Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 1 sie 2013, 21:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.08.2013
Posty: 2
Witam,

Mam duzy problem z moja Mazda, postaram sie to w miare krotko i jasno napisac. Model samochodu Mazda 6, Sport Wagon, 105 KW, 2.0 CiTD. Tydzien temu wymienilem filtry oleju, paliwa, olej, plus poprosilem o wyszczyszczenie smoka, niestety z racji tego ze w kraju bylem tylko kilka dni nie moglem zrobic tego na aso mazdy gdzie zwykle jezdze. Pojechalem za granice i autko smigalo az milo az do przedwczoraj. Po przejechaniu okolo 1500 km zapalila mi sie kontrolka CHECK ENGINE na zolto oraz automatycznie wylaczyl sie TCS.
Nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie czy spalaniu jednak wolalem dmuchac na zimne. Szybko wrocilem do domu i podpialem sie pod OBD II. Komputer wyrzucil mi blad p242f. Zdaje sie ze to problem z dpf-em.
Autko ma obecnie 99 tys km przebiegu, zakladajac ze jest on prawdziwy gdyz kupilem uzywane, nigdy nie wymuszalem wczesniej wypalania dpf-u, wydaje mi sie ze zachowywal sie on jednak dosc dziwnie. Wiekszosc km robie na trasie gdzie sredno jezdze 130 km na godzine i przy obrotach 2200 i wyzej wiec troche mnie to dziwilo ze w trakcie takiej jazdy powiedzmy na dystansie 1500 km, wypalanie wlaczalo mi sie kilka razy po kila minut. Co ciekawe, w ASO przy zakupie powiedziano mi ze nie ma/nie dziala kontrolka DPF ale sam DPF jest w samochodzie, orzekli bym sie nie przejmowal bo jesli bedzie zapchany to auto i tak mi powie o tym. No i wydaje mi sie ze wlasnie mi powiedzalo.
Oczywiscie zadzwonilem wczoraj do warsztatu gdzie wymienialem olej i zapytalem czy skasowali inspekcje olejowa bo brak tej czynnosci moze wlasnie wyrzucac ten blad. Powiedzieli ze nie, wiec sadzilem ze znalazlem problem. Stosujac metode "na kabelek" ktora pewnie wiekszosc kojarzy, sam dzisiaj skasowalem inspekcje olejowa, nastepnie podpialem sie ponownie przez OBD II i skasowalem blad CHECK ENGINE. Juz bylem szczesliwy gdy po 5-10 sekundach zapalila sie znowu przy czym silnik zmienil delikatnie "ton" pracy. Powtorzenie operacji oczywiscie nic nie dalo, 5-10 sek. i znow check engine (p242f)

Teraz moje pytanie, co z tym fantem zrobic..oczywiscie chcialbym jechac do ASO by to rozwiazali ale jestem 1500 km od Polski. Oczywiscie moge jechac do ASO za granica i w ostatecznosci pewnie tak zrobie ale najpierw chicalem zapytac Szanownych Forumowiczow czy nie mieliby jakiegos mniej dotkliwego dla portfela rozwiazania.
Zastanawiam sie nad: reczym wymuszeniem wypalania dpfa metoda "na kabelek" i nastepnie jego zresetowaniem, czy to moze pomoc? czy znacie moze jakis program, ktory przez OBD II jest mi w stanie pokazac stan filtra czastem stalych?
Macie moze jakies rady?

Dodam, ze juz od jakiegos czasu zauwazylem pewna rzecz, od okolo dwoch tygodni, gdy np dojezdzalem do swiatel i czekalem na zielone, slyszalem jak silnik jakby sie"przelancza" co okolo 10 sekund na rozne ":tony" pracy. Ciezko to opisac ale slyszalem to nie tylko ja ale tez np pasazerowie, dokladnie tak samo przelancza sie gdy skasuje kontrolke CHECK ENGINE, po 5-10 sekundach znow, jak pisalem zapalaja sie lampki i silnik przechodzi w ten drugi "ton"..

Jesli napislem cos niejasno to piszcie a postaram sie w miare mozliwosci odpowiedziec..

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 2 sie 2013, 08:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
no niestety chyba masz wiekszy problem.
Tak jak piszesz powinna sie jeszcze swiecic kontrolka DPF - ale u Ciebie jej nie ma lub nie dziala.
Ciekawe dlaczego - czyzby ktos chcial cos ukryc ?

Kod oznacza gromadzenie sie sadzy w DPF (zazwyczaj). Wypalanie DPF-u lub jego wymiana
Ale moze to byc takze czyjnik cisnienia wydechu, lub blad PCM.
Trzeba by sie podlaczyc pod kompa aby wiedziec cos wiecej.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 sie 2013, 16:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...dziwne że ta kontrolka od DPFu się nie pali, a czy jak DPF jest zapchany to nie powinien samochód przejść w tryb awaryjny i stracić moc?...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 2 sie 2013, 19:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Powinien.
Czy tak sie dzieje nie wiemy, bo kolego tego juz nie napisal.
Mozna sprobowac wypalania DPF-u na pomoca kabelka, ale ja polecam udanie sie do ASO w celu podlaczenia pod IDS-a i zobaczeniu co i jak.
I wypadalo by zobaczyc co jest z ta kontrolka DPF-u.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 10:19 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wiem czy kolega sobie poradzil z problemem ? wiem jedno , wszystkie metody bez podpięcia testera IDS sa jak błądzenie we mgle . Tester IDS ma bardzo szerokie spektrum działania w tym zakresie , można ocenic stan zapchania filtra jak również poszczególnych wspolpracujacych podzespolow .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 kwi 2015, 21:32 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 21.04.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
P 242 F z reguły oznacza konieczność gruntownego rozwiązania roblemu z DPF .
Wypalanie ? Mówią ,że 2-3 razy w ciagu żywota DPF ?
Nierzadko po wypalaniu wymuszonym samochód przejeżdża kilkaset km i jest problem.

Troche mały przebieg masz jak na zuzycie DPF , z reguły min 200 tys te silniki robia bez konieczności wymiany / usunięcia filtra .

Czy przypadkiem nie miałes w samochodzie problemu z wtryskami / podkładkami ,albo z dolotem ??


Napisz jak to się skończyło

pozdro !!

-- Dodano: Wt, 21 kwi 2015, 22:32 --

EDIT
no i nie dał znać ;)

błąd P242F -prawie 200% nagromadzenia sadzy w filtrze ,


regeneracja filtra wstrzymana i ECU samodzielnie nie poradzi sobie z wypaleniem DPF .
kontrolka DPF świeci co 0,4 sekundy,Swieci lampka MIL.ograniczenia mocy ,emisji sadzy i temperatury spalin.
Filtr DPF wymienić ,bądź usunąć.

_________________
Chip tuning MAZDA
Usuwanie problemu z DPF EGR MAZDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.