Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 19:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam wszystkich miłośników M6, chciałbym opisać mój problem z drżeniem kierownicy który jest dość specyficzny, ponieważ kiedy jadę sam autem to praktycznie nie występuje, ale wczoraj np zauważyłem, że kiedy jechałem w pięć osób, czyli przy dość znacznym obciążeniu, kierownica już nie tyle drżała (chociaż też) co wręcz minimalnie nią... bardzo szybko telepało na boki <o0> Kiedy gawiedź sobie wyszła i sam wracałem do domu, problem zniknął... Ciężko jest mi coś na ten temat wydedukować, maglownica wymieniania jakieś 30 tysięcy kilometrów temu...

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 19:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
A opony ci nie wyząbkowały się. Jeśli zaczynają hałasować to może być to


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Hmm, sprawdzę to. Niby są w dobrym stanie, parę razy wyważałem, ale z drugiej strony trochę czasu już minęło. Dzięki za poradę, jutro zajrzę.

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Ząbkowanie opon to nie to samo co wyważanie, sam tego nie zauważysz podjedź do oponiarza niech on ci to sprawdzi. jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o ząbkowaniu opon to wpisz w googlach "ząbkowanie opon"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 22:19 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
przy jakiej prędkości telepie?
Mi po wymianie na zimowe przy prędkości ok. 100 km/h zaczęło telepać, pojechałem do gumiarza, wyważył opony i jak ręką odjął.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 09:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Telepanie przebiega przy prędkościach od 40 km/h do około 90.

rumpek napisał(a):
"ząbkowanie opon"


No i problem się rozwiązał. Podjechałem do oponiarza i stwierdził to samo tak więc czas zakupić nowy komplet opon <czekam>

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 15:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Herd ale na której osi masz wyząbkowane oponki :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 18:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Pewnie na tylnej. Przełóż je na przód po ok. tysiącu kilometrów powinno być ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 18:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dlatego pytałem żeby to samo zaproponować ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 22:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No i te które przełoży na tył znowu mu wyząbkuje Nic nie zaszkodzi sprawdzić zawieszenia z tyłu

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 gru 2014, 10:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Wyząbkowały się z tyłu, aczkolwiek nie są już pierwszej świeżości, a z przodu bieżnik też już do najgłębszych nie należy... cóż i tak miałem kupić nowy komplet, zimę jeszcze jakoś przejeżdżę :)

Swoją drogą ciekaw jestem czy umierające prawe przednie łożysko może nie mieć też na to pewnego wpływu... kilka miesięcy temu kiedy zakupiłem Mazdę (a przesiadłem się z o wiele mniejszego auta) miałem początkowo drobny problem z ogarnięciem gabarytów nowego wymarzonego pojazdu w związku z czym przywaliłem dość istotnie w krawężnik załatwiając sobie przy okazji pięknie felgę. W przyszłym tygodniu wymieniam łożysko i wstrzymam się jeszcze z przełożeniem opon, tak na wszelki wypadek, bo ciekaw jestem czy może coś się zmieni podczas jazdy.

Odnośnie zawieszenia z tyłu, jest podobno "wzorowe" :)

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2015, 21:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam Forumowiczów. Ja mam takie zakłopotanie. Jadąc powoli 30 40km/godz. gdy lekko skręcę kierownicą w lewo lub w prawo około 15stopni, a kierownica jak wraca do pozycji jazdy na wprost wykonuje lekkie skoki, tak jakby się przekręcało silniczkiem od zabawkowego samochodu, ale tylko jak jadę powoli. Madzia jest autem gdzie pierwszy raz spotykam się ze wspomaganiem elektronicznym kierownicy. Czy to jest normalne zachowanie? :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 14:21 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Przyznam szczerze, że i ja mam ten problem. Kierownica podczas jazdy przy delikatnym kręceniu o kilka/kilkanaście stopni jakby hm... ząbkuje, tyka? Nie wraca w pełni płynnie do pozycji neutralnej. Szukam przyczyny już od dłuższego czasu i nie bardzo mam już pomysłu. Wyważanie kół raczej nie wiele zmieniło, zawieszenie niby jest w świetnym stanie, chociaż ostatnio przy delikatnym wyhamowywaniu tuż przed zatrzymaniem się słyszę takie jakby zgrzytnięcie z przodu auta, nie wiem już czy to może być przyczyna tego braku płynnej pracy kierownicy przy delikatnych odchyleniach. Przyznam szczerze, że zauważyłem to po pewnej sytuacji, a mianowicie najechaniu prawym przednim kołem przy prędkości około 70-80km/h na co prawda niski krawężnik, ale jednak. <niewiem>

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 16:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Stawialbym na magiel. Mialem tak w innym aucie. Ale zapytac tadziola, on moze cos podpowie

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2015, 09:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam Kolegów. Stało się coś niezwykłego. Po zmianie opon na nowe, skokowy powrót kierownicy zniknął. Czyżby opony miały wpływ na takie zachowanie kierownicy. W każdym bądź razie mam problem z głowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2015, 04:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Mogły być wyzabkowane, i miałes takie uczucie

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2015, 08:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam ja mam podobny problem ale ja wymieniłem opony na nowe przód i podczas hamowania drży mi kierownica przy większym obciążeniu bardziej.Również jak przekroczę 200 obrotów też mi drży.Proszę pomóżcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 6 sie 2015, 13:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Jedz na ponowne wyważenie kół.
Od tego bym zaczął

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.