Teraz jest So, 11 maja 2024, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 09:38 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2021
Posty: 16
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dzięki chłopaki za odpowiedź.

26 lipca 2022, o 10:10 AlbertoTombak napisał(a):
W Maździe używam 598, ale w jednym z samochodów w rodzinie mamy zamontowane na stałe (przez cały rok na dachu) 530 i sporadycznie z niego korzystam.

patrzyłem na te 598 ale obecnie to koszt 1300zł za 2szt, ewentualnie pojedynczo można kupić taniej - ale wtedy jak mówisz problem z dwoma zamkami/kluczami. Szukam czegoś obecnie na jeden wyjazd a później się zobaczy. szkoda mi wywalić kupę kasy, a żona nie będzie chciała jeździć i będę miał piękny bagażnik zdobiący garaż xD
z drugiej strony jak kupię coś porządnego to będzie wymówka żeby się z ziomkami na rowery wybrać gdzieś dalej... kusi kusi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 09:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
No to musisz przetrawić temat :)

Ja szczerze polecam 598 niezależnie od ceny, nawet jeśli masz używać uchwytów sporadycznie.
Ostatnio wizytując dom rodzinny musiałem jechać autem z parą 530 na dachu by zebrać rodziciela i jego kolegę (awaria roweru na trasie dość daleko od domu).
Uchwyty kupione były z 15 lat temu, a że "już są" i nie są często używane, nie było większej motywacji do zmiany na lepsze.
Problem w tym, że gdy tylko musiałem ich użyć, przypomniało mi się dlaczego do swoich aut ich sobie nie kupiłem, chociaż były wtedy bardzo tanie (poniżej 400 zł za komplet) ;)
One naprawdę nie są wygodne w obsłudze, to przepaść. Niech rower spadnie podczas montażu na dach (nie jest to przy tych uchwytach niemożliwe), albo niech rama roweru ulegnie uszkodzeniu przy zaciskaniu łapy uchwytu ... wydatek finalny będzie o wiele większy.

Co do zamka i jednego kluczyka ...
Sam kupiłem dwa 598 najtaniej jak się dało (para czarnych za mniej niż 1000 zł), a potem na OLXie szukałem zestawu zamków o tym samym kodzie - nie wyszło drogo, a mam teraz trzy zamki pod ten sam kluczyk (wymiana zamka jest banalna i zajmuje 15 sekund).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 11:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
598
https://www.olx.pl/d/oferta/thule-prori ... HLOYZ.html

591
https://www.olx.pl/d/oferta/bagaznik-uc ... Q9ItQ.html

Z tymi kluczykami to przesadzacie, ja mam 4 uchwyty do tego belki thule co daje 5 różnych kluczyków. Żeby bylo jeszcze trudniej to model 598 w przeciwieństwie do 591 nie posiada numeru na kluczyku przez co wyglądają identycznie

Ogarniam to w ten sposób że porobiłem sobie małe kropeczki 1-4 na zamkach i kluczykach i po problemie


Możesz również wypożyczyć i przetestować jeśli to jednorazowy wypad

https://www.olx.pl/d/oferta/wypozycze-u ... JpOM0.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 11:49 
Świeżak
Offline
Od: 11.01.2021
Posty: 16
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
no właśnie widziałem te ogłoszenia, jest ich sporo. Problem jest taki że trzeba ocenić w jakim stanie są te uchwyty ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 12:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
jarus, w 591 lubią pękać te rynienki plastikowe na opony - na to trzeba patrzeć głównie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 13:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 151
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
26 lipca 2022, o 12:03 Gophfer napisał(a):
598
Z tymi kluczykami to przesadzacie, ja mam 4 uchwyty do tego belki thule co daje 5 różnych kluczyków.


Wcześniej miałem osobne kluczyki do każdego z uchwytów i do belek, ale przy zakupie najnowszego kompletu chciałem mieć jednak 1 kluczyk.
O tyle to wygodne, że jeśli np. dwa rowery zabiera się na daleką wycieczkę, choćby za granicę, wystarczy zabrać dwa kluczyki (jeden dla jednej osoby, drugi dla drugiej).
Gdy dwie osoby się rozdzielą - każda z nich może bez problemu wypiąć/zapiąć dowolny z rowerów w uchwycie. Do tego jest backup w razie zgubienia jednego z kluczyków.
By było podobnie w wariancie wielokluczykowym, dla dwóch uchwytów trzeba brać 4 kluczyki, w przypadku trzech uchwytów, już 6 kluczyków, itd.
Gdyby nie to, że poirytowany belkami bazowymi Thule kupiłem belki Yakima Whispbar (dzięki temu forum, doskonały zakup i w końcu pełne zadowolenie z belek, mamy ten model już w trzecim samochodzie), także do belek zamontowałbym ten sam kluczyk (no ale że to Yakima, a nie Thule, to nie da się tego zrobić)..

26 lipca 2022, o 12:03 Gophfer napisał(a):
Żeby bylo jeszcze trudniej to model 598 w przeciwieństwie do 591 nie posiada numeru na kluczyku przez co wyglądają identycznie
Ogarniam to w ten sposób że porobiłem sobie małe kropeczki 1-4 na zamkach i kluczykach i po problemie.


Dziwne.
Ze wszystkich 4 uchwytów 598, które przeszły przez moje ręce, a także zamków kupionych na OLX, każdy kluczyk miał swój numer (niezależnie od tego, czy cały metalowy, czy z plastikiem).
Załączam zdjęcie mojego kluczyka zrobione przed momentem.

Obrazek

-- Dodano: 26 lipca 2022, o 14:21 --

26 lipca 2022, o 12:49 jarus napisał(a):
no właśnie widziałem te ogłoszenia, jest ich sporo. Problem jest taki że trzeba ocenić w jakim stanie są te uchwyty ;)


Jak praktycznie nigdy nie kupuję rzeczy używanych (po prostu nie lubię), tak zgadzam się z kolegą Gopher, który napisał "Szczerze, osobiscie wolałbym kupić używany 598 na olx(czasem trafiają się sztuki że ktoś kupił I mial jeździć a nie jeździ na rowerze) niż nowy freeride".


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i przez Was zaraz będę sprzedawał moje 591 na rzecz 598 :D A tak btw - montaż 591 na rowkach szpilkach "T" - jeden uchwyt pasuje idealnie (zamontowany od strony pasażera, przód roweru do przodu samochodu, pokrętło i kluczyk na zewnątrz), natomiast drugi uchwyt jakbym nie ustawił, to dziwnie leży na belkach - wystaje do przodu (jakby mała powierzchnia styku z belką bazową). Wiem, ze to nie ma znaczenia bo mocowanie "T" to trzyma, ale mało to estetycznie wygląda. Nic z tym nie bardzo się da zrobić przy 591...

Wizualizacja tu, pierwsza rynienka od strony pasażera jest perfecto, zobaczcie pierwszą od kierowcy - mocowanie wystaje ponad przód belki bazowej... Jak jest w 598?


_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 14:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
@AlbertoTombak sorki masz rację, kluczyki mają numerki ale zamki niestety nie.
Może przy thule one key jest inaczej, nie wiem.

Mi już tak to nie przeszkadza, jeżdżę bardzo dużo rowerem i często podjeżdżam gdzieś z nim, ale 90% tj tylko mój rower na dachu

@popielasty tak musi być, pierwszy od kierowcy jest "przełożony" tak aby pokrętło było na zewnątrz. Wszystkie wychodząc z fabryki są powiedzmy "prawe" i można zmienić na "lewe"


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 16:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No wiem... Irytuje mnie jednak estetycznie i zastanawiam się, czy nie poświęcę odkręcenia pokrętła do wewnątrz dachu (mało praktyczne, ale głównie wożę jeden rower, czasem dwa) na rzecz dobrego montażu na belkach :D Takie lekkie zboczenie...

BTW: przenoszę te ostatnie posty do wątku przewożenie rowerów, bo dotyczą raczej stricte rowerowych bagażników ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


Ostatnio edytowano Wt, 26 lip 2022, 16:00 przez popielasty, łącznie edytowano 2 razy
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 16:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Problem estetyki pojawia się przy 3+ rowerach , dwa można dać naprzemiennie przód/tył i pokrętła będą na zewnątrz,ale zakładam że wozisz więcej niż 2. Pokrętło od wewnątrz jest niewygodne


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 16:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czekaj... Wydawało mi się, że nie da się ustawić "ładnie" 2 sztuk pokrętłami na zewnątrz, nawet jeśli jeden w przód, drugi jest w tył :D ale chyba będę musiał się temu przyjrzeć jeszcze raz haha. Ja maks 2 sztuki :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 16:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Jeśli przekręciłeś prawy na lewy to musisz wrócić do fabrycznych ustawień obydwa prawe lub lewe i wtedy montujesz rowery przód/tył do jazdy. Musi grać!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 17:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2535
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie byłem w górach i widzialem pełno ludzi na rowerach górskich elektrycznych ;)). Nawet ludzie trochę "ociężali" wjeżdżali tam gdzie ja beż fatyki :)). I tak sobie pomyślałem że może bym sobie sprawił takie cudo. Jak wygląda sprawa z przewożeniem??? Bo taki rower to 22kg+. Te uchwyty thule na bagażnik pro chyba do 20kg są. Zostaje tylko platforma ????:(

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 17:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Platforma lub do środka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 lip 2022, 09:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ktoś mnie tu chyba oszukał, albo ProRide 598 jest pod tym kątem lepsze niż 591 ;)

https://photos.app.goo.gl/nc8KDqfrBWV2vNVR6

Moim zdaniem nie da się zrobić tak, aby mocowanie nie wystawało za belki. Fatalnie to wygląda, ale pogodziłem się z tym. Powyżej foty, od strony pasażera jest perfekt, od strony kierowcy pieje jak kogut.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2022, 09:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Ale masz "prawy i lewy", kłania się instrukcja
Strona 9-10, albo napisz na priv

https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/thu ... ukcja?p=10


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 lip 2022, 10:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przekręcałem i to nic nie poprawia :D Albo jestem tak zakochany że to za trudne dla mnie ;) Zawsze będzie tak chamsko wystawał...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2022, 10:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Nie mam jak teraz zrobić zdjęcia bo mam zamontowany tylko jeden, ale da się. @popielasty wysłałem Ci info na priv.

Chyba gdzieś pisałeś że kupiłeś używki i ten od strony kierowcy poprzedni właściciel przestawił na "lewy"


Chcąc mieć pokrętła na zewnątrz jeden musi jechać tyłem, tutaj ktoś ma trzy przodem. Jeszcze raz jeden u Ciebie jest przekręcony ten od strony kierowcy

Znalazlem fotkę na olx Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 10:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1050
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziś pierwszy raz założyłem rowery. Zero zaufania do tej konstrukcji, rowery przejadą niej jakieś 100km. Jak się uda, zmienię zdanie :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2535
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wow jak to odstaje hmmm No trzymam kciuki <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 10:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Kurcze nie wiem czy to wina zdjęcia czy że sedan ale jak widziałem przejeżdżające obok mnie auta (głównie kombi i suvy) z zamontowana platformą jakoś nie wydawało się że tak odstaje

Ja tam jakoś wolę jednak na dachu
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 11:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1050
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak to wygląda z boku. Właśnie bujalem swoją platformą i podobną Halfords (sklep motoryzacyjny w UK) i ten mój wynalazek zdecydowanie mocniej się buja, nie wspominając o mocowaniu. U mnie jest jedynie śruba od góry.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 18:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Odstawanie jest dobre bo klapę można bez problemu otworzyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 19:55 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1317
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wracałem dziś z urlopu autostradą A2 i po drodze mijałem takiego mistrza z tym bagażnikiem montowanym do klapy na cholera wie co. Wyglądało to mega partacko, trzy rowery powiązane ze sobą jakimiś paskami. Do tego ten bagażnik zawieszony do samochodu na słowo honoru, jakimiś dodatkowymi paskami do szyby. Masakra jakaś, także darrecki, ten Twój bagażnik przy tym co widziałem sprawia solidne wrażenie. Oczywiście te rowery totalnie zasłaniające rejestrację i całkowicie tylne światła, akurat padało, gościa nawet jak hamował nie było widać. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia to byśmy się wspólnie pośmiali, aż dziw, że go ktoś po drodze nie zatrzymał :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 20:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Te bagażniki na tylna klapę to jest najgorsza opcja w mojej ocenie. Nie wiem czy tj tanie czy jak ze ludzie kupują, jak ktoś się mnie pyta to polecam zawsze opcje na hak lub dach i odradzam te na klapę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2022, 10:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ale pleciecie. Bagaznik ma trzymac. Nie wyglądać. Masa aut jeździ z "na klapę" i nie odpada nic. Nie wiem co złego w spinaniu ładunku taśmami.
Wszystkie auta są taśmami przypinane do lawet i nie odpadaja jakoś.
Rower ciut lżejszy :) to i taśmy cieńsze.
Na okazjonalne użycie raz w roku jakby ktoś miał specjalnie tylko po to montować hak, wiązkę, i z platformą się tarabanić to dopiero bezsens i przerost formy nad trescia.
A dach może być czasem zajęty deska kajakiem i tym podobnymi.
Ja akurat też wczoraj całą PL w pionie jechałem i sporo aut z przeróżnymi sposobami wożenia rowerów spotkałem w tym na klapach. Normalnie wiozły i światła widać .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2022, 12:27 
Nałogowiec
Online
Od: 16.10.2017
Posty: 1317
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, idąc tym tokiem rozumowania to po co w ogóle jakikolwiek bagażnik. Przecież taki rower można położyć na dachu, czy też klapie i przywiązać sznurkiem, też pewnie będzie się trzymał. Na takim montowanym tymczasowo może jeden rower bym zawiesił, ale nie trzy połączone ze sobą tylko paskami. Do tego tak, aby nie były zasłonięte światła i rejestracja. W tym konkretnym przypadku co widziałem to gość po prostu przegiął. Bagażnik na hak, czy na dach jest dużo lepszym rozwiązaniem. A, że droższym to wiadomo. Dlatego mi się na przykład nie opłaca kupować, jeśli gdzieś mnie najdzie ochota na rower na urlopie to sobie wypożyczę. A osobiście wolę pojeździć w swoich okolicach, mam gdzie i nie muszę specjalnie gdzieś się wybierać. W ostateczności nawet do sedana jeden rower spokojnie wchodzi do środka, gdy trzeba go przewieźć. Lepsze to niż jakieś półśrodki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2022, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie jest zawsze lepszym rozwiązaniem.Zależy od zastosowania i potrzeb/zajętości dachu/wyposażeniu w hak czy dostęponości wypożyczalni tam gdzie akurat ma się ochotę jechać.
Bagażniki na klapę ktoś projektuje, są powszechnie z powodzeniem używane, mają swoje minusy oczywicie ale opowiadanie o jakimś odpadaniu to mocna przesada delikatnie mówiąc .
A jak jest wykorzystywany niezgodnie z przeznaczeniem to inna zupełnie historia i nie można tego mieszać.

Co do rejestracji - padły przyklłady takich co nie zasłaniają, choć kogo obchodzi czy widzi rejestrację auta przerd sobą nie wiem. Co do światel też już była mowa o tym , dodam że na niejednej platformie światla są, ot bo są, silniej się porzebija czerwonre stopów zza szprych niż toto z platrofrm niektórych.

*(na żadnym aucie nie miałem bagażnika na klapę, ale zeby "nie polacać" bo ma tasmy i "nie wygląda" solidnie ? daleki bym był od tego. To nie statek kosmiczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 31 lip 2022, 19:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, ale ten Twój się buja? Rusza?

Ja właśnie zrobiłem 1000km z moim bagażnikiem, co prawda jeden rower tym razem, ale mega stabilne to jest. Dokupiłem nawet 3cią rynienkę, bo już widzę że tego bagażnika nie produkują (albo w tym sezonie stop). Leciałem dzisiaj 160km/h chwilami i totalnie nic nie drgnęło nawet...

Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2022, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1050
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Trochę się buja na postoju czy też podczas jazdy - widać to w lusterku wstecznym.
Przejechałem 160km z rowerami wczoraj, na rowerze jedynie 21km i mam problemy z siedzeniem dziś <hahaha>

Zrobiłem parę testów, też z innym stelażem i było podobnie. U mnie problemem prawdopodobnie jest długość haka - ma 30cm od środka kuli do końca mocowania. A wszystko przez wielki zwis z tyłu auta i konstrukcję zderzaka, której nie bardzo można ruszyć z racji centralnego przeciwmgłowego na dole. Dodatkowo jest demontowalny, więc każdy jego delikatny ruch jest potęgowany na platformie. Na samym haku nie oszczędzałem, wziąłem Brink. Trochę przyżydziłem na stelażu i teraz żałuję. Było brać Thula i mieć spokój.
Nie miałem odwagi rozpędzić się do więcej jak 100km/h, do tej prędkości jakoś się wszystko trzymało. Wracając nabrałem już trochę zaufania do tej konstrukcji i nie zerkałem nerwowo w lusterko.
20220730_165735.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.