Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 5 maja 2016, 23:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Bez tego też można :parowka:

Btw. w tym silniku jak dla mnie chip powinien by obowiązkowy ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 maja 2016, 23:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ale ja mam 233tys i trochę się obawiam. Jak dla mnie wirus to tylko z wywaleniem DPF


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 02:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Nie obawiaj się ja też robiłem z dużym przebiegiem i wszystko jest dobrze. Tylko niech nie przesadzają z mocą.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 11:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: kujawsko-pomorski
Hej wszystkim! :wink:
Czytam, czytam, głowię się co począć, doradźcie proszę.
Tydzień temu wymieniłem olej i filtr olejowy.
Teraz w sobotę zaczęła mrugać na żółto kontrolka DPF. Poczytałem o inspekcji olejowej i kasowaniu, po kilku próbach nadal bez zmian. Przejechałem się autem by miał te 2000 -2500 przez 10-15 minut, kontrolka nadal miga. Pożyczyłem memo scanner U480 na OBD II. Niestety, urządzenie nie wykryło żadnych błędów. Kontrolka nadal mruga. Madzia jeździ normalnie, nie jest w trybie roboczym.
Co dalej począć? Godzinny proces przepalania? Czy może inny program czytania błędów, jaki? Czy niestety wizyta w serwisie i płacenie £ <niewiem> ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 11:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Chyba, źle wykonałeś kasowanie inspekcji...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 12:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Kup sobie kabelek ELM 327 (20 zl), sciagnij Forscan i jeśli zrobisz tam kasowanie inspekcji to nadal bedzie migać to mozesz zrobic wypalanie DPF.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 12:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki, za szybką reakcję :)
Możliwe, że źle wykonałem kasowanie. Próbowałem szybko i wolno wciskanie pedału gazu 5 razy, gdzieś było że 10 razy. Tak też próbowałem i nie pomogło. Czy to się robi na odpalonym silniku czy tylko kluczyk w pozycji ON? Wydaje mi się, że na wyłączonym ale próbowałem obie opcje.
Kabelek ELM 327 mam, muszę znaleźć program na maca i spróbuję. Dzięki za rady.

ps. nie ma Forscan na maca :(


Ostatnio edytowano Pn, 16 maja 2016, 12:36 przez CichyCisiel, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 12:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
nie znajdziesz na Mac'a :) mozesz probowac przez Parallells, ale u mnie nie chcialo zadzialac. Lepiej pozycz od kogos laptopa z Windowsem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 23:10 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: kujawsko-pomorski
Ok, postanowiłem wziąć grubszy kabelek. Przekręciłem kluczyk na ON (bez odpalania auta), wpiąłem się w prawy górny wtyk, szybko do auta, energicznie pedał gazu 5x do podłogi i... zadziałało. Pyknęła pięć razy kontrolka świec żarowych i DPF już nie mruga :)
Teraz pytanie: Czy takie kasowanie świadczy o tym, że to była inspekcja wymiany oleju czy równie dobrze może oznaczać jakiś błąd, który w taki sposób też można kasować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 maja 2016, 00:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 963
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
To była inspekcja ;-) błędu byś tak nie skasował ;-) teraz pamiętaj żeby po każdej wymianie oleju kasować inspekcje, wtedy będziesz spokojniejszy :-)

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 maja 2016, 09:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: kujawsko-pomorski
Podziękowania. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 maja 2016, 22:29 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.02.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Pomocy:
Podczas trasy zapaliła mi się kontrolka DPF, po krótkim czasie zaczęła mrugać, a po kolejnych paru minutach zapaliła się kontrolka Check Engine. Auto straciło moc, jakby nie chodziła turbina. Sytuacja miała miejsce w nocy, kiedy auto było w trasie już ponad 400 km, a prędkości pozwalały na wypalanie DPF (140-180 km/h).
Wcześniej nie było problemów z kontrolką DPF i nic nie sygnalizowała, aby się zapchał filtr cząstek. Poziom oleju nie wzrósł, a olej wymieniany był niecałe 4 tys. km temu.
Po sprawdzeniu wyszedł błąd P2463 sugerujący zapchanie filtru DPF. Po skasowaniu wyskakuje od razu ponownie.

Co koledzy sugerują: wypalanie wymuszone, wypalanie w serwisie? Czy ktoś miał podobny przypadek?
Dodam, że przebieg auta to 173 tys. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 16:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Takie są procedury dla danych błędów
Obrazek
Można spróbować wypalić samemu i użyć programu ForScan a jak nie da rady to tylko serwis zostaje Przeszukaj forum, paru kolegów miało już takie problemy z dpf.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 16:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.02.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
mdudka5 napisał(a):
Pomocy:
Podczas trasy zapaliła mi się kontrolka DPF, po krótkim czasie zaczęła mrugać, a po kolejnych paru minutach zapaliła się kontrolka Check Engine. Auto straciło moc, jakby nie chodziła turbina. Sytuacja miała miejsce w nocy, kiedy auto było w trasie już ponad 400 km, a prędkości pozwalały na wypalanie DPF (140-180 km/h).
Wcześniej nie było problemów z kontrolką DPF i nic nie sygnalizowała, aby się zapchał filtr cząstek. Poziom oleju nie wzrósł, a olej wymieniany był niecałe 4 tys. km temu.
Po sprawdzeniu wyszedł błąd P2463 sugerujący zapchanie filtru DPF. Po skasowaniu wyskakuje od razu ponownie.

Co koledzy sugerują: wypalanie wymuszone, wypalanie w serwisie? Czy ktoś miał podobny przypadek?
Dodam, że przebieg auta to 173 tys. km.


Byłem dziś w firmie zajmującej się DPF'ami.
Przy pomocy komputera skasowali błąd, którego ja sam nie byłem w stanie skasować smartphonem - DPF palił się nadal, a check engine ponownie wyskakiwał po okołu 10 sek. pracy silnika.
Uzyskałem informację, że komputer wszedł w tryb awaryjny, ponieważ zlicza on nieudane próby wypalenia lub niedokończenia wypaleń. Gdy częstotliwość nieudanych wypaleń jest duża wchodzi w tryb awaryjny.

Dowiedziałem się także, że wykasowanie jest doraźnym rozwiązaniem i problem za pewne znowu zacznie się pojawiać, wówczas można:
- próbować wypalać filtr, co może także być na krótką metę
- wymienić na nowy filtr (zamiennik ok. 2 tys. zł)
- usunąć DPF (950 zł)

Czytam forum i różne są opinie w tym temacie. Obecnie mam wrażenie, że najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie usunięcie DPF'u, ponieważ nie mam zamiaru ciągle się denerwować oraz tracić czasu na jeżdżenie po mechanikach celem kasowania/przepalania itp. rzeczy tracąc za każdym razem kasę.
Kolejnym plusem jest możliwość podniesienia mocy auta przy jednym zabiegu (ok. 600 zł).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 17:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Coś ten serwis nie za bardzo się popisał, przy tym błędzie można jeszcze próbować wypalić filtr i można go jeszcze uratować. Kasowanie samych błędów nic tu nie pomoże, filtr jest zapchany i będzie walił błędami. Zapchanie filtra to konsekwencja czegoś; albo stylu jazdy, albo coś kuleje w silniku, bo jeżeli wszystko jest zdrowe to dpf też będzie bezproblemowy. Można wyciąć, albo próbować wypalić i jeżeli wszystko jest ok to jeździć dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 09:52 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Podjechałbym do ASO bo może być tak, że chłopaki nie poradzili sobie z wypalaniem DPFa stety albo niestety i teraz mogą chcieć od Ciebie kaski i robotę dodatkową.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2016, 16:20 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.02.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
keramik napisał(a):
Podjechałbym do ASO bo może być tak, że chłopaki nie poradzili sobie z wypalaniem DPFa stety albo niestety i teraz mogą chcieć od Ciebie kaski i robotę dodatkową.


Tak jak pisałem wcześniej - skasowali błąd, nic nie próbowali wypalać. Powiedzieli, że wypalanie jest jedną z opcji (i mogę iść w tym kierunku). Jednakże stwierdzili, że ta opcja może nie przynieść rezultatu, bo bardzo często klienci do nich wracają po 3-4 miesiącach, bo znowu jest coś nie tak z DPF'em. Jednym słowem jest często opcją na krótką metę.

Na razie jest OK po skasowaniu błędu.

Swoją drogą wkurza mnie te wypalanie, gdy np. człowiek wraca z trasy i akurat pod domem widać po spalaniu chwilowym, że zaczyna się wypalanie i człowiek musi dalej jeździć (w moim przypadku jeszcze ok. 20 km), aby wypalanie się zakończyło. Wypalanie mam co ok.170-180 km i nie mam wpływu na to kiedy ma się odbyć. Np. jadę 400 km i akurat, gdy człowiek dojeżdża do celu zaczyna się wypalanie (po raz drugi lub trzeci w czasie jednej trasy), gdy człowiek jest już zmęczony, chce skorzystać z WC, coś zjeść, itd. - wiadomo o co chodzi. Po prostu poraszka ten DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 06:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Wcale nie musisz jeździć aż się wypali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 16:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jechałem spokojnie aż tu nagle...
ObrazekObrazek

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2016, 17:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No to co DPF OFF i po sprawie

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 03:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Się zobaczy :-(

Póki co, to od powyższego, dojechałem do celu.
Około 60km, z prędkością max 110/120kmh, na miejscu odpaliłem Forscana, i poczyniłem odpowiednie procedury.
Obrazek
Obrazek

Po zabiegach Błędy skasowałem bez problemu, Forscan poradził sobie ze wszystkim.
I pokonałem drogę powrotną, 340km bez problemów... i nadal kaszlak działa, jak dotąd prawidłowo.
Co będzie dalej? nie mam pojęcia ;)


...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 04:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
To dobrze że się udało. Moja Mazda wypalała DPF 1317 razy i już więcej jej się nie uda
Zrobiłem już ponad 35 tys. Km od ostatniego wypalania DPF I zero problemów

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 06:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ten licznik wypalania DPF, raz jest mniejszy raz większy i nie mam pojęcia OCB :)

Teraz w moim przypadku, miałem wypalanie od kilku kilometrów, a kontrolka zapaliła się zaraz po tym jak gwałtownie przyspieszyłem.
Od razu sprawdziłem i pierwszy błąd był P2458.
Później kontrolka DPF po kilku km zaczęła migać i doszedł kolejny błąd P2463 (00-AF), po kolejnym P2463 (-C) miałem już ograniczoną moc i prędkość, zgodnie z tabelką.
Obrazek

I ta:
Obrazek

W drodze powrotnej, (po serwisie z Forscanem), wypalanie miałem jak zawsze prawidłowo. Normalnie wróciłem z rodziną do domu, muszę teraz zmienić na szybko oliwę w kaszlaku ;)


...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 10:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Licznik wypaleń zeruje się przy procedurze adaptacji dpf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 12:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A wskazania
PM_ACC
oraz
PM_ACC_DSD
...po wypalaniu w drodze, powinny zejść do zera czy utrzymywać się na wskazaniach przed wypalaniem?

Pid PM_GEN, wiadomo, powinien zejść do zera.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 13:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z tego co pamiętam schodziły mi prawie do zera

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 15:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli powinny zejść do zera, a też tak mi się wydaje, to chyba będzie kastracja bo po tej mojej akcji oba wskazania nie schodzą już do zera :(

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 cze 2016, 16:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Proszę, akurat mi się wypalał dpf, zrzut ekranu gdy wyłączyło się już wypalanie w korku, ale widać, że schodzi do zera
Obrazek

Edit: po wyjechaniu z korka dopalanie już się nie włączyło

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 06:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 18.03.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: zachodniopomorski
Jakich aplikacji uzywacie do diagnostyki?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 07:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 963
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Luki82 najpopularniejsze są ForsCan i torque

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.