powolna reakcja
Ten błąd to padnieta sonda ta przed katalizatorem?(5 przewodowa)
Auto przerywa. Łapie mula na 2-3 sekundy i później jedzie normalnie. Przeważnie w zakresie obrotów 2000-3000 / minute

Autor:  DarthRevan [ Pn, 16 sty 2017, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Jeżeli łapie Ci czujnik 2 to bardziej stawiał bym na ten w katalizatorze, ew. jak nie masz kata to emulator sondy, ale z tego co wiem to ta druga sonda jest kontrolną, żeby sprawdzać działanie kata i większego wpływu na pracę silnika nie ma, ale mogę być w błędzie.

Miałem bardzo podobnie, auto nie wchodziło na obroty, przyspieszanie gwałtowne groziło mocnym szarpnięciem, auto nie dało się wkręcić na więcej niż 4 tyś obrotów.
Kod (nie pamiętam) na 2 sondzie mówił, że mieszanka zbyt bogata (wiele osób mówiło że to normalne, bo gaz daje złe odczyty), podjechałem do innego serwisu i okazało się, że jest jeszcze jeden kod (wskazywał na pierwszą sonde) który mówił że grzałka padła. Wymiana i auto chodzi jak marzenie. Polecam uniwersalną sonde, koszt części + dla serwisu 300zł. Drugiej sondy nawet nie ruszali.
Dziwnym objawem było przeskakiwanie iskry na kablach i cewce, po wymiane sondy wszystko jest "cacy", u mnie przed katem jest na 4 przewody.

Autor:  makes [ Pn, 16 sty 2017, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Dzisiaj zaglądałem pod auto i przed katem jest 5 zylowa i ma dwie wtyczki. Druga w katalizatorem jest 3 zylowa. Auto oprócz chwilowego braku mocy pali znacznie więcej odkąd pojawił się problem. Świece wymieniłem bo już się prosily. I właśnie po tym kodzie nie jestem pewnien za którą sondę się brać

Strona 34 z 34 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/