Teraz jest Śr, 22 lut 2017, 20:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 20:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witam.

Jako, ze u mnie nastapil czas na wymiane plynu chlodniczego (10 lat lub 200 tys km cokolwiek nastapi pierwsze) postanowilem zrobic kilka zdjec i opisac krotko jak to zrobilem ja.

Po pierwsze zaopatrzylem sie w miske do spuszczenia starego plynu, nowy plyn i jakas szmate.

Najpierw podkladamy miske pod spust korka chlodnicy.
Ogolnie jest on dostepny bez zdejmowania pokrywy pod silnikiem lecz miejsca za wiele nie ma.
Odkrecamy spust (plasikowy jest, wiec z wyczuciem ;)).
Jako, ze korek chlodnicy jest jeszcze zakrecony to za wiele plynu nie wyleci.
Nastepnie okrecamy delikatnie korech w chlodnicy i spuszczamy plyn z ukladu.
Obrazek

Obrazek

Plyn wylatuje z chlodnicy

Obrazek

widok z gory

Obrazek

Jak juz wszystko nam zleci, zakrecamy korek spustowy i zalewamy chlodnice nowym plynem.
W moim przypadku bylo to rowniez Mazdowskie FL22 tak jak zostalo to opisane na korku chlodnicy.

Obrazek

Do nalewania przyda sie jakis lejek. Jak go nie mamy, to robimy prowizoryczny jak widac na obrazku ponizej.

Obrazek

Zalewamy do momentu, az widzimy poziom plynu w chlodnicy.

Nastepnie nie zakrecamy korka,odpalamy auto i wlaczamy ogrzewanie na full na jakies 20-30 min do momentu az zalaczy sie wiatrak chlodnicy.

Jezeli plyn zacznie opadac i nie bedzie go widac w chlodnicy to dolewamy.
Jezeli widzimy poziom plynu i nie opada i/lub sie podnosi to znaczy, ze uklad jest odpowietrzony i wszystko jest ok.

Nie ruszamy zbiorniczka wyrownawczego.
W naszych Mazdach plyn ze zbiorniczka jest zasysany do chlodnicy.


W moim przypadku zalewalem takim samym plynem jaki mialem wiec nie spuszczalem go z calego ukladu.
Zapewne zostalo cos w bloku silnika, ale ja sie tym nie przejmowalem.

Aby pozbyc sie calosci nalezy przed przystapieniem do spuszczania plynu wlaczyc samochod i ustawic grzanie na maxa.
Pomaga takze jak samochod jest lekko pochylony tak aby silnik i chlodnica byly najnizszym punkcie.

Szmata wycieramy to co sie rozlalu, badz ucieklo tam gdzie nie powinno.
Na tym konczymy wymiane.

Mam nadzieje, ze sie przyda potomnym.

Pozdrawiam.

Zielony110

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 23:53 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 146
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
ile tak naprawde wchodzi w uklad plynu w dieslu i benzynie?
wedlug manual :
benzyna - 7.5 litra
diesel - 9litrow.

pytam bo jutro oddaje gadzine(diezla) na wymiane rozrzadu razem z pompa wody.

_________________
F46, F30
-----------------------------------------
oddam trojnik wydechu do GH diesel 2.0/2.2 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2013, 22:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.12.2012
Posty: 12
Panowie
Jaki płyn polecacie oprócz Mazdowskiego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 mar 2013, 21:17 
Adept
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 146
Lokalizacja: uk
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
wazna jest temperatura w jakej pracuje silnik i przy jakiej sie wlaczaja wentylatory, no i na ile ma byc(ile czasu do nastepnej wymiany)
kolory sa nie istotne, zaleza od producenta
nadal uwazam najprosciej jest uzyc ori mazdowskiego ;)

_________________
F46, F30
-----------------------------------------
oddam trojnik wydechu do GH diesel 2.0/2.2 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 paź 2013, 14:16 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 192
Lokalizacja: UK/ Wellingborough
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Koledzy powiedźcie czy ten płyn chłodniczy co jest zalany FL22, to jest antifreeze? Być może bedę wybierał się do Polski na święta bożego narodzenia, i jestem ciekawy jakie ma właściwości.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 5 paź 2013, 14:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
tak ma wlasciwosci przeciwzamarzalne ;)
boiling point 270 degrees, freezing point -47 degrees.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 paź 2013, 21:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 192
Lokalizacja: UK/ Wellingborough
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
No to dobrze cieszy mnie to, że nie bedę musiał zmieniać na zimowy płyn. Dzięki kolego za pomoc.

W zeszłym roku, w Toyocie też miałem long life zalanego, ale dla pewności spuściłem z litr, i dolałem koncentratu.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 gru 2013, 18:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.07.2013
Posty: 3
Dzięki za pomoc udało się


Ostatnio edytowano Wt, 10 gru 2013, 19:07 przez tomanektomanek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 gru 2013, 18:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
1. Uzupełnij płyn w zbiorniczku.
2. Uzupełnij swój profil.
3. Jak się nie mylę to masz Mazdę 6 GG, więc nie ten dział.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 13:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
A jak spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego ?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 13:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Odessać lub wyjąć zbiorniczek i wylać.

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 13:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ok dzieki :)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Teraz juz tak zostawię, miałem płyn czerwony a teraz dodałem zielony.
Czy jest jakaś metoda żeby opróżnić cały układ?
I jeszcze jedno pytanie, czy jak w zbiorniku wyrównawczym mam na min to normalnie dolać tam płynu tez?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 14:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A czy układ jest już zalany na full i odpowietrzony? To już jest ustabilizowany poziom?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 15:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Jak wymieniali mi rozrząd i odbierałem auto to miałem w zbiorniczku na full, na 2 dzien juz trochę tylko powyżej min i tak od lutego do tej pory jest. Teraz zmieniłem sam i weszło tylko z 4 litry a w zbiorniczku bez zmian. Jak ostygnie to doleje jeszcze do chłodnicy na full.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 16:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Słusznie, jak ostygnie sprawdź stan w chłodnicy i w razie potrzeby dolej pod korek, aczkolwiek powinno być ok bo układ sam powinien zassać ze zbiorniczka pod korek chłodnicy. Jeśli będzie w chłodnicy ok, dolej do zbiorniczka do połowy skali pomiędzy min a max.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sie 2014, 17:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ok dzięki TOMASZ

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 16:33 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 192
Lokalizacja: UK/ Wellingborough
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Od kąd mam Mazdę, zawsze miałem w zbiorniczku wyrównawczym stan pomiędzy MAX a MIN. Dziś zauważyłem, że mam poniżej MIN. Mój typ to FL22, czy mogę dolać jaki kolwiek, do zbiorniczka?

A dokładnie mam taki na dolewkę:

Bluecol'u' Top Up Universal mixes with all - Suitable for all engines.

Z tyłu pisze, że można mieszać, z innymi płynami, i kolorami płynów.

Co myślicie o tym? A może co na to FL22? W sumie dużo bym nie dolał tego płynu, ale lepiej wolę się upewnić. A nie chcę tak jeździć na poniżej MIN. Auto postawiłem na razie na ulicy, bo podjazd mam skośny, zobaczę czy będzie różnica.


Poszukałem trochę na necie, i ponoć FL22 można mieszać z innymi. A więc dolałem, około 300-350ml do zbiorniczka wyrównawczego. W chłodnicy było płynu pod korek.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 20:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2752
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
A po sezonie zimowym stan z przykładowego MAX będzie jeszcze wyższy.
Ja nigdy nie dolewam, na zimnym silniku poziom zawsze będzie się różnić w zależności od temperatury zewnętrznej.
Ja patrze zawsze na gorącym silniku i zawsze mam prawie max.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lis 2014, 20:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 192
Lokalizacja: UK/ Wellingborough
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ja zazwyczaj sprawdzalem na lekko ostudzonym, i bylo zawsze idealnie pomiedzy. Dzis sprawdzalem na zimnym, i dolalem lekko pod max.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 07:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2752
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Może inaczej, rano sprawdzam czy wogóle są płyny ustrojowe a jak się nagrzeje to sprawdzam ich poziom. Oliwa na bagnecie i płyn chłodniczy w zbiorniczku bez otwierania czegokolwiek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 08:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 192
Lokalizacja: UK/ Wellingborough
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
No i na zimnym silniku, jaki masz poziom plynu chlodniczego?

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 08:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2752
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Na zimnym silniku w lato w zbiorniczku mam poniżej max.
Na zimnym silniku w zimę mam troszkę mniej, czyli niewiele ponad min.

Na gorącym silniku bez roznicy na porę roku mam zawsze niewiele ponad max.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 16:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Ten płyn FL-22 występuje tylko w 5 litrówkach.Potrzebuje dolać parę setek i rozglądam się po allegro,ale nie ma nic mniejszego. :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 16:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja dolałem płynu Prestone, dostępny np. w marketach. Bezbarwny i mieszalny ze wszystkimi płynami.

Obrazek

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 9 gru 2014, 18:40 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 16:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Ok :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 18:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zawsze możesz podjechać do ASO na dolewkę :wink:

Wpis do DSR bezcenny :lol: :wink: :wink:

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 872
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Możecie mi polecić dobry zielony płyn do chłodnicy oprócz wiadomego FL22 chciałbym coś kupić tu na wyspach ale nie za bardzo wiem co i jak Pomożecie?

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2870
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A dlaczego zielony? Potrzebujesz na dolewkę czy na wymianę całego w układzie?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 21:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 872
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Tomasz na dolewkę gdyż dziś zauważyłem że stan jest nieco ponad min.

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.