Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL - opinie użytkowników
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=144
Strona 141 z 141

Autor:  mirecsk38 [ N, 12 maja 2019, 14:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

22 marca 2019, o 12:53 Wedrowiec napisał(a):
Turbo ma kopnięcie ale musisz biegami mieszać a tak możesz ciągnąć obroty. Jak masz dane do setki takie same - to auta tak samo szybko prędkość taką samą osiągną przecież :) tyle że w turbo będziesz miał kopnięcie w plecy 4 czy 5 razy a bez - zmieni bieg dwa razy i koniec. 8 sekund to 8 sekund, wrażenie na plecach to oddzielna historia.


no nie dokonca to jest takie proste, 8s jest 8s v katalogu, na drodze inaczej moze byc . Glownie jak sie idze T vs W silnik. Turbo ma kopa i w tej chwili odskakuje do przodu o cm a moze metrz, dwa a to juz mu zostaje.

Autor:  Kierowca [ N, 12 maja 2019, 17:05 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Czyli w przypadku turbo dane są nieprawidłowe i jest zawsze lepiej niż w katalogu? :>

Sekundy to sekundy. Są to takie same sekundy.

Jeżeli jest taki sam czas do setki, to turbo odskakuje trochę, żeby za chwilę stracić, końcowo przewaga niweluje się do zera. Całkowity czas do setki jest taki sam.
Czy jest tu coś niejasnego i niezrozumiałego?

Autor:  anonim [ N, 12 maja 2019, 18:26 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Jeżeli dwa różne samochody mają identyczny czasem do setki, to nie gwarantuje to tego, że w tym samym czasie przejadą ten sam odcinek do setki.

Jeżeli, przykładowo, mówimy o tych 8s do setki i jeden samochód osiągnie 80 km/h już po 5 sekundach, a drugi dopiero po 7 sekundach, to ten pierwszy prawie na pewno przejedzie dłuższy odcinek po tych ośmiu sekundach niż ten pierwszy. Znając prędkość po 8 sekundach, ale nie wiedząc, jak wyglądało przyspieszenie w poszczególnych odcinkach czasu, nie możemy w żaden sposób określić przejechanej drogi.

A skoro @mirecsk38 pisał, że auto "odskakuje do przodu o cm, a może metr, dwa", to pisał prawdopodobnie o drodze, a nie czasie. Zakładam też, że o drogę właśnie mu chodziło, a nie o czas, kiedy pisał "8s jest 8s v katalogu, na drodze inaczej może być". A jeżeli nie o drogę to ilość biegów, które trzeba przerzucić, żeby osiągnąć daną prędkość w jak najkrótszym czasie, też ma znaczenie, choć już pewnie tylko w manualu. Mało kto ma katalogowy czas wciskania sprzęgła i zmiany biegów ;)

Autor:  Wedrowiec [ N, 12 maja 2019, 18:27 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

:D odskakuje. Po czym musi zmienić bieg - i wtedy dostaje w plecy. A raczej w twarz - wtedy "bez turbo" go dogania i wyprzedza. Setkę osiągną w tym samym momencie.

Autor:  mirecsk38 [ N, 12 maja 2019, 19:04 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

anonim: zrozumialesz mnie na 100% :wink:

Autor:  Wedrowiec [ N, 12 maja 2019, 20:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

OK tylko kwestia kto ma lepsze przyspieszenie na wejściu. Każdy startuje z 1, turbo zaraz musi wrzucać 2 - więc jest w plecy. Pytanie czy turbo zniweluje to kopnięciem na początku - czy przy tych 2K obrotów pociągnie tyle mocniej, że przerwa po sekundzie nie spowoduje całej utraty przewagi. I wracamy do wrażeń, odczuć. Odskakuje do przodu po czym traci przewagę i być może zostaje z tyłu.
W żadnym wypadku nie "w tej chwili odskakuje do przodu o cm a moze metrz, dwa a to juz mu zostaje.". Nic nie zostaje - poszedł do przodu dzięki większemu przyspieszeniu. W momencie zmiany biegu przyspieszenia nie ma/jest ujemne, w tym samym momencie "bez turbo" ma przyspieszenie cały czas - więc idzie do przodu kiedy turbo "stoi"/"cofa się".

Autor:  Zbyk [ N, 12 maja 2019, 22:23 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Panowie, wróćcie do szkoły i tematu przyspieszenia i czasu i drogi.
Jeżeli auto przyspiesza do 100km/8s to znaczy że przemierza za każdym razem tą samą drogę.
Wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam.

Autor:  mirecsk38 [ N, 12 maja 2019, 22:47 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Wedrowiec, ja robilem test z passatem 2.0TDi 103kW. Test z 90km/h do xxxkm/h . Przy kolo 150km/h na liczninku byla zrownana predkosc oboch samochodow, tylko ze passat byl w przodu o moze 2 samochody). Ja 170km/h mialem na czas szybczej , ale passat byl jescze moze o 1 samochod w przodu .

-- Dodano: 12 maja 2019, o 23:47 --

12 maja 2019, o 23:23 Zbyk napisał(a):
Panowie, wróćcie do szkoły i tematu przyspieszenia i czasu i drogi.
Jeżeli auto przyspiesza do 100km/8s to znaczy że przemierza za każdym razem tą samą drogę.
Wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam.


tyle ze tu niemami linearnego przyspieszenia , charakter przyspieszenia 2.0 cz 2.5 w porownaniu do 2.2 jest troche inny

Autor:  gzesiolek [ N, 12 maja 2019, 23:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Zbyk, jeśli dwa auta rozpędzają się do 100km/h w 8sek. to znaczy tylko tyle, że po 8 sekundach obydwa będą jechać 100km/h
Droga przejechana w tych 8 sekundach będzie zależna od tego jak się kształtowała jego prędkość w każdym ułamku czasu z tych 8sekund...

Ba są przypadki gdy na ćwierć mili wygrywa auto które 100km/h osiąga w dłuższym czasie niż przeciwnik...
A drugim ciekawym przypadkiem są Tesle i ich porównania ze spalinowymi sportowymi... Tam często gęsto 100km/h osiągał spalinowy w tym samym lub krótszym czasie, ale w teście 0-100-0 mimo podobnej drogo hamowania (np. 1m na niekorzyść Tesli) Tesla przejeżdżała kilkadziesiąt metrów więcej...

A co do porównania z silnikami doładowanymi to nie da się wprost powiedzieć doładowany będzie lepszy - generalizując... Wszystko zależy od tego z jakiej prędkości, z jakiego przełożenia, z jaką skrzynią, z jakim przygotowaniem itd itp...
Mazda 6 ma średnią przyczepność na starcie więc do wyścigów spod świateł nadaje się średnio, bo nie wykorzystuje podstawowej przewagi, czyli natychmiastowej reakcji na gaz i braku turbo-laga...
Znowu przy jeździe i przyśpieszeniu z danej prędkości dużo zależy od przygotowania wstępnego w silniku doładowanym (rozkręcona sprężarka) i takiego doboru przełożenia do prędkości, by na jednym przełożeniu pójść np. 80-120...

Nasza Mazda z AT ma jedną zaletę nie do przecenienia w stosunku np. do DSG, czyli natychmiastowy kickdown... I tutaj przy spokojnej jeździe ok 60km/h na minimalnym gazie i przy potrzebie startu do 120km/h to Mazda 6 2.5 AT staje w szranki nawet z Superb 2.0 TSI + DSG...
Bo odskakuje na kilka długości zanim szczyt technologiczny VW przeskoczy laga redukcji skrzyni, a później turbo-laga silnika...
Później w Skodzie jest niesamowity kop i 120km/h osiąga niby szybciej, ale niekoniecznie jest wtedy z przodu...

Miałem możliwość dłużej pojeździć 1.8 TSI + DSG i tam to już w ogóle brakowało mi napędu mojej Mazdy... Wiem, że kwestia przyzwyczajenia, bo po 500km już wiedziałem jak sobie ustawiać ten tandem od VW, żeby to jechało, ale na początku spotkał mnie srogi zawód...

Ale w sprincie 0-100km/h DSG robiła robotę...

Autor:  PIOTR [ Pn, 13 maja 2019, 06:49 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

12 maja 2019, o 18:05 Kierowca napisał(a):
Sekundy to sekundy. Są to takie same sekundy.


Czas jest pojęciem względnym .... wszystko zależy po której stronie drzwi od kibla stoisz :hihi:

Autor:  Kierowca [ Pn, 13 maja 2019, 07:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Hehe a droga pokonana to już jest inna sprawa, macie rację.

Można sobie narysować dwa wykresy ze zmianami prędkości w czasie (w sensie nieliniowo w danym czasie i w obydwu przypadkach różnie) i widać że droga przebyta może być inna.

Autor:  popielasty [ Pn, 13 maja 2019, 08:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Fajnie można sobie to zwizualizować, rozważając wyścigi na 1/4 mili i porównać Teslę z innymi potworami. Tesla bardzo szybko przyspiesza (zwłaszcza do 100km/h), ale do jakiejś tam prędkości, a potwory po 1000km nie potrafią przyspieszać tak szybko do 100km/h - finał jest taki, że Tesla wygrywa czasowo na tym odcinku, ale ma zazwyczaj mniejszą prędkość maksymalną (nie jedzie tak szybko, ale rozpędza się szybko).

Autor:  Kierowca [ Pn, 13 maja 2019, 08:32 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

A Zbyku posłał już kolegów do szkoły <hahaha> :wstyd: <baseball>
Niezłe jaja czasami na forum są.

Autor:  Zbyk [ Pn, 13 maja 2019, 08:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Bo to najlepsze miejsce na wiedzę. Nie sądzisz ?
Macie racje, przyjąłem przyspieszenie w jakimś tam stopniu jednostajne. Wykres przyspieszenia do drogi dla każdego auta będzie inny.
Nie analizowałem tak tego precyzyjnie stąd moja gafa :)
Pozdro.

Autor:  Kierowca [ Pn, 13 maja 2019, 09:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Ja też czasami coś palnę hehe. Wystarczy, że poczytasz moje posty. :wink:
Nie odbieraj tego jako złośliwość.
Ważne jest że potrafimy się przyznać do błędu.

Autor:  jaketherake [ Pn, 13 maja 2019, 10:10 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Czyżby Mazda szykowała niespodziankę? :)
https://www.caranddriver.com/news/a2742 ... _SOPzJ62bU
Nowa 6-stka z RWD i rzędową szóstką Skyactive-X ?!?

Autor:  popielasty [ Pn, 13 maja 2019, 10:40 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Tylko jeszcze trzeba sobie zadać pytanie, czy doczekamy tego w Europie... :)

Autor:  feliz009 [ Pt, 30 paź 2020, 15:03 ]
Tytuł:  Co warto zrobic po 130tys? - uzywane auto

Czesc, w dużym skrócie - kupiłem M6 SkyPassion 2.0PB 2015 po lifcie. Auto "pewne" tzn kupione w rodzinie, jezdzilo do tej pory glownie za zachodnia granica. Przeglady wszystkie w ASO....nie wiem czy to na plus czy....

1. Sporadycznie - 2 razy zadlawil sie na dwojce - cos jak szarpanie czy kangur jak to niektorzy okreslaja. Przejrzalem watek o szarpaniu na zimnym, tyle ze u mnie szarpanie nie wystapilo przy ruszaniu, tylko po zrobieniu 2-3km, tylko na drugim biegu...chyba z pol sprzeglem...nie zauwazylem dokladnie. Pojawilo sie raptem dwa razy wiec bede obserwowal. Paliwo zalalem bodajze na Orle... 98mke zwykla.
Podobno w 6tkach specyficznie powinno sie zmieniac biegi...wysprzeglac...chodz dokladnie nie wiem o co chodzi. Do tej pory jezdzielem GH ale w Dieslu...
- moze macie jakas zlota porade jak zmieniac biegiw tym siliniku?
- czy warto zaczac dolewac tych magicznych specyfikow typu Archoil AR6900-P?
- czy zlecic sprawdzenie uszczelek o ktorych pisza tu: viewtopic.php?f=65&t=11878#p338035

2. Czy udalo sie komus przeprogramowac czyjniki przednie tak aby automatem aktywowaly sie na niskich predkosciach?..brakuje mi tego - mialem to w GH.
3. Czy u Was tez zaczyna schodzic klar z oryginalnych felg po 5 latach ? - ta bezbarwna wartwa lakieru.
4. Czy cos wam przychodzi do glowy co warto byloby zrobic/sprawdzic w aucie z przebiegiem 130k km /5 lat oprocz tego co podaje ksiazka serwisowa? (lusterka juz byly oba wymieniane mechanizmy)

Dzieki serdeczna za wszelkie wskazowki :)

...btw..mam GH 2008 w kombi do sprzedania jakby ktos byl zainteresowany :)

Autor:  koliber1960 [ Śr, 9 gru 2020, 13:03 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL - opinie użytkowników

Moja :idea: ...... jedna z najstarszych na forum i mogę powiedzieć,że im starsza tym lepsza.
Serwisowana regularnie najpierw w salonie Mazdy,później po leasingu w zaprzyjaźnionym zakładzie do dziś.
Sprawuje się bardzo dobrze.
Przebieg ponad 170 tys.
Systematycznie serwis olejowy(0W20) i filtry, klocki i płyn hamulcowy, świece na 120 tys., paski na 140 tys., olej w skrzyni biegów na 170 tys.
Wymiana akumulatora po 5,5 roku użytkowania a cały czas korzystam i-stopa i wszystkich systemów.
Sam kiedyś wyciszałem trochę chałupniczo co się dało i do czego można dotrzeć ale z biegiem lat wszystko się ułożyło i jeszcze bardziej wyciszyło.
Nie psuje się ,wszystko sprawne.Małe zużycie paliwa.Problemy na początku eksploatacji z drżeniami kół i auta ale po przejściu na swoje opony i klocki hamulcowe bez problemów.
Jestem bardzo zadowolony z autka :D :D :D
<pucugg> <pucugg> <pucugg>

Strona 141 z 141 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/