MAZDA 6 FORUM
http://mazda6forum.pl/

Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)
http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=546
Strona 34 z 37

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Millerek -Jest to normalne ze przy -20 stopni i na wolnych obrotach temperatura silnika spada? W Astrze tak nie mialem

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 09:39 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Diesel czy PB? Ja w PB tak nie mam.

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Masz diesla, to nie normalne.
Filtr paliwa, zapowietrzajacy się układ(a na wyższych obrotach pod obciążeniem jest ok?), odstojnik wody, paliwo, elektronika pompy CR, wtryski, sito w zbiorniku, itd....
Albo przesiadka do astry :) ;)

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Maciej, pojezdzij w koło komina a para skropli się bankowo, widać rozgrzewasz wydech lepiej niż inni... :)


Piotrek, sory, ale źle tobie odpisałem.
Odczytałem na szybko że ci gaśnie silnik a nie ze temperatura spada, sory.

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Co ma para do temp silnika czy do mnie tez pomyliles posty;D

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 11:29 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Mam tobie strzelić wywód odnośnie pary i wody w wydechu po procesie spalania paliwa czy o co tobie chodzi bo nie wiem?....

Autor:  Maciej1486 [ Śr, 11 sty 2017, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Kolega zapytal czy normalne jest ze na postoju temp silnika opada przy -20. Ja odpowiedzialem ze u mnie w pb nie opada, a Ty tu jakies historie tworzysz:)

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 13:10 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

U Piotrka nie jest to normalny objaw, aczkolwiek występuje w silnikach o wysokiej sprawności, tym bardziej w 2.0 Diesel w mazdzie.
Piotrze, temp spada na postoju ale widzisz to po wskaźniku na desce czy może po temp nawiewu, czy może pod elmem itp.
Zauważ że nasze dieselki podczas normalnej powołanej jeździe mają około 85-90stC, i można określić że TTTM. Podepnij elma czy cokolwiek, i monitoruj temp płynu chłodniczego. Wskazania mogą doprowadzić do wymiany całego układu chłodzenia, ale nie, wszystko jest ok.
Nie bez powodu większość diesel Mazdy mają Webasto jako standard ale jako dogrzewacz silnika, a to już tłumaczy lub wskazuje na myślenie w kierunku sporej sprawności naszego silnika , bo im wyższa sprawność = mniejsze straty termiczne itd etc....

Miałem wszystkie diesle 2.0 Mazdy, wszystkie miały taki sam/podobny objaw. Przy -20 na wolnych obrotach na luzie na parkingu miedzy krzakami wskazówka spadała trochę.
Co innego podczas jazdy autostrada - miasto, wtedy różne wskazania wskazówki wskazywać mogę na usterkę termostatu itp. Ale nie na postoju po dluuuuzszej godzinie chociażby....


Para na wydechu to standard przy sporych różnicach temperatury.
Jak oddychamy to też paruje skrapla się na wasach szlaku kapturze...
Skraplacz jako końcowy tłumik w wydechu czy sama końcówka to standard, bez różnicy PB ON czy LPG.
Jak temp spalin rozgrzeje cały wydech przeważnie już nic nie skrapla się wewnątrz.
Często ludzie robią dziurkę w najniższym punkcie tłumika aby woda mogła wypłynąć...

To tak po krótce pisząc....

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Mam PB z lpg. Widze to po wskazowce i temp nawiewu. Spróbuje z elm. Ale mimo wszystko za szybko wskazowka opada po zdjeciu nogi z gazu np. 70 km/h i 3 bieg i wskazówka leeeci w dół

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Millerek [ Śr, 11 sty 2017, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Ok, miałeś diesla przecież :)

Autor:  Piotrekonio [ Śr, 11 sty 2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Nie. Only PB

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  makes [ Pn, 16 sty 2017, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

P0133
czujnik 02(bank 1 czujnik 1) powolna reakcja
Ten błąd to padnieta sonda ta przed katalizatorem?(5 przewodowa)
Auto przerywa. Łapie mula na 2-3 sekundy i później jedzie normalnie. Przeważnie w zakresie obrotów 2000-3000 / minute

Autor:  DarthRevan [ Pn, 16 sty 2017, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Jeżeli łapie Ci czujnik 2 to bardziej stawiał bym na ten w katalizatorze, ew. jak nie masz kata to emulator sondy, ale z tego co wiem to ta druga sonda jest kontrolną, żeby sprawdzać działanie kata i większego wpływu na pracę silnika nie ma, ale mogę być w błędzie.

Miałem bardzo podobnie, auto nie wchodziło na obroty, przyspieszanie gwałtowne groziło mocnym szarpnięciem, auto nie dało się wkręcić na więcej niż 4 tyś obrotów.
Kod (nie pamiętam) na 2 sondzie mówił, że mieszanka zbyt bogata (wiele osób mówiło że to normalne, bo gaz daje złe odczyty), podjechałem do innego serwisu i okazało się, że jest jeszcze jeden kod (wskazywał na pierwszą sonde) który mówił że grzałka padła. Wymiana i auto chodzi jak marzenie. Polecam uniwersalną sonde, koszt części + dla serwisu 300zł. Drugiej sondy nawet nie ruszali.
Dziwnym objawem było przeskakiwanie iskry na kablach i cewce, po wymiane sondy wszystko jest "cacy", u mnie przed katem jest na 4 przewody.

Autor:  makes [ Pn, 16 sty 2017, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Dzisiaj zaglądałem pod auto i przed katem jest 5 zylowa i ma dwie wtyczki. Druga w katalizatorem jest 3 zylowa. Auto oprócz chwilowego braku mocy pali znacznie więcej odkąd pojawił się problem. Świece wymieniłem bo już się prosily. I właśnie po tym kodzie nie jestem pewnien za którą sondę się brać

Autor:  DarthRevan [ Wt, 17 sty 2017, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Niestety ciężko stwierdzić czy nie masz jeszcze innego błędu. Ja trafiłem 5x na komputer, który pokazywał tylko błędy od gazu tzn. takie standardowe. Tylko jeden warsztat miał kompa, który pokazał kod p02xx niestety nie sprawdziłem w chwili wolnej dokładnego kodu, ale chodziło o grzałkę na pierwszej sondzie. Proponuje poczytać opinie w Twoim rejonie o zakładach, gdzie mają dobry komputer i być na 100% pewnym.

Może być taka sytuacja że faktycznie to sonda na katalizatorze i poprostu masz do wymiany kata albo samą sonde nr 2. Niestety bez dobrej diagnozy niewiele osiągniesz ew. w ciemno jeżeli masz większą rezerwe gotówki.

Autor:  makes [ Wt, 17 sty 2017, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Błąd skasowałem i narazie się nie pokazuje ponownie ale problem jest nadal.wyciscilem jeszcze przepływomierz ale też nic nie dało. Mechanik stawia na możliwość uszkodzonej którejś cewki. Sonda w katalizatorze to chyba najmniejszy problem bo nawet używke dla sprawdzenia można kupić za grosze gorzej z tą 5 przewodowa i z dwoma wtyczka mi bo ceny koło 900 zł a zamienników brak:/

Autor:  DarthRevan [ Wt, 17 sty 2017, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Jeżeli cewki to powypinaj kable i sprawdź czy któryś jak wypniesz nie da zmiany pracy silnika. Jeżeli chodzi o 5 przewodowe sondy to głowy nie dam ale proponuję poszukać "uniwersalnej", moja kosztowała 300zł (pierwsza sonda, druga nie mam pojęcia, nie było konieczności wymiany) z montażem co prawda 4 przewodowa, ale może idź w tym kierunku - jeżeli oczywiście wykluczysz wszystkie inne opcje.
Może ktoś jeszcze wypowie się na temat drugiej sondy na 2 wtyczki :)

Autor:  makes [ Wt, 17 sty 2017, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Rozumiem że na uruchomiony silniku wypinac po kolei wtyczki od cewki tylko teraz jakich objawów szukać i jakie będą mi coś mówiły czy cewka dobra czy też może uwalona?

Autor:  DarthRevan [ Wt, 17 sty 2017, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Będziesz widział dużą różnicę, jeżeli nie będzie to trafiłeś na uszkodzony kabel/cewkę/świecę. Jak nie czujesz się pewnie to poproś kogoś żeby Ci pomógł nie jest to najmilsze dla oczu i uszu gdy odpinasz na pracującym silniku.

Autor:  makes [ Wt, 17 sty 2017, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Heheh wrażliwy bardzo nie jestem ;) spróbuję i dam znać

-- Dodano: Wt, 17 sty 2017, 22:21 --

Sprawdzone na ciepłym silniku po powrocie z roboty i stety bądź niestety praca silnika po odlaczaniu kolejno pojedynczo każdej cewki jest taka sama...

Autor:  DarthRevan [ Wt, 17 sty 2017, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Po zakupie zmieniałeś kable lub świece? Jeżeli nie zaczął bym od tego i cewki na końcu

Autor:  makes [ Śr, 18 sty 2017, 00:08 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Swiece zmienione dwa dni temu. Cewki są bezpośrednio na świecach więc typowych kabli brak

Autor:  DarthRevan [ Śr, 18 sty 2017, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Więc racja po stronie mechanika. Zmiana cewek jest jak najbardziej na miejscu, czyżby wszystkie ? Myślę że jeżeli dużo nakreciło auto na tych cewkach to warto podjąć się wymiany.

Nie będziesz wiedział w tym momencie więcej jak nie zaryzykujesz.

Autor:  makes [ Śr, 18 sty 2017, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

DarthRevan napisał(a):
Więc racja po stronie mechanika. Zmiana cewek jest jak najbardziej na miejscu, czyżby wszystkie ? Myślę że jeżeli dużo nakreciło auto na tych cewkach to warto podjąć się wymiany.

Nie będziesz wiedział w tym momencie więcej jak nie zaryzykujesz.

Chyba się źle wyraziłem. Nie chodziło mi że po odlaczaniu cewki nie ma żadnej różnicy w pracy silnika. Jest ewidentna ale chodziło mi że każda cewka powodowała takie same objawy czyli tak naprawdę każda powodowała zmiane pracę silnika

Autor:  DarthRevan [ Śr, 18 sty 2017, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Źle zrozumiałem, mój błąd. Proponuję, jak poprzednio poszukać uniwersalnej sondy i warsztatu, jeżeli sam tego nie będziesz robił, który taką może zaproponować i zamontować - wspominam warsztat bo uniwersalne sondy nie mają wtyczek i trzeba je "dokoptować" do starych.
Jeżeli błąd jest na 2 to tak jak mówiłem - kontrolna katalizatora i nie ma większego wpływu na pracę silnika chyba, że sam katalizator jest uszkodzony. Dla pewności możesz udać się na sprawdzenie zawartości spalin, czy przepala całą mieszankę - nie wszyscy oferują tego rodzaju usługi więc trzeba poszukać.

Autor:  makes [ Śr, 18 sty 2017, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Kupiłem używana cewke i będę jeszcze szedł tym tropem. Odkąd skasowałem błąd wskazujący na sondę więcej się nie pokazuje a wyskakuje tylko blad P2178. Wcześniej też był. Nie jest opisany ale gdzieś znalazłem że to "za bogato na wolnych (za dużo paliwa w stosunku do powietrza)"

Autor:  adrian41 [ Cz, 19 sty 2017, 07:40 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Witam i proszę o poradę.
Dzisiaj z kluczyka ani z pilota nie mogę otworzyć drzwi od strony kierowcy. Słychać, że centralny pracuje i pozostałe drzwi w samochodzie bez problemu się otwierają. Od środka drzwi kierowcy również się nie otwierają. Wykluczam przymarznięcie. Co może być problemem i jak lub gdzie sprawę można załatwić?

Autor:  DarthRevan [ Cz, 19 sty 2017, 08:39 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

makes napisał(a):
Kupiłem używana cewke i będę jeszcze szedł tym tropem. Odkąd skasowałem błąd wskazujący na sondę więcej się nie pokazuje a wyskakuje tylko blad P2178. Wcześniej też był. Nie jest opisany ale gdzieś znalazłem że to "za bogato na wolnych (za dużo paliwa w stosunku do powietrza)"


No wypisałeś właśnie mój kod błędu, który miałem na pierwszej sondzie. Wymień tą sonde, na którą wskazuje błąd. To problem z grzałką sondy według mojego mechanika i po wymianie powinien zniknąć problem z autem.

Autor:  Burman [ Pt, 27 sty 2017, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Miał ktoś z was taki problem, lub wie od czego tak może być, że jak włącze klimę, to nagle włączają się wentylatory i słychać jak by chodził czołg ? Bo już nie mam pojęcia...

Wysłane z mojego S40 przy użyciu Tapatalka

Autor:  DarthRevan [ Pn, 30 sty 2017, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi (GG/GY)

Cześć,

mam mały problem. Pojawiła się jakiś czas temu iskra na przewodach, nowe przewody nie pomogły bo dalej występuje na każdym przewodzie. Troche się zagłębiłem w temat i coś nie daje mi spokoju. Aktualnie założone mam ITR6F13 4477 NGK, ALE wchodząc na katalog NGK i odczytując info o świecach te wymienione są do 1.8 a do mojego silnika są przewidziane ILTR5A-13G 3811 NGK. Objaw jest taki, że nie przepala całej mieszanki i na gazie dostaje "kopniaki" przy dodawaniu gazu, a na benzynie idzie dobrze ale nie wchodzi na obroty dobrze i ma mało mocy.
Proszę o poradę czy zmienić na 3811 ? Widzę, że duża różnica w gwincie jest ale nie mogę znaleźć informacji o przerwie, czy jest różna w tych modelach.
Źródło informacji (datowane na 2013-2014 ale chyba numery świec nie zwariowały przez 3 lata?):
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 1hredsWOHw

Sprawdzałem po numerze vin silnik i według tego mam 2004 rok z silnikiem LF17/LF18

Strona 34 z 37 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/