Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 09:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 08:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam,
podczas ostatniej wymiany oleju dostarczonego przeze mnie do ASO był to Penrite 5W40 została mi dołaczona notka iz ASO nie ponosi odpowiedzialności za zalany olej z wiadomych wzgledów iż olej oryginalnie zalewany w ASO to Dexelia. Teraz moje pytanko czy podczas zblizajacej sie wymiany powinienem zalać Dexelie czy pozostac przy Penrite, dodam iz przez ostatni rok nie miałem ubutków w poziomie oleju i silnik sprawował sie bez zastrzeżeń przy wsółpracy z Penrite


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sie 2016, 18:38 
Offline
Tak tak - a świstak siedział i zawijał....Notatka jest bo:
1. Nie kupiłeś oleju w ASO i nie dałeś im zarobić
2. ASO robi sobie "dupochr.n" na wypadek "w"
Dopóki będziesz wlewa olej o parametrach zalecanych przez Mazdę ASO może sobie pisać notatki...

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sie 2016, 21:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Matarez napisał(a):
Tak tak - a świstak siedział i zawijał....Notatka jest bo:
1. Nie kupiłeś oleju w ASO i nie dałeś im zarobić
2. ASO robi sobie "dupochr.n" na wypadek "w"
Dopóki będziesz wlewa olej o parametrach zalecanych przez Mazdę ASO może sobie pisać notatki...

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

ok rozumiem, teraz tylko pytanie odnonnsnie samego oleju a mianowicie czy powinienem pozostać przy Penrite 5W40 czy zmienić na odrobinę mniej gęsty Dexelię 5W30 ?
A odnosnie samej Dexeli to jest podobno to samo co Elf tzn. te same parametry ? Produkowany i dystrybucje tego samego producenta


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 11:49 
Offline
O szczegóły popytaj kol. Czarne Paliwo ;)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 13:07 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jak samochód nie pije oleju w dużych ilościach czytaj 1l/1000km to nie ma sensu zalewać 5w-40, lepiej zostać przy 5w-30. Jak poszperasz po forum to taka operacja, którą zrobiłeś nie powinna zaszkodzić silnikowi. Ja bym przejeździł te 10 tys km na tym oleju a potem wrócił do 5w-30 np Amsoil Sygnature Series, który to poleca nasz forumowy kolega CzarnePaliwo. Sam jeżdżę na takim oleju i jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 15:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.02.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
A przy jakim przebiegu powinno si ew mazdach zmienić olej już na 10W/40? mi powiedziano ze na 250tyś.juz trzeba n ataki przejść najlpiej valvolinie, do tej pory olej mazda do dpf 5w/30.

_________________
<pucu> SSEREK21


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 16:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie słuchaj bzdur, że powinno śię przy jakimś przebiegu zmieniać olej na "gęstszy". Jeśli silnik nie pochłania dużych ilości oleju, czy też w ogóle nie bierze, pracuje równo i cicho to stosuj olej taki jak do tej pory.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 20:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
zawsze mnie zastanawiało to co bym mechanior wlał do auta z przebiegiem powyżej 500kkm lub 1mlnkm
najpierw każa przechodzić z 5W na 10W później na 15W następnie na 20W50 co potem..

przecież to największa głupota lać to co zaleca producent silnika


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 08:22 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
To ja powiem taki przykład. Ojciec kupił Toyotę avensis T25 z przebiegiem 240tys, która cały czas jeździła na oleju Castrol 10W40 zalewanym przez ASO Toyoty. Pierwsze co zrobiliśmy to po konsultacjach z Tomkiem zalaliśmy olej płuczący Mitasu następnie zalaliśmy Penrite HPR 5w40. Przejeżdżone już ok 2tys i nic oleju nie bierze i barwa ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 09:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
keramik napisał(a):
Jak samochód nie pije oleju w dużych ilościach czytaj 1l/1000km to nie ma sensu zalewać 5w-40, lepiej zostać przy 5w-30. Jak poszperasz po forum to taka operacja, którą zrobiłeś nie powinna zaszkodzić silnikowi. Ja bym przejeździł te 10 tys km na tym oleju a potem wrócił do 5w-30 np Amsoil Sygnature Series, który to poleca nasz forumowy kolega CzarnePaliwo. Sam jeżdżę na takim oleju i jest ok.



rozumiem , rozumiem , natomiast jesli chodzi o 5w30 to Penrite nie bedzie miał takiego oleju? Wolałbym juz chyba nie zmieniać producenta oleju ... dla dobra silnika .
Na obecnym Penrite przejechałem juz prawie 13tys km choć widze że ASO nastepna wymianę wpisało mi przy 80.000 czyli po 20tys . Ja zamierzam zmienić w najbliższych dniach bo 20 tys to chyba mocna przesada...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 09:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
ramirez77 napisał(a):
podczas ostatniej wymiany oleju dostarczonego przeze mnie do ASO był to Penrite 5W40 została mi dołaczona notka iz ASO nie ponosi odpowiedzialności za zalany olej


Nie ma to żadnego znaczenia czy ponosi odpowiedzialność czy nie, gdyż nie masz już gwarancji ;)

ramirez77 napisał(a):
olej oryginalnie zalewany w ASO to Dexelia


Albo coś innego z beczki ;)

ramirez77 napisał(a):
natomiast jesli chodzi o 5w30 to Penrite nie bedzie miał takiego oleju?


Penrite ma oleje 5w30, ale jeśli kupiłeś olej w czarnepaliwo.pl to musiały być ku temu przesłanki, że zaproponowałem Ci 5w40. Niestety nie jestem w stanie zapamiętać wszystkich klientów, ale dzięki temu, że uważnie każdego słucham to jestem zawsze spokojny o polecony przez siebie olej.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 11:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z tego co pamietam to zaproponowałes mi na pierwszą wymianę 5w40 a jesli nie bedzie ubytków na oleju to nastepna wymiana docelowo 5w30 ale nie pamietam czy tez penrite?
Tak czy inaczej wymiane musze zrobić . Dalsze info pewnie na pw?


Ostatnio edytowano Cz, 11 sie 2016, 11:04 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 16:20 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
ramirez77 napisał(a):
Z tego co pamietam to zaproponowałes mi na pierwszą wymianę 5w40 a jesli nie bedzie ubytków na oleju to nastepna wymiana docelowo 5w30


No i to chodzi. Po obserwacji na 5w40 będzie można podjąć decyzję czy zostaje się przy tej lepkości czy nie ma poboru lub jest niewielki i można zastosować 5w30.

ramirez77 napisał(a):
wymiana docelowo 5w30 ale nie pamietam czy tez penrite?


Jest kilka możliwości, m.in. Penrite.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 12:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.02.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Czyli generalnie mam cały czas lac 5w/30 bez różnicy na przebieg tak, olej cos wział miedzy wymianami to max 1l nawet nie ok 700ml ale sporo naganiane na autostradach i długich trasach.

_________________
<pucu> SSEREK21


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 18:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
W MZR-CD powinno przybywać oleju, a nie ubywać. Jeśli ubywa to może to być ubytek większy, niż wynika z dolewek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 20:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2015
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
CzarnePaliwo napisał(a):
Jest kilka możliwości, m.in. Penrite



A co poleciłbyś najbardziej w moim przypadku ? Widze z posród Penrite 5W30 kilka olejów z serii ENVIRO+ ale chyba najodpowiedniejszym do mojej madzi będzie Enviro +GF5 ...

-- Dodano: Wt, 16 sie 2016, 12:31 --

a co myślicie na temat olejów Millers. Odnośnie silników benz. MZR to oleje te są podobno dla nich lepsza alternatywą od Dexelii np 5w30 Millers XF Longlife Eco.... :idea:

-- Dodano: Wt, 16 sie 2016, 21:45 --

heeeeeeeeelo <nuta>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.