Teraz jest Pn, 20 lut 2017, 23:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 16:58 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich
Przedstawie krótkie foto story
- zaczynamy od podłożenia lewarka pod samochód
Obrazek
- odkrecenie koła
Obrazek
- odkręcenie zacisku u mnie była potrzebna nasadówka 14
Obrazek
- po odkręceniu wygląda tak
- żeby tłoczek wcisnąć użyłem ścisku stolarskiego trzeba pamiętać o odkręceniu zbiorniczka poziomu płynu hamulcowego i podłożyłem kawałek ścierki jak by się przelał
Obrazek
Obrazek
-wszystko pięknie wygląda wystarczy wyciągnąć stare klocki i wsadzić nowe ale nie u mnie zamówiłem nie te klocki
Obrazek
wiec czeka mnie jeszcze raz rozkręcanie zacisków wiec poczyściłem zaciski szczotką drucianą i pomalowałem je wsadziłem stare klocki i poskręcałem z powrotem.
Obrazek
no tak a na pudełku pisze ze to do 2002-08 :x sierota ze mnie
Obrazek
Jak będę miał nowe klocki to poprawie foto story i pokarze jakiej farby użyłem
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Śr, 6 mar 2013, 09:25 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 17:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...witam wczoraj wziąłem się za zmianę hamulców z przodu i też miałem zrobić foty, ale udało mi się tylko odkręcić zaciski a śrub z tarcz nie mogłem ruszyć. Próbowałem na różne sposoby i tylko śruby się zjechały. Na piątek umawiam się do mojego mechanika na zmianę :(...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 18:01 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4884
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Bardzo przydatna fotorelacja, czekamy na uzupełnienie. Jak zdjąłeś zacisk to tłoczek sam wyszedł i czy ciężko jest go schować z powrotem?
Następnym razem też sam zmienię klocki. Z tyłu chyba podobnie się zmienia?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 18:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Podobnie aczkolwiek zgaduje że tłoczek trzeba wkręcać żeby się cofał.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 18:51 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
aczkolwiek masz racje ze z tyłu się wkręca tłoczki ale jak się sam nie przekonam to nie będę wiedział ,
ponoć z przodu miałem odkręcić zacisk kluczem imbusowym nr 8 który specjalnie zakupiłem a sie okazało że to klucz 14 nasadowy.
Michał tłoczek bardzo łatwo sie wcisnął bez użycia siły , a zacisk podwazyłem tym kluczem do lewarka i go zsunąłem, schodził bardzo łatwo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 19:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Imbus byl przy poprzedniej 6tce - w GH jest nasadowy - podobnie jak ty specjalnie kupowalem zestaw imbusow bo kolega zielony kazal :P zupelnie niepotrzebnie :] Jedyne co moglbym dodac, to wystarczy odkrecic jedna srube, przed wcisnieciem tloczka sprawdzic poziom plynu hamulcowego i wrazie potrzeby odciagnac troche strzykawka.
Tak czy inaczej przydatna i ciekawa relacja - dzieks


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 19:33 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
a tych narzędzi używałem
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 3 mar 2013, 21:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6156
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
KOVAL napisał(a):
...witam wczoraj wziąłem się za zmianę hamulców z przodu i też miałem zrobić foty, ale udało mi się tylko odkręcić zaciski a śrub z tarcz nie mogłem ruszyć. Próbowałem na różne sposoby i tylko śruby się zjechały. Na piątek umawiam się do mojego mechanika na zmianę :(...

No niestety, jak ostatnio wymieniałem tarcze u Jaksy, to jedną się udało odkręcić (punktakiem, co prawda, ale zawsze). Druga się niestety urwała i skończyło się na rozwiercaniu, gwintowaniu itp itd :\ Chłopaki dobrze zabezpieczyli nową śrubę, ale czuję, że przy tych temperaturach, przy kolejnej wymianie skończy się tak samo :|


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 mar 2013, 02:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 116
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Basyl czym tak ladnie potraktowales zacisk, ze wyglada jak nowy?:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 mar 2013, 09:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
czyli wymiana tarcz to juz nie taka prosta robota :( zielony a ty u siebie czasem sam nie wymieniales ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 4 mar 2013, 19:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
glowasiek napisał(a):
zielony a ty u siebie czasem sam nie wymieniales ?

zmienialem :D
Zacisk to jest pikus :lol: Z tarczami jest wiecej zabawy.
Jak sie nie ma dobrego srybokreta krzyzakowego (duzego) lub wkretaka udarowego, to moze byc ciezko odkrecic, te srubky mocujace.
U mnie sie ich ruszyc nie dalo wiec w ruch poszla szlifierka.
Naciolem lebki (wraz z tarczami) az odpadly.
Tarcze zdjalem a pozniej szzypcami wykrecilem pozostalosci po srubach.
Ja przy zalozeniu nowych tarcz przykrecilem je na sruby z imbusem (mam nadzieje, ze bedzie lepiej je odkrecic) ;)
Damianko napisał(a):
Podobnie aczkolwiek zgaduje że tłoczek trzeba wkręcać żeby się cofał.

zgadza sie. Tyl sie wkreca. Zacisk jest ten sam co w GG/GY

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 09:10 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
kornello11 napisał(a):
Basyl czym tak ladnie potraktowales zacisk, ze wyglada jak nowy?:)


Na zdjęciu widać taki sprey pierwszy z prawej Brake Caliper Spray o kolorze srebrnym.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 12:16 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2013
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Kiedyś tez zamówiłem klocki Zimmermann i nie pasowały do mojej GH a w sklepie internetowym było podane ze pasują do tego modelu. :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2013, 22:28 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 146
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
basyl, a te imbusy przydaly ci sie przy wymianie? :lol:

_________________
F46, F30
-----------------------------------------
oddam trojnik wydechu do GH diesel 2.0/2.2 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2013, 00:10 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
adamb ha ha ha a oczywiście ze sie przydały do wymiany klocków ale w rowerze.
no i powiedz ze tu jest lepiej wiesz o czym mowie równi i równiejsi


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 8 mar 2013, 08:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
basyl napisał(a):
no i powiedz ze tu jest lepiej wiesz o czym mowie równi i równiejsi

wiekszosc wie o co chodzi ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam.
Panowie właśnie jestem po zmianie hamulców z przodu, powiem że trochę się pomęczyli.
Mieli trochę problemów z odkręceniem śrub od tarcz i prawa tarcza się zapiekłą i z nią najwięcej problemów było. Teraz jestem pewien że samemu bez odpowiednich narzędzi i podnośnika nie był bym w stanie zmienić tarcz. W sumie trwało to 1 godzinę i zapłaciłem 20funi tak że za taką kasę nie ma sensu się męczyć i brudzić jak dla mnie. Pozdrawiam.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
a gdzie zdjecia po wymianie :?:

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
no to malo zaplaciles za wymiane :) za taka kase to serio nie oplaca sie grzebac samemu


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
glowasiek napisał(a):
no to malo zaplaciles za wymiane :) za taka kase to serio nie oplaca sie grzebac samemu

To w pl płaci się więcej

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1459
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Eeee tam więcej... tyle samo ;)

Ostatnio wymieniałem tył, bo sobioe "troszkę" poharatałem tarczę klockiem bez okładziny :P
A było jechać od razu jak zauważyłem, że coś inaczej hamuje...

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
chmooreck napisał(a):
Eeee tam więcej... tyle samo ;)

Ostatnio wymieniałem tył, bo sobioe "troszkę" poharatałem tarczę klockiem bez okładziny :P
A było jechać od razu jak zauważyłem, że coś inaczej hamuje...


W Kielcach mniej jak 100 zł to tylko po stodołach wołają ;)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 14:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1459
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Nie piszę, że mniej jak 100zł :D
W sumie ceny części też lepsze u mechanika (przynajmniej takie mam wrażenie) jak w sklepie, więc tym bardziej wolę zapłacić niż robić.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 15:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
chmooreck napisał(a):
Nie piszę, że mniej jak 100zł :D
W sumie ceny części też lepsze u mechanika (przynajmniej takie mam wrażenie) jak w sklepie, więc tym bardziej wolę zapłacić niż robić.

To jeszcze zależy jakie się ma chody w sklepach/hurtowniach;)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 15:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
zielony110 napisał(a):
a gdzie zdjecia po wymianie :?:

Proszę bardzo...
Obrazek
przy mojej feldze słabo to widać. Są to tarcze EBC USR i klocki Green Stuff. Pod koniec miesiąca zmieniam też tył na takie same i płyn przy okazji też na EBC (za tył mój mechanik życzy sobie 30funi tak że nawet sam nie będę próbował jadę od razu do niego). Zostaje mi tylko jeszcze oponki na drugie felgi kupić i opisać moja Madzię w odpowiednim dziale. Pozdrawiam.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 09:15 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 146
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
jak juz je poujezdzasz troch to daj znac ja tam z pyleniem i czy poprawily hamowanie

_________________
F46, F30
-----------------------------------------
oddam trojnik wydechu do GH diesel 2.0/2.2 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 16:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
ok jak już się wszystko dotrze to dam znać.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 mar 2013, 19:33 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
No i udało mi się znaleźć czas na zmianę tych klocków tym razem zamówiłem boscha
Obrazek
Obrazek
Nieźle 3 tygodnie potrzebowałem na zmianę tych klocków i tylko klocków.
Obrazek
No już prawie goła blacha. W samą porę wymieniam.
Tak wygląda zacisk który 3 tygodnie temu malowałem, zrobiłem przez te 3 tygodnie jakieś 600km także trzyma się farba jak na razie.
Obrazek
Tym oto narzędziem wciskałem tłoczek
Obrazek
Po założeniu nowych klocków.
Obrazek
A tak już po skręceniu
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Tarcze i klocki zmienione.
Z tarczami znowu byly jaja. Sruby oczywiscie nie chcialy sie odrecic i sie ukrecily.
Znowu potrzebna byla szlifierka i wiertarka.

Ale sie udalo.
Nowy zestaw EBC zalozony.
Wszystko przeczyszczone, przesmarowane smarem i skrecone.
Teraz wszystko musi sie ulozyc. Jak sie wszystko pouklada napisze jak wrazenia z hamowania :D

DSC_0069.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 14 maja 2013, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
No dobra.
Szybkie uaktualnienie.
Wszystko jest OK. Nie ma jakiegos wielkiego WOW ale jest lepiej niz to co bylo.
Na poczatku bylo tak sobie, ale teraz pedal reaguje praktycznie od dotkniecia.
dzisiaj mialem okazje jechac w deszczu i tu czuje wielka roznice. Jest zdecydowanie lepiej. Poprzednio bylo opoznienie w hamowaniu jak tarcze i klocki byly mokre a teraz auto hamuje.

Ja jestem z efektu zadowolony.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.