Teraz jest Śr, 22 lut 2017, 20:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulec ręczny
PostNapisane: Pn, 21 lip 2014, 19:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam mam problem z ręcznym.
Był słaby i miałem nadzieję że wymiana klocków i tarcz załatwi sprawę, a po wymianie okazuje się że prawa strona wcale nie trzyma na ręcznym


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lip 2014, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1463
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Przeczyść i nasmaruj zaciski.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lip 2014, 21:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Normalnie jak hamuje to koło staje dęba tylko po zaciągnięciu ręcznego trzyma tylko lewa strona. Co dokładnie jakie zaciski? może jakieś foto


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lip 2014, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Bez zdjęcia i rozebrania zacisku zapewne się nie obędzie. Zapewne mechanizm ręcznego zapieczony/zardzewiały.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 08:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2752
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Wkreciles tłoczki przy zakładaniu nowego klocka, ale zapomniałeś wykręcić ponownie po obu stronach na zluzowanym ręcznym i powolnym ponownym wykrecaniu tak by klocki weszły, błąd w sztuce.
Ewentualnie nie było wcześniej jak i teraz.... a to inna para kaloszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 09:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
przecież tloczki podstawiają sie same przy zaciaganiu recznego.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 10:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 760
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
A może linka jest już na tyle rozciągnięta albo gdzieś naderwana i nie ciągnie jak powinna. Miałem podobną sytuację w golfie i wymiana linek rozwiązała problem.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 21:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
25 jadę do Polski więc już tam wszystko zrobę tylko martwi mnie to że mechanik powiedział że cały zacisk jest do wymiany. A na ebayu znalazłem za 60 funtów. I nie wiem czy kupować ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 21:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1463
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
A ten mechanik rozbierał go chociaż i przeczyścił/nasmarował ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 21:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
nie nic nie robił tyklo założył nowe tarcze i klocki


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 21:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ten mechanik to się nadaje do pasania gęsi... Nie wie o co chodzi, a wie że trzeba wymienić... masakra... ale dla niego najłatwiej.

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 09:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2752
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Zdjąć zaciski, poluzowac linkę ręcznego, wkręcić do końca Tłoczki w zaciskach, wykrecac tłoczki powoli tak by jarzma zacisków dały się zamknąć pamiętać że tloczek zawsze będzie pasować co pół obrotu, pojeździć aby nowe klocki się dotarły, podciągnąć linkę ręcznego wg uznania, ręczny prawie zawsze będzie delikatnie różny względem stron.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 10:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
TOMASZ napisał(a):
Ten mechanik to się nadaje ... Nie wie o co chodzi, a wie że trzeba wymienić

Bo w UK tak jest.
Tu sie nie naprawia - tu sie wymienia do skutku az sie wyeliminuje problem.
Jest mniej babrania niz z naprawa i wieksza z tego kasa.
Typowe podejscie :/

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sie 2014, 22:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Temat uważam za zamknięty.
Hamulec naprawiony, potrzebna była wymiana całego zacisku.
Jak by ktoś miał problem z ręcznym to śmiało pytać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sie 2014, 23:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A co było uszkodzone konkretnie?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sie 2014, 23:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 516
Lokalizacja: nw10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Nie odbijał do końca mechanizm od ręcznego i linka była krzywo naciągnięta


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sie 2015, 20:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
witam panowie
Napisze tutaj zeby nie zakldac nowego widzac ze temat ogolny *hamulec reczny*:)
wiec po zaciagnieciu recznego raz sie swieci raz mroga kontrolka recznego czemu ??? wkuzajace bo nie moge otwozyc czasem bagaznika wrrrrr
pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sie 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zacznij od najprostszej rzeczy. Wyjmij pojemnik na kubki i sprawdź czujnik i jego kostkę. Przeczyść i popraw połączenie.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 18:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
ok jutro sie pobawie dam znac dzieki za odp

-- Dodano: N, 16 sie 2015, 19:22 --

Zrobiłem tak jak piszesz i nic się nie zmieniło:(. Objawy były takie że po zaciągnięciu ręcznego kontrolka ręcznego mi mrugała. Po jakimś czasie przestała świecić. Dodam że kontrolka przed uruchomieniem silnika świeci, więc żadna żaróweczka sie tam nie spaliła. A i dodam jeszcze jedno że przy zaparkowaniu auta np przy ścianie w garażu, po zaciągnięciu ręcznego czujniki przestają piszczeć, czyli działa prawidłowo. Więc szczerze nie wiem o co chodzi z tą kontrolką ręcznego :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 18:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
A sprawdzałeś stan płynu hamulcowego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 08:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
tak jest pod sam korek, może za dużo ?? Z tego co czytałem w necie, jak jest za mało płynu to zapala się kontrolka ham. ręcznego a nie jak w moim przypadku, po jego zaciągnieciu nie zapala się wogóle :(. Idę właśnie wymienic klocki z tyłu może pomoże, dam znać.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 10:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Lucasbadboy, nie masz znaczników MIN - MAX na zbiorniku?
Pod korek to za dużo.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 13:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam
A więc sprawdziłem pastylki i są w połowie życia, wiec oczyściłem wszysko, nasmarowałem i nic. Postanowiłem ponownie zdjąć pojemnik na kubki i znalazłem winowajce <spoko> . Zaczołem dotykać wszystkich kabelków i patrzyłem czy nie zapali sie kontrolka ręcznego, no i po dotknięciu tego kabelka zaczęła się zapalać :). Oto winowajca:
ObrazekObrazek

Teraz pytanie od czego ten kabelek, jest od podłączony do jakiegoś czujnika. Jak nim poruszam to raz się zapala kontrolka, raz gaśnie. Wie ktoś jak go odpiąć i zobaczyć z bliska?? trudny dostęp chyba będę musiał zdemontować ręczny, albo odkręcić śrubę regulującą naciąg, jak bedzie w pionie może jakoś uda mi sie tam zajrzeć.

ARECKI mam już jest na max, wyregulowałem strzykawką :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 13:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2301
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
To jest czujniki polozenia recznego. Jak odlaczysz to bedzie ci sie swiecilo caly czas. Widocznie cos w kostce sie poluzowalo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 13:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Głowasiek śruba którą widać na zdjęciu ona trzyma ten czujnik???? po jej odkręceniu powinien sie wyjąć ?? Wtedy sprawdzę co i jak.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 16:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2301
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Przy tym plastiku powinien byc cyngielek do podwazenia czy wcisniecia i kostka powinna sie wypiac. tak bynajmniej jest przy wszystkich kostkach :) Moim zdaniem czujnik jest ok, jedynie w kostce cos nie styka w 100%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 18:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 207
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Odkręciłem bo jakoś nie umiałem tego odpiąć i mamy taką w tyczkę:
Obrazek
Obrazek

Teraz ten kabelek się rusza troszeczkę w środku, ale nie umiem go ani odpiąć, ani dopiąć. Próbowałem śrubokrętem tam go wcisnąć mocniej. Po podłączeniu dalej to samo, nie świeci się :mad: Nie wiem co z tym można zrobić żeby nic nie zepsuć. Ktoś ma jakiś pomysł??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 sie 2015, 20:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 833
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Panowie, problem z lewą stroną od ręcznego, łapie po prostu słabo. Wszystko przeczyściłem i wygląda że pracuje normalnie, ale problem został. Przy próbie regulacji ręcznego, w głębi tunelu zauważyłem że "wieszak" od którego rozchodzą się linki do zacisków jest krzywo, tak jakby linki były nierówno wyciągnięte. Nie wiem czy tak powinno być, czy jedna linka jest za bardzo wyciągnięta i dlatego problem z regulacją.
Obrazek
Wydaje mi się że tu jest problem
Jakby ktoś mógł by to sprawdzić czy ma tak samo to byłbym wdzięczny. Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 sie 2015, 20:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Może coś w tym być. U Ciebie ten "wieszak" masz z deka przekoszony. U mnie jest prawie równolegle do linek :

Obrazek

Linki w pancerzach nie haczą ?

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 sie 2015, 21:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 833
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzięki Tomasz, o takie porównanie mi chodziło U Ciebie wygląda to zdecydowanie lepiej i raczej tak jak powinno być.
Po rozebraniu zacisków, zaciągałem ręczny i linka z jednej i z drugiej strony normalnie odbija, więc raczej nie haczy.
Chyba czeka mnie rozbiórka tunelu, może jest tam jakaś regulacja dla każdej z linek, pytanie czy aby na pewno?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.