Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
DPF Problem https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=1654 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Podepnę sie, pewnie nie do końca na temat ale. Jakie obroty powinny buc podczas wypalania PDF met. kabelkowa? Obroty powinny byc stałe ok. 1850 czy jakoś sie zmieniać? Siedzę w aucie i wypalam, tzn stoję obok i nie wiem czy wszystko ok Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | Millerek [ N, 3 maja 2015, 15:25 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Wszystko ok, zmieniają się |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Uff. Dodam jeszcze ze muszę kasować co 60sek 242f bo mi przerywa przepalanie Dzięki Millerek Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | Millerek [ N, 3 maja 2015, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
To nie dobrze Użyj forscana. |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
A powinno dymić od początku? Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 15:33 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Sprawdzam ScanXl i daje mi 2 błędy popiół i sadza w dpf. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | Millerek [ N, 3 maja 2015, 15:34 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Niekoniecznie, ale może troszkę zadymic na szaro - siwo. |
Autor: | szczypik [ N, 3 maja 2015, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Sprawdź najpierw czy masz odpowiednią temperaturę silnika i na wylocie spalin. Temperatura silnika powinna być powyżej 80'C a na wylocie spalin coś w granicach 110'C-130'C. Może to jest tą przyczyną zatrzymywania się procesu wypalenia. |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Jestem w trakcie wypalania i nie mogę przejść na parametry bo co 60 sęk muszę kasować błąd, bo inaczej przerywa. Chodzi już 40 min i właśnie przed chwila wyłączyła mi sie kontrolka dpf. Nie chce jeszcze świętować ale to chyba dobrze świadczy. Co do przerywania to raczej przez błąd P242f. Z tym błędy nawet nie da sie zainicjować procesu, także po włączeniu kabelka najpierw usunąłem błędy i potem 2 razy gaz i poszło. Ależ sie zestresowałam. Koszt przepalanką u mnie w CH to 459fr plus olej itd, jak die uda to piwko... Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | lemo [ N, 3 maja 2015, 16:35 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Jak kontrolka zgasła tak sie już nie zapaliła, mam nadzieje ze już jej nie zobaczę. Odcinek testowy 80km bez żadnych problemów. Widocznie nawet z błędem p242F da sie kabelkiem przepalił dpf, potrzebna jest tylko cierpliwość zeby przez cały proces lub do zgaśnięcia kontrolki kasować błędy około co 60s. Dzięki za wsparcie! Może przeniósłby ktoś posty moje i współpracujących do działu GH? Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | Millerek [ Śr, 13 maja 2015, 08:10 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Wypalanie filtra DPF rozpoczyna się kiedy parametr PM_GEN osiągnie 5 (przewaznie). A co jeśli Wypalanie rozpoczyna się kiedy PM_GEN osiągnie juz 2 lub 3? |
Autor: | lapka [ Cz, 18 cze 2015, 14:59 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
A PM_ACC? |
Autor: | Lumi [ Pt, 13 maja 2016, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Ja ma pytanie co ile wam się wypala DPF przy jeździe miejskiej? Mi Madzia zaczęła strasznie dużo palić bo powyżej 10 przy jeździe po mieście. Byłem u Jaksy i wszystko niby ok, zrobili kalibracje i pięknie ładnie. Zrobiłem ze dwie trasy wszystko super. Ale teraz znowu przy jeździe po mieście spalania strasznie skacze. Zacząłem obserwować wypalanie DPF i się okazuje że potrafi się wypalać nawet po 50 km! A takie częste wypalanie podnosi spalanie. W trakcie spalania przepustnica cały czas jest otwarta chyba. To normalne żeby tak często się wypalał? |
Autor: | Dude33 [ Pt, 13 maja 2016, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Hej, Autko wypalało mi się co 70 km - miasto, postanowiłem oczyścić dpf chemia ( demontaż i leżakowanie, plukanie ), pomimo tego zabiegu auto nadal mi się tak wypala-niby mechanik resetował kompa. Mam więc pytanie czy można jakoś samodzielnie zresetować poziom sadzy itp np programem forscan? Czy może metoda na kabelek takie coś czyni? Przed ostatnim wypalaniem pojechałem specjalnie na autostradę - czyszczenie się włączyło ( 30 km od ostatniego wypalenia z czego 20 km autostrada ) i forscan pokazuje pm_acc już ponad 2! Jak to mogę rozumieć? Czy coś nie zostało zresetowane czy też może coś mi "brudzi" tak dpfa? Czy jest możliwe że to EGR? Proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów... wiem że to dużo pytań, ale nie chcę wycinać dpfa, ale jakoś go ogarnąć. |
Autor: | rafalski [ Pt, 13 maja 2016, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Mam świetny pomysł - wywal go!!! Daj ze 2 argumenty ZA tym, żeby został. Ekologia??? Bez jaj... |
Autor: | Dude33 [ So, 14 maja 2016, 06:19 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Na pewno nie ekologia, bo ten szajs nie ma z nim nic z tym wspólnego hehe. Mam jeden, jestem od czasu do czasu w DE i wolałbym nie mieć kontroli spalin nie mając dpfa.... |
Autor: | glowasiek [ So, 14 maja 2016, 08:15 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
U mnie wypalanie jest srednio pomiedzy 130-160km. Zalezy chyba od stylu jazdy i czy proces wypalania dobiegl do konca. Przy ciaglym niepowodzeniu bedzie zaczynal sie ponownie a co za tym idzie srednie spalanie bedzie roslo. Najlepiej obserwowac, jak sie wypala to trzymac na nizszym biegu. |
Autor: | Dude33 [ So, 14 maja 2016, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Właśnie zawsze jeżdżę z chwilowym spalaniem i jak tylko się załącza to obwodnica - nigdy nie przerywam procesu. Zaczynam się zastanawiać czy to nie wina "syfienia" silnika - może EGR trzeba wyczyścić. Co polecacie przejrzeć? |
Autor: | glowasiek [ So, 14 maja 2016, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Sprawdz czy nie dymi ci z korka wlewu oleju przy rozgrzanym silniku,.moze podladk do wymiany. Dpf sam bez powodu nie zapucha sie tak szybko. A jego zawalenie powoduje wczesniejsza awaria innych podzespolow z tego co wszyscy mowili. |
Autor: | Dude33 [ N, 15 maja 2016, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Z korka nie dymi, 10 tys km temu podkładki były wymieniane. |
Autor: | symar [ Cz, 30 cze 2016, 07:22 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
czesc u mnie jazda praktycznie tylko miejska wypalanie mam co 130km tez mnie denerwuje ze tak często spalanie 8,5 |
Autor: | chmooreck [ Cz, 30 cze 2016, 07:40 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Do miasta było kupić benzynę. |
Autor: | symar [ Cz, 30 cze 2016, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
auto super tylko te zasrane dpf masz racje do miasta benzyna |
Autor: | KOVAL [ Cz, 7 lip 2016, 13:58 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Wywal DPF i po problemie Będziesz dalej cieszył się jazdą. |
Autor: | Pyjter [ Wt, 12 lip 2016, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
witam czy ktos z kolegow moze wkleic zdjecie gdzie trzeba wlozyc kabelek do kostki w celu wypalenia dpf? poprzednie zdjecie zniknelo |
Autor: | sudi [ Śr, 3 sie 2016, 08:40 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Mazda 6 2008r 140 km 2,0 l Podczas stania w długim korku zaczął mrugać dpf po krótkim czasie zapalił się cheak . Przyjechałem 150 km slabsz moc przy ruszaniu. Byłem u elektryka nie mógł uruchomić wypalania z komputera. Co można zarobić . Jakaś podpowiedx |
Autor: | chmooreck [ Śr, 3 sie 2016, 09:11 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Skoro nie mógł z komputera, to komputer powinien napisać dlaczego (tzn. jakie warunki nie są spełnione). Zgadza się ? |
Autor: | sudi [ Śr, 3 sie 2016, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Jak uruchomić wypalanie dpf "kabelkiem". Jakis opis zdjęcia ??? |
Autor: | symar [ Wt, 9 sie 2016, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
z mojego doświadczenia z dpf wygląda to tak po kupnie auta wypalanie miałem po 160km jazda zazwyczaj po miescie + krotki wypad 130km jazda tylko po miescie odcinki 5km wypalanie co 100km ale jak robie wypad droga ekspresowa wypalanie znowu co 160km obroty zawsze takie same czyli 2000-2500 stacja od początku do dziś shell kontrolka poki co nie zapalila się jak do tej pory wiec mysle ze przy wypalaniu glowne znaczenie maja km przejechane jak wypala co 100km przy krótkich odcinkach w miescie wydaje się być normalne |
Autor: | witek7 [ So, 13 sie 2016, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: DPF Problem |
Witam wszystkich fachowców zgromadzonych na tym forum. Pytanie dość poważne...zapalił się DPF i auto bardzo osłabło.Kasowanie inspekcji nic nie pomogło,więc wyciągnęli filtr cząsteczek stałych i przewiercili trzy otwory.Kontrolka dalej świeci ,co zrobić żeby skasować ten błąd |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |