Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 15:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 30 mar 2014, 13:50 
Świeżak
Offline
Od: 13.02.2014
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam.
Moja kierownica jest skręcona lekko w lewo gdy próbuje ją wyprostować samochód skręca , czyżby to była wina źle ustawionej zbieżności?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 mar 2014, 14:03 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeśli samochód nie ściąga ani nie zjada Ci opon od wewnątrz/zewnątrz to zbieżność masz dobrze ustawioną. Krzywą kierownicę można skorygować w 3 minuty na drążkach kierowniczych. Ostatnio po zrobieniu geometrii poprawiałem kierownicę, mechanikowi zajęło to dosłownie kilka minut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 kwi 2014, 20:42 
Amator
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 61
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Kaczor napisał(a):
Ostatnio po zrobieniu geometrii poprawiałem kierownicę, mechanikowi zajęło to dosłownie kilka minut.


Gdzie byłeś na tej geometrii i ile Cię to wyniosło jeśli można wiedzieć? Ja mam delikatne skrecenie w prawo i delikatne ściąganie w prawo i chciałbym sie tego pozbyć :)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 kwi 2014, 21:19 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z polecenia TOMASZA byłem tu: http://pmcar.pl i bardzo sobie chwalę, właściciel ma profesjonalne podejście do tematu. Zapłaciłem 100, ale tylko tył miałem regulowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 kwi 2014, 21:11 
Amator
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 61
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Dzięki Kaczor za polecenie. Byłem w PMCar i mogę potwierdzić profesjonalizm właściciela. Kierownica poprawiona i dodatkowo po zamianie z przodu kół lewo <-> prawo lepiej się prowadzi. Parametry zbieżności miałem w normie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 kwi 2014, 21:15 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
No to super, cieszę się, że pomogło :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 11:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to żeby nie było łatwo to zagadka:
Na zimowych kołach opony kierunkowe, kierownica jest idealnie prosto, auto nie ściąga.
Na letnich kołach opony nie kierunkowe, kierownica skręcona lekko w lewo, po wyprostowaniu auto ściąga na prawo.
Magicy w różnych miejscach od zawieszeń twierdzą że w zawieszeniu jest tak idealnie jak w fabryce, nawet odchyleń żadnych nawet i połowę stopnia.

? Jakaś porada?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 11:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Millerek napisał(a):

(...) Jakaś porada?


Też tak mam jak ty...
Podłączyłem kiedyś do kompa i program ForScan wskazał mi odchylenie kierownicy -5'.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 11:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zamień na przodzie koła: lewe na prawe, a prawe na lewe. Zobacz co się dzieje wtedy, czy lepiej czy gorzej jest.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 11:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A który to PID?

Prostować kierownicę to można nawet samemu, ale kręcić bez sensu końcówkami drążków kierowniczych mija się z celem... tutaj ewidentnie robotę robią opony kierunkowe lub nie kierunkowe.

Tomasz , zimowych kierunkowych nie mogę zamieniać ewentualnie ściąganie samych opon z felg i wtedy przekładać.
Letnie nie kierunkowe zmieniałem i bez różnicy absolutnie, jakbym nie zmieniał to efekt zawsze ten sam.
Wszystkie koła i opony nowe zakupione w zeszłym roku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 12:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Teraz nie pamiętam jak wrócę do domu, to podłącze się ponownie i sprawdzę.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 12:53 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przód z tyłem zamień. Miałem tak w żony peugeocie. Na zimowych idealnie, na letnich ciągnie w prawo. Założyłem tył na przód, a przód na tył i jak ręką odjął.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 13:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ja mam opony zimowe i letnie kierunkowe.Na oponach zimowych auta nie ściąga , prowadzi się jak strzała ,natomiast na letnich ściąga troszkę w prawo i trzeba korygować kierownicą.Dlatego bieżnik kierunkowy czy niekierunkowy nie ma chyba nic do rzeczy ,bardziej chyba rozchodzi się o twardość opony. :wink:


Ostatnio edytowano N, 27 kwi 2014, 13:51 przez hubert0001, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 13:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Tomasz , zimowych kierunkowych nie mogę zamieniać ewentualnie ściąganie samych opon z felg i wtedy przekładać.

Jeśli przełożysz dla sprawdzenia to nic się nie stanie. To tylko w celu zbadania czy coś się zmieni czy nie.
Millerek napisał(a):
Letnie nie kierunkowe zmieniałem i bez różnicy absolutnie, jakbym nie zmieniał to efekt zawsze ten sam.

Czyli wychodzi na to, aby zamienić przód z tyłem i zaobserwować czy nastąpiła jakaś zmiana.
Kaczor napisał(a):
Miałem tak w żony peugeocie. Na zimowych idealnie, na letnich ciągnie w prawo. Założyłem tył na przód, a przód na tył i jak ręką odjął.

Tyle, że to nie rozwiązało przyczyny. Bo sam dobrze wiesz, że trzeba było prostować tylną prawą felgę :-P
hubert0001 napisał(a):
jak szczała

No wiesz. Chyba strzała :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 16:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jedyna różnica to kierunkowe (ROTATION) symetryczne zimowe FALKEN FK 449 i letnie asymetryczne (OUTSIDE INSIDE) FALKEN ZE 914.

Możliwe ze twardość ma znaczenie, i zmiana przód na tył nie zmieniła nic, nadal kierownica delikatnie jest na lewo.
Te letnie patrząc na bieżnik to widać ze wzór nie jest taki sam po lewej i prawej stronie. Juz pisałem gdzieś w innym temacie ze bieżnik nie jest odbiciem lustrzanym tak jak w oponach kierunkowych. I w tym miejscu czepiam się opon a wynikiem jest skręcona kierownica.
Nie mam znowu pewności czy mam rację bo sprawa skręconej kierownicy jest dość delikatna raczej subtelna, a porównuje sprawę tylko do jazdy na oponach zimowych na których jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 kwi 2014, 18:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Millerek ten pid musisz poszukać pod kontrolą ABS.
Obrazek

Obrazek

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 07:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szczypik dzięki, ale sprawdzę dopiero jak przeróbkę elma zrobię przecież... :-(
A powiedz mi, to że masz odchylenie kierownicy o wartość - 5, domniemywam ze chodzi o stopnie, to coś z tym robiłeś? lub będziesz coś robić?
Forscan u Ciebie pokazuje że to odchylenie kierownicy jest względem czegoś czy porostu ze jest skręcona? podczas odczytu ustawiasz kiere prosto a on pokazuje że jest krzywo?... tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 14:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak mam ustawioną kiere jadąc prosto. Na oponach letnich chińskich. Auta nie ściąga w żadnym kierunku. Po prostu tak się ustawiła. A na nokianach zimowych kierownicę mam ustawioną prosto.
Nic z tym nie robiłem, bo nie było czasu na to.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 16:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie na zimówkach było prosto, a po zmianie na letnie (Micheliny) kierownice mam skręconą w lewo :/

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 16:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Panie ten typ tak ma :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 18:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
szczypik napisał(a):
... ten typ tak ma...


Niestety zgodzić się nie mogę,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014, 19:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ja zaś po zmianie na letnie nie mam kierownicy skręconej w lewo ale auto troszkę ściąga . Zbieżność sprawdzałem w 2 warsztatach wyszło że jest dobrze ,opon nie ścina więc nie kombinuje. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 kwi 2014, 20:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja też jak puszczę kierownicę to auto ściąga na prawo. Zbieżność wyszla ok. Ten typ chyba ma tak.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 kwi 2014, 22:17 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Auto nie powinno ściągać... stawiam Michał na opony. Przekładałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 kwi 2014, 13:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
U mnie ściąga zależnie od opon. Zima ściąga jakbym nie mieszał oponami, a na letnich jak dobrze zamieszam jest ok.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 kwi 2014, 14:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Damianko, sprecyzować możesz te mieszanie opon. Jakie posiadasz zestawy bierznik symetryczny, kierunkowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 maja 2014, 23:35 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.02.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak mialem mazde 6 gg , to jakby nie kombinowal sciagala lekko na prawo czy to na letnich , czy na zimowych oponach . Nie zeby jakos ekstremalnie , ale po puszczeniu kierownicy i przejechaniu ok 50m zaczela powolutku zjezdzac na prawo . Kontrole zbieznosci nie wykazaly nic negatywnego . Pozniej mialem honde accord i tu bylo wszystko ok , jechala jak po sznurku , tak na letnich jak i na zimowych oponach . Teraz mam madzie 6 gh , nowe opony letnie i taka sama historie jak przy modelu gg , czyli delikatne sciaganie w prawo . Chyba jednak ten typ tak ma :idea:

_________________
マツダは最高です


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 00:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja zauważyłem że przy dodawaniu gazu ściąga na prawo, a jak puszczę gaz to na lewo :/ Przy hamowaniu nic nie ściąga. Trochę mnie to drażni że przy jeździe na prosto muszę odbijać kierownicą. Wszystko sprawdzone, nikt nic nie może znaleźć :/

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 14:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Również nie zgodzę, się, że ten typ tak ma.
Jeśli auto jest proste, ma jednakowe, tak samo zużyte opony oraz POPRAWNIE ustawioną całą geometrię musi jeździć prosto.

U mnie na letnich trochę ciągło w prawo. Na zimowych w sumie OK. Aż w końcu letnie wyzabkowało :pech:
Okazało się, że geometria była jednak z tyłu lekko rozjechana.
2 godziny ustawiania i przekładania kół przód/tył i nagle się okazuje, że można prosto.
Konkluzja: to że geometria ustawiAna nie znaczy, że ustawiOna...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 16:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zbieżność czy geometria zawieszenia ma się nijak do stanu zuzycia elementów zawieszenia, a zwłaszcza przedniego w Mazdach.
U specjalistów na urządzeniach wszystko gra, wszelakie parametry są idealne itd... A auto i tak jeździ jak chce.

Ba, napisze nawet ze można ustawić geometrię zawieszenia tak dobrze ze będzie auto się prowadzić jak nowe, tylko nie wspominać ze pozniej jakoś dziwnie oponę bierze od wewnątrz czy zewnątrz lub piszcza opony na gorącym asfalcie na rondzie.

Elementy zawieszenia dokładnie silentblocki w Mazdach są pełne, w sensie zalane gumą w calosci, stan zużycia tejże gumy jest ciężko uznać jeśli nie widzimy ze nie jest zerwana czy nie ma pęknięcia.

Zawieszenie podczas badania u specjalisty stoi pod własnym obciążeniem, jak również jest odciazone na talerzach podkladanymi pod przednie koła. Wtedy nie działają siły jak podczas jazdy. Mamy wtenczas dwa różne od siebie warunki które nie idą w parze, gwarantuje że jak można by było założyć optykę na kola podczas jazdy to badanie byłoby znaczącą różne niż powinno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.