Teraz jest Pn, 16 sty 2017, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 07:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.03.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam,
Niestety dopadł mnie problem ściągania w prawo :( Potrzebuje waszej opinie i porady co dalej.
Mazdę zakupiłem we wrześniu tego roku. Ok. 3 tyg temu kupiłem nowe opony zimowe Uniroyal, założone na osobny kpl. felg aluminiowych, które były razem z samochodem. Po założeniu coś mnie podkusiło i na prostej drodze puściłem kierownice no i się zaczęło... auto ściągnęło w prawo. Myślałem, że to kwestia pochylenia drogi ale niestety nie, na innych, równych nawierzchniach było tak samo. Początkowo winą obarczyłem opony. Podmieniałem na wszystkie sposoby, przód na tył, lewą na prawą – niestety nic nie pomogło. Założyłem z powrotem letnie i niestety ściąganie pozostało (być może minimalnie mniejsze).
Najbardziej ciągnie w prawo podczas szybszej jazdy, pow. 90km/h. Wtedy auto w pasie pozostaje tylko 2-3 sekundy po czym jestem na poboczu. Kierownica jest prosto, ale zaraz minimalnie o jakieś 2 stopnie przechyla się w prawo, najbardziej na choćby minimalnych nierównościach. Ważne jest to, że podczas zapalania motoru czy ruszania nie przechyla się. Również na podnośniku nie leciała ona w prawo.
Mimo, że po zakupie sprawdzałem ją pod kątem luzów w zawieszeniu to wybrałem się jeszcze na stację diagnostyczą w celu ponownego sprawdzenia zawieszenia. Sprawność amortyzatorów L/P na poziomie 80%. Żadnych luzów nie znaleziono.
W kolejnym etapie pojechałem na ustawienie zbieżności z przodu i z tyłu (laserowe). Zbieżność była raczej ok, poprawiona minimalnie o ok. 1 mm z przodu i z tyłu. Po wyjechaniu z warsztatu auto dalej ściągało, kierownica nie leci już tak szybko w prawo lecz mimo to auto ściąga tak samo jak nie gorzej. Nie mają pewności, że aby napewno zbieżność została ustawiona poprawie, w dniu wczorajszym udałem się do polecanego tutaj jak i na innych forach Czesława Dudy w Katowicach, który opinie ma naprawdę dobre i już kilka mazd udało mu się wyprostować.
Po przyjeździe poinformowano mnie, że chyba wiedzą o co chodzi, ponieważ mieli już styczność z tym problemem w mazdach (zazwyczaj w modelu GY/GG) ale auto trzeba zostawić na dłużej. Mimo to sprawdzono zbieżność z tyłu, poprawiono znowu o ok. 1 mm. Przód nie był mierzony z racji tego, że w dniu wczorajszym nie mieli już możliwości poświecenia tej dłuższej chwili i nie było też sensu płacił podwójnie za zbieżność skoro i tak potrzebna jest dłuższa operacja i umówiliśmy się na po świętach. I teraz najważniejsze, Panowie twierdzą, że prawdopodobnie problem tkwi w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który niestety w tej Mazdzie nie jest regulowany. Jak dobrze zrozumiałem, operacja polegała by na przesunięciu do o ok 3-4 mm, nie naciągając a rozwiercając jakiś otwór? Nie za bardzo wiem na jakiej zasadzie miałoby to być robione. Zapytałem, czy taka operacja nie będzie miała żadnego negatywnego wpływu na układ zawieszenia, konstrukcje auto czy najważniejsze bezpieczeństwo i poinformowano mnie, że nie ponieważ, jest to minimalna ingerencja. Czy uważacie, że taka ingerencja (o ile faktycznie jest to jakaś ingerencja w fabrykę) jest dobrym pomysłem?
Miał ktoś może styczność z tym problemem? Nie wiem co robić dalej. To ściąganie nie jest jakieś uporczywe podczas jazdy a zwłaszcza w mieście, natomiast sam fakt tego, że jest jakiś problem i podczas jazdy nie mogę na chwile puścić kierownicy mnie męczy. Zwłaszcza podczas dłuższych, autostradowych tras.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 08:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1429
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Każda droga jest (a przynajmniej powinna być) nachylona od środka ku brzegom. Spróbuj przejechać się lewym pasem - powinno ściągać w lewo. To nie jest problem. Kierownicy się nie puszcza.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 gru 2016, 11:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.03.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Niestety, to nie jest kwestia pochylenia. Jadąc pod prąd, gdzie kąt pochylenia drogi jest w lewo, auto nadal, w mniejszym stopniu ale nadal ciągnie w prawo.
Kwestia tego, że kierownicy się nie puszcza to jest racja a mimo wszystko jest to odczuwalne podczas użytkowania i uwierz, że potrafi mocno irytować.

-- Dodano: Cz, 29 gru 2016, 11:18 --

Wczoraj bylem na ustawieniu z przodu geometrii w Katowicach i niestety jest tak samo jak nie minimalnie gorzej. Wyniki jak niżej:
Przód:
Kat wyprzedzenia: L 3°50' / P 4°15'
Kat pochylenia: L -0°15' / P 0°
Zbieżność 0

Tyl:
Kat pochylenia: L – 1°15' / P -1°15'
Zbieżność: 1,8

Stwierdzili, ze biorąc pod uwagę katy to jakby już miało ściągać przez geometrie to w lewo. Dodatkowo wydaje mi się, ze ściąga bardziej przy dodawaniu gazu zwłaszcza przy mocniejszym depnięciu, wtedy czuć trzymając kierownice ze ciągnie ja lekko w prawo.
Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.