Teraz jest Cz, 23 lut 2017, 19:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 14 mar 2015, 06:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2881
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A to przepraszam

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 13:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2753
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
W mojej jest tak :

MTR_CUR. 0.00 A
SS_TRQ1. -0.1 Nm
SS_TRQ2. 0.0 Nm

Kierownica idealnie w poziomie, i nie mogę kierownicy ustawić aby było po 0.0Nm bo zawsze nr 1 będzie mniejszy o 0.1 Nm.
I nie ściąga w lewo czy w prawo :)


Ostatnio edytowano N, 15 mar 2015, 15:20 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 15:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 275
Lokalizacja: Kraków - Nowy Sącz
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
U mnie ściąga w prawo i strasznie mnie to denerwuje, cały czas muszę trzymać kierownice z oporem :sad:
Sprawdziłem i mam tak:

MTR_CUR. 0.00 A
SS_TRQ1. -0.5 Nm
SS_TRQ2. 0.0 Nm

_________________
Pozdrawiam Bykolo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 19:58 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Millerek napisał(a):
nie ściąga w lewo czy w prawo

ponieważ:
Millerek napisał(a):
MTR_CUR. 0.00 A


bykolo napisał(a):
U mnie ściąga w prawo
bykolo napisał(a):
mam tak:

MTR_CUR. 0.00 A


dlatego wymień prawe łożysko i piastę.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 20:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2753
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
tadziol napisał(a):

bykolo napisał(a):
U mnie ściąga w prawo
bykolo napisał(a):
mam tak:

MTR_CUR. 0.00 A


dlatego wymień prawe łożysko i piastę.


Tadziol aż tak poważnie?
Pytam ponieważ ja wymieniałem pół roku temu właśnie łożysko prawe.... ma to związek ze mam 0.1Nm?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 20:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 275
Lokalizacja: Kraków - Nowy Sącz
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
tadziol napisał(a):
dlatego wymień prawe łożysko i piastę.


Hmmm może zacznę od samego łożyska, czy koniecznie musi być też piasta....

_________________
Pozdrawiam Bykolo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 21:44 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
bykolo napisał(a):
musi być też piasta....

tadziol napisał(a):
łożysko i piastę


Millerek napisał(a):
wymieniałem pół roku temu właśnie łożysko prawe.... ma to związek ze mam 0.1Nm?

nie.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 17:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Lokalizacja: WPR
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tadziol, może też powodem ściągania prozaicznie mogą być opony? Właśnie zmieniłem na letnie, z którymi kupowałem samochód, zmieniając przód z tyłem w stosunku do tego co było wcześniej, i samochód zaczął ściągać niemiłosiernie. Wizualnie nie widać, po pomiarze bieżnika wyszło większe zużycie na jednej stronie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 21:04 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
twrz napisał(a):
może też powodem ściągania prozaicznie mogą być opony?

tego nigdy nie można wykluczyć.ale wymiana 4 kapci na nowe to nie lada koszt...trzeba mieć pewność.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2753
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Chyba opony na postoju nie mają wpływu na to co pokazuje forscan....
Czy jednak ma ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 21:34 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
na postoju to może stać na samych felgach....
koledze chodziło o oponę jako powód ściągania w czasie jazdy.
Ps.już się martwiłem,że mój "duch" się zagubił <niewiem>

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 22:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Lokalizacja: WPR
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Może mam omamy, ale jestem przekonany, że oprócz ściągania ciężej działa też wspomaganie. Możliwe, że ma związek? A opony tak fajne, że na dwójce przy mocnym przyspieszeniu przednia oś wpadła w poślizg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 22:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2753
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Wiec wychodzi na to ze nie dość ze ściąga z powodu opon, to jeszcze kolumna (forscan dikladnie) pokazuje swój powód ściągania.
Myślę że opony niewiele pomogą jeśli układ kierowniczy będzie skręcony siłą maglownicy.

A jeśli o mnie chodzi to ja zawsze czuwam innymi słowy, STAND BY we krwi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 22:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Lokalizacja: WPR
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
tadziol napisał(a):
tego nigdy nie można wykluczyć.ale wymiana 4 kapci na nowe to nie lada koszt...trzeba mieć pewność.


No ale łożyska i piasta też, za dwa komplety niby org. z wymianą zapłaciłem niedawno prawie 2400

Edit:
Mtr_cur 0, chwilami skacze do 0.1
Ss_trq1/2: 0 lub -0.1 występujące tak samo często
Kierownica 0st.

Przy kierownicy 5st. udało mi się raz ustabilizować na same zera


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2015, 21:07 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
twrz napisał(a):
Mtr_cur 0, chwilami skacze do 0.1
Ss_trq1/2: 0 lub -0.1 występujące tak samo często
Kierownica 0st.

te dane eliminują EPS z grona podejrzanych.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2015, 15:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Online
Od: 11.07.2013
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Sprawdziłem dziś forscanem parametry przekładni u siebie.
Edit:
MTR_CUR 0.10A
SS_TRQ1 0.O Nm
SS_TRQ2 O.2 Nm
Tadziol ,zerknij na to czy te parametry są w normie ,czy od niej odbiegają.
Na letnich oponach trochę mi samochód ściąga natomiast na zimowych nie.Opon nie ścina ,zbieżność też sprawdzana i jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2015, 19:39 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
hubert0001 napisał(a):
te parametry są w normie
<spoko>

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2015, 14:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Lokalizacja: WPR
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
tadziol napisał(a):
twrz napisał(a):
Mtr_cur 0, chwilami skacze do 0.1
Ss_trq1/2: 0 lub -0.1 występujące tak samo często
Kierownica 0st.

te dane eliminują EPS z grona podejrzanych.

Czy -0.1 Nm jest tak nieznaczne, że to nie EPS? W ciągu ostatnich kilku miesięcy był przegląd, który nic nie wykazał, wymiana piast, łożysk, nowe opony, prostowane felgi, zrobiona geometria (praktycznie bez konieczności regulacji), nadal ściąga, z tym że po wymianie opon na letnie znacznie bardziej niż przed. Następnie Założony drugi komplet opon letnich (tym razem nowe), ściąganie nie ustało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 21:03 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
możesz na próbę "unicestwić" EPS poprzez odłączenie przewodu zasilającego przy dodatniej klemie akku,a potem się przejechać bez działającego EPS.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2015, 16:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Lokalizacja: WPR
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
tadziol napisał(a):
możesz na próbę "unicestwić" EPS poprzez odłączenie przewodu zasilającego przy dodatniej klemie akku,a potem się przejechać bez działającego EPS.

Ale chyba nie zdjąć samej klemy, bo zniszczę regulator napięcia? Przewody dochodzą do klemy w plastikowej rurce/peszlu, nie rozbierałem. Poza tym który z nich. Szkoda że daleko mam do Ciebie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2015, 20:04 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 264
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
to można odłączyć konektor silnika przekładni....ten największy z trzema grubymi przewodami.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 maja 2015, 21:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 1
Lokalizacja: Gromnik
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam. Jestem tu nowy i nie wiem jak dokładnie zachowywać się na forum ale mam sprawę. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć za co odpowiada parametr CENTER_TRQ Nm jeśli chodzi o silnik przekładni kierowniczej i jaki powinien być i jak go można zmienić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 02:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 7
Lokalizacja: UK
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
tadziol napisał(a):
Millerek napisał(a):
trzy szkoły.

Najważniejszą rzeczą jest w przypadku diagnozowania tego typu usterki kontrola PID-ów poprzez IDS lub FORSCAN.Najbardziej interesują nas : prąd silnika (MOTOR CURRENT) oraz 1 i 2 wartość momentu obrotowego wałka wejściowego (TORQUE Nm).Wartości te powinny przy sprawnym układzie oscylować w okolicach 0,tj: prąd silnika 0A,torque 1 i 2 0,0 Nm.Przy usterce objawiającej się samoistnym skręcaniem kierownicy,ściąganiem auta w czasie jazdy,znacznej różnicy w sile wspomagania,skokowej sile wspomagania etc. parametr TORQUE na postoju będzie miał wartość odbiegającą od 0,0 Nm w plus lub minus,w zależności od tego w którą stronę ściąga nam auto.Prym wiodą przypadki ściągania do rowu,oczywiście dla ruchu europejskiego.





Odnośnie tego proszę o pomoc
Mam FORScan version 2.3.5 beta

Nie mogę w nim znaleźć takich parametrów do odczytu tych danych (pidów)
Czyli:
MOTOR CURRENT i oraz 1 i 2 wartość momentu obrotowego wałka wejściowego
Ja źle szukam czy ich nie ma w tej wersji ?
Mój problem to ściąganie na lewą stronę
Pozdrawiam

-- Dodano: Pt, 30 gru 2016, 19:22 --

Przepraszam za zamieszanie. To moja nieznajomość Forscanu. Już sprawdzone i wszystko w normie. Problem leży w innym miejscu. Dodając, że ustawianie zbieżności wykonałem 4 razy na 3 stacjach w ciągu 2 lat :(

-- Dodano: So, 14 sty 2017, 01:10 --

Witam ponownie
Lewe łożysko z piastą wymienione i problem ściągania w lewo nadal istnieje ;((
Dzisiaj robiłem testy na forscanie .
Zauważyłem, że przy maksymalnym skręcie do oporu kierownicy w lewo podaje mi, że działa siła 10,8 Nm natomiast przy maksymalnym skręcie do oporu w prawo pokazało mi zaledwie 8,7Nm. Powtarzalne chyba przy 5ciu próbach.
Czy to jest normalne ?
Dodaję zdjęcia:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/179862dc27b9a80a
Obrazek
http://www.fotosik.pl/zdjecie/506acd26a9f48138

Innym problemem jest to iż najpierw skręciłem kierownicę w lewo do oporu , po skręceniu jej w prawo , pod koniec napotkałem jakiś dziwny opór . Bardzo ciężko kierownica doszła na ostatnim odcinku do prawej strony. Po tym zdarzeniu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Kierownica na postoju traciła wspomaganie, które wracało przy choćby delikatnym ruszaniu i wolnej jeździe. Po zatrzymaniu auta znowu opór .
Dodatkowo zrobiłem test w trakcie jazdy po mieście . Po puszczeniu kierownicy , skręcała o około 2 stopnie w lewo a parametry w Nm pozostawały na 0,0 do max 0,2 chyba , natomiast parametr
MTR-CUR zwiększał się zmiennie w okolicach raz maksymalnie do 0, 80 A i nagle max do -0,80A. Podawane było to chaotycznie naprzemiennie w tym zakresie .
Na postoju gdy kierownica jest na środku , wszystko mam na 0,0
Dziwne jest to, że tu w Anglii ściąga mnie w lewo a w zeszłym roku podczas trasy do Polski (poza granicami Anglii) w mniejszym stopniu, ale znowu w prawo mnie ciągnęło. Wiem, że pochył drogi i takie tam no ale w żadnym aucie tego tak nie odczuwałem, jak w tym. Jestem pewien , że coś jest nie tak.
Mazda nie była bita, a zawieszenie według mechanika jest bez zastrzeżeń.

Panowie jakieś rady??


Ostatnio edytowano So, 31 gru 2016, 19:44 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 16:53 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
U mnie wygląda to tak

MTR_CUR. -3.70 A
SS_TRQ1. -1.2 Nm
SS_TRQ2. -1.2 Nm

Samochód ściąga w prawo.
Czy ktoś z doświadczenie może powiedzieć które z tych 3 śrub odkręcić lub dokręcić i jak mocno ? Pół obrotu to dużo w tym przypadku czy nie wiele ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.