Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 05:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 22:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 576
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Zgodnie z obietnicą zakładam wątek informacyjny. Przed zakupem GH plany części modyfikacji miałem z góry nakreślone - obniżenie, odpowiednia felga, rozpórka, grill z wersji Dynamic itp. Do tematu rozpórki podchodziłem jednak dłużej niż zakładałem a to ze względu na dostępność dobrych rozpórek, tj. takich które nie tylko wyglądają. Jedyna sensowną opcją wydawała się rozpórka Ultra Racing ściągana z Malezji (dobre materiały, sztywna konstrukcja bez zbędnych ruchomych połączeń zabijających ideę rozpórki). Wiedziałem jednak, że w zasięgu mam firmę Górny Sport, której rozpórki cieszą się bardzo dobrymi opiniami i są przy tym sprzedawane w atrakcyjnej cenie. Po nawiązaniu kontaktu udało się ustalić, że GSG z chęcią wykona stosowną rozpórkę mając samochód do pomiarów i wykonania wzoru. Temat ciągnął się dłużej niż zakładaliśmy ale po kilku miesiącach udało się w końcu dopiąć sprawę do końca - tak więc przedstawiam Wam produkt finalny.

To pierwsza rozpórka więc finalnie według Irka wygląda nieco gorzej niż reszta – ja tam nie wiem, to co jest mi pasuje ;) Sama rozpórka prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rozpórka przystosowana jest do montażu bez podnoszenia przodu auta, zrobiona tak by można skorzystać z fabrycznych zaślepek choć nie bez modyfikacji delikatnej – jedno ucho trzeba przyciąć (widać na zdjęciu) - w zupełności wystarczą do tego nożyczki ;) Zmontowana całość wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na razie przejechałem z nią może 3km więc obszernych wrażeń nie będzie, usztywnienie przodu czuć jednak od razu, tak samo jak "ostrzejszą" reakcję na ruchy kierownicą także jak dla mnie <spoko> Przy zawieszeniu GH (w szczególności przedliftowej) poprawa IMO będzie już odczuwalna dla standardowo posadzonych samochodów. W przypadku obniżonych, a do tego jeszcze z oponami o niższym niż fabryczny profilu poprawa jest wyraźna i od razu zauważalna.

Na koniec mogę śmiało napisać, że posiadacze 6 GH z silnikami benzynowymi (diesle zapewne też, ale warto by było ją przymierzyć dla pewności) mogą w końcu w razie chęci wejść w posiadanie niedrogiej i dobrze wykonanej rozpórki (materiały porównywalne z Ultra Racing). Koszt - 190 PLN + wysyłka. Oczywiście sama rozpórka może być pomalowana na kilka podstawowych kolorów - do wyboru czerwony, niebieski, żółty, zielony, metalizowane półmaty (czerwony, biały, żółty, niebieski, zielony), połysk czarny, półmat grafit, mat czarny, mat grafit i żywy pomarańczowy.

_________________
Lexus IS 200t Eminent White :twisted:

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 17:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Bardzo dobrze to wygląda :)
Ja właśnie zamówiłem jedną dla mnie :)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lip 2015, 08:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Pochwal sie jak doznania po montazu. Sam tez rozwazam zakup.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 18:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 16
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Region: dolnośląski
Jakie odczucia po zamontowaniu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 19:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
na co to komu ??? nikt nie jezdzi z otwarta maska

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 19:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 576
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
pozwolę sobie wkleić z mojego wątku:

Cytuj:
Wracając do samej podróży to może zacznę od wrażeń z jazdy bo miałem sporo okazji, by "delektować" się korzyściami z sprężyn Eibacha i przedniej rozpórki GSG. Sama różnica z montażu rozpórki jest wyraźnie wyczuwalna – reakcja na skręty kierownicą wydaje się jeszcze bardziej bezpośrednia i szybsza, przód jest zauważalnie sztywniejszy i jeszcze mniej przechyla się na łukach. W połączeniu z szerzej rozstawionymi kołami i sprężynami Eibacha różnica pomiędzy seryjną 6'tką jest bardzo duża – nie tylko w wrażeniach ale i możliwościach – samochód może pokonywać łuki z wyraźnie większą prędkością, gdzie w serii było czuć już mocny przechył nadwozia moja GH bez problemów przemykała z prędkością o kilkanaście kilometrów większą.


Różnica jest duża przy obniżonym zawieszeniu, przód jest bardziej zwarty i sztywniejszy, body-roll jest jeszcze mniejszy. Na krętych drogach w Alpach (i nie tylko) seryjną GH na łukach zostawiałem jak chciałem. Także nie o wygląd tu chodzi.

_________________
Lexus IS 200t Eminent White :twisted:

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 19:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
poczekam na więcej opinii użytkowników bo pachnie reklama i biznesem na forowiczach

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:00 
Amator
Offline
Od: 02.09.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Przy obniżonym aucie masa też się rozkłada na 2 amorki dzięki temu tak nie tłucze i szyba nie pęka. Ja jestem zadowolony


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
no ale ja nie zamierzam obniżać zawieszenia w poprzednim aucie przedni zderzak mocno cierpiał z tego powodu co za tym idzie na wyglądzie tez minusy

wiec montowac samą rozpurke chyba bez sensu

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja potwierdzam to co Weelkoo pisze. I nie jest to żadna reklama

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
koval ale welko pisze wyraznie tylko przy obnizonym zawieszeniu :mad:

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja też mam glebę, spytaj Michała on ma na seryjnym zawieszeniu...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 20:24 
Amator
Offline
Od: 02.09.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Nic na siłę ale nie znaczy, że się nie sprawdza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 08:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Koledzy Weelkoo i KOVAL glebe macie tylko przy pomocy sprezyn Eibach-a czy gwint?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 11:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja mam Eibacha -30mm.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 11:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
antol007 napisał(a):
poczekam na więcej opinii użytkowników bo pachnie reklama i biznesem na forowiczach




Jest lekka poprawa nawet przy seryjnym zawieszeniu. To forum przecież nie.jest nastawione na jakiekolwiek reklamy czy komercję.
A Tobie od początku ciągle Ci się coś tu nie podoba i wszędzie węszysz spisek. Proszę z tym skończyć.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 16:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
każdy ma prawo wyrażać swoje opinie - chyba że moderator wprowadzi wolność słowa wg P.O. i zacznie cenzurować wszystkie posty które szczypią w oczy

jeżeli nie ma 100 % opinii że w serii jest z tego korzyść to moje zdanie jest takie że montaż zbędny

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2016, 23:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A u mnie dzisiaj wjechała grafitowa rozpóreczka od GSG, na razie nie jeżdżona, więc mogę ocenić jedynie walory wizualne:

Obrazek

niemniej jednak przy Eibachu i 18tkach z oponami 235 na lato powinno dawać radę :geek:

dodam tylko, że montaż bezproblemowy - 6 śrub plus 2 plastikowe osłony. Jakbym zakładał od razu bez czyszczenia powierzchni pod rozpórką to montaż zająłby góra 3-4 minuty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2017, 18:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Panowie mam szybkie pytanie. Czy wymienialiście 6 tych śrub, po dokręceniu gwint wystaje mniej o grubość rozpórki, mam wątpliwości czy nie będą puszczać te śruby.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2017, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Olek mozesz pokazac foto? Nie bardzo wiem ocb.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2017, 21:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Chodzi o to ze gwint mniej wystaje z nakretek po zalozeniu rozporki. Grubosc nakretek jest dopasowana do wysokosci gwintu z malym zapasem takze jak przyszla rozporka to gwint nie chce "wyjsc" ponad nakretke.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2017, 22:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Olek, jeżdżę z rozpórką dwa i pół roku i nic się nie dzieje. Nakrętki mocujące rozpórkę są na równo ze szpilkami. Chcąc to zmienić, musiałbyś wymienić szpilki na dłuższe w górnych mocowaniach amortyzatorów. Nie wiem czy to ma sens.

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 06:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
O dokladnie o to mi chodzilo. W takim razie nie ma sie co przejmowac :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 08:23 
Offline
TOMASZ rzeczywiście możesz stwierdzić, że z rozpórką jest lepiej, bez rozpórki gorzej? Pytam, bo jak się generalnie o tym czyta to zdania są mooocno podzielone. :zawrotglowy:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 10:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Rozpórkę najlepiej czuć przy obniżonym zawieszeniu. Usztywnia kielichy, poprawia sztywność w łukach, zakrętach co przekłada się na lepszą przyczepność i stabilizację.
Jeździłem bez i jeżdżę z rozpórką. Różnicę da się wyczuć.
Przód jest sztywniejszy, co da się odczuć po wpadnięciu np. w studzienkę.
Może ktoś kto ma rozpórkę napisze swoje spostrzeżenia?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 11:21 
Offline
TOMASZ napisał(a):
Przód jest sztywniejszy, co da się odczuć po wpadnięciu np. w studzienkę.


Czyli? Bo nie skumałem za bardzo. :wink:
Zastanawiam się, ale wśród opinii przeważają narzekania, że jak będzie strzał w jedno koło to poleci i drugie.
Oczywiście nie zakładam, że po strzale dalej jeżdżę tym autem, ale to zawsze jakaś komplikacja jak zdarzenie jest niewielkie, a przez rozpórkę idzie szkoda całkowita.
No i co na to AC..? :mur:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 11:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tzn, że jak wpadniesz w dziurę (z rozpórką i obniżonym zawieszeniu) to ta energia rozchodzi się po za kielich amora. Czuć to na całej ćwiartce auta, tą sztywność. Nie wiem jak to opisać zrozumiale :-/
Jeśli masz zawias serię, to spokojnie możesz sobie darować rozpórkę.
Niech inni się wypowiedzą.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 sie 2017, 17:04 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Koledzy potrzebuje szybkiej odpowiedzi. Pytanie jest do osob ktore kupily rozporke w gorny sport. Czy jak odkreciliscie nakretki mocujace kielich i nalozyliscie rozporke to weszla ona na szpilki lekko (bez zadnych oporow) i nic nie odstawalo. U mnie nie wchodzi lekko i trzeba ja nawet lekko naciagnac jakby amortyzatory nie byly w jednej linii. Od razu zaznaczam ze auto nie mialo żadnych stluczek itp.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 18:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A to ciekawe ze nie pasuje hmmm Ja właśnie swoją zamówiłem czekam na dostawę, na początku chciałem czerwoną, ale później pomyślałem ze może lepiej jak by się nie rzucała w oczy i będzie czarna ;)) pytanie do was czy rozporka jest legalna ?? Na badaniu tech czy przy kontroli może ktoś się doczepić ??
A myślał ktoś żeby dać tez coś na tył ?? Żeby było symetrycznie ;)) znalazłem coś takiego:

Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 wrz 2017, 11:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 154
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Juz wszystko pasuje. Pisalem z Panem Irkiem z gorny sport i powiedzial aby uniesc lekko przód samochodu, zalozyc rozporke i wszystko skrecic. Tak zrobilem. Po lekkim podniesieniu auta rozporka weszla bez problemow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.