Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 05:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

administrator
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 13:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
BigCactus - bardzo wyważona i prawdziwa opinia <spoko> , dobrze, że podkreśliłeś cenę - ta jest sporo niższa - od diesli lub 2.5. Za 150 tys oczekuje się więcej niż za 110-120 i tu głównie pojawiają się rozczarowania. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 15:12 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
tombien napisał(a):
BigCactus, dobrze, że podkreśliłeś cenę - ta jest sporo niższa - od diesli lub 2.5. Za 150 tys oczekuje się więcej niż za 110-120 i tu głównie pojawiają się rozczarowania. ;)


Ale czemu? Ja dopłaciłem za 2.5 litra głownie dla mocy silnika a nie lepszego wykonania nadwozia. I tez jestem z Madzi bardzo zadowolony (w alternatywie miałem 200-konnego Superb-a), pomimo drobnych mankamentów, które znajdziemy w każdym aucie, nawet w tych najdroższych.

A najbardziej brakuje mi suwaka do szybkiego przewijania utworu MP3 (głownie słucham długich pojedynczych mix-ów, a przewijanie standardowe trwa długo)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 15:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dlatego, że są tacy, dla których ta różnica w cenie powoduje, że od samochodu wymagają znacznie więcej. :)

Ja osobiście za M6 nie dałbym więcej, niż tyle ile dał mój leadingodawca. :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 15:18 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
BigCactus, podpisuję się obydwoma rękami pod Twoją oceną i podzielam Twoje spostrzeżenia niemal w 100%. Piszę niemal, gdyż uzupełnię je o następujące:
PLUSY - super działająca automatyczna skrzynia biegów
MINUSY
- nadmierne szumy przy szybach (rok prod. 2013)
- głośne skrzypienie hamulców przy każdorazowym ruszaniu (wg. ASO to efekt układających się klocków i występuje wyłącznie w wersji z AT))

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 16:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
BigCactus, ja także podpisuję się obydwoma rękami pod Twoją oceną i podzielam Twoje spostrzeżenia niemal w 100%. <spoko> -jesli chodzi o ET felgi ja założyłem felgi 19 ET jest wiekszę ,lepiej się prezentuje i jeszcze lepiej się prowadzi na zakrętach - mniej pływa, komfort minimalnie gorszy na złych drogach :)

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 16:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zagryziak do tego skrzypienia hamulców musimy się przyzwyczaic ;)

-- Dodano: Cz, 13 lis 2014, 16:43 --

chociaz w starej Hondzie mojego Taty i w pasku żony nie skrzypią (oba AT)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 19:25 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bo to jest cecha charakterystyczna produktu Mazdy :)
Już dałbyś spokój, zagryziak ;)

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 10:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ale tak w ogóle to w tej chwili jeździ się super :D , już na zimówkach. Spalanko extra :D ,w autku w cicho :D (nie wiem co ale jest cicho,może to ,że ponad 30 tys.km przejechane) ,nie mówię o szumach okiennych, bo one są :| .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 10:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Powiem tak jako opinia moja po 2 tygodniach jazdy 2.0 benzyna rok 2014 sedan:
jeździ mi się super zastępczym <spoko> i to na zimówkach Nokiana i nic nie drży, nie lata, cisza, bajeczka <3 , inne ogólnie auto (poza znanymi niedociągnięciami i japońską filozofią konstruowania małego fotela czy przycisków) dlatego jestem przekonany, że to problem nie techniczny aut, nie urok modelu, nie ten typa tak ma, bo teraz złego słowa nie powiem na to auto, ale MOJEGO egzemplarza już nienawidzę, może jak jest teraz zepsuty i nie wiadomo co mu jest, nie wiem czy to, pech jednostkowy, zawalona jakaś seria, z poniedziałku czy z piątku, zmęczony ryżem Japończyk go składał, ale nie chce tego auta już widzieć <oczy> ...mojego auta <suicide> bo mazdę chcę mieć <modlisie>

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 13:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
chyba sushi <hahaha> z ryżu to oni sake <%>

-- Dodano: Pn, 17 lis 2014, 14:57 --

ładnie musieli być nawaleni,że takie auto sklecili <suicide>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 19:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 21
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Chciałbym napisać trochę moich wrażeń i spostrzeżeń z pierwszych tygodni (2) i km (2000) z obcowania z GJ - w wersji 2.5 PB AT.

Ale od początku.
Poprzednie kilka lat jeździłem A3 Sportback - 2.0 TDi 140 > 170KM w wersji s-line, zatem kilka poniższych porównań będzie się odnosiło to tego auta.
Auta, które "wyznaczyłem sobie" do przetestowania przed ostatecznym wyborem skupiały się na nowych lub testowych do max 5000km i były to: (generalnie wszystkie diesle > 170 KM)
- Audi A4 Avant
- VW CC
- VW Tiguan
- VW Passat
- A5 Sportback
- Q5
- Mitsubishi Outlander
- Mazda 6
- Mazda CX5
- Volvo V60
- Opel Insignia
- Skoda Octavia
- Mercedes C

Po odbyciu nimi jazd, wymacaniu wszystkiego, zweryfikowaniu budżetu, własnych upodobań, przyszłych preferencji , obiektywnych lub mniej obiektywnych opinii w różnych testach (jeszcze bez wdrażania się w fora) itp ostateczny wybór dokonał się pomiędzy M6 2.5 PB 6AT , V60 - 2.0 184KM ON 8AT oraz Opel Insignia 2.0 195KM ON 6AT.
Co tu dużo pisać M6 jest zdecydowanie najładniejszym autem, bardzo dobrze wyposażonym (SkyPassion) z filozofią całej konstrukcji, która do mnie przemawia i z wadami, które w moim przypadku były do zaakceptowania i których byłem świadomy w momencie zakupu.
Padnie pytanie, dlaczego zatem skoro szukałem mocnego diesla, skoro wcześniej jeździłem dieslem i doceniałem jego zalety postanowiłem wybrać benzynę? (A Jeździłem także M6 2.2 ON ) Chyba głównie dlatego, aby odpocząć od wszystkich spraw związanych z jego eksploatacją, których można doświadczyć mając go (DPF, turbina, dwumas, praca silnika w niskich temperaturach itp.) Dodatkowo gdzieś w TVN Turbo widziałem filmik o SkyActiv w pigułce (https://www.youtube.com/watch?v=dn0WERpOmDg). I powiem szczerze, że przemawia do mnie w wielu aspektach podejście Mazdy do tematu. Wybrałem wersję 2.5 ze względu na bardziej zbliżone wrażenia odczucia z jazdy w stosunku do diesli (przyjmując przesunięcie zakresu pracy silnika o jakieś 2000obr/min)
Zatem kilka uwag, najpierw na +
- cisza w aucie przy spokojnym poruszaniu się w mieście - hałas przy jeździe 150 jest faktycznie spory, ale zbliżony do tego co miałem w A3 - na jazdach testowych trafiły mi się chyba obie wersje jeśli chodzi o "syndrom niedomkniętej szyby" / faktycznie temat nie do przyjęcia, ale zostałem zapewniony, że nowe egzemplarze nie mają tej przypadłości - i chyba faktycznie tak jest
- bardzo fajnie pracujący silnik w połączeniu ze skrzynią - wydaje mi się, że lepiej as skrzynia współgra z benzyniakiem niż z dieslem mazdy, szybko reaguje na zamiary i nie każe długo czekać > porównując do DSG z A3? hmm, skrzynie wypadają bardzo podobnie, może DSG ciut szybciej zmienia biegi (w trybie S) oraz ciut mniej informuje o jego zmianie
- bardzo wygodne fotele + ich pamięć
- piękna bezwarunkowo na zewnątrz i ogólnie ładna stylistyka wnętrza z zastrzeżeniem paru spraw (nie podoba mi się to piano black / red na desce) - uważam, że nijak pasuje do reszty wnętrza - powinna być możliwość jego zmiany (choćby na jednolity czarny, albo aluminium) jak i brakuje mi trochę ciemnej podsufitki i słupków - reszta konkurentów to miała (ja w Audi także)
- fajnie pracujące systemy (monitoring martwej strefy, adaptacyjne reflektory, i-stop, monitoring zmiany pasa (po zmniejszeniu czułości), światła drogowe i ich automatyczne przełączanie, system bezkluczykowy (prawie), adaptacyjny tempomat, działający jednak trochę zbyt szybko - pomimo przekonfigurowania)
- spory komfort jazdy i charakterystyka układu zawieszenia - nie testowałem jeszcze zimowych 17" ale letnie 19" bardzo fajnie, auto super trzyma się drogi, kierownica jest fajnie zestopniowania, ESP daje się wyłączyć itp. Troszkę jednak w porównanie z A3 jest bezwładności z układzie kierowniczym > reakcja nie jest jakby natychmiastowa jak dla mnie
- bardzo miły dźwięk kierunkowskazów

Co mi się ogólnie mniej podoba
- system multimedialny - temat przerabiany na forum - dla mnie bardzo przeciętny, wręcz archaiczny, nieczytelny i w całości mógłby być zastąpiony czymś normalnym. Bo to nienormalne, że zczytywanie kontaktów trwa parę minut, że odtwarzanie z USB nie zapamiętuje ostatniej lokacji, BOSE gra dość słabo (problem moim zdaniem z wygłuszeniem auta) pomimo ustawienia basów na -3, bo inaczej nie da się słuchać nic
nawigacja ogólnie działa w porządku i jest chyba najlepsza z systemu multimedialnego - aktywowałem usługi LIVE (przy zastosowania procedury uproszczonej z forum - jakbym tego nie przeczytał wcześniej zanim odebrałem Mazdę, to bym się wkurzył) i faktycznie działa to tylko zupełnie nie rozumiem stanowiska MAZDY / TOMTOM odnośnie Polski - bzdura
- brak teleskopowej maski > ok, rzadko się tam zagląda, ale to i tak kpina
- i tak po prawdzie jakość większości materiałów użytych w środku mogłaby być odrobinę lepsza > jak gdzieś usłyszałem w salonie mazdy, że mazda aspiruje do miana marek premium, to aby faktycznie tak było naprawdę jest sporo pracy w tym zakresie. Co prawda cena wzrośnie pewnie z 20K PLN, to jeszcze pół biedy, ale wzrośnie także masa auta, a to już nie takie pół biedy bo kłóci się trochę odchudzaniem SkyActiv. Pewne dla mnie sprawy związane z wnętrzem da się poprawić (wymiana żarówek wnętrza na LED, oklejenie piano black aluminium, może jakiś wytłumienie głębsze.)

Generalnie jestem z auta bardzo zadowolony. Po zakupie nie wyszło na jaw coś, czego nie byłbym świadom i mam nadzieję, że nie wyjdzie.
A dodatkowo większość moich spostrzeżeń jest Wam wszystkim dobrze znana, bo sam o nich czytałem właśnie tu na forum. Także nic, tylko jeździć (choć jeszcze spokojnie, bo dopiero 2000 na liczniku)
Pozdrowienia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
fATHI dzięki za super ocenę! Miłego użytkowania auta, zapraszamy do aktywnego udziału w forum :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
W moim przypadku ten film ma TVN Turbo.był decydujący o zakupie M6. Przekonała mnie technologia Mazdy
Super auto gratuluję zakupu

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
fATHI
dołóż tysiaka i zrób w jakimś caraudio wygłuszenie drzwi i znacznie zbliżysz się do premium
- drzwi się będą fajnie zamykać
- będzie zdecydowanie ciszej i przyjemniej wewnątrz
- i Bose zdecydowanie lepiej zagra

witaj na forum :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
fATHI - witaj na Forum! :D
Lubię czytać takie opinie, bardzo dokładne i wyważone. Nic dodać, nic ująć. Gratulacje! :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 21:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
<witam> będzie Pan zadowolony :D (teraz już tak :wink:)

-- Dodano: Pn, 17 lis 2014, 22:11 --

dużo poprawiło się :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 00:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja podobnie jak fATHI po prawie dwóch tygodniach użytkowania i przejechanych niemal 2 tys. km coś dołożę dla wszelkich niezdecydowanych lub wahających się. Postaram się nie powtarzać tych cech, o których pisał kolega powyżej a dodać te, które sam zaobserwowałem bądź odbieram inaczej.

Podobnie jak dla większości przedmówców M6 nie była dla jedynym autem, które rozważałem przy zmianie auta. Głównymi kryteriami wyboru jakie są założyłem były wielkość auta (rodzina 2 + 2), bezawaryjność (auto jest mi niezbędne w działalności zawodowej) i budżet max 130-135 tys. (ostatecznie po negocjacjach z żoną) jaki sobie założyłem. W związku z tym, że nie jestem (przepraszam – nie byłem :) ) fanem żadnej z marek obecnych na polskim rynku to odbyłem kilka wycieczek po salonach. Przyglądałem się Mondeo, Avensis, Passatowi i Superbowi.

Wszędzie brałem pod uwagę tylko silniki benzynowe bo z diesli wyleczyłem się „dwa auta temu” jak miałem Astrę. Poza tym przy moich przebiegach 100-115 tys. km przy 3-letnim leasingu diesel najzwyczajniej nie ma prawa się zwrócić. Nie wspominam przy tym o kosztach eksploatacji, które na 5-6 przeglądach przez ten okres mogą być nawet o połowę wyższe plus te wszystkie „gratisy” kosztowe jakie się przy dieslach pojawiają w czasie użytkowania. Oczywiście są bezawaryjne diesle ale mój taki nie był.

Po rozmowach ze znajomymi, którzy mają benzynowe silniki z tymi wszystkimi turbo stwierdziłem, że mój poczciwy, wolnossący 2.0 Duratec od Forda to było po prostu cudo jak chodzi o bezawaryjność. Tam trzeba było tylko pilnować, żeby było paliwo i płyn do spryskiwaczy. 2.0 ecoboost u kolegi w S-Maxie (2011) ma co trzy miesiące wizyty w ASO bo „coś tam”, a drugiego znajomego 2.0 TFSI w Passacie Alltrack (2013) pali 12-18 litrów PB plus non stop dolewki oleju. To stanowczo za dużo jak na takie auto. Jako ciekawostkę podam, że na pismo do dealera – reklamację z prośbą o weryfikację tych poziomów spalania – dostał odpowiedź, że „średnie spalanie nie było elementem oferty” i zalecili jazdę z klimatyzacją tylko wtedy gdy jest to konieczne, plus cały zestaw porad wujka dobra rada typu: opróżnij bagażnik ze zbędnych przedmiotów (kolega jest lekarzem więc oczywiste jest, że jeździ do pacjentów ze spawarką :wink: oraz zalecili jazdę na jak najwyższym biegu (w aucie ze skrzynią DSG :wink: ). Na takie atrakcje postanowiłem się nie pisać.

Toyota sama się wyeliminowała tym, że przez tydzień nie potrafili przygotować oferty, a jak już przygotowali to na diesla, którego przy pierwszej rozmowie wykluczyłem. Poza tym pan doradca próbował mi wytłumaczyć, że diesel bardziej odpowiada moim potrzebom i nie byłem w stanie go przekonać, że jest inaczej :wink: Do drugiego z dealerów już nie chciało mi się jechać ani dzwonić. Poza tym silniki benzynowe w Toyocie to moim zdaniem dramat (przynajmniej demówka, którą jeździłem). Nowe Mondeo jak zamawiałem auto miało być dopiero w połowie przyszłego roku, a ta aktualna wersja już mi się opatrzyła.

Na wybór auta miałem trochę czasu więc po tych wszystkich wycieczkach po salonach zauważyłem, że pod uwagę zaczynam też brać inne czynniki, bo stwierdziłem, że nie chcę już kombi (dwa poprzednie auta takie były) i chciałbym obszerniejszego sedana/hatchbacka. Poza tym zawsze jak widziałem na mieście/na trasie M6 to coś kazało mi po powrocie do biura albo domu jeszcze raz poszukać jakichś informacji o tym aucie. To, że Gj-ka zwraca uwagę na siebie powie chyba każdy jej posiadacz. Niestety już przekonałem się też, że również policjanci chcą na trasie przyjrzeć się autku z bliska :? . Jak już popatrzyłem po wszystkich cennikach to okazało się, że w założonym budżecie można mieć wolnossącą jednostkę o mocy ok 200 Km i to z bardzo dobrym wyposażeniem (SkyPasion). I tutaj odezwały się we mnie atawizmy jakie każdy z kierowców w sobie ma. Rodzinny sedan rodzinnym sedanem ale to przecież my, kierowcy musimy mieć też frajdę z jazdy. Nie wiem jak inni forumowicze ale ja przejeżdżam ok 30-35 tys. km rocznie co przy średniej prędkości - dla równego rachunku - 80 km/h daje 375 godzin czyli ponad dwa tygodnie. Skoro już mam spędzać w aucie urlop, a nawet kilka bo po Krakowie jazda ze średnią prędkością 30 km jest nie lada wyczynem, to muszę mieć choć trochę frajdy.

W salonie gdzie kupowałem autko, na jazdy testowe mieli tylko diesla i dwulitrową benzynkę. Pierwsza jazda 2.0 była - nie ukrywam - „taka sobie”, bo miałem wrażenie, że osiągi są zbliżone do 2.0 Forda, którego miałem wcześniej (145 KM). Tutaj ukłony dla doradcy z salonu, który grzecznościowo skontaktował mnie z posiadaczem M6 z silnikiem 2,5, który chciałem wypróbować. No i było pozamiatane :) Trochę się potargowaliśmy i zamówiłem. Co ciekawe udało się przyspieszyć pierwotny termin odbioru o dwa tygodnie (jakieś zamiany pomiędzy dealerami gdy samochody były w porcie).

No i teraz, po tym już nieco długim wstępie mogę wam napisać o wrażeniach.

POZYTYWY:

1. Wielkość auta. Tutaj muszę napisać, że choć jestem osobą wyższą od przeciętnej to naprawdę miejsca dla kierowcy jest dosyć. Dzieciaki w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym z tyłu, podczas 4,5 godzinnej wycieczki też miały wystarczająco miejsca na zrobienie tam prawdziwego Jumanji (pół godziny sprzątania). Żona na miejscu pasażera też nie narzekała, chociaż przydałaby się regulacja wysokości tego fotela.

2. Silnik i osiągi. Wyboru tej jednostki dokonywałem jako pewien ekstra dodatek do pkt 1. I tutaj mam pełną satysfakcję. Nie jest to auto sportowe, jak niektórym się wydaje. Jest to duże, rodzinne auto z silnikiem, który sprytnie się zbiera. Na razie jeszcze jeżdżę „na dotarciu” ale przecież każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i coś tam trzeba sprawdzić :wink: , wrażenia są na wskroś pozytywne. Moim zdaniem jednak ta różnica pomiędzy 2.0 z testówki i 2,5 którym jeżdżę obecnie jest bardzo odczuwalna. Mam tu nie tyle na myśli nominalna liczbę KM ale ten zdecydowanie niżej położony i wyższy moment obrotowy. Ma się wrażenie, że przy odpowiednim dociśnięciu gazu (nie mam tu oczywiście na myśli kickdown’a) ten silnik cieszy się, że mu się daje pobiegać. A jak przy tym brzmi :wink: Absolutnie nie przeszkadza też w tym automatyczna skrzynia, która płynnie i bardzo szybko zmienia biegi. Tutaj też można odnieść wrażenie, że skrzynia jakby wyprzedzała nasze plany tzn. przy lekkim przyspieszeniu np. tuż za TIR-em gdy się raz czy drugi wychylamy, żeby sprawdzić czy jest miejsce do wyprzedzenia to silnik i skrzynia „czekają w blokach”. A może przesadzam bo mi się tak auto podoba :wink: ?

3. Spalanie. I tutaj jest SZOK. Auto po przejechaniu prawie 1900 km ma średnie spalanie 7,9. Miałem przy tym wyjazdy do Wrocławia (560 km) całość autostrada, Jędrzejowa (160 km) i Lublina (ok 650 km z czego 300 autostrady). Reszta to cały czas jazda miejska/podmiejska (takie podjazdy po max 20-30 km) – nawet u teściowej w Hucie byłem 3 razy w zeszłym tygodniu :wink: . Na autostradzie, jechałem przepisowo z niewielkim nadkładem. Wszyscy wiemy o czym mówię. Powiem szczerze, że wynik do 10 – 11 l/100 km byłby dla mnie zrozumiały przy tym silniku. A tutaj jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Co prawda jest to jeszcze okres docierania silnika i nie zdążyła mi się cegła do podeszwy przyczepić ale jest to bez wątpienia dobry prognostyk na następne 3 lata użytkowania.

4. Wrażenia artystyczne. Mam tu na myśli nie tylko wygląd zewnętrzny, bo o nim napisano już wszystko, ale raczej wzrok innych kierowców na stacji czy na światłach. Bezcenne :) Inne wrażenia to te jakie mają kierowcy; GJ-ka jest samochodem, którym po prostu chce się jeździć. Jakoś z rana łatwiej mi się ostatnio zbiera żeby dzieciaki odwieźć do szkoły.

5. Nawigacja. Nie mam tu oczywiście na myśli wyświetlacza bo o tym będzie poniżej, ale chodzi mi o sprawność w obliczaniu trasy i generalnie trafność dokonywanych wyborów trasy. Jeździłem do tej pory na MIO i TomTom bije ją na głowę. Powiem tylko tyle, że TomTom zna skróty, którymi uciekaliśmy z kumplami ze szkoły.

6. Gadżety. Wszystkie te systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy sprawiają, że M6 jest autem naprawdę idiotoodpornym. Oczywiście rozsądku kierowcy nic nie zastąpi ale aktywny tempomat, kontrola martwej strefy czy światła adaptacyjne to naprawdę fajne dodatki (o światłach też będzie poniżej). Moim hitem jest aktywny tempomat, którego używałem tylko testowo (okres docierania) ale jestem nim naprawdę zachwycony. Niechcący, w czasie gdy bawiłem się ustawieniami dźwięku, tempomat zauważył, co ja zrobiłem po pewnej chwili, corsę wyskakującą spomiędzy tirów na autostradzie. To są właśnie te sekundy czy też ułamki sekund, które można przeoczyć. Z innych zabawek to I-stop wyłączam. To nie dla mnie.

NEGATYWY:

W sumie to bym ich tak nie nazwał ale skoro są pozytywy to i ta część musi się znaleźć:

1) Światła. Nie chodzi mi o ich barwę, kształt „kreski” i inne tego typu bajery. Moim zdaniem są one za krótkie. Może jest to kwestia przyzwyczajenia do poprzednich aut ale tam sięgały one zdecydowanie dalej. Już pytałem o możliwość ich podniesienia i można to podobno zrobić u magików w stacjach kontroli pojazdów bo żadne ASO nie poprawi świateł, które tak mają być i już. Co do świateł adaptacyjnych to moim zdaniem zmiana z drogowych na mijania następuje zbyt późno. Przy jeździe w ustawieniu „auto” i popchnięciu manetki do przodu mam cały czas obawy, że oślepiam kierowców jadących nieco z boku i nie „łapiących” się do czujnika np. na długim zakręcie widzę auto zbliżające się lub oddalające się z którejś strony, którego kierowcę pewnie szlag trafia dlaczego do końca jadę na długich. Albo się przyzwyczaję do tego albo jednak zostanę przy tradycyjnych metodach przełączania świateł.

2) Wyświetlacz. No niestety ale temu kto pozwolił do tego samochodu montować taki wyświetlacz powinni za pokutę dać pieszą wycieczkę z Japonii do Polski, gdzie taki wyświetlacz budzi po prostu śmiech. Dla pełnego obrazu: nie mam zastrzeżeń do jego funkcjonalności (dotykowy, dobrze widoczny) ale pewnej, mnie osobiście nie pasującej estetyki. No można było wygospodarować jeszcze ten cal przekątnej robiąc przyciski audio, nav itd. dotykowe. To wiedziałem od początku więc jakoś się szczególnie nie złoszczę ale mam też nadzieję, że po FL pojawią się jakieś aktualizacje softu bo nie wierzę aby z tego zestawu nie dało się więcej wycisnąć.

3) Ergonomia i funkcjonalność wnętrza. W tej części mam zastrzeżenia do zbyt małej liczby schowków we wnętrzu. Ma to oczywiście plusy bo nic nie dzwoni „po kieszeniach” ale trzymanie wszystkiego w bagażniku też jakoś nie leży w mojej naturze. W środku niestety mnie osobiście przeszkadza zbyt krótkie siedzisko fotela, co przeszkadza w dłuższych trasach chociaż może to być kwestia wzrostu. Poza tym i tak zalecana jest przerwa co 2 h. Przydałaby się również regulacja pionowa siedzenia pasażera.

Co do pozostałych istotnych przy wyborze auta parametrów typu niezawodność itd. to się nie wypowiem bo za wcześnie. Chciałbym natomiast napisać o tym czego się obawiałem najbardziej. Wyciszenie moim zdaniem jest jak najbardziej ok. Może to kwestia tego, że przesiadłem się z auta niższej klasy i teraz jestem w nowym, cichszym świecie. A może to dlatego, że mam już u siebie „od nowości” te wszystkie magiczne uszczelki (takie mam zapewnienie z salonu), o których była mowa na forum? Jak chodzi o szum opon to auto mam obecnie na 19’’ zimowych Nokiana. Nie zdecydowałem się na 17’’ bo po pierwsze auto nie wygląda na nich tak ładnie :wink: , a po drugie straciłbym rabat flotowy/firmowy i zostałbym tylko z rabatem dealerskim, a to już się zupełnie nie opłacało. Co do głośności opon to nie mam większych zastrzeżeń, chociaż rzeczywiście Mazda mogłaby lepiej wyciszyć nadkola (czuć to na lekkim szutrze jaki mam na osiedlowej uliczce).

W kwestii audio to również moim zdaniem jest ok. Nie jestem audiofilem, a w aucie to głównie rozmawiam przez zestaw głośnomówiący (tyle rzeczy można załatwić!) lub słucham radia, najczęściej jakiegoś informacyjnego. Chociaż rzeczywiście pozmieniałem ustawienia audio „pod siebie” bo z ustawieniami fabrycznymi było jak dla mnie zbyt dużo basu.

PODSUMOWUJĄC: Nie znalazłem innego auta o tych parametrach, w takiej cenie i wyglądającego tak jak GJ-ka dlatego też tutaj jestem :wink:

Przepraszam administratorów za nieco długi post ale gdy sam tutaj zaglądałem przed zakupem auta to brakowało mi właśnie takich wypowiedzi jak kolegi fATHI tzn. poszerzających nieco dyskusję i podchodzących do tematu kompleksowo. No i przede wszystkim pozytywnych. Bo na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że zakup auta o tej wartości zawsze wiąże się wahaniami nastrojów. Nie jest to obwarzanek, którey jak nie smakuje to odda się gołębiom... Kolegę fATHI-ego przepraszam za powielenie systematyki postu ale to chyba nie grzech korzystać z dobrych wzorców.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 00:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Azjula super się czytało Twoją wypowiedź przed snem. Jako że oko już zamknięte to napiszę tylko że światła są jak najbardziej do podniesienia i to przez ASO, a siedziska są rzeczywiście za krótkie (mam tylko 184cm).

Dobranoc :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 00:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 21
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witaj Azjula
Miło czytać, że moje spostrzeżenia były przydatne. Myślę, że po przeczytaniu Twoich osoby wahające się nie będą miały więcej wątpliwości.
Pozdrawiam i bezawaryjności życzę nam obu i wszystkim pozostałym


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 00:37 
Offline
Azjula napisał(a):
Nie zdecydowałem się na 17’’ bo po pierwsze auto nie wygląda na nich tak ładnie :wink: , a po drugie straciłbym rabat flotowy/firmowy i zostałbym tylko z rabatem dealerskim, a to już się zupełnie nie opłacało.


Czy mógłbyś szerzej coś o tym opowiedzieć... Mi udało się wynegocjować taką samą cenę przy SkyPassion 2.5 z "bezgotówkową" zamianą kół z 19 na 17. Rabat większy od standardowych 6% przy zakupie 3 aut.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 01:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Azjula witaj :)

ale masz gadane -pisane raczej fajnie sie czytało
;)

ode mnie dwie podpowiedzi : :)
poczytaj forum jest instrukcja jak podnieść swiatła są po takiej ingerencji naprawdę super
i zainwestuj tysiaka w wygłuszenie drzwi bedziesz miał fajne audio i zblizysz sie do " premium "


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 08:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
slawek napisał(a):
zainwestuj tysiaka w wygłuszenie drzwi bedziesz miał fajne audio i zblizysz sie do " premium "


Ale czy wtedy nie tracimy gwarancji producenta bądź tej przedłużonej do 5lat?


iPhone Tapatalk

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 08:29 
Adept
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Azjula napisał(a):
Już pytałem o możliwość ich podniesienia i można to podobno zrobić u magików w stacjach kontroli pojazdów bo żadne ASO nie poprawi świateł, które tak mają być i już.

Podniosą, mi jak i innym użytkownikom to robili. Mi gość z serwisu powiedział, że w M6 światła są zawsze ustawiane nisko ale moje były wyjątkowo nisko ;)
po korekcie ustawień (w ramach normy) uważam, że zasięg świateł jest odpowiedni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 09:48 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Azjula, jeśli w Krakowie odmawiają przyjedź do Warszawy. Prawie każde ASO to wykona. Ja podniesienie świateł robiłem u Bołtowicza i jestem b. zadowolony.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Ze światłami Qba30, Sektor i slawek potwierdziło się to co pisaliście. Pierwsza odpowiedź z ASO, że "nie można bo tak" była chyba wywołana piątkowym popołudniem kiedy chciałem się umówić. Dzisiaj okazało się, że jednak można tylko trzeba chcieć. Jutro mam podjechać i zobaczymy jakie bedą efekty.

rkracz. Tak trochę nie do końca rozumiem Twoje pytanie. Ja z felgami nie robiłem żadnych machlojek. Chodziło mi o to, że gdy zamawiałem auto (sierpień/wrzesień) udało mi sie wynegocjować spory rabat i dodatki (off-white i lakier w symbolicznej cenie i do tego jakieś gratisy typu gumy i mata do bagażnika). Natomiast gdy odbierałem teraz w listopadzie była, a właściwie jest promocja na 17'' za 1 zł. Ale ta promocja jest dla konsumentów, ja zamawiałem na firmę. I uczciwie powiedziano mi o tej promocji ale jak się zestawiło zmniejszenie rabatu dla firm z tym co mozna było dostać za 1 zł to zdecydowałem się na zakup opon 19 '' w necie bo i tak było do przodu. Jeżeli natomiast pytasz o konretną cenę jaką zapłaciłem to więcej info moge udzielić na PRIV. MMP czuwa i nie chcę aby ktoś miał przeze mnie problemy. Powiem tylko, że nawet przy zakupie opon "na zewnątrz" zamknąłem się z zapasem w budżecie. Z tego co piszesz to wogóle nie dostałeś rabatu od dilera. A nawet możliwe, że Ci cenę podniósł skoro de facto sprzedajesz mu droższe felgi i kupujesz tańsze, a za różnicę rzekomo nie płacisz. Pokrętna sztuczka ale tak wygląda. Mogę się mylić bo mam za mało info od Ciebie.

slawek: rzeczywiście się rozpisałem ale to efekt tego, że jednym okiem oglądałem mecz a drugim sobie pisałem. Poza tym nie do końca potrafiłem oszacować ile to zajmie na stronie bo to okienko na dole strony to nie word. Gadane to muszę mieć ze wzgledu na zawód:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 09:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Azjula- witaj na Forum! :chlebisol2:
Dziękujemy za ten opis, który czytało się bardzo fajnie.
Ale z tymi felgami to Cię zrobili, nie ma czegoś takiego jak promocje rozdzielane na konsumentów a firmy. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 10:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tombien: no akurat tego tematu nie drążyłem. Przyjąłem, że tak jest i było to dla mnie raczej oczywiste. Ale promocja pojawiła się jak juz auto było w salonie, a ja miałem dograny leasing. W sumie i tak uważam, że przy negocjacjach dealer rozebrał się do majtek, ja już nie chciałem pójść dalej :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 19 lis 2014, 10:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Rozumiem, pojechałeś po całości i dealer już musiał się jakoś bronić przed stratami. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 22:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzisiaj wieczorem przeleciałem się trochę szybciej. Wnerwiło mnie szarosrebrne Audi A6. Najpierw świecił mi z tyłu,potem wyprzedził i depnął. Nie wierzyłem, ale wymiękło przy 190. Nasza Madzia poszła jak burza aż byłem w szoku jak przysiesza z jakichś 130-140 do 190. Myk i premium klase z tyłu :D a gościu starał się,że ho ho, ale mógł tylko wąchać spaliny. Zużycie jak było 6,1 z kompa tak pozostało bo działo się na odcinku ok.3-4km. A tak w ogóle to po emerycku,chociaż nie zawsze. :)
Alem k....zaszalał sam się sobie dziwię :)

-- Dodano: Cz, 27 lis 2014, 22:44 --

aha....... filmiku nie wrzucę

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 23:10 
Offline
Mówisz żeś poszalał.... :idea: :wink:
viewtopic.php?p=113901#p113901


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.