Teraz jest Cz, 2 maja 2024, 01:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 kwi 2024, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja dziś wyczyściłem DPF, był zaraz po wypalaniu przed demontażem. Woda z węża ogrodowego miała za duże ciśnienie i nie chciała przez niego przepływać wylewając się górą.
Pierwszy etap czyszczenia i efektu zero - praktycznie zero sadzy. Miałem wtedy chwilę zwątpienia.
Drugi etap to usuwanie popiołów. Musiałem 3x zalewać świeżego preparatu, bo przy płukaniu leciało błoto. Za 3 razem było już w miarę ok, więc kilka razy przelałem filtr tym samym płynem.
Na końcu płukanie wodą aż będzie lecieć czysta.
Całość jakieś 4h roboty i pewnie wanna wody. Na końcu płukania woda bez problemu przelatywała przez filtr, nawet z większym ciśnieniem nie wylewała się górą.
Teraz suszenie, może uda się zamontować w poniedziałek.
Nie chcę przedwcześnie gdybać, ale coś czuję w moczu że auto znów będzie zapyerdalać jak te 10 lat temu.
Update po testach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2024, 21:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1305
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, a mógłbyś u siebie sprawdzić jakie masz odczyty na EXHPRES1? Ja wymieniłem czujnik na nowy i przy wyłączonym silniku oraz na biegu jałowym mam około 100 kPa, czyli ciśnienie atmosferyczne. Natomiast jak wjeżdżam normalnie pod górę to ciśnienie rośnie do 200-300 kPa. Zjeżdżając z górki, hamując silnikiem jest około 150 kPa. Najwyższe ciśnienie jest przy przy mocniejszym wciśnięciu gazu, prawie 400 kPa. Dlatego zastanawiam się, czy to normalne, czy już za wysokie wartości.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 7 kwi 2024, 09:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2647
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
darrecki
Koniecznie daj update pod testach :)

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2024, 22:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Na razie delikatnie, ale już mogę powiedzieć że to inne auto. Nie wyje tylko jedzie tak jak powinno. Także mogą teoria się potwierdza, popiół gromadzący się w filtrze powoduje większe ciśnienie (back pressure, PID EXHPRES1) i PCM przycina osiągi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2024, 05:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1305
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nieźle. A wrzucisz jakie masz teraz wartości EXHPRES1 po tym czyszczeniu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2024, 11:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
darrecki rozumiem że cała ta wodę brudna z popiołem zebrałeś i zawiozłeś do jakiegoś ecocentrum żeby ją oczyścili :lol: . Bo wiesz, jak tak nie zrobiłeś to całe te km zrobione na filtrze dpf nie miały sensu <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 kwi 2024, 22:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy oczywiście, wanna zatkana korkiem, dospawałem koła i rowerem zaciągnąłem do najbliższej rzeki - z górki miałem. Po wyjściu z Unii tak pozbywają się ścieków i zanieczyszczeń w UK.

Pablos nie bardzo wiem co masz na myśli, bo osiągnąć 400kPa to nie problem z czystym czy brudnym filtrem, tylko okoliczności są całkowicie inne.
Obecnie (póki co bez szaleństw ale dynamicznie) temperatura EXHTEMP dobija do 800°C (wcześniej 650max), DP_DPF max 22kPa, EXHPRES1 podczas normalnej jazdy waha się w przedziale 100-220kPa, przy chwilowym bucie w podłodze, 3 bieg, 2200 do 3700rpm EXHPRES1 dobiło do 350kPa - było tam lekko pod górkę.
Auto bardzo fajnie i równo przyspiesza zarówno na 2 jaki i 3 biegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2024, 12:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1305
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
darrecki, dzięki za info, właśnie o takie mi chodziło. Może i u mnie powoli nadszedł czas na czyszczenie DPF. Ale za to sam się nie zabiorę. Jedynie co to mogę wyczyścić rurkę od czujnika ciśnienia spalin EXHPRES1. Jeszcze też podobno dobrze wyczyścić od czasu do czasu czujnik ciśnienia doładowania. A popiół podobno bardzo dobry jest do nawożenia roślin, ciekawe, czy też ten z DPF :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2024, 21:34 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
https://www.youtube.com/watch?v=jaPPeWi ... ure=shared

U was też dp-dpf ma tak duże wahania na postoju od 1.1 do 2.0?

Po czyszczeniu dolotu regeneracja z 20-25km wzrosła do ok 50km na miejscu i z 30-40km w trasie do 100km ale nadal pm_acc_dsd idzie jak szalony.

W planie teraz podkładki i oddać wtryski do sprawdzenia.
pm_acc_dsd przed czyszczeniem dolotu schodził do 3.0 -2.8 teraz w okolicę 1-1.4

Coś jeszcze byście doradzili?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2024, 09:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gruber86 problem z częstym wypalaniem DPF, szczególnie w ekstremalnym stanie jak u Ciebie nie ma jednej przyczyny. Ba, nawet jak znajdziesz przyczynę, usuniesz ją, a filtr już pełny popiołów to różnicy nie zauważysz.
To Twoje wideo jest niekompletne, bo nie ma na nim prędkości i obciążenia (pidy VSS i LOAD). A czujniki temperatury jakieś dziwne niskie wartości pokazują. Dodaj takie z Bank 1/2/3 w opisie. Dodaj też REG_DIS i Ilość wszystkich regeneracji.
Nie znam twojej historii, się na początek zatkał bym EGR (maciekgla ma do tego blaszki) i wyczyścił metalowa rurkę od z czujnika z pojedynczą rurką. Do tego potrzebujesz wkrętarkę, linkę metalową i kompresor.
Podkładki to zawsze dobry pomysł, przez moje ręce przewinęło się już kilka 2.2D i żaden nie miał problemów z wtryskami.
No i dobrym pomysłem było by wyjęcie i wyczyszczenie DPF. Dopiero wtedy jakiekolwiek "naprawy" powinny pokazać efekt.

Ja bym wyczyścił DPF, rurkę, zatkał EGR (to jako jedna czynność) i zobaczył jaki jest efekt. Jak efekt mizerny, a dolot czysty, MAP i MAF sprawne to już pozostają Ci w zasadzie wtryski. No ewentualnie czujniki na DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2024, 11:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie a co myślicie żeby zamiast czyścić filtra które kosztuje pewnie Ok 150e kupic nowy ??? Ceny są różne ale znalazłem firmę z Niemiec co ma w ofercie filtr za 200e. Trzeba wysłać swój stary. Jak nie wyślesz masz 100e więcej. Bym miał szybciej No i co nowe to nowe.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2024, 13:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy ja bym nie miał zaufania do filtra, który kosztuje 150€, w takim przypadku powiedzenie "kup tanio, zapłać 2x" może się sprawdzić. W poprawnie działającym silniku masz tam co najwyżej małą ilość sadzy i sporo popiołów. W takich zatkanych na amen to już różnie może być.
Mnie czyszczenie wyniosło jakieś £17 i kilka godzin przelewania filtra środkiem do czyszczenia cegieł Everbuild 401.
Wyjęcie też jakoś specjalnie trudne nie było, całość do ogarnięcia w 1 dzień nie licząc suszenia filtra.
W niedalekiej przyszłości będę kręcił jeszcze jeden filtr, mogę porobić parę zdjęć, chociaż Kenny's Garage na YT ładnie pokazuje co wykręcić. Ważne tylko zaznaczyć dokładnie pozycję sanek i przykręcić w tym samym miejscu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2024, 14:12 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lucasbadboy tak jak darrecki mówi, mocno podejrzana wydaje się cena, co jeśli chcą stary na "zwrot" piorą go i tylko ładnie z wierzchu czyszczą żeby wyglądał jak nowy? Bo myślę że jest to prawdopodobne, zazwyczaj DPFy są sporo droższe. Ja na twoim miejscu bym wolał go wyjąć, dać do wyprania za te ok. 500 zł i założył swój, przynajmniej wiesz że coś było zrobione. Myślę że też jakoś w lato wyjmę tą puchę na pranie, może jeszcze się poprawi to wypalanie dpfa, a na logikę wydaje mi się że mniejsze ciśnienia mogą też pozytywnie wpłynąć na spalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2024, 15:02 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
14 kwietnia 2024, o 09:36 darrecki napisał(a):
Gruber86 problem z częstym wypalaniem DPF, szczególnie w ekstremalnym stanie jak u Ciebie nie ma jednej przyczyny. Ba, nawet jak znajdziesz przyczynę, usuniesz ją, a filtr już pełny popiołów to różnicy nie zauważysz.
To Twoje wideo jest niekompletne, bo nie ma na nim prędkości i obciążenia (pidy VSS i LOAD). A czujniki temperatury jakieś dziwne niskie wartości pokazują. Dodaj takie z Bank 1/2/3 w opisie. Dodaj też REG_DIS i Ilość wszystkich regeneracji.
Nie znam twojej historii, się na początek zatkał bym EGR (maciekgla ma do tego blaszki) i wyczyścił metalowa rurkę od z czujnika z pojedynczą rurką. Do tego potrzebujesz wkrętarkę, linkę metalową i kompresor.
Podkładki to zawsze dobry pomysł, przez moje ręce przewinęło się już kilka 2.2D i żaden nie miał problemów z wtryskami.
No i dobrym pomysłem było by wyjęcie i wyczyszczenie DPF. Dopiero wtedy jakiekolwiek "naprawy" powinny pokazać efekt.

Ja bym wyczyścił DPF, rurkę, zatkał EGR (to jako jedna czynność) i zobaczył jaki jest efekt. Jak efekt mizerny, a dolot czysty, MAP i MAF sprawne to już pozostają Ci w zasadzie wtryski. No ewentualnie czujniki na DPF.



https://www.youtube.com/watch?v=H3TsdTY ... vKx0Rc76Mg

Wypanie zaczęło się przy 75km tym razem większość jazda na miejscu i 20km obwodnicą ograniczeniae do 40mil/h

Rozłączył mi się bluetooth i mam nagranie pod koniec dopalania. Pm_acc/dsd było około 6 pm_gen 1.8

MAP i MAF wymienione na nowe przy czyszczeniu dolotu.

Co do liczby wypaleń to nie będzie bo zresetował koleś dane DPF po statycznym wypalaniu. To było przed czyszczeniem dolotu.

Od czyszczenia dolotu dystans się powiększa.

-- Dodano: 14 kwietnia 2024, o 15:02 --

14 kwietnia 2024, o 09:36 darrecki napisał(a):
Gruber86 problem z częstym wypalaniem DPF, szczególnie w ekstremalnym stanie jak u Ciebie nie ma jednej przyczyny. Ba, nawet jak znajdziesz przyczynę, usuniesz ją, a filtr już pełny popiołów to różnicy nie zauważysz.
To Twoje wideo jest niekompletne, bo nie ma na nim prędkości i obciążenia (pidy VSS i LOAD). A czujniki temperatury jakieś dziwne niskie wartości pokazują. Dodaj takie z Bank 1/2/3 w opisie. Dodaj też REG_DIS i Ilość wszystkich regeneracji.
Nie znam twojej historii, się na początek zatkał bym EGR (maciekgla ma do tego blaszki) i wyczyścił metalowa rurkę od z czujnika z pojedynczą rurką. Do tego potrzebujesz wkrętarkę, linkę metalową i kompresor.
Podkładki to zawsze dobry pomysł, przez moje ręce przewinęło się już kilka 2.2D i żaden nie miał problemów z wtryskami.
No i dobrym pomysłem było by wyjęcie i wyczyszczenie DPF. Dopiero wtedy jakiekolwiek "naprawy" powinny pokazać efekt.

Ja bym wyczyścił DPF, rurkę, zatkał EGR (to jako jedna czynność) i zobaczył jaki jest efekt. Jak efekt mizerny, a dolot czysty, MAP i MAF sprawne to już pozostają Ci w zasadzie wtryski. No ewentualnie czujniki na DPF.



https://www.youtube.com/watch?v=H3TsdTY ... vKx0Rc76Mg

Wypanie zaczęło się przy 75km tym razem większość jazda na miejscu i 20km obwodnicą ograniczeniae do 40mil/h

Rozłączył mi się bluetooth i mam nagranie pod koniec dopalania. Pm_acc/dsd było około 6 pm_gen 1.8

MAP i MAF wymienione na nowe przy czyszczeniu dolotu.

Co do liczby wypaleń to nie będzie bo zresetował koleś dane DPF po statycznym wypalaniu. To było przed czyszczeniem dolotu.

Od czyszczenia dolotu dystans się powiększa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2024, 08:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Też tak właśnie myślałem dla tego się wahałem. Wyjmę mój w najbliższej przyszłości i go wyczyszcze. Kupiłem już oil catch tank pożądny, polskiej firmy i chce zamontować. Zobaczymy czy się zwiększaą km między wypalaniami dpf a. Czytałem na necie że to duzo pomaga w zachowaniu czystoci w dolotach itd.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2024, 10:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy do diesli to tylko to: PRO VENT
Miałem pierwszą wersję provent 100, wg mnie to działało ale po kilku latach nie można już było kupić filtrów więc wymontowałem.

Wg mnie wszelakie metalowe catch cany z drucianą siatką wewnątrz nadają się co najwyżej do nieuturbionych benzyn.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2024, 20:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
darrecki nie strasz :(. A tak się cieszyłem że se go kupiłem i na różnych filmikach takie właśnie montują. Ten o którym piszesz chyba mann go produkuje jest nigdzie niedostępny. Pełno chińskich podrobek ale czy one działają jak należy??? Wkłady natomiast widzialem i są do kupienia te z papieru i te z siateczki. Nic, zamontuje i tak no bo kupiłem zobaczymy czy to coś da. Jest gdzieś w sieci jakiś filmik jak to ustrojstwo się montuje ??:). Teori trochę znam lno ale praktyka może okazać się unna :-P

Dobrze wiec to rureczka sprawcą całego zamieszania ??;)

Obrazek

Wyjmuje ja i od góry będzie szło do in czyli wejście a wyjście z filtra oct będzie szło na dół git ?? Wypalanie filtra powinno podskoczyć o conajmniej 50km. Takie mam założenie optymistyczne :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2024, 22:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy jak szukasz odmy to w sky 2.2d wychodzi w prawym górnym rogu gumowym wężem prosto do dolotu zaraz przed turbiną.
Wg mnie przyrost interwałów wynosił będzie dokładnie zero.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2024, 05:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mógł byś trochę zachęcić człowieka do roboty, bo aż mi się odechciewa tego robić :lol: . Ja mam jeszcze starsza wersje 2.2 mzr-cd ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2024, 05:26 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki pamiętasz jak dużo się tam zbierało.oleju jak miałeś u siebie to zamontowane? Pamiętam że czytałem te posty ale za dużo tego, żeby to wszystko spamiętać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2024, 10:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Radioactiev jeździłem wtedy wokół komina, więc głównie zbierała się tam wilgoć, a na samym filtrze robiło się masło. Na wyjściu miałem zbiorniczek o pojemności gdzieś 50-70ml i musiałem opróżniać go 2x pomiędzy wymianami oleju co 10kkm. Powiedzmy wody / oleju było 50-50%.
Zamontowane miałem na blaszce przymocowanej do podszybia, użyłem oryginalnej rurki od odmy + jednej zgiętej o 90°. Miejsca tam mało, opróżnianie było wrzodem na d...
Mam gdzieś zdjęcia, tylko nie mogę ich znaleźć :(


Lucasbadboy Jak najbardziej zachęcam, interwałów nie zmienisz ale dolot będzie zdecydowanie czystszy. Cała ta maź tam przeschnie z czasem i jest nawet szansa że się trochę sam oczyści spalając odpadające suche kawałki.

-- Dodano: 22 kwietnia 2024, o 09:11 --

Mała aktualizacja.
Przejechałem jakieś 1000km autem po czyszczeniu DPF (Mazda 6 200kkm przebiegu) i przyzwyczaiłem się do tego jak jeździ. Przesiadłem się znów do mojej 3 z przebiegiem 146kkm i jakbym przyczepę ciągnął. No może lekko przesadzam, bo auto jedzie, ale różnica jest zauważalna - paręnaście lub parędziesiąt Nm mniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 kwi 2024, 10:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Fajnie by było przed zabiegiem i po iść na hamowanie ;). Wtedy by było czarno na białym. Jak ja będę czyścił może tak zrobię ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2024, 17:48 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Po odłączeniu sensora DP_DPF i odpaleniu auta z tej rurki po prawej czyli za DPF po przygazowaniu prawie nie ma ciśnienia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2024, 10:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gruber86 DP_DPF to ten z 2 rurkami, od EXHPRESS jest z 1 rurką. O której rurce piszesz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2024, 10:10 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Od dp_dpf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2024, 12:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gruber86 tam to raczej nie poczujesz za wiele, szczególnie na postoju.
Chłopaki robili nawet małe dziury w jednej z tych rurek żeby oszukać interwały


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2024, 13:17 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie przykładowo z jednej z tych rurek, nie pamiętam której ale na 90% tej sprzed DPF, po dodaniu gazu tak do 3krpm zaczynało lekko pluć taką oleistą mazią. Taka ciekawostka wydaje mi się że nie powinno tak być ale jak narazie stosuje metodykę jeździć obserwować :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2024, 18:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Cześć wszystkim, przewertowałem cały wątek jaki czas temu i niestety problem z DPF dopadł i mnie. Nie chcę grzebać znowu przez te 38 stron więc zapytam.

PM_ACC ilość nagromadzonych PM (g/L)
PM_ACC_DSD wymagana ilość nagromadzonych PM (g/L)
PM_GEN ilość wytworzonych PM (g/L)

Dane z forscan. DPF wypala się średnio co 100-120km, o ironio w trasie częściej niż w mieście.
PM_ACC rośnie liniowo z PM_GEN, wypalanie inicjuje PM_ACC_DSD przy wartości około 5.5-6, w tym czasie PM_GEN i PM_ACC mają dopiero około 2. Jak tylko zainicjuje się wypalanie PM_ACC równa się z PM_ACC_DSD czyli wskakuje z 2 na 5.5 na przykład. Wypalanie trwa około 15km (dzisiejsza trasa 130km/h tempomat) pierwsze schodzi do zera PM_GEN później PM_ACC, natomiast PM_ACC_DSD schodzi do około 0.7. czy po takich odczytach można wywnioskować że zwyczajne pranie dpr pomoże czy może trzeba diagnozować np układ paliwowy dlaczego tak często się zapycha DPF. Pamiętam co nie co z poprzednich postów np popielastego że jeżeli wartości schodza do okolic zera po wypalaniu to chyba poprostu filtr przytkany popiołem. Co sądzicie?

Aaa i jeszcze czy ktoś wyciągał sam DPF? Wychodzi góra czy dołem? Dużo z tym roboty? Mam do dyspozycji podnośnik ale nie wiem czy sam podołam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2024, 21:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1043
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Górą DPF'a nie wyciągniesz, bo Mazda na dole dorzuciła do niego z pół metra rury. Można próbować ze zdejmowaniem podszybia i kombinacjami jak w tetrisie, ale szybciej będzie dołem. Da się z podnośnikiem, byle na równym i porządnie (i wysoko) podstawić przód na progach z obu stron.

Standardowo zacząć od zatkania EGR i sprawdzić czy robi różnicę. Potem dolać Liquid Moly do DPF (jest w wątku jaki), dolać do paliwa i wyjeździć bak. Sprawdzić czy nie jest zatkana rurka od czujnika ciśnienia, wideo na w/w temat z YT znajdziesz w wątku o problemach z dieslem.

Dla przykładu, w aucie z wyłączonym EGR, przebiegiem 200kkm, przy około 850-900 cyklach wypalania bez problemu dało się osiągnąć interwały 200-300km, w zależności od nogi, a wszystko inicjuje DP_DPF. Tyle, że bez EGR auto produkuje znacznie mniej sadzy, więc nawet takie z przebiegiem 100kkm i EGR może mieć więcej popiołów niż z przebiegiem 2x większym bez EGR.

Zaślepiając EGR problemu nie naprawisz, ale jeśli regeneracje będą rzadsze (mniej wyprodukowanej sadzy) a ACC i ACC_DSD będą szły równo, to filtr ma zwyczajnie ograniczoną pojemność.

A pewność czy to tylko sadza czy coś innego zawodzi będziesz miał dopiero po czyszczeniu filtra. Innej opcji nie ma, te wszystkie PIDy to nie jest wyrocznia, mogą co najwyżej coś zasugerować. Twoje sugerują, że w DPF nie mieści się sadza pomiędzy interwałami (nagły skok ACC_DSD). A dlaczego, możesz póki co tylko zgadywać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.