Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=107
Strona 1 z 10

Autor:  Kamil [ Wt, 23 paź 2012, 12:28 ]
Tytuł:  Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Szóstki z silnikami MZR 1.8, MZR-CD 2.0 i MZR-CD 2.2 (oprócz wersji 185KM) mają jeden (prawy) tłumik końcowy. Jest jednak możliwa modyfikacja, dzięki której zachowana zostanie równowaga w przyrodzie, mianowicie możliwe jest zamontowanie lewego tł. końcowego. Wszystkie części niezbędne do przeprowadzenia modyfikacji można kupić w ASO (nowe) lub na aukcjach internetowych (używane).

Kilka pojęć
Obrazek

"Wieszak" to jest guma, która trzyma tłumik z podwoziem auta:
Obrazek

1. Poniżej spis części, które będą potrzebne:
- L806-40-600A - Rura przelotowa - inaczej zwana rurą środkową,
- R2P3-40-200 - Tłumik końcowy lewy - uwaga, tłumik lewy różni się od tłumika prawego. Prawy nie będzie pasował po lewej stronie, a lewy po prawej,
- L50140305 + RFJ740305 - Uszczelka tłumika końcowego (od rury przelotowej do tł. końcowego) + uszczelka pomiędzy DPF a rurą przelotową. Przy zakupie używanego wydechu (rury przelotowej+tł. końcowego) te uszczelki powinna być w zestawie, na wszelki wypadek warto się o uszczelki upomnieć. Uszczelkę w łączeniu rury przelotowej - DPF już mamy w swoim aucie, więc ten koszt tak naprawdę też odpada. Chyba że po odkręceniu rury, uszczelka będzie w bardzo złym stanie, wtedy warto kupić nową. Koszty uszczelek to ok.40-50zł,
- LF4640061 - wieszak tłumika lewego 1 szt.,
- BP4740061A - wieszak tłumika lewego 1 szt. Oba wieszaki różnią się od siebie. możliwe jest dostanie zamiennika. Identyczne wieszaki są na prawym tłumiku końcowym.
- GAA956452B osłona termiczna nad lewy tłumik końcowy - nie jest to niezbędne, tłumik może spokojnie pracować bez tej osłony termicznej, aczkolwiek, jak ktoś będzie miał okazje kupić, to nie zaszkodzi.

2. W przypadku zakupu używanych części, warto wydech odrestaurować. Do tego polecam:
- papier ścierny o granulacji ok. 500 - 1000,
- Odrdzewiacz - 0.5l wystarczy, a nawet będzie za dużo.
- Farba żaroodporna (do wydechów samochodowych),
- szczotka druciana, polecam szczotkę drucianą na bolcu do montażu na wiertarkę,
- Mleczko do polerowania stali,
- Decabit - jeżeli nie ma na tłumiku końcowym plam smoły, to nie trzeba kupować.
- opcjonalnie - polerka mechaniczna, lub nakładka polerująca na wiertarkę.


3. Odświeżenie wydechu.
- Nakładamy na wiertarkę szczotkę drucianą i czyścimy tylko rury (przelotowa i kawałek rury na tłumiku końcowym, nie dotykamy puszki i frontu tł. końcowego!), zwracając szczególną uwagę na elementy łączące, czyli te "kołnierze" z otworami na śruby. Tam jest najwięcej rdzy.
- następnie papierem ściernym czyścimy całą rurę przelotową + rury na tł. końcowym (bez puszki tł. końcowego). Starajcie się aby rury były maksymalnie gładkie, wtedy farba się lepiej przyjmie.
- Możemy też wyczyścić papierem blaszaną, tylną osłonę tłumika końcowego i wieszaki na tłumiku końcowym. Front czyście tylko w wyjątkowych przypadkach, gdy np jest bardzo zniszczony, lub ma jakieś ogniska rdzy, poza tymi przypadkami, moim zdaniem lepiej tego nie paskudzić (moim zdaniem).
- Zabieramy się za polerowanie tłumika końcowego czyli puszki, końcówki tłumika i...hmm... frontu tł. końcowego. Polewamy mleczko polerskie po tłumiku końcowym i szmatką polerujemy powierzchnię. To samo robimy z końcówką tłumika końcowego (czyli ten chromowany element), lecz polecam do tego oddzielną, czystą szmatkę, aby nie porysować powłoki chromowanej brudem/piaskiem z puszki. Jeżeli po wypolerowaniu końcówki tł. końcowego zauważyliście wtopioną smołę, to popryskajcie decabitem (lub innym srodkiem przeciw smole) aby tę smołę rozpuścić. Uwaga! Decabit może rozpuścić farbę na tłumiku (np tę na "froncie"), więc precyzyjnie używajcie dozownika. Dla chromu jest bezpieczny. Po użyciu decabit'a, zaleca się opłukanie wodą miejsca, gdzie środek ten został użyty.
Opcjonalnie polecam używanie polerki mechanicznej. Polewamy mleczko na dany element puszki tłumika i polerujemy. Po wypolerowaniu zetrzeć resztki mleczka. Dzięki polerce oszczędzamy czas, energię, a efekt na pewno będzie lepszy niż czyszczenie ręczne.
- Pędzlem (zwykłym pędzlem malarskim:) ) nakładamy odrdzewiacz na rurę przelotową + rury na tł. końcowym (nie nakładajcie na puszkę i końcówkę tł. końcowego!). Nakładajcie go dosyć obficie, lepiej więcej jak mniej.
- można też nałożyć odrobinę odrdzewiacza na nity, które znajdują się na puszcze tł. końcowego (o ile wymaga tego stan puszki). Jednak tutaj radzę odrobinę odrdzewiacza, nie za dużo.
- Po nałożeniu odrdzewiacza, zostawmy rurę w spokoju, aby odrdzewiacz zadziałął. Gdy ja czyściłem wydech, akurat było późno, więc zostawiłem rury na całą noc. Polecam ułożyć rurę przelotową w pionie, wtedy wszystko ładnie skapuje i ogólnie sprawniej idzie nakładanie sameg odrdzewiacza.
- W międzyczasie bierzemy się za malowanie rury przelotowej + rur na tł. końcowych + frontu tł. końcowego - front będzie najważniejszy, bo to będzie widać po zamontowaniu wydechu.
- na koniec malujemy rurę przelotową,
- Jeżeli ktoś ma możliwość, chęci i czas to polecam odświeżenie także prawego, oryginalnego tłumika, ponieważ po odnowieniu lewego, będzie widać wyraźną różnice po montażu ;)

4. Montaż.
Podnosimy auto, zdejmujemy oryginalną rurę przelotową. Na haki lewego tłumika nakładamy gumowe wieszaki. Ze zderzaka wyciągamy zaślepkę lewego tłumika. Wieszamy lewy tł. końcowy, wieszamy rurę przelotową, pamiętając O USZCZELKACH, skręcamy rurę przelotową z tł. końcowymi i DPF. Przed skręceniem warto "pśiknąć" w łączenia specjalistyczny środek do uszczelniania wydechów.

5. Anomalie.
Jak to w życiu, nie wszystko jest tak pięknie jakby się mogło wydawać. Przede wszystkim są 2 typy rur przelotowych. Jeden typ dla Diesli, drugi dla PB. Rury nie różnią się niczym poza łączeniem przy DPF. To nie jest żaden problem, można skręcić to używając odpowiednich podkładek, troszkę poszlifować, pokombinować z podkładkami i będzie wszystko ok. Można też zamienić końcówki w rurach. Ucinamy końcówki w obu rurach przelotowych (w starej i nowej) i łączenie ze starej wspawujemy w miejsce łączenia w nowej rurze przelotowej. Wymaga to jednak precyzji i dokładności. Wiąże się to jednak z dodatkową robotą (spawanie, dokładnie mierzenie jak wspawać itp) więc jeżeli ktoś nie czuje się na siłach, to polecam to zlecić jakiemuś ogarniętemu mechanikowi.

Zdecydowanie polecam zakupy części używanych. Co prawda te tłumiki na allegro zdarzają się rzadko, ale można spokojnie wyczekać swój zestaw. Warto też dzwonić do sprzedawców, którzy zajmują się sprzedażą części do Mazd. Czasami wystawiają tłumik, aukcja kończy się i nie odświeżają tej aukcji a tłumik im zawala na magazynach. Ceny powinny wahać się od 250 do maksymalnie 400zł (rura przelotowa+tł.końcowy+uszczelki), za tyle kupiliśmy swoje zestawy i myślę że to są rozsądne ceny. Tak więc, jak będzie drożej, możecie śmiało negocjować ze sprzedawcą :) Jakby brakowało wieszaków, to porozglądajcie się po tłumikach końcowych, jak na zdjęciu widać, że wieszaki są całe (bo często je tną) to można wyrwać 2szt za okolice 50zł. W ASO koszt 2 wieszaków to ok. 130zł.
Pierwsze zdjęcie to jest tłumik po renowacji. Poniżej zaś pokażę jak mniej więcej te części wyglądały przed odnowieniem.


Rura przelotowa przed etapem malowania:
Obrazek

Tł. Końcowy przed renowacją:
Obrazek

Zestaw po renowacji i środki użyte do renowacji :)
Obrazek

A poniżej porównanie PRZED i PO:
Obrazek

Obrazek

Autor:  glowasiek [ Pn, 5 lis 2012, 10:13 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Dodam cos od siebie jako, ze przeprowadzilem podobny zabieg :)

U mnie rowniez, laczenie trojnika za dpfem nie pasowalo. Nie chcielismy nic rozdzinac spawac, laczyc bo wiadomo to juz dodatkowa ingerencja wiec tata wpadl na pomysl, aby na sruby wychoadzace za dpf'em nalozyc gume i wtedy przy pomocy mlotka zgielismy je troche do srodka. Wiadomo, nie mozna przesadzic z tym zabiegiem bo wtedy gwint szlak trafi :P Nastepnie rozwiercilismy o 2-3 mm dziury w trojniku i wszystko pasowalo jak ulal :D

Druga sprawa, po montazu okazalo sie , ze drugi tlumik jest o 3 cm dluzszy niz ten po prawej stronie :(
Koncowy tlumik zostal ponownie wymontowany, rozwiercilismy wiertarka spawy trzymajace ta srebrna ozdobna objemke na koncowce tlumika.
Nastepnie skrocilismy o 3cm rure, na to ponownie nalozylismy srebrna objemke, przewiercilismy dziury w miejscu montazu do rury tllumika i zostala ona przynitowana.

Mozna tez po prostu uciac koncowa rurke przy samej puszce, skrocic ja o te 3cm i wtedy wspawac przy samej puszcze i bedzie cacy :) kto co woli - ja nie chcialem zbytnio bawic sie w spawanie i dodatkowa ingerencje w tak piekny wydech :)

Autor:  Tomek [ Pn, 5 lis 2012, 10:23 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

glowasiek napisał(a):
Druga sprawa, po montazu okazalo sie , ze drugi tlumik jest o 3 cm dluzszy niz ten po prawej stronie :(
Koncowy tlumik zostal ponownie wymontowany, rozwiercilismy wiertarka spawy trzymajace ta srebrna ozdobna objemke na koncowce tlumika.
Nastepnie skrocilismy o 3cm rure, na to ponownie nalozylismy srebrna objemke, przewiercilismy dziur w miejscu montazu do rury tllumika i zostala ona przynitowana.


I to jest ważna uwaga. Podejrzewam, że tłumiki od kombi mają dłuższą końcówkę i taki się Tobie trafił ;)

Autor:  adamb [ Wt, 6 lis 2012, 07:55 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

to i ja sie pochwale z extra rury w moim klekocie :D

Podziekowania dla Bartka(zielony110) za pomoc w przerobce no i osobie bez ktorej by sie to nie udalo adas780715 z MS za uzyczenie podnosnika, narzedzi i wprawnej reki przy montowaniu rurek :)

musze pozmniejszac zdiecia to powstawiam wiecej :roll: :D

Autor:  glowasiek [ Wt, 6 lis 2012, 08:29 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

NO Adam, ladnie to wyglada !! Ten chyba bardziej wystaje niz ORI co, czy tylko mi sie wydaje ?

Autor:  adamb [ Wt, 6 lis 2012, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

nic nie wystaja, sa sciete jak leci zderzak(wyprofilowane), ino koncowki wieksz sa niz ori 90mm 8-)
dorobie pare zdiec z gory

Autor:  glowasiek [ Wt, 6 lis 2012, 08:49 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

nie chodzilo mi o to, ze wystaja poza zderzak tylko czy sa troche bardziej wysuniete na zewnatrz w porownaniu do ORI (tak jak ja to mialem z ta jedna dluzsza koncowka-co w sumie wygladalo lepiej)

Autor:  adamb [ Wt, 6 lis 2012, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

sa wysuniete dalej, koncza sie z obrysem zderzaka.

Autor:  Tomek [ Wt, 6 lis 2012, 09:17 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Ładnie, podoba mi się :)

Autor:  Kamil [ Wt, 6 lis 2012, 09:56 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

zajefajnie :) szkoda ze oryginalne nie mają troche większej srednicy

Autor:  zielony110 [ Wt, 6 lis 2012, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

bylo troche zabawy, ale efekt koncowy jest konkretny.

Szkoda, ze juz lewego Sebringa kupic nie mozna, bo bym sobie pewnie tez zmienil :)

Autor:  Tomek [ Wt, 6 lis 2012, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Tak wykupili? :D

Autor:  szczypik [ Wt, 6 lis 2012, 12:09 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

zielony110 napisał(a):
bylo troche zabawy, ale efekt koncowy jest konkretny.

Szkoda, ze juz lewego Sebringa kupic nie mozna, bo bym sobie pewnie tez zmienil :)



Zobacz http://www.caraccessoriesplus.co.uk/product/mazda-6-gh-sebring-sports-exhaust-trim.html

Autor:  zielony110 [ Wt, 6 lis 2012, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

szczypik napisał(a):
zielony110 napisał(a):
bylo troche zabawy, ale efekt koncowy jest konkretny.

Szkoda, ze juz lewego Sebringa kupic nie mozna, bo bym sobie pewnie tez zmienil :)



Zobacz http://www.caraccessoriesplus.co.uk/product/mazda-6-gh-sebring-sports-exhaust-trim.html

To kup lewy. W ofercie jest TYLKO prawy ;)
Mazda juz nie ma w ofercie a sklep Sebringa wola sobie tylko 400 euro (mazda miala za £50).
Wiec triche lipa :(

Autor:  adamb [ Wt, 6 lis 2012, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

jak ktos zapoda konkretna oferte moge odsprzedac lewy, juz przepalony 8-)

zartowalem, nie ma takiej kasy co by mogla je zrekompensowac, nadal banan jest :D :D :D :D

Autor:  Michał [ Wt, 6 lis 2012, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Pewnie teraz jak idziesz w stronę auta i widzisz te dwie większe końcówki wydechu to napatrzeć się nie możesz.
Też tak mam :-)

Autor:  Kamil [ Wt, 6 lis 2012, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

też tak miałem po montażu lewego :) no i teraz każdy dual na drodze wylukam :P

Autor:  Tomek [ Wt, 6 lis 2012, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

A nie macie takiej chłopięcej radości jak mijacie M6 na jednej rurze? :D

Autor:  Michał [ Wt, 6 lis 2012, 16:09 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Kamil napisał(a):
też tak miałem po montażu lewego :) no i teraz każdy dual na drodze wylukam :P

Ty zamiast pisać na forum to byś się zabrał za te swoje, jak to określiłeś pizdokońcóweczki :lol:

Autor:  Kamil [ Wt, 6 lis 2012, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

weź mnie zostaw w spokoju... nagadacie a potem nawet na piwo nie mam :P :) :)

Autor:  adamb [ Wt, 6 lis 2012, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

ten ostatni z najkrotsza koncowka to od sedana/hatchbacka

Autor:  zielony110 [ Wt, 6 lis 2012, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

no te od combi byly troche "przepalone"

Autor:  adamb [ Śr, 7 lis 2012, 09:05 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

dla glowaska z profilu ;)

Autor:  glowasiek [ Śr, 7 lis 2012, 09:38 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Czyli wyglada to tak jak sobie wyobrazalem - zajefajnie

Autor:  zielony110 [ Śr, 7 lis 2012, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

ja :!: Umyl auto :shock: :shock: :shock:

Autor:  szczypik [ Śr, 7 lis 2012, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

zielony110 napisał(a):
ja :!: Umyl auto :shock: :shock: :shock:



Pewnie tylko ten profil przetarl rekawem specjalnie do tego zdjecia :lol: :lol:

Autor:  zielony110 [ Śr, 7 lis 2012, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

nie, nie, bo fele tez ma czyste.
A jego auto byle bardziej ujeb.. brudne od mojego :)

Autor:  zielony110 [ Śr, 14 lis 2012, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

jak by ktos byl zainteresowany to wydechy Sebringa wrocily do oferty Mazdy

Autor:  szczypik [ Pt, 23 lis 2012, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

Wlasnie dostalem wycene tych czesci ktore Kamil wymienil, ASO w UK.
Calosc wycenili na jedyne £593,88.

Wiec zaciesniam poszukiwania do uzywek. Ma ktos moze jakis namiar na handlarza, ktory moglby je miec?

Autor:  glowasiek [ Pt, 23 lis 2012, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja układu wydechowego - podwójny wydech.

jezeli jestes w Polsce to najlepiej tam sie rozejrzyj :)

Strona 1 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/