Teraz jest So, 20 kwi 2024, 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 23:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
:) ok :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 12:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 156
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
ZBANOWANY!
Nic nie wymysle juz sensownego. Wasze wyniki sa tez rozne, jednemu pali 6.5 drugiemu 9.5 ;) chcialbym sie miescic w miescie w 8 litrach i bede zadowolony.

Btw. slyszeliscie o tym "elektronicznym kagańcu", ktory podobno jest zalozony na kazda nowa mazde skyactiv do 2000 tys km.? Jest to jakies zabezpieczenie na czas dotarcia. Spotkalem sie juz z kilkoma takimi wypowiedziami.

_________________
Mazda3 HB 2.0 skyactiv 165


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 13:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie spotkałem się, moją 6 od samego wyjazdu z salonu po zakupie piłowałem do granic możliwości :]

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 16:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
W :lol: takim razie można się spodziewać awarii pierwszych benzyn :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 16:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
2.2D juz byly pierwsze , benziny moga byc tylko drugie

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 16:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie zrozumiałeś co napisałem, biorę tylko pod uwagę benzyny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 16:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
mirecku bo będą nadpiłowane wałki,które później wypdają <pucu>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 16:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
o 2.0 sie nie boje, 200tkm napewno da i potem na zlom :wink:

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 19:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 156
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
ZBANOWANY!
Tak prawde mowiac to nie wiemy co z tymi naszymi silnikami bedzie sie dzialo po 50, 100, 150 tys km. Spalanie zredukowano poprzez karkolomne rozwiazania typu wysoki stopien sprezania jak w dieslu. Problem w tym, że w silnikach z zapłonem iskrowym nie może on przekraczać 10-12. Zastosowanie wyższych wartości skutkuje przekroczeniem poziomu bezpiecznych ciśnień w cylindrze i spalaniem stukowym. Dodajac do tego nasze polskie paliwa gdzie nie zadko 95tka nie ma 95 oktanow problem spalania stukowego moze byc czesty.

Wszyscy sie boja turbo benzyn, jak na chwile obecna poza pierwszymi latami produkcji TSI, inne tego typu silniki dzialaja bez zarzutu. Diesel tez ma turbine od lat i jakos nikt nie placze z tego powodu. Nasz skyactiv jest bardzo przekombinowany aby bez zastosowania doladowania, osiagnac zblizone osiagi do silnikow turbo a przy tym palic male ilosci paliwa. Silniki nie sprawdzone, skyactive diesel juz pokazal wady wałków..

_________________
Mazda3 HB 2.0 skyactiv 165


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 19:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
czarnowidztwo oparte na zasłyszanej wiedzy . Wg mnie wprowadzjące w błąd i zamęt :(

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 00:22 
Offline
Ellipsis napisał(a):
Zastosowanie wyższych wartości skutkuje przekroczeniem poziomu bezpiecznych ciśnień w cylindrze i spalaniem stukowym. Dodajac do tego nasze polskie paliwa gdzie nie zadko 95tka nie ma 95 oktanow problem spalania stukowego moze byc czesty.


Wyobrażasz sobie taką mega wtopę? Mazda poszłaby z torbami w rok. Dlatego wątpliwe, żeby aż tak ryzykowali określając coś rewolucją i wzywając za 2-3 lata auta na akcje serwisowe - jakies 2000000 auto rocznie. Z tego co kojarzę, to zwykle są 2 zespoły w takiej firmie - wersja obecna, wersja kolejna. Kiedy weszło GH z automatu uruchomił się system projektowy następcy, więc te silniki nie mają 2 lat, a znacznie wiecej. I pewnie kilkadziesiąt egzemplarzy przejechało łącznie parę milionów km. Zaletą mazdy jest wąska gama silników, które znacznie łatwiej dopracować. VW ma tego tyle, że aż dziw, że tylko kilka szwankuje... :>
Co do paliwa, to już kiedyś toczyła się dyskusja na temat sensu stosowania paliwa 98 oktanowego. Padło tam stwierdzenie, że w naszym kraju więcej niż pewne jest to, że 98 na pewno te 95 ma, a 95ka mieć nie musi i zwykle nie ma. I żadne pdf-y o bezsensie stosowania 98 tego nie zmienią. Bo teoria teorią, laboratorium to tylko laboratorium, a polska rzeczywistość swoje..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 06:52 
Amator
Offline
Od: 05.10.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
A to wszystko przez Hel i brzozy....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 08:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.03.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Czas pokaże - podniesienie stopnia sprężania nie jest substytutem dla doładowania, to raczej dwie zupełnie różne spawy. Fakty są takie, że jeśli Mazda ma ambicje na półkę premium, to z obecną gamą silników nie poszaleje, ale to ze względu na osiągi. Co do trwałości tych doprężonych i wycieniowanych silników benzynowych to czas pokaże, póki co za wcześnie by stawiać jakieś kategoryczne oceny co do ich trwałości. Obecnie silniki TSI VW są już stosunkowo dopracowane, i nawet te 1.4 bezboleśnie przekraczają 200 tyś bez problemów. Moim zdaniem Mazda tak czy siak będzie zmuszona pójść w doładowanie, tym bardziej że pozostałe koncerny japońskie też zaczynają się pomału przełamywać w tej kwestii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 08:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 09.09.2014
Posty: 909
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
borut napisał(a):
A to wszystko przez Hel i brzozy....


<hahaha> borut, dotykasz już wielkiej polityki. Zobacz chłopaki się niecierpliwią i gorączkują, a Ty im takie wrzutki czynisz...

_________________
http://www.3dosetki.pl - motoryzacja z nieobiektywnej i ekscytującej strony


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 09:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Cobretti napisał(a):
Czas pokaże - podniesienie stopnia sprężania nie jest substytutem dla doładowania, to raczej dwie zupełnie różne spawy. Fakty są takie, że jeśli Mazda ma ambicje na półkę premium, to z obecną gamą silników nie poszaleje, ale to ze względu na osiągi. Co do trwałości tych doprężonych i wycieniowanych silników benzynowych to czas pokaże, póki co za wcześnie by stawiać jakieś kategoryczne oceny co do ich trwałości. Obecnie silniki TSI VW są już stosunkowo dopracowane, i nawet te 1.4 bezboleśnie przekraczają 200 tyś bez problemów. Moim zdaniem Mazda tak czy siak będzie zmuszona pójść w doładowanie, tym bardziej że pozostałe koncerny japońskie też zaczynają się pomału przełamywać w tej kwestii.


Dwie kwestie:
1. Na forum jest mnóstwo/zdecydowana większość benzyn. Czy ktoś miał jakąś poważną awarię silnika benzynowego? Odpowiedź - nie. Czy jakieś problemy użytkowe z nimi wynikają? Nie. Jak na razie za to palą naprawdę małe ilości benzyny. Oczywiście wraz z nabijaniem km coś pewnie w końcu się stanie/wyjdzie ale jeśli byłby jakiś problem budowy silnika to podejrzewam, że z głupiego rachunku prawdopodobieństwa już by wyszedł.

2. TSI dopracowane... To na pewno silniki z potencjałem (co pokazują chociażby gratisy w każdej wersji) ale wiesz co jest dla mnie największą różnicą po przejściu na M6? To, że nie otwieram silnika co 1000km i nie sprawdzam/nie dolewam oleju. Nawet nie wiesz jakie to jest wk...ce na dłuższą metę. A mamy w firmie nową, 3 miesięczną Octavie 1.8 TSI 180KM i co? I oczywiście także bierze olej ;). Pomijam już kwestie napinacza, etc. Dodam, że mogę być tu nieobiektywny po własnej przygodzie z TSI ;).


Ostatnio edytowano Śr, 3 gru 2014, 09:15 przez BigCactus, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 09:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Ellipsis napisał(a):
Tak prawde mowiac to nie wiemy co z tymi naszymi silnikami bedzie sie dzialo po 50, 100, 150 tys km.


Zapytaj Amerykanów. U nich już poprzedniej generacji 3ka miała silniki 2.0 SkyActiv-G

Cytuj:
Wszyscy sie boja turbo benzyn, jak na chwile obecna poza pierwszymi latami produkcji TSI, inne tego typu silniki dzialaja bez zarzutu.


Nie, nie działają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 09:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Mam(właściwie :zona: )Golfa VI TSI 1,4 122 kuce i niestety pije może nie benzynę ale olej przebieg prawie 80 tys. Trzeba sprawdzać niestety.
Madzia ma 32 tys.km i cisza w kwestii silnika. Co innego wiaterki i drgawki.
Z drgawkami się uporałem jeszcze tylko wiaterki pozostały :wink: :lol: <hahaha> .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 09:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.03.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Przecież napisałem - czas pokaże. Nawet w uchodzącym za stosunkowo awaryjny i średnio-udanym 1.4 TSI 160 Twincharger główne usterki zaczynały się pojawiać dopiero po upływie terminu gwarancji. TSI są obecne na rynku prawie 10 lat więc coś już na ich temat powiedzieć można, SkyActiv to wciąż stosunkowo młoda technologia a auta forumowiczów raczej mają niewielkie przebiegi. A silniki turbo lubią łyknąć trochę oleju - szczególnie podczas intensywnego użytkowania, ale takich już urok tych motorów, szczególnie w benzyniakach gdzie turbina pracuje w sporo gorszych warunkach niż w dieslu. Przykład amerykański nie do końca trafiony z tego względu iż silniki na tamten rynek są jednak trochę odprężone ze względu na niższa wartość oktanową paliwa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 10:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Oczywiście - turbo zawsze lubiło wypić olej. Jednak zużycie na poziomie 0,5-0,7l na 1000km to już niestety nie jest wytłumaczenie odnośnie obecności Turbo - rozumiem dolać 1l między wymianami z racji jego obecności, ale tyle? I nie jest to przypadek jednostkowy, a częsty/powszechny - wydaje mi się, że sporo osób posiadających takie auta ma problem, żeby się do tego przyznać (kiedyś jechałem na wakacje ze znajomym, który ZARZEKAŁ się, że jego TSI nie bierze oleju ;) - dobrze, że miałem 5l Motula na dolewki to obsłużyłem oba samochody na 2500km trasie ;)).

Każdy silnik ma potencjalnie jakieś problemy - niestety uważam, że TSI ma ich więcej niż wynosi średnia. Do tego są to drogie naprawy. Jednostka jest niby coraz bardziej dopracowana, ale też coraz bardziej wysilona - wydaje mi się, że max bez poważnej awarii dla tych silników to 150k km, a Mazda mam nadzieję jest w stanie podwoić ten wynik. Inna sprawa, że chyba cały rynek motoryzacyjny idzie w tym kierunku - 2/3 turbiny w samochodzie? Turbo w silnikach 1.0-1.4? 100KM z 1l pojemności to już dzisiaj żadna rewelacja = słowem coś za coś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 10:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.03.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Bez przesady, sam w służbowym B6 zaliczyłem wymianę całego silnika na gwarancji, ale nie ma co demonizować. Zużycie oleju w TSI to niemal legenda, ale zależy to od wielu rzeczy - poprzez styl jazdy jak i jakość samego oleju. Niestety, ale sporo olejów traci swoją gęstość po porządnym rozgrzaniu co TSI skutecznie wykorzystuje. Zawsze po "dotarciu" pozbywałem się badziewnego Castrola i zalewałem silnik Millersem czy Motulem i nie było żadnego problemu z dolewkami. Znam nawet takich co leją Lotos z Auchan`a bo taniej a przecież "olej to olej" i potem marudzą że ubywa... Za zachodnią granicą znajdziesz sporo aut z tymi silnikami i niemałymi przebiegami, które jeżdżą i mają się dobrze - oczywiście w Polsce to rzadkość, ale u nas wszystkie liczniki od 200 tyś kręcą się w drugą stronę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 10:27 
Offline
Dokładnie tak, olej to jedno, a pałowanie to drugie. Moim znajomym w tych samych silnikach oleju przybywa - wiadomo DPF, a mi ubywa... Ale oni mają spalanie 7, a ja 9.. :wink: U nich turbiny chodziły spokojnie do 300 kkm, u mnie po 160 kkm remont - padły uszczelnienia turbiny i geometria nie wracała na swoje miejsce - fajny check engine w środku wyprzedzania TiRa. Dlatego jak ktoś katuje auto musi się spodziewać ze strony silnika, czy ze strony osprzętu silnika problemów.
Widzę Cobretti, że wiedzę o mechanice masz zacną, więc zapytam: turbina tylko wtłacza więcej powietrza (a z intercoolerem o większej gęstości), czy też w trakcie ostatniej fazy suwu zwiększa ciśnienie w cylindrach - i jak to się ma do sprężania silnika?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Co by nie było mam VW i trzeba często zaglądać i dolewki robić a to dopiero 80 tys. zobaczymy co będzie dalej. Oprócz tego jedynego Golfa rocznik 2010 (bo :zona: chciała i jej się podobał)zawsze miałem japońce - kilka Toyot Corolli,Mitsubishi Lancera 2008 i nigdy,przenigdy nie trzeba było robić dolewek ,nawet przy przebiegach 180 tys. O przepraszam w jednej Corollci starej z 2002r. trochę trzeba było dolewać bo nie wytrzymywała do kolejnego przeglądu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 11:08 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.03.2014
Posty: 103
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Wtłacza więcej powietrza a tym samym zwiększa ciśnienie w cylindrach. Stopień sprężania jest stałym parametrem silnika i nie jest to to samo co ciśnienie sprężania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 23:46 
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Witam wszystkich forumowiczów!
Po długich namysłach i wielu bolączkach zdecydowałem się na zakup GJ 2.0 skypassion soul red sedan ;) Wcześniej jeździłem Skodą Superb 1,4 TSI i w gruncie będę się właśnie do tego auta odnosił w porównaniu. Tym razem szukałem samochodu na dłużej i coś raczej wolnossącego. Wybór padł właśnie na mazde. Przejechałem już trochę i zdążyłem sobie wyrobić opinię, która w dłuższym użytkowaniu na pewno się nie zmieni w przypadku poniżej opisanych kwestii.
Będąc na jeździe testowej człowiek jest bardzo podekscytowany i nie myśli zbyt racjonalnie więc w zasadzie wszystko pasowało. Ciężko powiedzieć czy jest się zdolnym zauważyć wszystkie mankamenty. Kiedy już się ochłonie można przeanalizować racjonalnie co i jak.
Tak więc jest kilka niedociągnięć, które w tej klasie auta nie powinny mieć miejsca.
Na początek oczywiście kwestia wyciszenia. Wszelkie gwizdy świsty dochodzące zza szyby po przekroczeniu 100 km/h (już nie wspominam o ogólnie słabym wyciszeniu auta - nadkola, klapa bagażnika). Automatycznie muszę podkręcić radio do 25-30 żeby mnie głowa nie rozbolała bądź po prostu się wlec. W mojej skodzie przy prędkości 180-200 nie było to tak uciążliwe jak tutaj. To jest chyba największy minus mazdy. Czytając forum wcześniej myślałem że większość z Was jest przewrażliwiona i że nie może być tak źle. Niestety okazało się że jest tak jak pisaliście. Trzeba coś z tym zrobić.
Od razu po wyjechaniu z salonu zadziwiła mnie ciężka praca skrzyni biegów która miała być precyzyjna. Rzeczywiście na jeździe próbnej było wszystko ok. Po odbiorze auta biegi nie wchodziły, 3 i 4 często mocno haczyły i dopiero za kolejnym naciśnięciem sprzęgła bieg wchodził. W skodzie nie było żadnego problemu od nowości biegi chodziły rewelacyjnie. Co prawda teraz już jest o niebo lepiej choć zdarza się że bieg czasem nie wejdzie. Mam nadzieję że jednak po pokonaniu kolejnych kilometrów wszystko się ułoży ładnie. Do tego drażni mnie strasznie drżenie drążka zmiany biegów na 3 przy przyspieszaniu. Zawsze i po przekroczeniu 2 tys obrotów. Spotkał się ktoś może z tym ? Na innych biegach nie ma tego zjawiska.
Kolejnym niedociągnięciem mazdy jest wypuszczanie auta ze światłami opuszczonymi tak nisko że w nocy trzeba jechać naprawdę ostrożnie bo zasięg jest strasznie krótki. Wiem że jest możliwość ręcznego wyregulowania, ale zlecę to ASO na wizycie kontrolnej ;).
Denerwuje mnie też działanie automatycznych świateł, które to często przełączają się zbyt późno oślepiając kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Zastanawiam się na powrotem do manuala.
Ponadto z innych pierdół to zbyt śliska kierownica (moja opinia w porówaniu do superba w którym kierownica naprawdę była super jakości), która mam wrażenie że szybko się wytrze. Ponadto system bose jest naprawdę kiepskiej jakości, aż dziwi mnie jego logo na głośnikach. W superbie (była to wersja podstawowa bez żadnych dodatków) głośniki grały podobnie.
Również brak możliwości domykania szyb z kluczyka czy otwierania bagażnika ( po kiego jest na kluczyku taki guzik który de facto temu nie służy ? trzeba dojśc i podnieść klapę tak czy siak).
Dodam jeszcze że spodziewałem się iż auto będzie paliło troszkę mniej. Może moje się jeszcze dociera ale przy naprawdę grzecznej jeździe w okolicach 100 km/h jest ponad 6 litrów więc gdzie jest to katalogowe niewiele ponad 5 ?
Podsumowując - auto cieszy oko, linia jest piękna, w środku również wszystko ładnie wygląda (poza wyświetlaczem który mogli wpasować jako całość w tą dziurę - po co te przyciski po bokach ? wtedy można byłoby uzyskać coś kolo 8 cali), ale jest przereklamowane. Fakt, może technologia skyactiv się sprawdza, ale ma również wiele niedociągnięć więc dziwią mnie te wysokie oceny i same superlatywy w różnych testach. Spodziewałem się po maździe czegoś więcej aczkolwiek liczę na niezawodność i że te kilka lat spędzimy razem bezproblemowo :)
Ze skodą spędziłem prawie 4 lata i nie miałem z nią żadnych problemów mimo iż słyszałem wiele złych opinii o tym silniku - jak się dba dobrze o turbinę to silnik będzie służył. Wręcz przeciwnie zaskoczyła mnie swoją bezawaryjnością i ceną a także jakością. Generalnie same plusy poza znaczkiem na masce (miałem dosyć zielonej kury - wcześniej miałem octavię ;)). Mazda po ponad miesiącu użytkowania trochę mnie zawiodła. Oczekiwałem czegoś więcej.
Czy auto kupiłbym po raz drugi ? Będąc tu i teraz brałbym wersje FL (jednak kiedy zamawiałem swoją w salonie nic na ten temat nie wiedzieli kiedy co i jak (początek października) kombi w kolorze białym ;) albo volvo v40 z silnikiem 245 KM, co prawda turbina ale za to spalanie podobne jak w maździe a moc i radość z jazdy nieporównywalnie większa.
pozdrawiam !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 01:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witaj
Swiatła proponuję przestawić nie czekając na wizyte kontrolną - jest zima wcześniej się robi ciemno - to bezpieczeństwo
bose i jego brzmnienie a raczej brak to konsekwencja marnego wyciszenia - wygłuszenia drzwi
jak to zrobisz będzie dużo ciszej i bose zagra - naprawdę -
kierownica u mnie po 32 000 wygląda tak samo jak po 2000 wiec mysle ze nie ma powodów do obaw
brak domykania szyb czy składania lusterek to rzeczywiście minus

co do reszty to mam AT i 2,2 D więc się nie wypowiem :)

miłego użytkowania i wrzuć fotki pokaz swoją mazdę :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 09:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Cobretti napisał(a):
Nawet w uchodzącym za stosunkowo awaryjny i średnio-udanym 1.4 TSI 160 Twincharger główne usterki zaczynały się pojawiać dopiero po upływie terminu gwarancji.


Taaaa, jasne.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mazda ma 35 tys. Jedynie fotel był wymieniony i nadal skrzypi, no ale jakoś mi to nie spędza snu z powiek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 09:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Krzysiek8167 napisał(a):
Również brak możliwości domykania szyb z kluczyka czy otwierania bagażnika ( po kiego jest na kluczyku taki guzik który de facto temu nie służy ? trzeba dojśc i podnieść klapę tak czy siak).


Przytrzymaj wciśnięty przycisk klapy na pilocie a magia zadziała :wink: .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 10:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Swarozyc napisał(a):
Cobretti napisał(a):
Nawet w uchodzącym za stosunkowo awaryjny i średnio-udanym 1.4 TSI 160 Twincharger główne usterki zaczynały się pojawiać dopiero po upływie terminu gwarancji.


Taaaa, jasne.

Mazda ma 35 tys. Jedynie fotel był wymieniony i nadal skrzypi, no ale jakoś mi to nie spędza snu z powiek.


A mi fotel działa. Po naprawie jest super. :wink:
Ja mam takie same liczne karteczki natomiast od Mazdy, ale się nie pochwalę, bo nikt mi i tak nie uwierzy :-P , a przecież i tak jestem największym pechowcem forum <hahaha> a tak poważnie czekam po interwencji w MMPol na odpowiedź, więc na razie swoimi mazdowskimi skanami z serwisu nie będę zaogniał sytuacji, ale ja natomiast z VW miałem spokój :lol:
:idea: Myślę, że nie ma co generalizować i niepotrzebnie bić się z teorią, skoro każdy ma swoje doświadczenia i przeżycia. Jak jest dobrze będzie chwalił, jak się coś posypie narzeka, więc próżna dyskusja i szkoda nerwów.
Więc jak auto jeździ to niech służy, ale zrozumcie nerwy zawiedzionych japońskim wykonaniem i eksploatacją i byciem częstym klientem serwisu, który sobie raz radzi a czasem nie, bo czeski film. Po naprawach auto petarda, ale co by było, gdyby człowiek nie był upierdliwy i nie czytał forum? Jestem perfekcyjny co do samochodu i musi wszystko działać, więc pilnuję i pilotuję sprawy serwisowe. I szkoda, że autko super, ale syndromy wieku dziecięcego uprzykrzają życie niektórym właścicielom i trzeba poprawić fabrykę. Jedni mają szczęście inni pecha. Życie. <zauroczony> Ale po korektach autko pokazuje klasę. <3 Szkoda, że nie od początku <nuta>

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 17:10 
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
CzerwonaStrzala napisał(a):
Przytrzymaj wciśnięty przycisk klapy na pilocie a magia zadziała .

U mnie jakoś ta magia nie działa. Wiem jak się używa przycisku na pilocie do podnoszenia klapy (miałem już kilka aut z takim usprawnieniem i oprócz octavii wszędzie działało jak trzeba, poza tym najpierw odwołuje sie zawsze do instrukcji później dopiero pytam ;)), ale nie podnosi mi się ona samoczynnie (tak jak w superbie) tylko muszę dojść i dźwignąć ją do góry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 18:21 
Bywalec
Offline
Od: 18.04.2014
Posty: 433
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Krzysiek8167 byłem w takim samym szoku 8 m-cy temu jak odebrałem moja GJ.Też przesiadłem się z Superba ,którym przejechałem 240 tys w trzy lata. :) Do niektórych udogodnień które miałem w Skodzie ,a nie mam w Mazdzie już się przyzwyczailem. :wink:
Do jednego jednak nie mogłem się przyzwyczaić -do wyciszenia.I dlatego wyciszyłem furke i teraz jestem zadowolony. <spoko> Natomiast pewne jest to że Superb był jak czołg:porządny ,solidny ,a w Mazdzie wszystko jest takie delikatne.......Natomiast jednego Mazdzie nie można odebrać:przyjemności z jazdy!!Pod warunkiem że się wyciszy. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Absik i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.