Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 15 sty 2017, 22:25 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ech, a wczoraj dostałem tutaj odpowiedź że dłuższa ma być na dole :(
W oryginale są te same klucze, dwie 17. W tym zestawie co kupiłem jest jedna 17 jedna 19. Teraz przyjrzalem się schematowi który jest w temacie o wymianie tarcz, i faktycznie jest tam prowadnica z tulejka którą idzie niestety na dół.. Jutro zmienię to, tak jak ma być.

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sty 2017, 23:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Daras, to jak to w końcu jest?

Obrazek

A przypadkiem ta z tulejką nie jest dłuższa?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 07:49 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Tomku, z jakiego to tematu zrzut?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 10:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
paku88 napisał(a):
Tomku, z jakiego to tematu zrzut?
Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka


Zrzut jest z innego forum Mazdy.


Widać numery tych prowadnic, widać, że powinny być dwie inne prowadnice (dwa inne numery seryjne) wystarczy wyszukać w googlach która jest która i zamontować.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 14:49 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
W tym zestawie co ja miałem była jedna krótsza z małą tulejka na końcu. Druga prowadnica była dłuższa bez tej tulejki.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 16:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Niżej jest mój drugi post, który koryguje pierwszy.

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 16:41 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
A czy to ma jakieś znaczenie tak naprawdę czy jest na dole czy górze? Hamulec już się tak nie grzeje, na dniach zostanie zregenerowany zacisk i zobaczę. A odnośnie pulsowania podczas gdy hamowania to będzie to powodował tył. Zrobiłem test z ręcznym i najwidoczniej tam coś jest nie halo ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 17:05 
Offline
Widocznie ma znaczenie skoro jest....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 20:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam, mam problem z założeniem nowych klocków BOSCH. Mianowicie, wszystko jest ok ale nie potrafię trafić z "bolcem" który jest na środku klocka do wgłębienia cylinderka, po zakręceniu wygina klocki. Znacie może jakiś patent? A może zeszlifować ten bolec?
Dajcie jakąś poradę bo mam autko uziemione :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 18:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
szymonpsp napisał(a):
Witam, mam problem z założeniem nowych klocków BOSCH. Mianowicie, wszystko jest ok ale nie potrafię trafić z "bolcem" który jest na środku klocka do wgłębienia cylinderka, po zakręceniu wygina klocki. Znacie może jakiś patent? A może zeszlifować ten bolec?
Dajcie jakąś poradę bo mam autko uziemione :mur:

Tłoczki z tyłu się wkręca zgodnie z ruchem wskazówek zegara jednocześnie dociskając. Nic nie szlifuj!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 18:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
nie tłoczek chcę szlifować, i mam go wciśnięty do środka. mówiłem o nowym klocku bo posiada mały bolec którym nie mogę trafić w otwór i mi wygina go przy zakręcaniu zacisku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja mam wycięcia w tłoczku w kształcie litery V i w moim przypadku chodzi jedynie o dobre ustawienie tłoczka. Ten bolec jest istotny i powinien zostać. Czy porównywałeś klocki stare z nowymi?? zerknij w necie na zaciski dedykowane do twojego samochodu i porównaj z tym, co masz może ktoś wsadził jakiś zamiennik tłoczka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 19:55 
Offline
Skoro nie da się ustawić tłoczka wkręcając to spróbuj trochę wukręcić... proste.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 05:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
udi1 napisał(a):
Ja mam wycięcia w tłoczku w kształcie litery V i w moim przypadku chodzi jedynie o dobre ustawienie tłoczka.

Ja mam 2 takie wycięcia na przeciw siebie. tłoczek wciśnięty a V-ki sa jedna u dołu, a druga na górze.
Klocek jest identyczny nawet ten bolec względem oryginału. Wszystko lekko daje się skręcić, ale klocki są krzywe względem tarczy i to mocno. Dlatego wydaje mi się że nie trafiam do V-ki z bolcem z klocka.
Mieliście taki sam problem czy od razu rachu ciachu i poskładane?

maciek261081 napisał(a):
Skoro nie da się ustawić tłoczka wkręcając to spróbuj trochę wukręcić... proste.

kolego ten temat dawno zrobiłem i jest ok, tłoczek bez problemu dał się kręcić i wcisnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 07:47 
Offline
Nie zrozumiałeś mnie. Mi chodzi o to żeby ustawić go (tłoczek) do tego bolca., a nie o samo wkręcenie go. Kto Ci powiedział ze te wcięcia musza być na gorze i na dole? Tu pewnie tkwi problem. Kręć tłoczkiem to trafisz. Wymieniam klocki sam i nigdy nie było problemu. Wyglada na to ze Ty jako pierwszy masz problem z tym. P.s. Ta V-ka jest po to właśnie żeby bez problemu nasunąć zacisk na klocki, taki "lejek"a jeżeli są one ustawione w jednej linii z prowadnicami bo tak sobie wyobrażam to Twoje "na dole i na gorze" to jest złe ustawienie tłoczka w takim razie.


Ostatnio edytowano Pt, 3 mar 2017, 07:54 przez maciek261081, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 07:50 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja ostatnio rozbieralem tył aby dać blaszki na klocki i nawet nie zwróciłem uwagi na tego bolca, a wszystko działa jak należy :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 09:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czy tu jest mowa o bolcu/trzpieniu w klocku, który ma trafić w wycięcie na tłoczku ?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 3 mar 2017, 12:50 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 09:25 
Offline
Rozwiń myśl. Wiesz jak wyglada mechanizm w TLOCZKU w tylnym zacisku? Chyba nie. Wycięcie i bolec musza tam być.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 09:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To ja chyba nie wiem o jaki bolec chodzi. Przy wymianie klocków nie ustawiałem żadnych wycięć względem bolca... wszystko nasmarowane, złożone i działa.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 3 mar 2017, 09:48 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 11:46 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
@szymonpsp
-rozumiem, że ustawienie wycięć jak to nazywasz góra/dół masz odpowiednio ustawione
-zakładałeś koło jak się kreci, prowadnice klocków wyczyszczone?
Brak mi pomysłu co robisz źle. Wymiana klocków jest raczej prostą operacją.
Pamiętaj, że to hamulce i Twoje bezpieczeństwo wiec jeśli masz jakieś wątpliwości co do poprawności montażu to jednak pozostaje warsztat.

-- Dodano: Pt, 3 mar 2017, 11:05 --

Panowie tylne zaciski obsługują dwa typy hamowania mechaniczny i hydrauliczny.
Mechaniczny to nasz hamulec ręczny i dlatego mamy w tylnym zacisku ślimacznicę (gwint). Natomiast, aby zapobiec wracaniu się tłoczka podczas luzowania ręcznego jest potrzebny bolec/trzpień na klocku no i wycięcie w tłoczku (tłok ma pracować tylko przód/tył). Ślimacznica niweluje też zużycie klocków.
To tak po krótce.
Podsumowując, jeśli ktoś wymieniał klocki z tyłu i nie zwracał na to uwagi to robi błąd!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 12:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Macie rację... czymś się zasugerowałem... Wydawało mi się, że blaszki/nakładki na klocku niwelują wystający bolec. Obejrzałem fotki z wymiany klocków u siebie oraz filmik na youtube i ten bolec mimo blaszek, wystaje. Faktycznie, bolec z klocka musi wejść w wycięcie tłoczka. Także i u siebie musiałem tak zmontować.


_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 09:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Panowie, aż mi wstyd <oczy> okazało się że nie ma żadnej filozofii założyć nowy komplet hamulców! Blokowało mie użycie złego smaru na prowadnicach ( tam gdzie te długie śruby ) i po prostu wszystko stało, natchnęło mnie aby wyczyścić wszystko z smaru który użyłem i dałem ten odpowiedni po zakupie i jak ręką odjął!! Niemożliwe jakie znaczenie ma odpowiedni smar. Sorki za całe zamieszanie.
Teraz już wiem że trzeba się zaopatrywać w poprawne smary i oleje!
Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 14:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
szymonpspi jaki to jest smar? Bo wszyscy piszą tylko kup smar, daj smar, pamiętaj o smarze. A nikt nie napiszę jakiś konkretnie smar jest potrzebny, bo rodzajów jest kilka.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 16:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
dejwid napisał(a):
szymonpspi jaki to jest smar? Bo wszyscy piszą tylko kup smar, daj smar, pamiętaj o smarze. A nikt nie napiszę jakiś konkretnie smar jest potrzebny, bo rodzajów jest kilka.

Nie znam poprawnej nazwy, był on czerwony ( chyba smar do cylinderków hamulcowych ) ja go otrzymałem w komplecie z nową śrubą tą długą bo ta mała gumeczka na końcówce mi się rozwaliła i musiałem dokupić. Do prowadnic klocków dostałem gratisową małą saszetkę ze smarem ( komplet hamulców Bosch ). Zakupy w Holandii.
W każdej hurtowni powinni doradzić ze smarem przed zakupem.
Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 14:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
W kwestii wymiany klocków dodam tylko, że nigdy nie zwracałem uwagi na ten boleć i wszystko śmigało. Jednak zawsze przed złożeniem zacisku wkręcam tłoczek do końca, przez co wszystko samo się układa.

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 22:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Czy zużycie tarcz powinno postępować jak na powyższym filmie ( 12s - specyficzny kołnierz na tarczy )
Pytam, bo po wymianie jesienią mam identyczne tworzący się kołnierz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2017, 05:16 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zawsze jakiś kołnierz jest natomiast przy montażu klocka można zwrócić uwagę, na jakiej powierzchni przylega cała reszta wcześniej czy później zardzewieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2017, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Są klocki co nie robią kołnierzy

Obrazek

Takie mają i się nie martwią

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2017, 21:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale tloczek i tak musi wkręcić tyle że nie "paczy" się wtedy na bolec w klocku...
:-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2017, 22:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki :wink: nowe hamulce i za chwilę letnie kapcie na nowych felgach a tu taki wygląd :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.