Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

DPF Problem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=1654
Strona 1 z 4

Autor:  snake33 [ Cz, 10 kwi 2014, 11:03 ]
Tytuł:  DPF Problem

Witam
Zakladam nowy temat poniewaz nei znalazlem jescze dokladnie czegos z tym samym problemem co mam ja. Otoz to posiadam Mazde 6 2009, 2.2d 185hp, i mam problem z DPF. Po przejechaniu kolo 100km, pojawia mi sie check engine, i samochod wchodzi w loomp mode. Kiedy zczytuje blad, jest on P2002 ktory oznacza ze przeplyw przez DPF jest ponizej progu. Wszedzie gdzie wyczytuje najpierw pojawia sie migajaca kontrolka DPF. U mnie ona sie w cale nie pojawia, tylko sam check engine, ciagle pokazujac ten sam blad. Robilem czyszczenie DPF wymuszone, bez komputera (wersja z kablem, masa i 2x pedal gazu do spodu). Pomoglo to na 200km i problem powrocil. Czy moglby mi ktos powiedziec czy moge sprawdzic w jakim stopniu jest zanieczyszczony filtr? albo jak sprawdzic czy to filtr czy cos innego np czujnik? Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.
Jakby ktos mogl pomoc bardzo bylbym wdzieczny

Autor:  smok86 [ Cz, 10 kwi 2014, 12:18 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dziwi mnie tez ze kontrolka od DPF sie nie swieci, a sam Check engine. Jezeli robiles wypalanie wymuszone i pomoglo na jakis czas to jednak chyba zaczyna cos sie dziac. Ja na twoim miejscu pojechalbym do serwisu, poprosil o dokladne sprawdzenie IDSem i ewentualne wypalenie u nich.

Autor:  snake33 [ Cz, 10 kwi 2014, 17:10 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

ta kontrolka tez mnie wlasnie dziwi, umowilem sie na spodkanie teraz takze zobacze co mi powiedza, a czy jest jakas roznica miedzy tym wypalaniem ktore samemu mozna zrobic uzywajac tej metody z kabelkiem a ta ktora da sie zrobic przez IDS? Z tego co czytalem na forach najpier wlasnie miga ten DPF dlatego jestem w kropce i szukam wyjasnienia.

Autor:  rafalski [ Cz, 10 kwi 2014, 18:51 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Wywal ten cały DPF...

Autor:  smok86 [ Cz, 10 kwi 2014, 23:37 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Na IDSie monitoruja caly proces i widzą ile jest nagromadzonego popiołu. Daje im to realny podglad sytauacji, tak jakby robili przeswietlenie tych bebechow. Pozniej sam dostaniesz wykres i bedziesz widział. Tylko nie zdziw sie jak ci pokażą kwotę za wymianę DPFu....ja spadlem prawie z krzesła:D

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

Autor:  snake33 [ Pt, 11 kwi 2014, 14:54 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Tak, Wywalic to jest to co najchetniej bym zrobil i ani bym sie nie zawahal jesli nie bylbymw UK, gdzie od tego roku wszedl przepis ze maja sprawdzac obecnosc DPF na przegladzie, co z tego ze go wyrzuce jak nie przejde, ze wymiana w serwsie bedzie kolosalnie droga to sie akurat domyslam, ile placiles w Swansea za taka diagnoze? Jak sie dowiem ze filtr do wymiany to zakupie jakis zamiennik pewnie i wymienie, ale jestem ciekaw dlaczego ta DPF kontrolka sie w cale nie zapala tylko od razu Check Engine i P2002. Zrobilem sobie ten kabelek ELM327 z forscan'em no i patrzylem ze ostatnia regeneracja fitlra byla 500km temu ( a ta wymuszona kablem robilem 100km temu) no i ze liczba regeneracji filtra to 16, dziwne, to pokazuje przez caly zywot auta? czy od kiedy klema byla odlaczona czy jak? bo jakos to sie malo wydaje...

Autor:  smok86 [ So, 12 kwi 2014, 03:03 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Ja wywalilem i problemu na przegladzie nie bylo...nawet gosc nic nie napomnial. Spaliny wyszly lepiej niz w zeszlym roku:D

Za wjazd na serwis £70, jakbym udalo im sie wypalic to mialo byc £185. Ale orzekli ze za duzo syfu.

Ori DPF w Mazdzie to £2100, zamiennik £250. Nowy soft tyle samo, a plus taki ze brak problemow:)

Jeez najpierw na serwis i zobacz co powiedza, Bo moze byc ok. Jak jest w porzadku to po ruszac. Moj byl calkowicie zatkany to go wywalilem

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

Autor:  snake33 [ So, 12 kwi 2014, 09:06 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Zamiennik 250? gdzie znalazles za takie pieniadze? na Ebay widze ze zamienniki po 450 funa chodza. Wywaliles filter tylko wirtualnie czy fizycznie tez wyciales? A kiedy robiles przeglad jesli moge zapytac? bo ten przepis niby wszedl w lutym tego roku. Jak oni sprawdzaja ten DPF? sprawdza czy jest w systemie czy po prostu tylko sprawdza spaliny, jak sa w normie to przepuszcza? ja mam ten problem ze teraz sie przeprowadzam I bede robil tylko krotkie odcinki, wiec predzej czy pozniej czeka mnie albo wymiana albo wyciecie tego cholerstwa.

Autor:  smok86 [ So, 12 kwi 2014, 09:55 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Na ebayu byl zamiennik taki jak moj za £250. Wywalilem wszystko, srodek sam robilem a tylko na soft pojechalem.

Przeglad mialem teraz z koncem Marca. Nie sprawdzaja nic odnosnie DPFa, patrzy czy puszka siedzi i tyle. A spaliny wyszly mi nawet mniejsze niz rok wczesniej....

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

Autor:  snake33 [ So, 12 kwi 2014, 11:16 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

bardzo ciekawe z ta emisja spalin, co mnie podnosi bardzo na duchu, dzieki wielkie za te bezcenne informacje, jeszcze mam pytanko na temat tego DPF'a , najpierw pojechales zrobic SOFT a potem go fizycznie usunales, czy odwrotnie? ma to jakies znaczenie? computer wykryje brak filtra jak go wydre najpierw fizycznie? Ciezko jest wyciagnac samemu ten filtr z ukladu wydechowego?

Autor:  smok86 [ So, 12 kwi 2014, 11:25 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Najpierw filtr. Odkrecasz śruby, wypinasz wtyczki od czujników i spuszczasz w dół. Wykrecasz czujniki z puszki zeby ich nie uszkodzić. Rozcinasz puche od góry, wywalasz caly syf co jest za katem i spawasz górę. Wkrecasz czujniki, zakladasz puszkę i na soft.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

Autor:  snake33 [ So, 12 kwi 2014, 11:39 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Super, dzieki sliczne, najpierw pojade na test pewnie w nastepnym tygodniu, zobacze co mi na diagnozie powiedza, jesli bedzie filtr zapchany to pewnie bede podazal twoim tropem bo to dla mnie najkorzystniejsze rozwiazanie, bardzo dymki puszcza juz bez tego filtra? czyli w takim razie na MOT zaglada tylko pod auto, I bada spalanie, co2 ktoro tobie mowisz wyszlo lepiej, musze sie podowiadywac jak to u nas wyglada ale prawdopodobnie na tej samej zasadzie. Dzieki wielkie za info, dam znac jak poszlo, bo komus sie moze ten watek jeszcze przydac:)

Autor:  smok86 [ N, 13 kwi 2014, 12:30 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dymek puszcza tylko rano przy odpaleniu. Ale to norma bo silnik zimny. Przy dodawaniu gazu i szybkiej zmianie biegu nic....czysto za mna jak w bezchmurny dzien :D

Tu masz troche roznych wypocin forumowych o naszych DPF i problemach, bo cos wnioskuje ze nie zauwazyles tego tematu:

viewtopic.php?f=39&t=190

Autor:  zielony110 [ Pn, 14 kwi 2014, 21:14 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

snake33 napisał(a):
Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.

a jak przekrecasz kluczyk na ACC to kontrolka sie pojawia czy nie :>
Jak nie - to znaczy, ze ktos przed Toba mial juz problem z DPF, wiedzial co sie swieci i prawdopodobnie wyjal zarowke lub ja zakleil.

Autor:  snake33 [ Pn, 14 kwi 2014, 22:55 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

tak DPF sie swieci przy wlaczonym zaplonie i przy odpalaniu auta i zaraz gasnie, nie wiem dlaczego tak szukam po internecie i wszedzie kazd ma problem z najpierw zapalajaca sie kontrolka DPF, a u mnie jakos inaczej heh, jak zrobie ta manualna regeneracje uzywajac kabelka) to jakies 200km zrobie aby sie nie zapalil (ciagle trasa i powyzej 2k rpm) a jesli tylko skasuje blad to jakies 70km i sie dalej zapala. W tym tyg postaram sie zajechac na warsztat....

Autor:  snake33 [ Wt, 22 kwi 2014, 22:34 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Witam ponownie, maly update, bylem dzisiaj na diagnostyce, podlaczalem Madzie do do PC'ta i gosc stwierdzil ze prawdopodobnie mam wyciety DPF, ale tylko fizycznie, i stad ten blad. sprawdzal czujniki z przed i za DPF'em i maja te same wartosci, czyli tak jakby filtra nie bylo, no chyba ze cos z czujnikami jest nie tak, jutro jade na Kanal rozdzierac puche obczaic czy filtr tam siedzi sobie czy juz nie. Prawdopodobnie wyrwe chwasta w OMG Performance, jesli to to, takze dam potem znac jak to wyszlo jakby sie ktos tym interesowal:)

Autor:  hefi [ Śr, 23 kwi 2014, 03:32 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Jak Ci zepsują to daj znać:grin:

Autor:  snake33 [ Pt, 25 kwi 2014, 20:16 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Siema, no i stalo sie, bylem dzisiaj na spodkaniu z http://www.xyz.com i chlopcy zabrali sie za wycinanie DPF'a, tyle ze okazalo sie ze kupilem juz auto bez DPF, stad tez mialem blad P2002, dziwie sie tylko jakim cudem wyskoczyl dopiero po przejechaniu 500mil. Ktos go po prostu wczesniej wydarl fizycznie, i nic innego z tym nie zrobil. Madzia ma teraz zalozone 2 emulatory, jeden emuluje DPF, a drugi czujniki temperatury i czujnik cisnienia DPF. Wypalanie zostalo wylaczone i poki co check engine sie nie pokazuje. Zrobilem w prawdzie dopiero 50 mil, odezwe sie jeszcze za kilka tygodni potwierdzic, ale poki co moge polecic firme, wszystko zostalo zrobione dokladnie i starannie, nie widac zadnych sladow po wyciecie DPF i co najwazniejsze ECU zostalo fabryczne bez modyfikowania.
Pozdro:)

Autor:  JacaTouran [ Cz, 21 sie 2014, 22:01 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Tylko emulatory się po roku popsuja i oby ich awaria nie uszkodzila ECU. Uwierz wiem co pisze bo robie przy tym na codzień. Modyfikacja w ECU to jedyne najlepsze jakie może być rozwiązanie, które działa i działać będzie i się nie zepsuje. Warunek jest jeden. ... właściwie obrobiony soft.

Autor:  rogal83 [ N, 8 mar 2015, 20:26 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Witam wszystkich.Mam pytanie.Czy trzy dziury średnicy kciuka na wylot w DPFie oznaczają że filtr jest do wyrzucenia? Parę dni temu wyciągnąłem dpf w celu wyczyszczenia i odkryłem że znajdują się w nim wyżej wspomniane dziury a gdy nim potrząsnąłem było słychać latające w nim kawałki chyba tego materiału z którego jest on wykonany. Zalałem go płynem do płukania odczekałem zgodnie z instrukcją 10 godzin i wypłukałem gorącą wodą.Pomogło na trzy dni.Po trzech dniach samochód znowu zaczął od czasu do czasu kopcic na wolnych obrotach przez około 2-3 min po czym nagle przestaje a kontrolka dpf nigdy mi się nie zaświeciła.Czy powinienem wgrać nowy software i wymienić dpf na nowy?

Autor:  rumpek [ N, 8 mar 2015, 21:05 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Ja myślę że te dziury zrobił handlarz bo filtr był zapchany i wykasował błąd dpf. Ale swoją drogą musiał wiedzieć jakiej średnicy dziury zrobić żeby sondy nie wywalały błędu dpf

Autor:  Millerek [ N, 8 mar 2015, 21:10 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dziury oznaczają że ktoś specjalnie poprawił awarię silnika (wtryski egr tyrbina pierścienie) lub cokolwiek co produkuje nadmierną ilość sadzy.

DPF u już nie uratujesz, wymiana ma nowy nie opłaca się.

Pozostaje tobie kastracja DPFu i zmiana programu komputera na bez obsługi DPF.

Ponadto problem trzeba znaleźć w samym silniku.

...tak po krótce, moim zdaniem;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6

Autor:  rogal83 [ Pn, 16 mar 2015, 14:56 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Też myślałem że to coś z silnikiem, ale czy on nie powinien kopcić podczas jazdy albo tracić moc?Silnik puszcza tylko słabo widoczny niebieskawy dymek tylko przy odpalaniu na zimnym silniku a poza tym kompletnie nic i mocy też nie brakuje płynów nie ubywa ani nie przybywa. Jechałem za żoną i kazałem jej jechać na wszystkie sposoby i nic, zero dymu.Samochód dymi na wolnych obrotach przez około 2 min. i nagle przestaje.Dzieje się to 1-2 razy w tygodniu.Miesiąc temu zrobiłem test i odłączyłem cztery wtyczki które znajdują sie obok dpfa. Żadne światełko się nie zapalilo ani dpf ani silnika aż w końcu po tygodniu zapaliła się kontrolka dpf.Podłączyłem wtyczki zpowrotem, samochód kopcił przez dwa dni, aż światełko zgasło i wszystko wróciło do normalnego stanu czyli 2 dni dymienia na tydzień.Boje się że jak wytne dpf to nie przejdę irlandzkiego przeglądu z powodu emisji spalin.Ale dzięki za podpowiedź, każda na wagę złota.Mam już kasę na nowy dpf ale jeszcze poczekam i spróbuję dowiedzieć się więcej.Pozdrawiam.

Autor:  Millerek [ Pn, 16 mar 2015, 15:34 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Sprawny silnik nie może kopcic na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika a tym bardziej losowo dwa razy w tygodniu, chyba że uruchamiasz silnik dwa razy w tygodniu.

Tak jak pisaliśmy wyżej, twój DPF nie bez powodu został podziurawiony, poprzedni właściciel miał problemy z filtrem DPF który notorycznie był zapychany przez silnik. I takie praktyki z DPF są częste po to by sprzedać.

Kupno i montaż następnego filtra DPF nic nie pomoże chyba że tylko do przeglądu.

Naprawdę proponuję całkowitą kastracje DPF z remapem komputera czyli ECU lub tzw PCM.
Chłopaki robią kastracje na Wyspach i normalnie przegląd przechodzą bez żadnego problemu, ale u ciebie będzie ścieżkio bo silnik puszcza olej do spalania lub przez turbo.

Ale, jeśli masz kopcenie na niebiesko to i tak problem tkwi w silniku, może pierścienie, może faktycznie turbo puszcza olej.
I jeśli oleju tobie nie przybywa to może nie masz dokładnego remapu ECU jeśli chodzi o dodatkowe ilości paliwa dodawane do wypalania DPFu.

Autko nie pali tobie za dużo? liczyłeś spalanie?

Autor:  rogal83 [ Pn, 16 mar 2015, 18:11 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Trochę niejasno się wyraziłem w poprzednim poście. Chodziło mi o to że auto przy odpalaniu puszcza minimalną ledwo widoczną chmurkę dymu ale po sekundzie już nie dymi, zaś niebieski dym pojawia się dopiero wtedy gdy przejadę parę kilometrów.Auto robi codziennie przez pięć dni w tygodniu 60km .

Objaw wygląda następująco-Odpalam zimny samochód, silnik nie kopci.Jadę kilka kilometrów i gdy przychodzi ten dzień w tygodniu gdy auto ma kaprys pokopcić, dzieję się to gdy np. stoję na czerwonym a silnik chodzi na wolnych obrotach.Widzę wtedy że obroty są podniesione(900rpm).Silnik dymi na niebiesko.Wystarczy że dodam lekko gazu i przytrzymam okolo 1500rpm dym znika, dzieje się taż tak gdy przyspieszam-zero dymu.Dym widoczny jest też gdy hamuję silnikiem.Jeśli zostawię silnik na wolnych obrotach silnik kopci na niebiesko okolo 2min po czym pod maską słychać dźwięk jakby jakiegoś elektrozaworu i dym znika(EGR wymieniony na nowy)Muszę przejechać kilkanaście kilometrów i silnik przestaje kopcić na około trzy dni.

W internecie wyczytałem że jest to spowodowane dodatkową dawką paliwa podczas automatycznego wypalanie pdfa. Dawka jest tak mała że silnik nie może przepalić jej tylko na wolnych obrotach stąd dym.

Oleju przybywa mi od MAX do poziomu X jescze nigdy nie do jeździłem bo olej wymieniam co 10tyś. ale właśnie po 10ciu tyś stan wzrasta mi do połowy pomiędzy max a X. Spalanie to około 7,5-8 miasto i 5.8-6 trasa.

szczerze przyznam że opadają mi już ręce. tym trudniejsze jest to do zdjagnozowania że silnik pracuje równo, ma moc, nie trzęsie, nie ma wycieków, wtryski są suche i nie skaczą.Jeśli ktokolwiek może jescze coś podpowiedzieć proszę pisać i dziękuję.

Autor:  Millerek [ Pn, 16 mar 2015, 20:33 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Ok, przypuszczam że ktoś rozwalił DPF robiąc w nim dziury. Dał to auto do szpeca a szpec coś nagmerał w ECU ze wtryski dalej dolewaja by wypalić DPF który jest zniszczony.

Specjalistą nie jestem, ale "wydaje mi się " ze powinieneś fachowo wypieprzyc DPF i zrobić to również fachowo w ECU.

Może ktoś się jeszcze wypowie, bo my we dwóch to tak jak jeden ;)

Autor:  hubert0001 [ Pn, 16 mar 2015, 20:57 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Wywal Dpf ,to jej wyjdzie tylko na dobre.Podepnij pod dobry komputer w celu dokładnego sprawdzenia silnika.Jeżeli nic nie wyjdzie ,auto ma moc,pali w normie nie ubywa płynu chłodniczego to bym się za bardzo nie stresował. :wink:

Autor:  Millerek [ Pn, 16 mar 2015, 21:22 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

I zrobić porządek w ECU :)

Autor:  rogal83 [ Pn, 16 mar 2015, 22:37 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dzieki chłopaki za pomoc. Umówiłem się na poniedziałek na wyprucie DPFa i remap. Poproszę jeszcze żeby mi dokładnie prześwietlili co się da.Mam nadzieję że na tym skończą się moje problemy na dłuższy czas.Dam znać jak już bedzie po wszystkim.Pozdrawiam

Autor:  Millerek [ Pn, 16 mar 2015, 22:42 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

I zapytaj się o zwiększenie mocy o około 15-20%, w komplecie wyjdzie taniej i będzie cacy ;) bo i tak jesteś w sytuacji pod bramkowej dla ratowania auta.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/