Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 341 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 08:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
DPF (wypalanie), webasto (dodgrzewacz) silnika, jazda po mieście, zima itp .....

Generują spore spożycie na paliwo.

Często mam przyjemność kręcić się po mieście, krótkie przeloty, na całym zbiorniku paliwa, wyzerowalem spalanie jak zawsze, ile pokazało średniego spalania na wyświetlaczu przy ponownym tankowaniu? 10.3 l/100km... kalkulator wyliczył 10.1.

Cóż, tak bywa, żadna awaria, normalka.

Zatankowalem znowu pod korek, wyjechałem akurat w długą trasę, cały zbiornik wypaliłem na trasie, tempomat i normalna jazda. Ile wyszło?
Wyświetlacz 6.4 a liczydlo 6.1....

Więc nie walić w gacie ze strachu panowie :-)

Wyjechać w trasę, włączyć tempomat, 120km/h piąty bieg, i bedzie 5.5-6.5 l/100km, a nawet mniej na chwilowym spalaniu (pomijam wypalanie i Webasto).

Łatwo sprawdzić czy jest dodatkowe zużycie paliwa, mianowicie na chwilowym spalaniu jadąc, bez tempomatu, zdjąć nogę z gazu, powinno pokazać 0.0l/100km.

Jeśli pokaże więcej od Zera do 2 wiemy że mamy wypalanie lub Webasto jeszcze pracuje...

Tak dla przypomnienia piszę, bo nagminnie się o tym zapomina ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 11:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.02.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zrobiłem 93 km z czego 15 poza miastem średnie spalanie jest na poziomie 8.7 litra


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 16:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
no to pięknie, obserwuj dalej, myślę, że na razie nie ma się czym przejmować :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 16:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.02.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ok dzięki za wyjaśnienie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2017, 21:27 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
hip81 napisał(a):
jaroLeonArl mam taki sam silnik jak ty i nie mam pojecia skad takie wyniki u ciebie,przeciez tyle to pala diesle a napewno to tyle pali ten silnik w nowej mazdzie 6 2.0 skyactiv!!!!!!!,gdzie jest nowoczesny,inny stopien sprezania systemy np i-eloop itd,7.3 litra na sto przy ostrej jezdzie na 3 i 4ce?!,sorry ale troche w to nie wierze,choc moze jestes z uk i podajesz wartosci przeliczone z mil na galon w kalkulatorze amerykanskim bo innej opcji nie widze,jak bym nie jeszdzil pali mi 9 litrow na sto a jak bym cisnal to spokojnie 11l lub wiecej,bez obrazy ale poprostu mam taki samochod i truuudno mi w to uwirzyc co piszesz,pozdrawiam
Dokladnie jak piszesz, 9 to norma, na autostradzie bez problemu 9-11 w zeleznosci od predkosci (najczesciej 10 wychodzi), pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 10:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Zaraz po zakupie zatankowałem, skasowałem średnie spalanie. Zrobiłem jakieś 200km 50/50 i średnie wg komputera 6.2 .
Unikam jazdy poniżej 2tys obrotów. Możliwe ,że spalanie jest tak niskie ? Ja wiem, że to się za nie długo okaże przy kolejnych tankowaniach ale bardzo mnie to ciekawi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 12:25 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jaki silnik?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 13:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Tak jak w opisie. 2.0 140 KM. Jechałem przed chwilą i spalanie nagle wyskoczyło na 6.7 , jak dojechałem do celu to 6.6. Chyba się dpf wypalal? Swoją drogą, jak przerwę na chwilę wypalanie to już paliwo miesza się z olejem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 13:29 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja wczoraj przjechalem 400 km, trasa Katowice-Toruń i wyszło 6.0 wg komputera :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 15:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Komputer pokazuje ok 6,5 ale przekłamuje mi licznik. Po własnych pomiarach wychodzi +/- 7 l/100km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 20:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przejechałem ponad 2 tys.km w jedną stronę z UK do Polski 90% autostrada prędkości średnio około 140 z odcinkami ponad 200. Bez eco jazdy . Spalanie z całej trasy 7,74 l/100km. Pomiar z tankowania pod korek.
Samochód 2 osoby i pełen bagażnik.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 13:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Witam. Zostałem wywołany do tablicy... Podane wczesniejsze spalanie nie jest przekolorowane bo po co mialbym to robic??

Dzisiaj zatankowane 54,94 litry i przejechane 654,9 km, czyli wychodzi srednia 8,38 l/100 na zimowkach. Duzo miasta ( Opole ) praca-dom, dom-praca, zakupy oraz drogi poza miastem ale nie autostrady i szybkiego ruchu... mysle ze w proporcji 65/35 miasto/trasa. Oczywiscie na zimowkach 16'. W miescie pali mi od 9,3 do 10,5 litrow. Zaraz pojawia sie glosy ze to za malo... jak na benzyne... tylko miasto miastu nie rowne... Opole jest male chodz ostatnio czeste korki bo robia most i przebodowuja ul. niemodlinska.

W styczniu bylem za granica. Trasa opole - monachium i spowroten przebiegala w aurze zimowej - snieg i mroz nawet pow 10st. Predkosc 120 - 150 km/h Spalanie?? 8,4 - 8,8 L/100. Duzo ?? Malo ?? Po prostu tyle wyszlo oczywiscie srednia liczona z dystrybutora.

Mysle ze na letnich oponach spokojnie spalanie spadnie kolo 0,5 L/100 km.

Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 18:45 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak z innej beczki :)

Niedawno (prawdopodobnie) wypalał mi sie dpf i spalanie wzrosło, ale skasowano mi inspekcje olejową (olej wymieniony na "nowkie sztuke panie" ale inspekcyji to juz nie skasowano ) i problem zniknął po przejechaniu moze 2 tys znowu mi wzrosło spalanie i nie spada ponizej 20l na 1 dochodzi grubo ponad 40 ( tak wiem nie patrzec na spalanie chwilowe ale sugeruje sie tym ze cały czas jezdze tak samo i wczesniej było moze ponad 20 na pierwszym biegu a teraz jest grubo ponad 40) Pytanie które mnie nurtuje to: Czy powinno sie wykazywac jakies spalanie na samym biegu ? wrzucam 1 i auto samo jedzie nie dodaje gazu a licznik mi pokazuje ponad 20l czy to normalne (bo ja myslalem ze w ogole nie powinno wskazywać w tym momencie nic) na 2 biegu podobnie wysokie spalanie (ok 30l) co to moze być ? (2.0 MZR-CD "ON") nic nie mruga nic sie nie zaswieca...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 20:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Mazda6Man napisał(a):
wrzucam 1 i auto samo jedzie nie dodaje gazu a licznik mi pokazuje ponad 20l czy to normalne (bo ja myslalem ze w ogole nie powinno wskazywać w tym momencie nic)

Jeśli koła napędzają silnik (jazda z górki bez dodawania gazu, czyli hamowanie silnikiem) to paliwo nie jest podawane i nie ma jego zużycia.
Jeśli sinik napędza koła to nie ma bata, paliwo musi być spalane. Tak samo jak praca "na luzie". Silnik to nie perpetuum mobile, i jeśli coś innego go nie napędza, to musi to być paliwo.

Co do wskazania 20L/100km to: na wolnych obrotach (samochód stoi) spalanie jest ok 0,7L/h.
Skoro samochód się porusza, to jest jakieś dodatkowe obciążenie, dla ułatwienia przyjmijmy, że silnik w tym momencie spala 1L/h.
Czyli aby na odcinku 100km spalić 20L musiałbyś przy spalaniu 1L/h jechać 20h.
Co nam daje 100km w 20h, czyli prędkość 5km/h

Tak więc, jeśli toczysz się z prędkością 5km/h to spalanie chwilowe może wskazywać ok 20L/100km bez dodawania gazu.

Oczywiście, jeśli rzeczywiste obciążenie silnika jest większe niż tu założone, co jest baardzo prawdopodobne, to 20L/100km możesz mieć przy wyższych prędkościach toczenia niż wyliczone tu 5km/h.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 23:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Mazda6Man napisał(a):
wrzucam 1 i auto samo jedzie nie dodaje gazu a licznik mi pokazuje ponad 20l czy to normalne


Mam tak u siebie, ale tylko na zimnym silniku (ssanie) puszczam sprzęgło na 1 biegu auto dość żwawo rusza do przodu i porusza się z prędkością około 5km/h bez dodawanie gazu w tym momencie spalanie chwilowe komputer pokazuje około 20l/100km.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 10:29 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
arecki napisał(a):
Mazda6Man napisał(a):
wrzucam 1 i auto samo jedzie nie dodaje gazu a licznik mi pokazuje ponad 20l czy to normalne (bo ja myslalem ze w ogole nie powinno wskazywać w tym momencie nic)

Jeśli koła napędzają silnik (jazda z górki bez dodawania gazu, czyli hamowanie silnikiem) to paliwo nie jest podawane i nie ma jego zużycia.
Jeśli sinik napędza koła to nie ma bata, paliwo musi być spalane. Tak samo jak praca "na luzie". Silnik to nie perpetuum mobile, i jeśli coś innego go nie napędza, to musi to być paliwo.


Nie do końca się zrozumieliśmy albo ja źle to przedstawiłem. Chodziło mi o to, że nie byłem pewien czy licznik pokazuje cały czas spalanie czy tylko w momencie gdy wciskam pedał (jakos połączone z czujnikiem położenia pedała albo przepustnicy, mniejsza z tym). Logiczne, że auto ciągle spala paliwo nawet jak stoi w miejscu (licznik wtedy pokazuje stan --- prawda :) to podstawy mechaniki ktore raczej posiadając auto znamy wszyscy )

W innym poście (albo nawet tutaj... strasznie dużo tego czytam) jakiś użytkownik napisał że jak sie rozpędzi i "odpuści" pedał gazu to licznik powinien wskazywać --- (wg niego jeżeli wskazuje coś to znaczy ze wypala sie dpf, ja się nie znam więc nie zaprzeczam i nie potwierdzam) dlatego myślałem że moje wskazanie jest dziwne gdy przy odpuszczonym pedale wskazuje mi ponad 20.
Dodam że zauwazyłem to po dłuższej jeździe i sprawdziłem na płaskim terenie a jedyną dodatkową wagą jaką jest obciązona mazda jestem ja czyli 80kg :)
Poza tym obydwoje piszecie że OKOŁO 20l a mi pokazuje ponad 20 czyli czasami nawet 28l
Zaczyna mnie irytować to spalanie bo raz jest ok a raz wzrasta i to sporo... warunki, jazda i inne zmienne sa w miare podobne wiec to nie czynnik ludzki czy pogodowy bo jezdze ciagle tak samo i po tym samym terenie, jak widze ok 30l na 4 biegu przy 2 tys obrotów to nie ukrywam ze ogarnia mnie przerażenie.

W poniedziałek dzwonię i umawiam się z mechanikiem tutaj poleconym zobaczymy co On powie (bo jest kilka innych wad o ktorych nie wspomniałem bo jednak spalanie pojawia się cyklicznie więc myślałem, że to coś całkiem innego nie połączonego z obecnymi już wadami także przepraszam za lekką przysłowiową "minę" )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 17:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Gdy na biegu odpuscisz pedał "gazu" komputer pokaże spalanie 0.0 . Miałem dziś wypalanie dpf'a bo spalanie podczas jazdy było dużo wyższe i w tym przypadku odpuszczenie gazu skutkowało wskazaniem spalania 0.0 .

Co innego jak odpuscisz gaz i wrzucisz na luz. Koła się toczą a spalanie rośnie wraz z malejącą prędkością. Nie do końca wiem czemu tak się dzieje ale miałem tak samo w passacie i mam w ciężarówce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 17:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
5en5i napisał(a):
Nie do końca wiem czemu tak się dzieje


A widzisz Mazda6Man, wychodzi, że Twoje poniższe założenie jest błędne.
Mazda6Man napisał(a):
podstawy mechaniki ktore raczej posiadając auto znamy wszyscy

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 21:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
arecki wyrwałeś to z kontekstu i chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Nie zastanawiam się dlaczego auto spała paliwo tocząc się tylko dlaczego przy prędkości 10 km/h pokazuje spalanie 1l a gdy auto już prawie stoi, przez krótka chwilę widzimy spalanie 6-7 l / 100km a gdy już się zatrzyma 0.7 l /h w przypadku passata. W ciężarowym dobrze to widać. Jak dojeżdżam gdzieś kawałek na luzie to zanim samochód się zatrzyma komputer potrafi rzucić chwilowym spalaniem na poziomie 20l.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 08:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
5en5i, nie wyrwałem z kontekstu.
Takie spalanie wynika właśnie z fizyki.
Gdy samochód pracuje na luzie, to ma stałe spalanie, załóżmy 0,7L/h.
Gdy się toczy szybciej (cały czas pracując na luzie) to w ciągu 1h pokona więcej km, dlatego spalanie na 100km będzie mniejsze niż gdy toczy się wolniej.
Gdy toczy się z prędkością 20km/h to odpowiada to spalaniu ok. 3,5L/100km, przy 10km/h to ok 7L/100km, przy 5km/h będzie ok 14L/100km itd. Oczywiście to wszystko przy założeniu, że toczymy się na luzie, gdy spalanie jest ok 0,7L/h.
Czy teraz jest jaśniej?

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 08:39 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Tak <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2017, 07:54 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Nie uważam, że mam ciężką nogę, ale ciężko byłoby zejść z silnikiem 2.0 PB poniżej 8L w mieście.
W mieście pali mi od 9,5L-10,5L. Przy jeździe eco dam radę zejść do 9 litrów.
Ale na autostradzie, jak widzę tu co niektórzy piszą, to myślę, że za dużo mi pali.
Na autostradzie 8,0L - 9,0L. Jeżdżę na tempomacie 140 - 145 km/h. Powiedzcie, że jest ok :-P
Pewnie na trasie przy jeździe 100-110 km/h da zejść do 7L.

Wojti napisał(a):
Przejechałem ponad 2 tys.km w jedną stronę z UK do Polski 90% autostrada prędkości średnio około 140 z odcinkami ponad 200. Bez eco jazdy . Spalanie z całej trasy 7,74 l/100km. Pomiar z tankowania pod korek.
Samochód 2 osoby i pełen bagażnik.

Z silnikiem 2.5 i prędkości 140+ to niezły wynik. Nie wiem jak to zrobiłeś :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2017, 09:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Moj przy licznikowym 140 na tempomacie pali ~8,5 , przy 120 ~7,0 - trzy osoby + caly bagaznik gratow, takze raczej masz "normalne" spalanie. Pozostaje jeszcze kwestia paliwa, ponoc za granica lepsze i mniej auta pala ale nie wiem ile w tym prawdy :wink: A i jeszcze czasem ludzie sie myla przy przeliczaniu z mpg bo sa dwa US i EUR.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2017, 17:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jako wywołany do tablicy powrotną trasę Gdańsk do UK prędkości podobne ale już spalanie miałem litr większe. Warunki tylko inne bagażnik full zapakowany/150 do 200kg/ musiałem opony dopompować bo siedziały i woziło na autostradzie i dłuższa jazda na polskim paliwie tankowane jeszcze do pełna przed Świeckiem. Poza tym parę korków remontów dróg itp. Pomiary nie ze wskazania spalania a z tankowania pod korek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2017, 20:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
No tak, polskie paliwo już nie raz pokazało swoje oblicze :evil:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 10:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Przejechane ponad 800 km na trasie Köln - Międzyzdroje, zalany pod korek, prędkość ok 130 km/h, włączona klimatyzacja, dwie osoby i bagaż. Wynik 7,3 l
obliczony, nie z komputera. Dla mnie rewelka :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 11:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
fyrtel
Jechałeś na tempomacie, czy bez?

Ostatnio kolega mi mówił, że tempomat więcej spala niż jakby się jeździło bez niego. Ciężko mi w to uwierzyć. Co o tym myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 lip 2017, 12:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
suchareek oczywiście, że na tempomacie więcej spali. Kiedyś był taki program na TVN Turbo K2 kierowców dwóch tam testowali jazdę na tempomacie i bez tempomatu to wychodziło około 0,5l różnicy na 100 km. Tempomat nie wie kiedy będzie podjazd pod górkę albo kiedy zaczynasz już z zjeżdżać z górki na przykład. Ty jeżeli umiejętnie operujesz gazem i hamulcem jesteś w stanie nie żyłować silnika na podjazdach, bo jeżeli zbliżasz się do wzniesienia to rozpędzasz się delikatnie jeszcze na płaskim odcinku przez co wjeżdżasz siłą rozpędu, to samo przy zjazdach, dojeżdżasz do szczytu puszczasz pedał, a tempomat dopiero jak wyczuje spadek to odpuszcza. No można by długo tak się rozpisywać i rzucać przykładami kiedy i jak lepiej jeździć.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sie 2017, 06:51 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
suchareek mniej więcej połowę trasy na tempomacie. dejwid ma racje, są sytuacje kiedy na włączonym spalimy więcej, byłem tego świadom, ale na odcinku ponad 800 km ciężko nie skorzystać z tej przyjemności i przy okazji rozprostować trochę nogi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sie 2017, 10:06 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Faktycznie trochę o tym poczytałem i zazwyczaj można zejść o 0,2 - 0,3 L, a znając specyfikacje silnika i inne niuanse to do 0,5 L.
Teraz pytanie, czy warto męczyć się z nogą na gazie i ciągle być czujnym jaki mamy teren, w zamian za wygodę używania tempomatu i parę złotych :idea: ale już koniec tego offtopu :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 341 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.