Teraz jest Śr, 23 kwi 2014, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 20 gru 2012, 23:38 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3634
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
Wymieniacie płyn hamulcowy zgodnie z zaleceniami instrukcji? U mnie od nowości (4lata) nie był jeszcze wymieniany. Trochę już ściemniał, ubyło go, bo z max poziom spadł do 1/2 między min a max i zastanawiam się czy może warto coś z tym zrobić. Z drugiej jednak strony przypomniałem sobie jak kilka lat temu byłem z mamy samochodem na wymianie płynu i efekt był taki, że mechanik ochlapał tym płynem co się tylko dało a ja musiałem się wracać do warsztatu dwa razy, bo hamulec wpadał w podłogę. Czy faktycznie upływ czasu i przepracowanie płynu znacząco obniża jego skuteczność?

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit 30mm http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 20 gru 2012, 23:54 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2718
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
Spojrzalem szybko w spis przegladow oraz zakres wykonywanych prac i plyn hamulcowy mialem wymieniany juz 2 razy (co 2 lata)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 00:02 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3634
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
Widzisz ja się zraziłem i teraz wymiana kojarzy mi się z nieprawidłowo odpowietrzonym układem a zdaje się, że wypadałoby ten płyn wymienić...

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit 30mm http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 06:12 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:23
Posty: 2476
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 163PS
Moment: chwila
A ją proponowałbym jednak wymienić bo ten płyn lubi pić wodę a widziałem już w swoim życiu kilka zacisków spowodowanych od środka, a tak poza tym jeśli w płynie masz 5 procent wody to wrze on już przy 120 stopniach z tego co pamiętam.

Ps. Ją po zakupie wymieniłem na dot 5.1.

_________________
Na nogach mam gumiaki ale jestem kozakiem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 08:54 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 16:57
Posty: 3278
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 185 KM
Moment: 400 Nm
Ja wymieniłem po dwóch latach w serwisie - DOT 4.

_________________
6月中の集会で登録!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 09:29 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3634
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
W instrukcji mowia tylko o DOT4, nie ma innych wymagan? Wiecie moze ile plynu miesci sie do ukladu?

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi :)

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit 30mm http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 09:37 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2718
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
Instrukcje w pdf'ie mam w domu - dam ci pozniej znac co i jak (chyba, ze ktos mnie wyprzedzi)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 10:52 

Od: Cz, 25 paź 2012, 13:20
Posty: 20
Tomek napisał(a):
W instrukcji mowia tylko o DOT4, nie ma innych wymagan? Wiecie moze ile plynu miesci sie do ukladu?


Wydaję mi się że liter ci wystarczy.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 1 sty 2013, 16:37 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 18:48
Posty: 2544
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR
Ja powiem, ze plyn hamulcowy warto zmieniac.
Tak jak pisal Damianko - lubi pic wode przez co jego skutecznosc spada.

Co do samego plynu to ile go wchodzi nie pamietam, bo pstatnio robilo mi to ASO.
Nie chcialo mi sie bawic w odpowietrzanie, a oni zmieniaja cisnieniowo, wiec dla nich to zadna roznica.
Zalali mi DOT4 ale spokojnie mozna wlac 5 lub 5.1.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 2 sty 2013, 17:40 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:10
Posty: 3634
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Rok produkcji: 2008
Silnik: MZR 1.8
Moc: ~ 130KM
Moment: ~ 180Nm
Nie wolno wlewać DOT 5 ;)

Odpowiedni jest tylko DOT 4 oraz DOT 5.1

_________________
Sprzedam Eibach Pro-Kit 30mm http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1702


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 3 sty 2013, 15:44 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 18:48
Posty: 2544
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR
Tomek napisał(a):
Nie wolno wlewać DOT 5 ;)

tak masz racje sie zapedzilem.
DOT-5 jest na bazie silikonow i nie mozna go mieszac z obecnie uzywanym.
Plyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 mozna mieszac, wiec jak zmienisz na 5.1 bedzie dobrze :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 21:52 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 17:23
Posty: 2476
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.2 MZR-CD
Moc: 163PS
Moment: chwila
A ten tego.... Miałem teraz przegląd na 40 tys i ASO samo z siebie wymieniło mi płyn. Jakby zapytali to powiedziałbym ze mam nowy dot 5.1 i zaoszczędził im pracy a mnie kosztów.

_________________
Na nogach mam gumiaki ale jestem kozakiem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 22:00 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 18:48
Posty: 2544
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR
No to spoko, bo tak chyba jest w instrukcji.
Wymiana co 2 lata lub 40 tys km w zaleznosci co nastapi szybciej.

Zdarza sie ze zmieniaja wczesniej, ale to na podstawie zawartosci wody/wilgoci w plynie ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 12 lut 2013, 23:50 
Avatar użytkownika

Od: So, 9 lut 2013, 15:31
Posty: 113
Lokalizacja: WML
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 125kW/170KM
Moment: 420Nm
Macie rację płyn hamulcowy jest hydroskopijny (zdolność wchłaniania wody lub pary wodnej). Ja wymieniłem na taki:
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 10 gru 2013, 16:31 
Avatar użytkownika

Od: Cz, 5 gru 2013, 21:49
Posty: 528
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Silnik: RF-7J
Moc: 140
Moment: 330
Witajcie, a jakbym chciał przeprowadzić wymianę płynu hamulcowego we własnym zakresie to zwrócić jakaś szczegolna uwagę czy normalnie procedura książkowa ?
Wymienialem kilka razy płyn samodzielnie ale nie były to auta generacji GH.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.067s | 16 Queries | GZIP : On ]

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.12 by Kaczor.