Teraz jest N, 26 lut 2017, 22:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 11:42 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 118
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zasada jest prosta: im częściej wymieniasz, tym dłużej pojeździsz :geek:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 11:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Bez przesady to trzeba by było do wszystkich podzespołów w ten sposób podchodzić, żeby samochód jeździł, aż do śmierci

Właśnie zastanawiam się, czy wymieniać co 15.000 czy co 10.000. Może ktoś jeszcze wypowiedzieć się?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:06 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 118
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja właśnie tak podchodzę do swoich sprzętów. A co do oleju - wystarczy rzucić okiem na serwisówkę, z łatwością byś zauważył, że wymiana co 20tys, chyba że jesteś żydkiem z izraela, to wtedy co 10tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 57
Lokalizacja: Zabrze
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Aha, wracając do cwierkania. Rzeczywiście ustalo jak wyłączyłem nawiew, czyli to wentylator na pewno? Ponowie pytanie, można to samemu łatwo naprawić czy to grubsza robota?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
CreIser napisał(a):
Co ile powinno wymieniać się olej w 6 GG 2.0 diesel? Ostatnio wymieniłem po 10 tysiącach ale przeglądając inne forum trafiłem na opinie (liczba mnoga), że wymiana powinna następować co 20.000 km.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Nie patrz na to co podają w ksiązkach serwisowych. Zmieniaj co ok. 12 tys km w zalezności jak jeździsz, na jakich trasach i na jakim oleju. Jak jeździsz często na autostradach i nie pałujesz silnika, masz zalany dobry olej full syntetyk to możesz nawet co 15 tys zmienic i tez nie powinno się nic stać. Zasada jest prosta, im częściej zmienisz olej tym lepiej dla silnika, bo zapobiega to zaszlamianiu, zapiekaniu pierscieni, utracie swoich właściwości przez olej itd. 20 tys to podaje producent, ale każdy mechanik ci powie że jest to zbyt długi interwał wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Krzysiek poruszam się po Warszawie, stoję w korkach ale niezbyt dużych, większa część trasy to jazda płynna. Więc myślę, że mogę zastosować się do Twojej reguły?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Co do oleju to 11 tysięcy temu zalałem oryginał Mazdy.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jada na krótkich odcinkach tez nie jest dobra dla oleju. To jest tak, możesz zmieniać co 15 tys i również nie powinno nic się stać, pod warunkiem stosowania dobrago oleju, ale ja osobiście bym wymieniał co 12 tys km żeby mieć pewnośc że olej ma nadal zachowane swoje parametry i dobrze chroni silnik. Są głosy że tanie oleje HC powinno się zmieniać nawet co 8 tys km. Wiesz jak jest, to tak jak z innymi rzeczami, jeden będzie dmuchał i pieścił sprzęt a posłuży mu połowę tego co innemu, który będzie użytkował na max. nie wnikając. Nie ma reguły. Dexalia to nic innego jak ELF SXR, czyli taki sobie średni olej HC. Są sporo lepsze oliwy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Wiem wiem, producent jedynie sugeruje, a nie zaleca :)

Jeżdżę na oryginale Mazdowskim. Roczny przebieg ok. 20.000 km.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jak pewnie wiesz diesle Mazdy są wrazliwe na jakośc oleju. Zapychają tam się te sitka na pompie oleju itd, więc mozna sobie narobic kuku. Ja bym zmieniał co 12 tys i dodatkowo podpytał Tomka ( Czarne Paliwo) żeby doradził coś lepszego z olejów. Nawet bym wolał zalewać coś z Valvoline, Motula, Millersa, Liqui Molly czy Penrite.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 12:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja zawsze wymieniam co 10 000km i zawsze ten olej jest już czarny.
Jeżeli się go nie wymieni to za 5000km będzie jeszcze gorszy...

Wymiana oleju to 150-250zł, nie wiem czy oszczędność 200zł jest tego warta.
Ale jak kto woli...

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 13:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Victor nie chcę być złośliwy ale kto tutaj mówi o oszczędności? Czy wspomniałem choć raz, że to za drogo wychodzi?

Krzysiek, czyli Dexelia jednak nie jest taka dobra?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 13:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mam mazde 6 2004r 2.0 diesel 136km . Na zimnym silniku auto zaczyna się dusić i gasnąć jeżeli nie będę go trzymał na obrotach,nie wyświetlają mi się żadne błedy na desce, problem znika w momencie gdy silnik będzie rozgrzany do 90 stopni. Miał już ktoś z Was podobny problem? i czy orientujecie się od jakiego rocznika montowano filtry dpf ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 13:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
CreIser to taka średniawka, są sporo lepsze oleje. Marketing rządzi :lol: Total produkuje zarówno ELF'a jak i mazdowską Dexalię, więc jak już pisalem ELF SXR 5W30 to ten sam olej co Dexalia Ultra 5W30, po prostu idzie inna nalepka i już cena wzrasta, bo klient mysli że to jest jakiś specjalny olej tylko dla marki Mazda. To jest to samo co ELF tylko dla aut francuskich. Porównaj sobie karty charakterystyki to zobaczysz że to te sama oliwa, z tym że ELF jest tańszy i wszedzie go dostaniesz :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 13:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Ale jestem teraz zły :D myślałem, że leję olej z najwyższej półki, a to tak naprawdę jedno wielkie złudzenie.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 13:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zobacz sobie ile kosztuje ELF czy Dexalia, a ile oleje takich producentów jak Penrite, Amsoil, Redline, Royal Purple itd. Cena też świadczy o jakości oleju. Oczywiście, lejąc ELF czy Dexalia nie spowoduje to że silnik Ci padnie, ale patrząc w kwestiach jakości olejów, parametrów to nie jest to żadna rewelacja, ot zwykłe średniej jakości HC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 14:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2884
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
krzysiek1980 napisał(a):
Dexalia

DEXELIA....

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 14:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
CreIser napisał(a):
Victor nie chcę być złośliwy ale kto tutaj mówi o oszczędności? Czy wspomniałem choć raz, że to za drogo wychodzi?

Krzysiek, czyli Dexelia jednak nie jest taka dobra?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Nie biorę tego jako złośliwość, ale skoro nie chodzi o oszczędność to po co ta dyskusja ?
Za częste wymiany nie wpłyną źle na silnik.

Wniosek prosty, skoro pytasz co ile wymieniać olej, bo mechanik mówi, że co 20 000km będzie OK, to dla mnie oznaczało, że szukasz oszczędności. Elf i Dexelia to nie najwyższa półka, podpytaj CzarnePaliwo o dobry olej, o płukanę, napisz mu ile oleju Ci bierze Mazda i otrzymasz odpowiedź.

Ja po rozmowie z CzarnePaliwo używam Penrite HPR5 5W40 i zrobiłem płukankę.

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 15:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
TOMASZ napisał(a):
krzysiek1980 napisał(a):
Dexalia

DEXELIA....


Zgadza się :-P Nie wiem czemu mi ta Dexalia tak utkwiła w głowie. Każdy wie o co chodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 16:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 47
Lokalizacja: Kętrzyn
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Mam pytanie co to może być bo silnik mi się nie nagrzewa temperatura silnika cały czas około zera na wlocie do chłodnicy wąż jest ciepły a na wylocie od chłodnicy do silnika zimny

_________________
Ostra jazda to tylko Mazda !!! Spalanie LPG średnie 9/100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 16:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Termostat albo czujnik, może zapowietrzony układ?. Ja tak miałem że im szybciej jechałem tym temperatura cieczy spadała, bo termostat się zablokował w pozycji otwartej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 17:16 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 47
Lokalizacja: Kętrzyn
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Układ nie jest zapowietrzony, a czujnik ten to jest przy termostacie ?

_________________
Ostra jazda to tylko Mazda !!! Spalanie LPG średnie 9/100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 17:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tak. Ja bym podejrzewał sam termostat. Opisz może jak to wygląda na tablicy wskaźników, rośnie Ci temp. i dochodzi do połowy czy wskazówka nie osiąga 90 st.?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 17:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 410
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Stało się, nie świeci mi światełko mijania (od strony pasażera).
Czy to prawda, że aby je wymienić należy zdejmować przednie koło???
Podzielcie się wskazówkami - zaleceniami, proszę (np. jaki żarnik wybrać, czy wymieniać od razu parę i jak najlepiej to zrobić - na co zwrócić uwagę).
Mróz daje w kość i być może przyczynił się do tej awarii.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 17:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mijania od strony pasażera? Wymieniasz bez problemów, z obu stron. Ja jestem dość pokaźnej postury i mam grube łapy, bez żadnych problemów :wink: Nawet chyba od pasażera jest łatwiej niż od kierowcy.? Bardziej problematyczne sa postojówki. Jak nie masz xenonów to standardowe H1, tylko kup dobrej marki np. Osram i wymień z obu stron.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 18:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 410
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Bez zdejmowania koła?
Pytam bo gdzieś o tym czytałem - właśnie przeglądam instrukcję. <niewiem>
I dzięks za szybka odp. <spoko>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 18:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam ponownie i wracam do tematu progu.. mondeo zdrowe po prostu zamiast ori lewarka użyliśmy żabki która podparliśmy na progu a w zasadzie i wydaje mi się ze te progi to miejsce łączenia płaszcza progu zew z wewn. i nie są one nadzwyczaj wzmacniane. ori lewarek jest szerszy i dopasowuje sie do tego kształtu a niestety żabka jest węższa i ni wstrzymało ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 18:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Adrian41 za pierwszym razem faktycznie trochę się schodzi. Ja za drugim razem wymieniłem z obu stron w 5 minut żarówki.

Bez żadnego rozkręcenia dasz radę spokojnie wymienić.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 18:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
adrian41 napisał(a):
Bez zdejmowania koła?
Pytam bo gdzieś o tym czytałem - właśnie przeglądam instrukcję. <niewiem>
I dzięks za szybka odp. <spoko>


Tak, bo w instrukcji o tym pisza, ale mijania bez problemów wymienisz bez odkręcania zbędnych rzeczy. W nocy może i by było troche problemów, bo żarówkę trzymasz w końcówkach palców, ale w dzień jest spoko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 18:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 410
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dzięki. <metal>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.