Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 9 sie 2014, 02:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
obym nie zapeszył :)
nie wiem ci to dwumas czy turbo a mialem 5 diesli w kazdym ok 200 000 przebiegi
a tylko w mondeo czasem (3 razy) wyskakiwał bład wtryskiwacza po zmianie paliwa na to lepsze przestał
o sorry - w saabie czyscilem raz egr


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sie 2014, 07:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
u diesla duzo zalezy od paliwa, jak i gdzie sie jezdzi

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sie 2014, 23:02 
Adept
Offline
Od: 25.04.2013
Posty: 111
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Katkes napisał(a):
Witam

- spalanie (10l przy ostrym butowaniu) - jak spuszcze z tonu to pewnie w 8 l sie zmieści.



chciałbym zobaczyć te 10l przy ostrym butowaniu i 8l przy spokojnej jeździe - nierealne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sie 2014, 23:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
kon2k8 -> viewtopic.php?f=46&t=370&p=82248#p82248

Dyskusje na temat spalania proszę kontynuować w ww. temacie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sie 2014, 09:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Katkes napisał(a):

zawieszenie i układ kierowniczy z GH, i troche wyciszyć to resztę bym przebolał i auto by było prawie idelane. A tak to niesmak pozostaje.


Zawieszenie w GJ jest niestety takie jak napisałeś
Z wyciszeniem jest odrobinę ciszej


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 10 sie 2014, 14:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Katkes,Blackhevy,meches,szymek1604
Koledzy, ZibiX wyraźnie prosił o dyskusję na temat spalania w odpowiednim wątku. Proszę się stosować do Regulaminu. Chyba, że chcecie wyróżnienie? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 05:30 
Bywalec
Offline
Od: 18.04.2014
Posty: 433
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Ze światłami to też zauważyłem ,w Superbie działało to zdecydowanie lepiej.Co do silników to nie zapominajmny że diesle w Mazdzie się rozlatują, a należy pamiętać też Mazda nie istnieje we flotach gdzie samochody są często traktowane nieco inaczej. I pytanie jaki byłby wskaźnik uszkodzonych silnikow w Mazdzie gdyby sprzedała tyle samochodów co koncern VW. Tak naprawdę to nie wiadomo ja będą się spisywać siliniki benzynowe, bo czy ktoś ma przebieg 200-240 tys?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 07:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Za nowe silniki, żeby takie przebiegi już były. Czas pokaże. :)
A z problemami odnośnie diesli jeszcze poczekajmy z ocenami. Za mało szt i nie wiadomo gdzie tkwi przyczyna. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 08:16 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Blasia w UK mazda strasznie jest popularna w flotach.

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 12:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wiem ze inne marki też mają problemy,ale to mój pierwszy nowy samochód ,dlatego moje małe rozczarowanie ,myślałem że nowe,to nowe i kropka,ale teraz wszystko jest tak produkowane,agd,rtv,czy samochody(oszczędności)np.spróbujcie ustawic lusterko na szybie,jak się złapie to trzeszczy jak najgorszy plastik,miałem inne auta (używane) i tego nie było w żadnym,o takich duperelach mówię między innymi. :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 12:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Może poczekaj aż odbierzesz, zrobisz trochę kilometrów i sam ocenisz.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 17:53 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
adamus28 napisał(a):
spróbujcie ustawic lusterko na szybie,jak się złapie to trzeszczy jak najgorszy plastik


adamus28 - czemu wcześniej nie poinformowałeś nas o tej USTERCE?
No przecież gdybym o tym wiedział w życiu nie kupiłbym GJ-ki, powtarzam w życiu. Przecież z tym trzeszczącym lusterkiem nie da się po prostu jeździć. Ja naprzykład w czasie jazdy stale próbuję go ustawiać, taki mam kaprys, a ono cholera trzeszczy i trzeszczy. Jakiś najgorszy plastik zastosowali, czy co?
Ale ja póki co nie jestem madzią rozczarowany. Jak każda kobieta musi mieć ona swoje tajemnice, niektórym je ujawnia, innym nie. Ot co!

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 18:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
mimo drobnostek z madzią nie jest tak źle... skąd u nas wielu takie zawodzenie? u mnie czasem też :mad:
myślę, że przy kupnie może wyobrażenia i nasze oczekiwania były prawie z poziomu lexusa, meca czy audi (niektórzy tak pisali a my czytaliśmy testy i nawet nawijali panowie przy sprzedaży, że prawie to premium, że zamiast merca i audi ludzie dziś biorą mazdę) a to jest przecież normalny japoński + piękny wyjątkowo samochód <spoko>
ale pojedźcie do salonu audi i marca i zobaczcie ile tam tych cudeniek jest na podnośnikach z mechaniką i elektroniką, więc może pierdołki przeszkadzają, wkurzają, ale jeździmy :wink: poza tym to co u nas jest za max tam zaczyna się od minimum :zawrotglowy:
mam za sobą rok jazdy autem i 21 tyś km i nie żałuję, fajnie się jeździ <3

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


Ostatnio edytowano Pn, 11 sie 2014, 18:11 przez crow, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 18:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ustawiłem lusterko na szybie po zakupie i jakos nie pamietam zeby mnie to trzeszczenie poruszyło - wiecej go nie ruszałem pewnie teraz juz to bedzie niemozliwe :(

a jak czyszczę szkiełko to gra muzyczka :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 18:21 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Sławek - Ty jesteś profesjonalistą i w każdym, nawet najbardziej ordynarnym odgłosie (stuku-puku, szumie, skrzypieniu, trzeszczeniu, świstaniu) dostrzegasz muzykę. I tego Ci zazdroszczę. :hophop: :champion:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 18:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
slawek napisał(a):
ustawiłem lusterko na szybie po zakupie i jakos nie pamietam zeby mnie to trzeszczenie poruszyło

Ja niestety ,ustawiam je prawie codziennie,jeżdżę z żonką na zmiane,a lusterko dałem jako przykład,i tak samo jak kolega wyżej zazdroszczę ci takiego podejścia do sprawy :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 18:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
muzyka nejest zle lekarstwo, ale nie zawsze mozna go uzyc :-)

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 11 sie 2014, 22:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jeżeli Panowie chcecie kontynuować dyskusję porównawczą GJ i Mondeo to proszę robić to tu: viewtopic.php?f=48&t=2184


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sie 2014, 12:12 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
To teraz ja :)
Autko odebrałem tydzień temu. Przejechałem ok 700 km więc na większe wywody trochę za wcześnie ale tak na szybko.
Auto prowadzi się świetnie- dynamiczny, zwrotny i jedzie jak po szynach
Wygodny i nie jest aż tak głośno jak tego się spodziewałem po przeczytaniu forum. Oczywiście szumy się nasilają po przekroczeniu ok 130 km/h ale nie zaobserwowałem tzw. efektu niedomkniętej szyby. W stosunku do innych aut którymi jeździłem jest dobrze :)
Maska nie faluje, koła nie drżą.
Póki co z negatywów to brak kilku opcji które miałem w poprzednim aucie, ale do tego można się przyzwyczaić.
Szerszy opinię wrzucę jak będę miał za sobą kilka tyś km. Autko również zaprezentuję w odpowiednim dziale jak tylko znajdzie się chwila żeby umyć autko i porobić kilka fajnych zdjęć :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sie 2014, 15:42 
Bywalec
Offline
Od: 18.04.2014
Posty: 433
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Cieszę się twoim szczęściem , tym bardziej że prawdopodobnie jestem osobą która szczególnie prosiła Cię ,żebyś zwrócił uwagę na pewne wady samochodu. Jesteś kolejną osobą która się miło zaskoczyła po przeczytaniu forum/wyciszenie . Mam nadzieje że Ci się nie zmieni jak pojedziesz 500-700 km na raz.
Jestem ciekaw opinii po przejechaniu 5 tys km. :)
Powodzenia. papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sie 2014, 19:37 
Amator
Offline
Od: 16.07.2014
Posty: 87
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Panowie, nie ma aut które się nie psują a niestety większość modeli, które są "zmianą pokoleniową" cierpią na choroby wieku dziecięcego.
Każde auto w tej klasie ma jakieś swoje niedomagania, wystarczy wejść na forum innych marek i poczytać.
Chciałem się też odnieść do spalania, bo pojawiło się tutaj trochę zarzutów, że nowy model strasznie odstaje od konkurencji. Zadałem sobie trochę trudu i zweryfikowałem średnie spalanie podobnych aut. Zrobiłem to na podstawie serwisu spritmonitor.de, więc jest oczywiście obarczone pewnym błędem, ale daje pewien pogląd na sytuację.
By dane były porównywalne, brałem pod uwagę tylko modele o mocy minimum 150KM, by wyeliminować wszelkiej maści auta blue/eco bo ludzie je często kupują specjalnie by jeździć oszczędnie, co może zamazać obraz.
Zużycia paliwa podzieliłem też według skrzyni biegów.
W kolumnie MT/AT/ALL podałem ile aut było branych do statystyki w zależności od skrzyni biegów/
Co wynika z porównania? Jak widać Mazda wcale nie odbiega od konkurencji, a od aut z rodziny VW jest nawet lepsza...

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sie 2014, 23:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
kolejne 500 km pykniete w weekend usmiech podczas całej trasy, czy to podczas spokojnej jazdy w kolumnie (białej) czy to przy energicznym wyprzedzaniu i jutro w planie nastepne 300 km i juz sie cieszę na ten mile spędzony czas

a na liczniku nieubłagalnie zbliza sie pierwsza ćwiartka ( muszę to uczcic :) )


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 10:30 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zgodnie z moją wcześniejszą deklaracją po dłuższym obcowaniu z M6 oraz po wspólnych 5 600 km chciałem podzielić się z Wami moją opinią. Pozwolę sobie w kilku słowach opisać każdy system oraz ogólne odczucia co da samego samochodu. Ocena wg skali szkolnej. Oczywiście są to tylko moje odczucia i w dużej mierze mają odniesie do samochodów którymi jeździłem wcześniej.

Układ jezdny
M6 prowadzi się świetnie czy to na szybko pokonywanych górskich serpentynach czy też na długich autostradowych zakrętach. Do dnia dzisiejszego udało mi się tylko raz sprowokować M6 do włączenia ESP- łuk był naprawdę ostry i miałem obawy czy samochód się utrzyma w torze jazdy. Układ stabilizacji toru jazdy nie miał dużo roboty, dohamował jedną stronę i po uślizgu.
Minus to elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Nie mając wcześniej do czynienia z takim wspomaganiem podchodziłem z dystansem do opinii innych użytkowników którzy wypowiadali się na temat minusów pracy takiego układu. Myślałem sobie- przecież nie jestem rajdowcem żeby odczuwać różnicę- a jednak, trzeba się przyzwyczaić.
Trzeba też przyzwyczaić się do kontrowania kierownicą przy bocznych podmuchach wiatru lub gdy na autostradach wyprzedzamy TIRy lub mijamy np. bariery dźwiękochłonne. Samochodem potrafi bujnąć powodem pewnie jest niska masa samochodu.
Układa hamulcowy wydaje mi się być słaby. Nie mam na myśli jego trwałości bo póki co u mnie jest OK, ale o efektywność i wydajność hamulców którą mogą by być lepsza. Oczywiście odnoszę się do moich odczuć (przeciążenia) które towarzyszyły mi podczas ostrego hamowania innymi samochodami.
Samochód jest również zwrotny, jednak widoczność z pozycji kierowcy do tyłu nie jest zbyt dobra. Mi osobiście ciężko było się przyzwyczaić do manewrowanie M6 Kombi. Dodam, że jeżdżę również samochodami typu BUS i innymi osobówkami gdzie nigdy tak długo nie przyzwyczajałem się do manewrowania. No i nie jestem niedzielnym kierowcą ;) Z pomocą przychodzi kamera cofania, która dobrze spełnia swoją rolę. Mazda mogła również pomyśleć o zmiennym ustawieniu lusterek bocznych przy wrzuceniu wstecznego biegu. Niby pierdoła ale znacznie ułatwia manewrowanie bo można ustawić i zaprogramować lusterka do manewrowania.

Ogólna ocena: - 5

Napęd
Połączenie silnika benzynowego 2,5 z automatyczną skrzynią jest bardzo dobre. Silnik żwawy, ochoczo się wkręca na obroty a automatyczna skrzynia biegów odwala kawał dobrej roboty. Przyśpieszanie, wyprzedzanie nie stanowi problemu. Bardzo dobry i szybki kick down. Przy częstym przyśpieszaniu, hamowaniu np. podczas dynamicznej jazdy na trasach jednopasmowych skrzynia pozostaje w gotowości i czeka na wyższych obrotach aż przyciśniemy pedał przyśpieszenia. Po chwili spokojniejszej jazdy silnik wchodzi na niższe obroty. Praca samej skrzyni również jest bardzo płynna, samochodem nie szarpie czy do przy zmianie biegów w górę czy w dół, szarpnięcie wyczuwalne jest jedynie przy KickDownie.
Mimo pojemności i mocy spalanie jest jak dla mnie rewelacyjne. Ja bez trudu jestem w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 7,2 l / 100 km i wbrew pozorom nie jest to jazda w stylu emeryta jadącego na RODOS (Rekreacyjne Ogródki Działkowe Ogrodzone Siatką). Jest to jazda typową krajówką z odcinkami ekspresówki z prędkościami do 15 km/h powyżej przepisów. Jeżdżąc bardzo dynamicznie na autostradach spalanie do 9,5 l/ 100 km. Dynamiczne miasto do 11 l / 100 km. Ogólne spalanie z przebiegu prawie 6 000 km wynosi 7,74 l / 100 km

Ogólna ocena: + 5

Komfort Jazdy
Mimo 19” felg których bałem się jak ognia jest dobrze, nierówności są wybierane dobrze a dziur aż tak mocno nie czuć. Fotele wygodne z dobrym zakresem regulacji.
W tym punkcie nie sposób nawiązać do mocno poruszanego na tym forum wątku o wyciszeniu.
To byłą rzecz której najbardziej się obawiałem. Moim zdaniem nie jest tak źle. Fakt przy 130 km/h hałas się wzmaga, przy 160 km/h jest głośniej, ale po trasie 700 km na autostradzie osobiście nie odbieram tego problemu jako bardzo uporczywy. Może to dla tego, że jeżdżę też dostawczakami? No, ale dla kontrastu mam też porównanie z Lexusem IS i GS. Oczywiście Mazda mogła (a nawet powinna) dołożyć większych starań aby było ciszej dla mnie jednak to nie jest aż tak wielkim problemem czy to na krótkich odcinkach czy na długich, całodniowych trasach.

Tutaj ocenę podzielę na dwie części:
Wygoda: + 4
Wyciszenie: 3

Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń w środku w pierwszym rzędzie siedzeń jest wystarczająca. Na początku użytkowania przytłaczał mnie cały kokpit wysunięty do środka oraz wysoki tunel środkowy. Na tylnej kanapie nie siedziałem, jednak Żona nie narzeka. Bagażnik wystarczający, w pewnych sytuacjach oczywiście może okazać się zbyt mały. Brakuje mi również możliwości organizacji przestrzeni bagażowej oraz schowków w drzwiach. Nie zapominajcie jednak że moje ostatnie auto (które użytkowałem na co dzień) to Skoda Superb Kombi- dla mnie mistrz przestrzeni i przemyślanych rozwiązań i udogodnień.
Po kilku tygodniach obcowania z M6 widać gdzie uciekły te kilogramy którymi chwali się producent. Jakość niektórych elementów mnie zastanawia... Po czasie to się ugina, tu coś zaskrzypi, tu trzeba drugi, trzeci a nawet czwarty (!!!) raz domknąć bagażnik bo zamek nie złapie...
Niestety, teraz każdy producent oszczędza na materiałach i liczy na serwis i sprzedaż kolejnych aut po kilku latach. W zapomnienie odeszły samochody typu Mercedes W123, koleżanka ma takiego z 1978 roku i z przebiegiem ponad 900 tyś km. A teraz? Kup, serwisuj i kup kolejne. Sorry, takie mamy czasy…
Niewątpliwym atutem jest wygląd – chyba nie muszę nic w tej kwestii pisać…

Ocena ogolna: 4

Z ogólnej opinii to tyle, teraz pozwolę sobie w paru słowach opisać elementy z listy wyposażenia:

Bezpieczeństwo:

Układy ABS, EBD, EBA, DSC i TCS- kilka razy sprowokowany włącza się i działa poprawnie. Kontrola trakcji daje kierowcy poczuć, że coś się dzieje następnie wzorowo włącza się do akcji.

HLA jest i działą

RVM działa dobrze i chwała mu za to. Lusterka boczne mimo, że pokaźnych rozmiarów mają duże martwe pole! W moim odczuciu RVM mógłby być aktywny od niższych prędkości.

Reflektory biksenonowe z doświetlaniem zakrętów- światła mocne, w ASO trzeba podnieść aby świeciły mocniej. Doświetlanie zakrętów również działa bez zarzutu.

HBC- na drogach jednopasmowych działa wzorcowo, na autostradach dużo traci na poprawności działania. Trzeba być przygotowanym na ręczne przełączenie świateł z drogowych na mijania

LDW- również działa dobrze, jedynie do czego się można przyczepić to dosyć przerażający buczek. Mogła by być możliwość zmiany dźwięku lub jego głośności.

Aktywny tempomat- pracuje również bez zarzutu. Działa płynnie, mi jego prace zdecydowanie bardziej odpowiada niż np. w Lexusie!

Komfort

System i-stop – miałem do czynienia z podobnymi układami w samochodach innych producentów. Ten w M6 pozwala kierowcy zadecydować czy wyłączać silnik czy też nie. Uruchomienie silnika odbywa się delikatnie, samochodem nie szarpie tak jak np. w Mercedesie.

Elektrycznie sterowane lusterka boczne- tak jak pisałem wyżej, duże martwe pole! Szkoda, że nie ma możliwości zapisania ustawień lusterek pod pamięć fotela i przypisania pozycji dla biegu wstecznego

Audio BOSE- też się tym podjarałem ale zapał szybko zgasł :sad: Moim zdaniem całość nie zasługuje na to logo. Radio szybko traci fale i często słychać szumy w tle przy FM, USB problem każdemu znany, dobrze że Mazda uporała się z problemem.

System nawigacyjny- prowadzi bez uwag. Wiele do życzenia pozostawia szybkość działania i grafika. Uciążliwe przeglądanie trasy oraz dziwne typowanie tras alternatywnych. Kilka razy musiałem już wyciągać kartę SD bo system się zawiesił. Ogólnie + bo prawda jest taka że nawet najgorzej działająca nawigacja będzie zbawieniem w obcym mieście czy też na trasie której nie znamy ;)

Elektrochromatyczne lusterko wsteczne- działa bez zarzutu, szkoda że boczne lusterka również się nie przyciemniają.

Klimatyzacja dwustrefowa- pracuje wydajnie a przy tym dosyć dyskretnie, jest cicha. Czy w M6 jest coś takiego jak automatyczne przełączenie obiegu zewnętrznego na wewnętrzny? Np. jak jedziemy za wysłużonym autobusem żeby nie czuć spalin? Prawdę mówiąc przez 3 lata jazdy Skodą Superb nigdy nie czułem smrodów z zewnątrz bo automatyczne przełączanie obiegu działało wzorcowo…

Zestaw Bluetooth- też temat rzeka poruszany na forum, książkę telefoniczną pobiera za każdym razem, nie pobiera SMS itp. Dla mnie minusem jest jakość rozmów, pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Czujnik deszczu i zmierzchu- działa poprawnie. Szkoda, że intensywność oświetlenia kokpitu nie jest automatycznie dobierana do natężenia oświetlenia zewnętrznego. Mi bardzo przeszkadza gdy w ciągu dnia włączą się światła zewnętrze bo np. zaczął padać deszcz i zrobiło się ciemniej. W takiej sytuacji oświetlenie systemu nawigacyjnego przechodzi w tryb nocny- zdecydowanie za ciemny na półmrok!

Czujniki parkowania i kamera cofania – OK

System bezkluczykowy- tutaj znowu pochwała dla Mazdy

Podsumowanie

Jak pewnie w większości przypadków moja fascynacja M6 zaczęła się przez jej powalający i bajeczny wygląd. Jazda tym samochodem jest dla mnie przyjemnością. Samochód daje dużo przyjemności z jazdy i pozwala poczuć się jak w aucie z zacięciem sportowy. Mimo kilu drobiazgów, które psują całość i tak wystawiam ocenę pozytywną bo nie ma rzeczy idealnych.
Osobom, które przymierzają się do zakupu proponuję dogadać się z dealerem i wypożyczyć auto na weekend. Jazda testowa jest zbyt krótka aby zapoznać się z samochodem. Każdy ma inne wymagania i oczekiwania wobec nowych 4 kółek, ale w główniej mierze jest to podyktowane samochodem z którego się przesiada. Mi brakuje kilku przydatnych rzeczy ale generalnie są to drobiazgi do których się po prostu przyzwyczaiłem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 10:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki za opinię, przeczytałem i cieszę się, że się nie rozczarowałeś...
a czytając twoje opinie z wieloma sprawami się zgadzam, bo też mam kombi i mam podobne odczucia <brawo>
bagażnik jest obrazem jakości materiałów i skąpstwa, zwłaszcza jak zaglądnie się dalej <oczy>
co do foteli, to jednak te skórzane w mojej opinii mają lepszy zakres ustawień i są lepsze niż te ze skyenrgy materiałowych i tu żałuję decyzji, bo skórzane są wygodniejsze i mają lepszy zakres ustawień, lepiej mi w salonie się na nich siedzi, a warto na to zwrócić przy wyborze uwagę, zwłaszcza jak jest się słusznej wielkości i ciężkości :-P i chyba jest inne podparcie dla ud
a co do szumów, to nie chodzi tylko o hałas czy szumy nadwozia, bo zawsze mówię, że to jest kartonowa puszka, ale o efekt niedomkniętych okien i świstów, szmerów i niedoróbek na uszczelkach i ramkach, które miały niektóre egzemplarze na początku zapewne i to jest zupełnie inny efekt akustyczny :zawrotglowy: i przeszkadza mocno

zostaje ci jeszcze jazda zimą po odpryskujących grudkach śniegu i tarce lodowej, usłyszysz jeszcze dodatkowe efekty dźwiękowe w środku <bach> idzie zima, warto o tym wspomnieć :zimno: wg mnie te wrażenia to też swoista wada wygłuszenia i oszczędności

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 10:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Qba30 fajnie się czyta takie recenzje :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 11:07 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie dopisałem jeszcze jednej, bardzo istotnej uwagi. Lakier-delikatny jak cholera. Na masce mam już dwa odpryski :/
Jak myślicie, powłoka ceramiczna uchroni trochę przed tym problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 11:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie, powłoka ceramiczna nie uchroni przed odpryskami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 11:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Qba30 piekne opracowanie :)

ja po 26000km jeszcze nie mam zadnych odprysków na metalowych elementach a jeden na plastiku zderzaka - nie jest tak żle


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 11:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
mi przy okazji wymiany szyby sprawdzali grubość lakieru i samo ASO się załamało, że tak cienko położony... na dachu, na boczkach, więc maska też ma u mnie niestety odpryski i wiadomo dlaczego tak szybko :mad:
dobrze że na szarym tak nie widać <disco>

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 11:33 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Fajny opis Qba30. Obieg wewnetrzny jest - dwa skrajne klawisze, na środkowej konsoli, od strony kierowcy. Jest jedna rzecz, w której mam nieco inną ocenę. Dla mnie zawieszenie gj, w połączeniu z lekkością auta, nie daje takiej pewności w zakrętach. Mam czasem wrażenie, że przód auta, przy natrafieniu na wybój, uskakuje lekko w bok. Chyba w Octavii wchodziłem w ten sam zakręt szybciej.

wysłane tapatalkiem z gsm

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.