Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 13:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 08:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
:) :) :) :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 08:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie no ludzie bez jaj. 1500 obrotów jeśli generuję więcej mocy niż zużywasz to nie przeciążasz silnika. Pracuję blisko maksymalnej efektywności, ale to tyle. Tak nie są to fajne obroty bo byle górka i silnik się przeciąża, ale no bez jaj. Jak ktoś wie to niech napiszę co się psuję w silniku przy 1500 obrotów. Ja sobie tego nie wyobrażam...
Ciężarówkami o ilę się nie mylę się jeździ przy 1500 obrotów najczęściej, ale mogę się mylić spytam na świetach zawodowych panów.

-- Dodano: Wt, 20 gru 2016, 08:41 --

Na szybko tak przeczytałem za niskie obroty jeśli powodója wibrację, czyli przeciążenie silnika to ono powoduje zużycie silnika przyśpieszone. Jeśli nie przeciążasz to nie ma się czego obawiać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 11:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 96
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
No dobrze... Rozumiem, że powyższa dyskusja dotyczy bardziej aut ze skrzynią MT. Zakładam, że inżynierowie mazdy nie zestopniowali skrzyni AT tak, aby szkodziło to silnikowi? A w trybie eco obroty na poziomie 1500 są normą. Już przy 60 km/h automat wrzuca 6 bieg.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 11:59 
Offline
avzi do tego aby się toczyć. Jak tylko tkniesz gaz, albo będzie mikrogórka to redukuje.
Tak jak 6 przy wyższych prędkościach. Lekkie dotknięcie gazu i już jest 5ka. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 12:46 
Offline
szuki napisał(a):
Ciężarówkami o ilę się nie mylę się jeździ przy 1500 obrotów najczęściej,


Tylko, że ciężarówki to silniki diesla o dużej pojemności z innym momentem obrotowym....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 13:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Tylko że w ciężarówce obrotomierz kończy się na 3 tys obrotów a powyżej 2.5 tys zaczyna się już pałowanie.

Nie mieszamy konia z koniakiem.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sty 2017, 18:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 23.04.2016
Posty: 385
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
U mnie teraz to jazda wyłącznie po mieście, spalanie już dawno stanęło na poziomie 9,5 i więcej nie chce pobierać więc nie ma lipy :)

_________________
Lublin to nie dziura :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sty 2017, 20:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Lato czy zima, dzień czy noc dycha musi być :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 12:19 
Świeżak
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Do tej pory jeździłem na PB95 ponieważ kiedyś przeczytałem, że silnik napędzany PB98 generuje mniej mocy. Był to artykuł w prasie motoryzacyjnej, w którym przedstawiano wyniki z hamowni potwierdzające tą tezę.
Wg artykułu, przewagą paliwa 98 jest jedynie dodatek uszlachetniaczy, które poprawiają proces spalania, przez co silnik pracuje bardziej "kulturalnie", co nie przekłada się jednak na wzrost mocy.
Ostatnio postanowiłem sprawdzić jak to się ma do silnika Mazdy, który ma dużo wyższy stopień sprężania od konkurencji.
Zalałem pełen bak benzyną 98 oktan i ku mojemu zaskoczeniu auto nabrało wigoru. Zrobiłem trasę 200 km po jednopasmówkach i muszę stwierdzić że wyprzedzanie to była czysta przyjemność. Zaznaczę, że do tej pory tankowałem PB95 na tej samej stacji.
Średnie spalanie wyszło 6,8 l/100km, co przy dynamicznej jeździe (nie pamiętam by mnie ktoś wyprzedził) uważam za niezły wynik.
Jestem ciekaw czy macie podobne spostrzeżenia dot. jazdy na PB98?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 12:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ja przeprowadzam test. Pierwsze 10k przejadę na Pb95 (6500 już za mną, do lutego będzie 10k), a kolejne 10k mam zamiar lać tylko Pb98. Wszystko na Orlenie bo tam mam kartę paliwową, ale niestety zasięg Mazdy powoduje, że tankuję ją często w trasie - nie mam jednej ulubionej stacji.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 12:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja zalałem 98 Verve na orlenie i spalanie jakby to powiedzieć było takie same/zwiększyło się. (7.2 l/ 100km) wobec raczej standardowego 6.9 l/100km.
Ostatnio zalałem na bardziej ruchliwej stacji Shell'a 95 fuel save i mam podobne odczucia co ty do 98 + niższe spalanie mi wyszło coś.
Jeszcze mam okazje wypróbować Ten polecany dodatek Ar 6200 i mam wrażenie, że jak go zaleje z tym co najczęściej paliwem leje to będzie się zachowywał jak to z Shella... Mam wrażenie, że niestety niektóre stację mają z jakiś przyczyn gorsze paliwo. Potem mam zamiar przetestować inną pobliską stację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 13:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Potwierdzam auto jest żwawsze na Pb 98.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 13:39 
Amator
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też zauważyłem różnice na paliwie 98. Jakby autko miało więcej wigoru, spalanie natomiast bez zmian. W moim przypadku tankuje na BP.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 13:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
nie raz juz slyszalem ze shell ma NAJGORSZE paliwo
podobno kupowali z rafinerii trzebinia ktora to
Cytuj:
zarzut współudziału w wyłudzeniu 161 mln zł przez sprzedaż tzw. oszustom paliwowym niepełnowartościowych wyrobów, o których wiedzieli, że będą wprowadzone do obrotu jako pełnowartościowe paliwa

zaznaczam ze nie wiem jak jest obecnie

Ja polecam lotos
maja najlepszego w polsce diesla
a poza tym
http://nafta.wnp.pl/uokik-potwierdza-jakosc-paliw-na-stacjach-lotos,245031_1_0_0.html

uzywam ich karty paliwowej
zawsze rabat od cen na stacji
i zbiorcza faktura na koniec miesiaca


co prawda wiekszosc paliwa na stacjach pochodzi od orlenu albo lotosu
ale gdzies musi byc zysk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 14:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Mi odradzali Shella w ASO (w Renault) argumentując to tym, że na Shellu jest drogo, w związku z tym obrót mniejszy, szczególnie na paliwach premium, a to powoduje, że nierzadko paliwo zalega na dnie zbiornika dość długo zanim ktoś je odessie do swojego baku. Generalnie to odradzali mi z tych powodów paliwa premium na rzecz chodliwego towaru.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 14:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Różnica między 95 a 98 oczywiście, że jest. W portfelu a reszta to efekt placebo. Jest napisane jak byk 95 to po co dawać się golić. Ale jak ktoś lubi uczucie, że zalał droższe paliwo i nagle odczuwa coś czego nie da się odczuć to niech płaci za ten błogi stan. W ostateczności lepiej kalkuluje się 95 i jakiś dodatek np ar6200 raz na jakiś czas.
Co do jakości paliw to bywa a raczej bywało różnie przynajmniej w moim przypadku. Kilka lat temu Lotos miał słabego naprawdę lipnego diesla. Problemy z odpaleniem przy -5. Teraz żony lambo odpala na na dotyk :) Większość stacji na pomorzu może prócz Orlenu łyka petroline z Lotosu. Unikam w szczególności tzw paliw premium z shella. Słabo schodzą i leżą w tankach miesiącami w bakteriach :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 14:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Słyszałem to nie raz, ale częściej mi się zdarzało zatankować paliwo na Orlenie paliwo po którym samochód miął czkawkę niż na Shellu...
Dlatego ja tego nie potwierdzam. Szwagier mój ma podobne odczucia. Aczkolwiek to zależy pewnie od stacji. Mój ojciec często jeździ przez Świerzawę a tam paliwo tańsze jedno z najtańszych w województwie i 98 w cenie 95. Tankuję 98 bo mu się bardziej opłaca. Octavi 1.4 TSI poprostu bardziej jest czuły na tym punkcie.
Co do bakterii właśnie po to śą te dotatki by bakterii nie było. W PB liczy się także by się paliwo nie rozpadało na gorsze związki i tutaj też dodatki pomagają.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 19:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Raz zatankowałem pełny bak 98. Poza większym spalaniem 0.2 l/100km nic innego nie zauważyłem. Poprzednio, parę lat wcześniej, próbowałem też 98 w Civicu. Takie same wnioski. Poza zwiększonym spalaniem nic więcej.

Póki jeszcze mam AR6200 leję do 95, na tym dodatku przejechałem 30 tys km. Jestem ciekawy jak to będzie bez niego. Silnik na 95 pracuje równo, nie szarpie, ma odpowiednią moc. Nie widzę najmniejszego sensu tankowania 98. Może tankuję zwyczajnie dobre paliwo lub dodatek działa. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 19:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja kiedyś już pisałem o tym, że przypadkowo na Shell w drodze powrotnej z Chorwacji zatankowakem 98 na Słowacji. I powiem Wam, że nie myśląc o tym wogóle jaki będzie to miało skutek, samoistnie odczułem różnicę. Czyli żwawsze auto natomiast spalanie bez różnicy. Mój wniosek jest taki, że jeśli paliwo nie jest oszukane to różnica musi być.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 20:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
no newiem, nie tankuje na slowacji , ale 98 shell chyba niema, tylko 2x PB95 i 1x 100 ( Nitro)
Mojemu silniku sue pare razy podobala polska PB98 od BP i od carrefouru z AR9200 niebylo jakosz zle.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 21:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No nie wiem jak tam nazywają tą lepszą Pb, ale efekt był.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 08:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jakoś tak jest,że za granicą obojętne czy 95 czy 98 autko lepiej jedzie :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 12:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dokładnie. Spalanie do tego dużo niższe. Chorwacja - góry dołki na maxa, spalanie 1-2 l niższe niż w PL po płaskim. Austria 180 na autostradzie spalanie niższe minimalnie niż w PL na nowo otwartej Wawa-Łódź przy 110.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 08:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
(tankuję do pełna ,do pierwszego odbicia)Ostatnio 2x jeździłem na Shellu 95 i 1x na Lotosie 95, przyspieszenie i zużycie :idea: takie sobie,
wczoraj zatankowałem na BP 95 i czuję lepiej gaz,lepsze przyspieszenie i wydaje się,że mniejsze zużycie będzie i chyba za każdym razem tak jest :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 11:43 
Offline
Ja też widzę różnice pomiędzy pb 95 na orlenie a pb 95 ba bp. Silnik ciszej chodzi, odgłos jakby bardziej basowy :wink:, troszkę lepsza elastyczność, ale spalanie takie samo.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 sty 2017, 07:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Na BP tankuję najczęściej i pewnie moja Mazdunia ukochała to paliwko :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 20:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Tankuje pod sam korek. Przejeżdżam 99 km ( 95% trasa) i tankuję jeszcze raz pod samiuśki korek. Spalanie z kompa 7 litrów, z dystrybutora 9.4.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 20:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
a po co tankujesz po 100 km? :idea:
chyba,że miałeś akurat taką potrzebę zobaczyć jak w trasie :)
a z jaką prędkością?
ja tankuję gdy mi zawoła lub nawet na range 0
przekłamanie z dystrybutora w stosunku do komputera jest o 0,2 litra więcej na 100 km :)
tak mi wychodzi od zawsze a przejechałem ponad 86 tys.km. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 20:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
No właśnie wyobraź sobie, że taką potrzebę miałem. :) Rano lecę w trasę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 21:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.02.2016
Posty: 284
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
3 lutego po raz pierwszy zatankowałem swoją GL. Przejechałem od tego czasu ok. 400 km w cyklu podmiejskim i miejskim i na razie mam spalanie na kompie 7,5-7,6 l/100 km. Zobaczymy co pokaże kolejne tankowanie. Ale na razie jest bardzo dobrze. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.