Teraz jest N, 28 kwi 2024, 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 9 cze 2023, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
Witam wszystkich.
W mojej maździe 6 gh 2011 155KM zapaliła się kontrolka check. po przejechaniu około 100km i ponownym uruchomieniu silnika lampka zgasła. Tak było kilka razy. Samochód pracuje normalnie spalanie nie wzrasta , nie szarpie. Oto co udało się odczytać:
=============================================================
===PCM DTC P0139:00-EC===
Kod: P0139 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki #1:
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: OL - Drive - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 10.20 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 82 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 16.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1770 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 39.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 10.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 21 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 2.59 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 12.16 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 368 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 2680.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 9 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 108.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 96.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 594 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 13.88 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 7.45 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.742 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 3.14 % - Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 12.94 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.45 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 3.92 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P0139:00-EC===

===OBDII DTC P0139-C===
Kod: P0139 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0139-C===
======================================================
Czy chodzi o sondę lamda za katalizatorem? Może ktoś miał już takiprzypadek.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 20:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.12.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, czy rozwiązałeś ten problem? Ponieważ u mnie jest ten sam błąd


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.