Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=43&t=1971 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | fornal [ Pn, 22 gru 2014, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Mozna prosic dokladny link do opisu upgradu? Czy po zmianie kola 16" nadal sie nadaja na zime? |
Autor: | Damianko [ Pn, 22 gru 2014, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
17' tak' ale na pewno nie te fabryczne... Coś z et w okolicach et 35 przy 7j powinno dać radę ale to wszystko trzeba sprawdzić na aucie bo felgi mają różną budowę ramion. Jak znajdę chwile czasu to napisze troszkę nowych wniosków O 16 możesz zapomnieć. Jakby 17 pasowały to już bym wszystko poskładał ale niestety brakło mi $$$ w budżecie na ten rok na opony zimowe na 18'' |
Autor: | fornal [ Pn, 22 gru 2014, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Chodzilo mi o hamulce z MPS a nie Porsche Zastanawiam sie czy warto wymieniac na te z MPS i ile z tym pracy. |
Autor: | TOMASZ [ Pn, 22 gru 2014, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Tu masz odpowiedni wątek: viewtopic.php?f=43&t=234 |
Autor: | KOVAL [ Śr, 14 paź 2015, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Damianko i jak sprawa z hamulcami? Działasz coś? |
Autor: | Damianko [ Cz, 18 sie 2016, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
KOVAL napisał(a): Damianko i jak sprawa z hamulcami? Działasz coś? Działam |
Autor: | Millerek [ So, 20 sie 2016, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Damianko, spokojnie, nie śpiesz się. Mamy czas |
Autor: | Damianko [ So, 20 sie 2016, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Ale ja nie mam bo auto już na kobyłkach. Niestety brakło mi z 10mm długości szpilek i 10mm niższego et w felgach.... Obie strony poskładane, odpowietrzone.... Nie mam jak przykręcić kół Na pocieszenie powiem będzie taniej niż u forumowego kolegi w gj |
Autor: | rkarcz [ So, 20 sie 2016, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Damianko ale ja ci z całego serca kibicuję. I przy tym ile wydałem na części zamienne dla rozmiaru OEM i tak było tanio.. A dzisiaj przetestowałem trochę swój zestaw i było warto. W temacie hamulców też nie ma co oszczędzać. Można odpuścić wiele dodatków a to jednak kupić zupełnie nowe. Największy problem zapewne masz z jarzmem. Jestem ciekaw skąd to masz.. Wiem, że zaciski z Porsche, czy RSów dopasowuje koleś z Ryków. http://www.m-drive.pl/am-brakes/cennik.html Chwalą go, ale z tego co kojarzę zakup zestawu u niego wcale nie było takie tanie - czyli na poziomie 2 kPLN, bo tyle to kosztują zaciski czy tarcze. Jeszcze jarzma, klocki. Jak się to zsumuje to jest niewiele mniej od nowego KSport.. Mój zestaw jest dość smukły. I jest luzu więcej od np. Brembo o ponad 5 mm. A to dużo. Obstawiam że musisz uderzać w felgi z ET 20-30. A to już wystaje zapewne. Daj znać jak skończysz. |
Autor: | Damianko [ So, 20 sie 2016, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
rkarcz napisał(a): Największy problem zapewne masz z jarzmem Zaciski z lancera evo 8 pasują do naszych mazd w zasadzie P&P. Trzeba tylko rozpiłować o jakieś 0,5mm jedno mocowanie w zwrotnicy. Gdyby zastosować tarcze z MPS 6 byłoby łatwiej to jest cieńsza (25mm) a ta z evo ma 32mm i trzeba było dokładnie osadzić tarczę. Ja zastosowałem 2mm podkładkę między piastę a tarczę. Troszkę drut ale chcę sprawdzić jak to będzie działać cały zestaw i jeśli będzie ok to oddam do sfrezowania o te 2mm mocowania zacisków. Co do kół to nie jest tak źle. 9J z ET50 wchodziło ale to moje koło na tył. Na przód mam 8J z ET50 i tu brakło więc zastosuje dystans 10mm. A na zimę do seryjnych 17 trzeba będzie z tego co policzyłem na szybko jakieś 35mm A co do kosztów to jakoś mniej więcej tak: Klocki - 200 Tarcze 700 Zaciski 600 zł Zestaw montażowy klocków 150 dystanse 140 szpilki 100 zestaw naprawczy zacisku 50 (w serwisie ~700) dystanse do zimowych 350 Klocki nie są jeszcze docelowe, ale na początek nie chciałem szaleć. Zrobię kilka tys km i jak będzie ok pomyślimy o ferodo DS2500, albo dobierzmy coś z Mintex Racing rkarcz napisał(a): Chwalą go, ale można taniej |
Autor: | TOMASZ [ So, 20 sie 2016, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Damianko napisał(a): Zaciski 400-600 zł (nie pamiętam) Ja pamiętam, 600zeta |
Autor: | Damianko [ So, 20 sie 2016, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Może być, że 600 Nadal taniej niż dobre klocki do tego zacisku Czyli nie licząc mojej ciężkiej pracy zamykamy się w 2000 zł |
Autor: | rkarcz [ N, 21 sie 2016, 07:07 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
No to ci powiem jedziesz po bandzie. Wydaje mi się że przy zestawie od MPSa miałbyś podobny efekt w sile hamowania, a mniej pracy i być może nawet mniejszy koszt. Ale... Każdy robi to dla siebie i jeśli w twojej głowie to jest ok to super. Przy takich dystansach jak z wystawaniem koła poza obrys błotników? Bez rolowania chyba się nie obejdzie, co? Coś mi kiedyś Kaczor wspominał że masz mocno obniżoną i zmodyfikowaną przy błotnikach. Czyli takie dystanse to nie problem dla ciebie? Bo jeśli tak to są felgi które zmieszczą właściwie każdy zacisk - JR3. Na moim przy ET40 były 2 cm luzu. Także może warto to co masz sprzedać i tylko zmienić felgi bez takiego rycia piast - szpilki, dystanse. 10 mm dystans to z jakimś kołnierzem? |
Autor: | Damianko [ N, 21 sie 2016, 08:18 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Miałem przyjemność przejechać się mps 6 i wg mnie hamulec był za słaby Co do wystawiania to nie mam pojęcia bo nie miałem jak przekręcić kół i opuścić auta. W ostateczności mam pod ręką maszynę do rolowania nadkoli. Normalnie nie da rady zrobić 10mm z dystansem ale przy moich rzeźbach już tak Dystans to nie problem. Oczywiście porządny dystans założony z głową a nie podkładki z allegro za 40 zł sztuka. Felg na razie nie zmieniam. A już na pewno nie na jr3. W planach były 3sdm, ale sąsiad wrzucił takie na swoje auto i czekam aż je sprzeda |
Autor: | rkarcz [ N, 21 sie 2016, 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
JR3 są paskudne, przyznaję. Ale rozwiązują sporo problemów ze spasowaniem kół i piasty do zacisku. Ja właśnie takie kupuję na zimę. Inne nie podejdą, a nie chcę mieć na zimę ET35 bo mi to co sypią drogowcy wypiaskuje błotniki i progi.. Ty na zimę wracasz do zacisków OEM? |
Autor: | Damianko [ N, 21 sie 2016, 09:36 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Jakbym chciał wracać do zacisków oem to nic bym nie ruszał. Albo walne dystans, albo poszukam 17 z Evo troszkę szkoda mi bo na koniec zimy kupiłem 4 nowe opony na 17. A jr3 może nie tyle są brzydki co nie widzę ich na gh. Na Evo 8 czemu by nie. |
Autor: | rkarcz [ N, 21 sie 2016, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Są jeszcze JR5 i te chyba bardziej pasują wzorem.. Ja przed zimą podjadę do tego dystrybutora i przymierzę na miejscu co pasuje. Nic, działaj i pokazuj efekty. W sobotę 3.09 jadę na serwis do ASO Kielce i jakbyś skończył to można strzelić świętokrzyskiego spota BBKit.. |
Autor: | Damianko [ N, 21 sie 2016, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
W zasadzie w ofercie jr nie ma nic co by mnie zainteresowało, ale że i tak szaleję na 5x112 to mam w czym przebierać Do września myślę że poskładam bo w zasadzie zostało mi 3 może 5 godzin zabawy przy aucie bo przy okazji chcę jeszcze kilka rzeczy ogarnąć. No chyba, że wyskoczy jakaś niespodziewanka A co do klocków to wybór przynajmniej u mnie zajebisy tylko ceny szalone |
Autor: | Damianko [ Pn, 22 sie 2016, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
-- Dodano: 22 sie 2016, o 12:42 -- Damianko napisał(a): rkarcz napisał(a): Największy problem zapewne masz z jarzmem Zaciski z lancera evo 8 pasują do naszych mazd w zasadzie P&P. Trzeba tylko rozpiłować o jakieś 0,5mm jedno mocowanie w zwrotnicy. Gdyby zastosować tarcze z MPS 6 byłoby łatwiej bo jest cieńsza (25mm) a ta z evo ma 32mm i trzeba było dokładnie osadzić tarczę. Ja zastosowałem 2mm podkładkę między piastę a tarczę. Troszkę drut ale chcę sprawdzić jak to będzie działać cały zestaw i jeśli będzie ok to oddam do sfrezowania o te 2mm mocowania zacisków. Co do kół to nie jest tak źle. 9J z ET50 wchodziło ale to moje koło na tył. Na przód mam 8J z ET50 i tu brakło więc zastosuje dystans 10mm. A na zimę do seryjnych 17 trzeba będzie z tego co policzyłem na szybko jakieś 35mm A co do kosztów to jakoś mniej więcej tak: Klocki - 200 Tarcze 700 Zaciski 600 zł Zestaw montażowy klocków 150 dystanse 140 szpilki 100 zestaw naprawczy zacisku 50 (w serwisie ~700) dystanse do zimowych 350 Klocki nie są jeszcze docelowe, ale na początek nie chciałem szaleć. Zrobię kilka tys km i jak będzie ok pomyślimy o ferodo DS2500, albo dobierzmy coś z Mintex Racing rkarcz napisał(a): Chwalą go, ale można taniej |
Autor: | rkarcz [ Pn, 22 sie 2016, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Nono.. Już po testach drogowych? |
Autor: | Damianko [ So, 27 sie 2016, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Drutuję drugą stronę -- Dodano: 22 sie 2016, o 22:37 -- Zrobiłem małe testi wychodzi na to, że całkiem dobrze wydałem pieniądze Jest jeszcze kilka drobnych kwestii do rozwiązania przede wszystkim z kołami ale coś się opatentuje -- Dodano: 27 sie 2016, o 22:55 -- Mały apdejt. Przód hamuje jak szalony.... niestety piszczy jeszcze bardziej, ale to już raczej wina paździerzowego klocka który chyba był za bardzo upalany. Jak sfrezuje zacisk żeby wywalić podkładki spod tarcz to może wykosztuje się na jakieś ferodo. A co do wątki tylnego hamulca który tu chyba poruszaliśmy coś tam sobie pomierzyłem i są szanse na zestaw z mps'a. |
Autor: | Damianko [ Wt, 20 wrz 2016, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Upgrade hamulców na grubo - temat pitolniczy |
Kolejny apdejt. 1. Mocowania zacisków wyfrezowane także pozbyłem się dostansów spod tarcz . 2. Wymieniłem klocki z oemowego textara na Mintex Racing z mieszanką M1155. Wreszcie czuć, że kocek wgryza się w tarcze przy hamowaniu, szczególnie czuć różnicę przy prędkościach >100 KM/H Z wad klocka to wydaje mi się że pierwsze 2 hamowania na zimno są troszkę słabsze, ale chyba i tak lepsze niż na oemowym klocku, a już ma 100% lepsze niż na seryjnym heblu z gh 3. Przydałaby się teraz szersza opona niż 225 4. Zobaczymy co da założenie na tył zacisków z 6 mps |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |