Teraz jest So, 21 sty 2017, 22:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 8 lip 2016, 10:24 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Witajcie,

Zauwazylem jakis czas temu, ze klimatyzacja w trybie auto nie działa u mnie jak nalezy. Nawet przy upałach, nastawienie na 23 stopnie daje efekt w postaci bardzo slabego nawiewu i dopiero obnizenie nastawu temperatury do ok. 16 st daje jakiś faktyczny nawiew, ktory ma szansę schlodzic kabinę. Wyczytalem, że na tryb auto mają wpływ 3 czynniki:
- temp wewnetrzna w kabinie
- temp zewnetrzna
- czujnik nasłonecznienia

Co do 2 pierwszych mogę tylko zakładać, że działają poprawnie (na pewno temp zewnetrzna, bo jej odczyt jest widoczny), ale co do czujnika nasłonecznienia, to u mnie jest on dość mocno przysłonięty przez naklejkę legalizacyjną i podejrzewam, że to właśnie przez to tryb auto nie działa jak należy...
Czy to może być dobre podejrzenie? Z drugiej strony, sam czujnik nasłonecznienia nie powininen miec chyba az tak duzego wpływu?
Czy macie jakieś sugestie/pomysły jak sobie z tym poradzić?
Jedyny sposob to zmienic polozenie naklejki? (chcę mieć pewność, że to cokolwiek da, jeśli mam się w to pakować)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 08:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1435
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Tak, to może być dobre podejrzenie, u mnie sprzedawca specjalnie naklejkę naklejał wyżej tłumacząc czujnikiem.
Filtr kabinowy masz wymieniony ?

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lip 2016, 22:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 72
Lokalizacja: pomorskie
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Ja też tak miałem. Naklejka zasłaniała czujnik, przez co klima działała jakbym jeździł w pochmurny dzień - działała ale odczuwało się wahnięcia temperatury. W przypadku gdy odpowiedni strumień światła /odpowiadający żarówce 60w którą oświetlamy czujnik z odległości 10cm/ pada na czujnik, przewiduje on mocniejsze nagrzanie samochodu i przeciwdziała temu poprzez obniżenie temperatury nawiewu. Mając ELM i programik forscan, można przeprowadzić test czujnika i do tego potrzebna jest właśnie 60w żarówka. Nie pamiętam tylko, czy do tego testu konieczny jest przerobiony interfejs, aby sczytywał dane MS-CAN - ale raczej tak. Świecąc przez szybę można sprawdzić, czy strumień światła przechodzący przez naklejkę wystarczy, aby czujnik się załączył. On jest podwójny - rozpoznaje lewą i prawą stronę. Bez używania żarówki program podaję błąd czujnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.