Teraz jest N, 26 lut 2017, 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 11:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 572
Lokalizacja: Nieznana - uprowadzono
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
racja damianko mialem przy 80 tysiach

teraz bedzie przy 120 tys.

musiałem zle spojrzec bo mam dwie kartki jedna na przeglad 100 tysi a druga na 120

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 20:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Damianko napisał(a):
A nie miałeś wymiany płynu przy serwisie na 80 tys bo serwis chyba co 40 wymienia...
U mnie przy serwisie na 40 tyś km nie wymieniali płynu.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 20:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A u mnie tak. Nie pamiętam jak było na 80 tylko.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 21:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witam serdecznie.
Bardzo proszę o pomoc.
Moja Madzia po świętach przekroczy 120kkm i chciałbym wymienić płyn.
Który z tych czterech będzie najlepszy?
Z góry dziękuję za podpowiedź.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 21:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 873
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
DOT. 4 Ja osobiście użyłem ATE

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 21:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Na eBay znalazłem takie

http://m.ebay.co.uk/itm/Ate-TYP-200-Hig ... nav=SEARCH

http://m.ebay.co.uk/itm/Original-Genuin ... nav=SEARCH

http://m.ebay.co.uk/itm/ATE-brake-fluid ... nav=SEARCH

Który z nich preferujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 07:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kiedyś czytałem że do układów wyposażonych w ESP czy ABS powinien być stosowany płyn o niskiej lepkości w temperaturach ujemnych np. ATE SL6 DOT4. W praktyce jednak piszą że teraz wszytkie płyny DOT 4 są dostosowane do pracy z tymi układami wspomagającymi, bo przecież mało które auto w dzisiejszych czasach nie posiada np. ABS, więc w teorii który nie zalejesz powinno być ok. Tych płynów 5.1 raczej bym nie zalewał do auta gdzie producent przewidział DOT 4, bo parę osób pisało że rozszczelnił im się układ. Ludzie leją ten 5.1 jak lubią poupalać auto bo ma wyższą temperaturę wrzenia, ale jak to bywa opinie są skrajnie różne. Jedni podają że 5.1 jest lepsze od 4, inni że gorsze a jeszcze inni że jest niewielka różnica. Wszyscy jednak podają że 5.1 trzeba zmieniać przynajmniej co 2 lata bo szybko traci swoje właściwości. Na zakończenie od siebie bym dodał, że osobiście bym zalewal albo zwykłym DOT 4 albo tym ze zmniejszoną lepkością zimową, ale jak pisałem ponoć to zwykły marketing i każdy DOT 4 bedzie ok. Najlepiej dopytaj się gdzieś w serwisie, niekoniecznie Mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 09:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
krzysiek1980 napisał(a):
mało które auto w dzisiejszych czasach nie posiada np. ABS



Teoretycznie każde sprzedane w kraju po 1 stycznie 2006r a na zachodzie europy od 2003 czy 2004 musi mieć abs.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 13:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 248
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja wymieniam co 20 tys i też polecam ATE SL.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 gru 2015, 19:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Zakupiłem ATE SL6. Dziś wymieniłem płyn. Kolor był taki

Obrazek

W zbioniczku był czarny syf i coś jak śluz z nosa.
Po wymianie wszystko ok, ale najbardziej mnie cieszy że sprzęgło zaczęło miękko pracować <spoko> . UPrzedtem to było jakbym wciskał sprzęgło w Ursusie c360.


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 gru 2015, 20:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1057
Lokalizacja: Ozorkow/ Łódź
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
U mnie patrzyłem to plyn jest praktycznie przezroczysty, więc sobie na razie daruję. Dużo lżej Ci sprzeglo pracuje? Ile płynu wchodzi w cały układ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 gru 2015, 20:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Zużyłem 1litr. Sprzęgło dużo lżej pracuje.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 gru 2015, 20:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Przed to sprzęgło stawiało opór od początku, teraz jest lekki przeskok później lekki opór. Biegi wchodzą bez problemu.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lut 2016, 16:05 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
miras81 napisał(a):
Przed to sprzęgło stawiało opór od początku, teraz jest lekki przeskok później lekki opór. Biegi wchodzą bez problemu.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


miras81 ja mam podobny problem ze swoim sprzęgłem. Pracuje dość ciężko ale płynnie. Na początku nie zwracałem na to uwagi ale jak raz na jakiś czas przejadę się innym samochodem to po wciśnięciu sprzęgła wpadam w podłogę. W moim odczuciu to duża różnica - jak u Ciebie było?
Czy odpowietrzałeś sam, czy w warsztacie? Korzystałeś z instrukcji TOMASZ, czy masz własny patent?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lut 2016, 23:43 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
grzegorzbiz napisał(a):
miras81 napisał(a):
Przed to sprzęgło stawiało opór od początku, teraz jest lekki przeskok później lekki opór. Biegi wchodzą bez problemu.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


miras81 ja mam podobny problem ze swoim sprzęgłem. Pracuje dość ciężko ale płynnie. Na początku nie zwracałem na to uwagi ale jak raz na jakiś czas przejadę się innym samochodem to po wciśnięciu sprzęgła wpadam w podłogę. W moim odczuciu to duża różnica - jak u Ciebie było?
Czy odpowietrzałeś sam, czy w warsztacie? Korzystałeś z instrukcji TOMASZ, czy masz własny patent?

U mnie wróciło do poprzedniego stanu, czyli opór od początku, ponieważ jeszcze raz odpowietrzylem sprzęgło. Okazało się ze było jeszcze lekko zapowietrzone i dawało efekt na początki oporu a potem wpadało do podłogi.
Sposób, sam z pomocą szwagra jak hamulce.
A już się cieszyłem ze tak fajnie pracuje.



Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 19:15 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4896
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
miras81 napisał(a):
jeszcze raz odpowietrzylem sprzęgło


Mógłby ktoś wrzucić foto gdzie jest to odpowietrzenie sprzęgła? Wiem, że Tomasz tłumaczył gdzie to jest, ale obecnie nie mam dostępu do auta.
Rozumiem, że aby wymienić płyn hamulcowy trzeba odkręcić przewody przy zaciskach i wcisnąć pedał hamulca parę razy?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 10:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 102
Lokalizacja: Ostróda (War-Maz)- Plymouth UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Cześć Michał.
To jest widok od spodu. Silnik 2.0 Pb. Na pierwszym planie to mocowanie filtra oleju, po prawej niebieska strzałka to odpowietrznik w wysprzegliku(odpowietrzenie sprzęgła).

Obrazek

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 11:21 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4896
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzięki wielkie :hi:

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 15:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2884
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Michał napisał(a):
Rozumiem, że aby wymienić płyn hamulcowy trzeba odkręcić przewody przy zaciskach i wcisnąć pedał hamulca parę razy?

Jak nie masz potrzeby to ich nie tykaj. Wystarczy, że wymianę płynu dokonasz poprzez odpowietrzniki w zaciskach.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 17:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1063
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Jak Tomasz mowi. Tylko odpowietrzniki. Odkrecasz naciskasz na pedal i dolewasz nowy plyn. Pompujesz kilka razy na kazde kolo az zobaczysz czystszy plym wydobywajacy sie z ukladu. Ja zalalem 2 litry zeby miec pewnosc ze caly stary wygonilem.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 19:17 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 351
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
TOMASZ napisał(a):
Czy ktoś już sam wymieniał płyn hamulcowy lub był przy wymianie?
Jaka kolejność odpowietrzania? Odpowietrzanie metodą tradycyjną "we dwa" na włączonym zapłonie?
Przy wymianie płynu hamulcowego w układzie, oczywiście należy wymienić i odpowietrzyć układ sterowania sprzęgłem?

Pytam co by mieć pewność


klepnięte z es trzy...

-- Dodano: Śr, 18 mar 2015, 21:31 --

Płyn wymieniony we własnym zakresie. Hamulce odpowietrzone, układ sterowania sprzęgłem także.
Zalałem DOT4 TRW.

Tomek, co miałeś na myśli pisząc, że wymienić układ sterowania? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 19:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2884
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Skrót myślowy... Wymienić płyn w układzie sterowania sprzęgłem oraz odpowietrzyć.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 19:39 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 351
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Tak właśnie mniemałem, ale wolałem się upewnić, bo przecież to jest ten sam wspólny układ i odpowietrza się na tej zasadzie, co hamulce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 20:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Chcę wymienić płyn u siebie i nie wiem który wybrać.

Czy są znaczące różnice między ATE SL, ATE SL6, czy TRW?

Wszelkie sugestie mile widziane.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


Ostatnio edytowano Cz, 12 maja 2016, 18:41 przez arecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 23:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 248
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Nie wiem w sumie na czym chcesz oszczędzać. Płynu wchodził ok 1 litra więc ja bym dopłacił. Sam niedawno zmieniałem na ATE SL6 i jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2016, 09:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 208
Lokalizacja: Śląsk/Włochy
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam panowie
Jakiej średnicy ma być ten wężyk elastyczny na odpowietrznik ????

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2016, 09:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2884
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Średnica wewnętrzna 4mm powinna wystarczyć.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 paź 2016, 20:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
arecki napisał(a):
Chcę wymienić płyn u siebie i nie wiem który wybrać.

Czy są znaczące różnice między ATE SL, ATE SL6, czy TRW?

Wszelkie sugestie mile widziane.



I na co zdecydowałeś się ostatecznie ?

Też będę wymieniał płyn i mam dylemat

Myślałem o ATE ale na kilku aukcjach znalazłem zapis że producent zaleca wymianę nie rzadziej jak co rok a w opisie TRW ze co dwa lat


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 paź 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
PawelR, wymieniłem na ATE SL. Nie było to spowodowane żadnym konkretnym powodem, typu inne gorsze. Po prostu kupiłem jeden z tych, które chciałem zalać.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2016, 13:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.01.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Wybrałem Ate SL.6
Teraz pytanie jsk wymienic?

Na wylaczonym silniku. Zaczynamy od tylnego lewego kola, naciagamy 1m wezyka 4mm na odpowietrznik. Otwieramy zbiorniczek. Odkrecamy odpowietrznik spuszczamy plyn zakrecamy pompujemy pedal 3 razy odkrecamy odpowitrznik i spuszcamy. Kotrolowac zeby za duzo nie zlecialo ze zbiorniczka i dolewamy. Spuszcamy do momnetu az bedzie czysty. Zakrecamy i przechodzimy do prawego tylnego kola, pozniej lewe przod i na koncu prawe przod. Po hamulcach tak samo sprzeglo, tak? I tez pompujemy pedalem sprzegla?
Prosze mnie poprawic jesli cos zle napisalem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.