Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 14:54 
Adept
Offline
Od: 30.08.2013
Posty: 144
ZBANOWANY!
Nie dajmy sie zwariowac 170 kmh to nie powinien byc absolutnie zaden problem ani bariera dla nowoczesnych samochodow nie wdajac sie w rajdowy zargon czy fizyczne wyliczenia. Jak ktos sie nie czuje komfortowo. To nie jezdzi z taka predkoscia ale jak potrzeba to skoro producent okresla predkosc max jako 220 to z taka predkoscia auto pod wzgledem technicznym powinno pojechac ( pomijajac oczywiscie kwestie przepisow i bezpieczenstwa warunkow na drodze itd) i nie poleciec w kosmos. 170 przy takim silniku powinno byc predkoscia podrozna gdzie komfort i bezpieczenstwo jest na akceptowalnym poziomie.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 14:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dzekuk napisał(a):
W/g mnie halas powoduja "gole" nadkola oraz kiepskie uszczelki. A drgajaca maska, no coz, dopoki sie nie otwiera jest ok. Tak jak pisalem to draga przy wiekszych predkosciach, a dopiero jak traficie na silny wiatr z przodu to sie dzieje :)
Jezeli ktos to jescze zauwazy prosze dac znac, jutro napisze do ASO w zwiazku z tym problemem.


Zgadzam się <spoko> . Wystarczy pomacać te uszczelki aż strach będzie w zimę jak przymarzną i będzie trzeba dostać się do auta <modlisie> .
Efekt drgającej maski mają także koledzy jeżdzący CX-5 ale nikomu jeszcze ona nie odleciała <oczy> :P .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 15:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Carcraft napisał(a):
Nie dajmy sie zwariowac 170 kmh to nie powinien byc absolutnie zaden problem ani bariera dla nowoczesnych samochodow nie wdajac sie w rajdowy zargon czy fizyczne wyliczenia. Jak ktos sie nie czuje komfortowo. To nie jezdzi z taka predkoscia ale jak potrzeba to skoro producent okresla predkosc max jako 220 to z taka predkoscia auto pod wzgledem technicznym powinno pojechac ( pomijajac oczywiscie kwestie przepisow i bezpieczenstwa warunkow na drodze itd) i nie poleciec w kosmos. 170 przy takim silniku powinno byc predkoscia podrozna gdzie komfort i bezpieczenstwo jest na akceptowalnym poziomie.


Jako były uczeń szkółki rajdowej na urokliwych wertepach pod górą Fuji pozwolę sobie nie zgodzić się z powyższym stwierdzeniem :) Jako były pracownik japońskiej firmy motoryzacyjnej (między innymi) w równie urokliwym mieście Hamamatsu, gdzie widziałem, jak te maszyny są projektowane i budowane, a z ich projektantami piłem co piątek wieczór piwo, również pozwolę sobie się nie zgodzić :)

Nb. nie zapominajmy, że japońskie samochody budowane są w kraju, gdzie maksymalne, narodowe ograniczenie szybkości to 100km/h (w praktyce 80km/h, bo tak jest na 99% autostrad, znam tylko jedną, gdzie na jednym odcinku jest 100km/h). A ich głównym rynkiem eksportowym jest USA, gdzie maksymalna szybkość to 75mpg (120km/h - rzadko zresztą spotykana i tylko w stanach zachodnich). To powinno też dać do myślenia...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 15:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Nessus napisał(a):
Ja mam co prawda przejechane jedynie 1700 ale chwilami jezdzilem po autostradzie z predkosciami 160-170 km/h a przez dluzszy czas z predoscia okolo 150 km/h. I nic nie drgalo, nic sie nie unosilo.


Maska niestety faluje i zastanawiam sie co z tym fantem zrobic. Rzeczywiscie przy predkosci 160-170 km/h jest to tylko zauwazalne przy silniejszym, przeciwnym wietrze. Powyzej 180 km/h zaczyna sie taniec. Na samym poczatku myslalem, ze to sloneczne refleksy daja takie zludzenie ale niestety nie.
Mazda przesadzila z odchudzaniem GJ. Wakacje, wyjazdy w zwiazku z tym nie mialem czasu sprawdzic co sprzedawca/dealer ma do powiedzenia w tej sprawie. Sadze, ze mozna to uznac za wade ukryta samochodu (bo kto jezdzi 180- 200 km/h na jezdzie probnej?) i domagac sie od Mazdy wymiany pokrywy silnika, bo nic innego raczej nie wchodzi tu w rachube. W ta sobote wybieram sie do Mazda Kozlowski zglosic ta usterke, jestem ciekawy co mi odpowiedza.

Piszcie o Waszych doswiadczeniach, co sprzedawcy, Mazda na to. Czy probuja sie wykpic?

Mysle, ze temat wart osobnego watku. Do tej pory to najwiekszy i moim zdanie jedyny feler samochodu, ktorego nie jestem w stanie zaakceptowac.
Pozdrawiam Grzegorz

P.S Przepraszam za brak polskich znakow.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 15:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak wdiac problem z falujaca maska GJka odziedziczyla po CX-5 :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 16:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
dzekuk napisał(a):
W/g mnie halas powoduja "gole" nadkola oraz kiepskie uszczelki. A drgajaca maska, no coz, dopoki sie nie otwiera jest ok. Tak jak pisalem to draga przy wiekszych predkosciach, a dopiero jak traficie na silny wiatr z przodu to sie dzieje :)
Jezeli ktos to jescze zauwazy prosze dac znac, jutro napisze do ASO w zwiazku z tym problemem.


Jak jedziesz 140 km/h to tak jak byś stał a wiał ci wiatr w szybę o V=140 km/h . To już wystarczyłoby do unoszenia maski , jak opisujesz . Dodając wiatr z przodu około 50 km/h to co to wiele zmienia .
Nie jest tak , ze ci nie wierzę , ale taż jechałem GJ w wichurze po obwodnicy trójmiasta z prędkościami powyżej dozwolonych i nic takiego nie miałem . Trudno to sobie wyobrazić , że firma testująca auto na wszystkie sposoby , włączając w to tunel aerodynamiczny , puściłaby takiego babola . Może masz coś z zawiasami (???) maski niech sprawdzą . powodzenia .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 16:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Gajdzin napisał(a):
Carcraft napisał(a):
Nie dajmy sie zwariowac 170 kmh to nie powinien byc absolutnie zaden problem ani bariera dla nowoczesnych samochodow nie wdajac sie w rajdowy zargon czy fizyczne wyliczenia. Jak ktos sie nie czuje komfortowo. To nie jezdzi z taka predkoscia ale jak potrzeba to skoro producent okresla predkosc max jako 220 to z taka predkoscia auto pod wzgledem technicznym powinno pojechac ( pomijajac oczywiscie kwestie przepisow i bezpieczenstwa warunkow na drodze itd) i nie poleciec w kosmos. 170 przy takim silniku powinno byc predkoscia podrozna gdzie komfort i bezpieczenstwo jest na akceptowalnym poziomie.


Jako były uczeń szkółki rajdowej na urokliwych wertepach pod górą Fuji pozwolę sobie nie zgodzić się z powyższym stwierdzeniem :) Jako były pracownik japońskiej firmy motoryzacyjnej (między innymi) w równie urokliwym mieście Hamamatsu, gdzie widziałem, jak te maszyny są projektowane i budowane, a z ich projektantami piłem co piątek wieczór piwo, również pozwolę sobie się nie zgodzić :)

Nb. nie zapominajmy, że japońskie samochody budowane są w kraju, gdzie maksymalne, narodowe ograniczenie szybkości to 100km/h (w praktyce 80km/h, bo tak jest na 99% autostrad, znam tylko jedną, gdzie na jednym odcinku jest 100km/h). A ich głównym rynkiem eksportowym jest USA, gdzie maksymalna szybkość to 75mpg (120km/h - rzadko zresztą spotykana i tylko w stanach zachodnich). To powinno też dać do myślenia...


i w związku z tym zapomnieli , że w niemczech też będą sprzedawać , a na autostradach wprowadzą ograniczenia V oraz dla jaj auto może osiągać v=200 ... 220 . Nie sądzę .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 16:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
bespartyjny napisał(a):
Jak jedziesz 140 km/h to tak jak byś stał a wiał ci wiatr w szybę o V=140 km/h . To już wystarczyłoby do unoszenia maski , jak opisujesz . Dodając wiatr z przodu około 50 km/h to co to wiele zmienia .
Nie jest tak , ze ci nie wierzę , ale taż jechałem GJ w wichurze po obwodnicy trójmiasta z prędkościami powyżej dozwolonych i nic takiego nie miałem . Trudno to sobie wyobrazić , że firma testująca auto na wszystkie sposoby , włączając w to tunel aerodynamiczny , puściłaby takiego babola . Może masz coś z zawiasami (???) maski niech sprawdzą . powodzenia .


Gdyby to byla tylko kwestia wiary to moze bym sie nawrocil. Wzrok nie ten? Moze, ale - jadac na wakacje, pozwolilem sobie na chwile fantazji na niemieckich autostradach, syn spal akurat w tym czasie. Nic nie wspomnialem o problemie chyba ze wstydu ze wydalem kupe kasy na cos co chce byc samolotem a nie samochodem. W drodze powrotnej syn sam spytal mnie czy to widze. A skoro co raz wieksza liczba osob zglasza ten fakt to chyba jednak babol.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 16:49 
Adept
Offline
Od: 30.08.2013
Posty: 144
ZBANOWANY!
Zmuszacie mnie do pnownej wizyty i jazdy probnej jesli nie bede mogl jezdzic czasami tym samochodem 180 kmh po autobahnie to chyba wycofam sie z zakupu najwyzej strace zaliczke jesli jest to prawda to bede mega rozczarowany i nie kupie tego auta. Dla mnie auto ktore przy swojej fabrycznej dopusczalnej predkosci z trudem utrzymuje elementy karoserii to sorry ale to nie jest samochod przy calym szacunku dla jego lub jej urody. Mam nadzieje ze to sa jednak przypadki.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 16:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jeszcze raz zaznaczam , że nie to , że Ci nie wierzę , ale przyznaj ... gdyby nie Tobie to się przytrafiło , to też trudno byłoby uwierzyć prawda ? :)
Wybacz ... nie ma u mnie żadnej złośliwości ...ciekaw jestem o co chodzi , bo też bardzo lubię tę mazdę , ale jak to wszystko prawda , to mam w dupie ten motoryzacyjny interes :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
bespartyjny napisał(a):
Wybacz ... nie ma u mnie żadnej złośliwości ...ciekaw jestem o co chodzi , bo też bardzo lubię tę mazdę , ale jak to wszystko prawda , to mam w dupie ten motoryzacyjny interes :)


Rzecz w tym, ze ja tez lubie te mazde i jazda nia sprawia mi wiele przyjemnosci. Nawet nie podejrzewalem Cie o jakakolwiek zlosliwosc, poprostu czuje sie nieco rozczarowany bo choc na codzien nie jezdze 180-200 km/h chocby nawet ze wzgledow ekonomicznych to jest to troszke jak drzazga we wspomniane przez Ciebie "dupie" :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 20.02.2013
Posty: 166
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: podlaski
Dzisiaj dla testu tej falującej maski osiągnąłem 170 km/ h przy bardzo marnej pogodzie jaką rano mieliśmy w Białymstoku. Wiało i lało strasznie. Maska nie falowała nawet podczas wyprzedzania TIRa. Może to są przypadki z jakiejś serii aut? Ja odbierałem w lipcu.
Inna kwestia, która mnie martwi to przy 100 km/h lekkie podmuchy wiatru wyprowadzają auto z równowagi o 0,5 - 1 metr w kierunku podmuchu. Nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia i chyba powinienem od tego zacząć bo może za bardo ufam tym czujnikom i serwisowi, który je kalibrował a koła pompował. Wspomniałem w luźnej rozmowie o tym fakcie sprzedawcy - powiedział, że powinienem azotem napompować koła.

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy - aktualnie GJ Sedan 2.0 Sky-G MT SnowflakeWhite SkyPassion. Wcześniej były: GH Sport Kombi Exclusive 2.0 MZR-CD Opel Vectra B 1.6, Ford Mondeo III 2.0 TDCI, MPK, Taxi i z buta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:19 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 15.04.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Skoro nie tylko ja to zauwazylem ale takze inni uzytkowncy mazdy 6, oraz wlasciciele CX5 to znaczy ze nie mamy przywidzen i jest to niestety wada fabryczna. Odchudzacze mazdy poszli na calosc. Proponuje szturm na dealerow, niech wymieniaja maski i wyciszaja nasze auta bo w sumie to kupe kasy one kosztowaly, a to ze maska nie odpada nic nie tlumaczy. Ciekawe czy w nowym superbie cos podobnego tez sie dzieje... A tlumaczenie ze sie nie jezdzi po 180km/h jest do bani, bo sie jezdzi, chociazby w Niemczech...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Dfens ja rowniez odbieralem samochod pod koniec lipca, czyli najprawdopodobniej mamy siostry z jednego transportu. Jak pisalem wczesniej zazwyczaj przy 160-170 km/h jest jeszcze OK bo taka jest zazwyczaj moja predkosc "przelotowa" na trasie Szczecin-Hamburg.
A tak na marginesie przy ustawiony tempomacie na 164 km/h (160 km/h GPS) bezwietrznej pogodzie moja Madzia zadowala sie 8,2-8,4 l na setke (noc, 340 km po autostradzie i 60 km przez niemieckie wioski).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:46 
Adept
Offline
Od: 30.08.2013
Posty: 144
ZBANOWANY!
NA you tube yest film pod haslem new mazda 6 acceleration gdzie kolesie rozpedzaja ja do 235 kmh moze niech ktos looknie czy tam widac to zjawisko


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie mówię że zapomnieli, tylko że kultura danego kraju wpływa na jego produkty - to nieuniknione...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:53 
Amator
Offline
Od: 11.08.2013
Posty: 84
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie wróciłem z testu maski. Trasa S-8 pod Warszawą. Bardzo silny wiatr. Jazda w różnych kierunkach w stosunku do wiatru. Prędkość max. 200 km/h z wiatrem i 185 km/h pod wiatr (więcej już moja nie dała rady przy tak silnym wietrze).
Baza pomiarowa:
1. Naklejona na szybie taśma tak, żeby linia wzroku biegła przez górną krawędź taśmy i krawędź maski - obserwacja okolicy środka maski.
2. Widoczny odcinek ok. 10 cm jednej płaszczyzny maski i błotnika (zakładam, że błotnik to punkt stabilny i nie falował współbieżnie z maską).
Wyniki:
Ad punkt 1 - generalnie bardzo stabilna maska. Pojawiające się drgania rzędu 2 mm a nie 2cm
Ad punkt 2 - generalnie zero drgań. Impulsowo wychylenie rzędu 1 mm. Na teście długości 40 km zauważyłem 2 razy.
Takie drgania prawdopodobnie występują w innych samochodach.
W moim samochodzie zero problemu maski.
Czytałem wcześniej na forum wielokrotnie o tym efekcie ale przejechałem już 3000 km i nigdy nie zwróciłem uwagi na ten problem. Dlatego postanowiłem sprawdzić.
Tak jak Dfens odbierałem samochód w lipcu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 17:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Miko17: dzięki za narażania swojego życia w imię interesów ogółu!

Konkluzja: problemy aut na gwarancji należy zgłaszać do ASO i kazać im je naprawić, a nie zakładać, że "ten model tak ma" :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
nagram film w piątek jak będę jechał do Szczecina i nie będzie jeszcze ciemno. Do głowy przyszła mi jeszcze jedna rzecz, a mianowicie, że wspomniane falowanie występuje tylko w sedanach (nie weryfikowałem pojazdów "narzekaczy"). Właściwości aerodynamiczne zapewne są różne dla sedana i kombi. Może stąd wynikają różne opinie i obserwacje. Nie sądzę aby typ/ciężar silnika miał tu znaczenie, choć może to kara dla właścicieli 2,5 litrowej benzyny w automacie :) do których się zaliczam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Gajdzin napisał(a):
Konkluzja: problemy aut na gwarancji należy zgłaszać do ASO i kazać im je naprawić, a nie zakładać, że "ten model tak ma" :)


czyli jak? Mazda Forum to tylko plusy dodatnie i plusy ujemne? Minusów brak, albo o nich nie mówimy?! Coś mi się wydaje, że kolega obawia się rozpędzić swoją Madzię aby czar nie prysnął :)
Powiem szczerze, sam jestem trochę zły że zauważyłem to w pierwszych tygodniach użytkowania. Jeszcze nie zdążyłem się dobrze nacieszyć. ;)


Ostatnio edytowano Wt, 3 wrz 2013, 18:50 przez summer4best, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dfens napisał(a):
Inna kwestia, która mnie martwi to przy 100 km/h lekkie podmuchy wiatru wyprowadzają auto z równowagi o 0,5 - 1 metr w kierunku podmuchu.

Wspomniałem w luźnej rozmowie o tym fakcie sprzedawcy - powiedział, że powinienem azotem napompować koła.

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4


Ja zauważyłem to mając Mazdę na 2 dni na testy.
Obwodnica , wiatr do 80 - 90 km/h , prędkość auta 120-140 .
Mocne , niekontrolowane myszkowanie mazdy przestraszające mocno , na granicy opanowania auta .
Hamowałem , żeby nie wyjechać w pole . Jechałem z żonką i odczucia tak samo słabe miała :(
Nie pisałem o tym ponieważ mazda była na felgach 16" i zimowych oponach i w salonie twierdzili , że to jest powód . Zapomniałem o temacie , aż do dzisiaj . Jeżeli to prawda , jeżeli inni z was mieli okazję poznać takie odczucia z jazdy , to proszę napiszcie , bp dla mnie to jest dyskwalifikacja tego auta . Nie inne wady , które opisujecie - są do przeżycia - ale ta nie .
Ja mam obecnie focusa 2004 kombi i nigdy nie miałem takich odczuć , dlatego jestem zaskoczony .
Napiszcie .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
bespartyjny - piszesz ze wiatr wiał z prędkością 90 km/h a ty jechałeś autem z prędkością 140 km /h. Może tylko mi się wydaje ale to trochę szalone :)

W takich warunkach chyba każde auto będzie miało problemy (zwłaszcza na felgach 16" i zimówkach)

Poprawcie mnie jeśli się mylę :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2013
Posty: 10
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Toć to prawie huragan a przy tej prędkości to i czołg dostałby "poślizgu" Dane do korekty :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 18:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No nie są to prędkości szalone na obwodnicy .
Wiatr był silny i wiatromierza nie miałem , ale w pogodzie mówili o takich prędkościach w porywach i na oko widać jak wieje .
Lecąc Gajdzinem ... trochę się na tym znam , bo mi dach z domu zabrało przy wietrze 130 km/h.
Tak czy siak miotało autem nieprzyjemnie i abstrachując od prędkości wiatru w moim przypadku ... dfens opisuje zjawisko przy 100 km/h :( daje do myślenia ???

Moja deklaracja ... chcę , żeby to była nie prawda . Chcę tę mazdę kupić . Jeżeli ona ma takie wady , to jej nie kupię :(

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 19:05 
Adept
Offline
Od: 25.04.2013
Posty: 111
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Od momentu zakupu minęło jakieś 1200 km i chyba czas najwyższy na kilka słów opisujących wrażenia z jazdy nową Mazdą.

Specjalnie zwróciłem też uwagę na 'falującą' maskę - nic takiego nie zaobserwowałem, a poświęciłem temu dużo uwagi.


* Silnik

Tu nie mogę jeszcze wydać sądu ostatecznego, bo, pomimo dosyć dużego dystansu jaki zrobiłem, silnik był jeszcze na dotarciu i nie chciałem przeginać. Nie mniej jednak parę razy mocniej przycisnąłem i efekt był świetny - samochód przyspieszał naprawdę konkretnie od samego dołu i naprawdę konkretnie brzmiał. Właśnie tego oczekiwałem i w ogóle się nie zawiodłem, a trochę się tego obawiałem po przeczytaniu niektórych opinii. Jeżeli ktoś waha się nad tym czy warto dopłacić i wziąć wersję 2.5i, to od razu mogę powiedzieć - WARTO.
Spalanie jest dokładnie takie, jak się spodziewałem - około 10 litrów.


* Skrzynia biegów

Pierwszy automat w moim życiu i wszystko wskazuje na to, że nie będzie ostatnim :). Sprawdza się świetnie - szybko reaguje na to, co się robi, nie ma wrażenia opóźnienie czy czegoś takiego. Wiem na pewno, że nie chciałbym wrócić do skrzyni manualnej. Porównania do innych samochodów jednak nie mam i trudno jest mnie powiedzieć coś więcej.

* Zawieszenie: 5.

Prowadzi się świetnie i bardzo pewnie, a każdy zakręt do pokonania = banan na twarzy :D. Jeżdżę na 19-calowych felgach i trochę się obawiałem, że mogą być one przyczyną dyskomfortu ze względu na stan dróg, ale, na całe szczęście, moje obawy się w ogóle nie potwierdziły. Nierówności są bardzo dobrze 'wyłapywane'.

[
* karoseria i wnętrze

Samochód jest przepiękny i, jak to powiedział mój dealer, 'budzi emocje' - ludzie oglądają się za nim na ulicy, znajomi są zachwyceni, a moja morda śmieje się za każdym razem, jak go widzę. Całość podkreślają BOSKIE 19-calowe felgi - robi mnie się smutno na samą myśl, że już niedługo będzie trzeba je zmienić na 17-ki.
W środku nie jest wcale gorzej (to również też nie tylko moja opinia) - plastiki są naprawdę dobrej jakości, przyjemne w dotyku, dobrze spasowane. Biała skóra na fotelach robi świetne wrażenie wizualne i jest miła w dotyku, a co więcej, robi wrażenie bardzo trwałej i solidnej. I te zegary... W moim odczuciu nowa 6 w środku prezentuje się o wiele lepiej niż samochody z segmentu premium moich znajomych w 'niskich' wersjach.
Nie jestem w stanie wypowiedzieć się na temat trwałości lakieru - wiem za to, że mój Soul Red jest piękny :).
Aha, specjalnie zwróciłem uwagę na 'falującą' maskę - nic takiego nie zaobserwowałem, a poświęciłem temu dużo uwagi.

* Hałas

Na tę chwilę wydaje się to być największą bolączką tego samochodu. Powyżej 140 km/h zaczyna być dosyć głośno, ale, w odczuciu moim i mojej drugiej połówki, nie jest to jakieś bardzo uciążliwe i jest do zaakceptowania. Biorę też poprawkę na to, że podczas jazdy pogoda była fatalna - lał deszcz i wiał MOCNY wiatr, a ja nie jechałem poniżej 150 km/h, co na pewno miało wpływ na odczucia. W porównaniu do Seata Leona FR, którym jeździłem przez dłuższy czas nowa 6 wydaje się być najcichszym samochodem na świecie :D.


* Siedzenia.

BARDZO wygodne. Jedynym, aczkolwiek poważnym, problemem są zagłówki o których pisał Gajdzin - nie mam prostego kręgosłupa, ale to wygięcie jest dla mnie kosmiczne. Tu minus. Kanapa z tyłu wydaje się być wygodna, ale nie miałem jeszcze za bardzo okazji się o tym przekonać.


* Elektronika.

- i-stop - działa bardzo płynnie i jest praktycznie niezauważalny.

- aktywny tempomat - duże WOW. Jadąc autostradą korzystałem z niego prawie cały czas i działał idealnie. Zwalniał i przyspieszał w odpowiednim momencie, zachowywał odpowiednią odległość. Dla mnie jedna z najfajniejszych rzeczy.

- nawigacja - nie korzystałem z niej za dużo, bo droga jest mnie dobrze znana, ale trochę pochodziłem po menu i chyba nie jest tak źle, jak pisało wiele osób na forach (dużo rzeczy można ustawić). Na razie nie oceniam, bo jeszcze za wcześnie. Ekran bardzo mocna brudzi się od palców, co widać w świetlne dziennym. Powinien (ekran) być też większy. Aha, OGROMNYM minusem nawigacji jest brak menu w języku polskim - porażka.


* Audio: 3.

Nie jestem jakimś znawcą czy też ekspertem i dla mnie jest bardzo dobrze. Bas jest konkretny, a to bardzo ważne biorąc pod uwagę muzykę, jaką słucham. Mankamentem, chociaż nie wiem czy podciągać to pod audio, jest 'skaczące' lusterko, jak muzyka jest 'głośniej'.

Podsumowując muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z zakupu i, jak do tej pory, te kilka wad o których pisałem nie ma dla mnie jakiegoś duże znaczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 19:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
bespartyjny napisał(a):
No nie są to prędkości szalone na obwodnicy .
Wiatr był silny i wiatromierza nie miałem , ale w pogodzie mówili o takich prędkościach w porywach i na oko widać jak wieje .
Lecąc Gajdzinem ... trochę się na tym znam , bo mi dach z domu zabrało przy wietrze 130 km/h.
Tak czy siak miotało autem nieprzyjemnie i abstrachując od prędkości wiatru w moim przypadku ... dfens opisuje zjawisko przy 100 km/h :( daje do myślenia ???

Moja deklaracja ... chcę , żeby to była nie prawda . Chcę tę mazdę kupić . Jeżeli ona ma takie wady , to jej nie kupię :(


Nie wiem ja mam 19 calowe koła, wiatr silny, idzie jak po szynach,mazdy ogólnie słyną z dobrych silników benzynowych i zawieszenia pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 19:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No to fajnie , że tak piszesz ... mam nadzieję , że i inni potwierdzą . Mnie na prawdę woziło , a strachliwy nie jestem .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 19:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 20.02.2013
Posty: 166
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: podlaski
Też latam na 19" i trochę się zdziwiłem tym faktem bo trasa ta sama co zwykle a przy wietrze mniej pewnie się czuję niż w GH na 17", kombi i zawieszeniu z przebiegiem ponad 160.000. W czwartek sprawdzę ciśnienie i ewentualnie zapodam azot jak w poprzednim aucie.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk 4

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy - aktualnie GJ Sedan 2.0 Sky-G MT SnowflakeWhite SkyPassion. Wcześniej były: GH Sport Kombi Exclusive 2.0 MZR-CD Opel Vectra B 1.6, Ford Mondeo III 2.0 TDCI, MPK, Taxi i z buta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 19:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Azot sprawi , że ciśnienie w oponach będzie bardziej stabilne , mniejsze skoki między zimnymi i rozgrzanymi oponami .
Azot ma mniejszą rozszerzalność niż powietrze ( mieszanina gazów )
Przy takim dosyć niskim profilu opon nie powinna mieć znaczenia różnica w ciśnieniu rzędu kilku dziesiątych ... 2,2 , a 2,0 .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 20:36 
Amator
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 91
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie przy max 215 które dało radę osiągnąć nawet nie drgnęła. Sprawa prosta problem niektórych egzemplarzy. Rozwiązanie jedno ASO reklamacja i po kłopocie.
Ja gdy kupowałem też naczytałem się opinii, że maska drga. Jak już miałem GJ na placu podniosłem pokrywę silnika i mówię kur.. jak coś tak ciężkiego może drgać. Miałem wiele samochodów i uwierzcie ta maska nie jest odchudzona.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.