Teraz jest Wt, 28 lut 2017, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 18:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: ES
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam wszystkich miłośników Mazd. To mój pierwszy post więc jak coś to proszę o wyrozumiałość. Z racji tego że od kilku dni stałem się posiadaczem M6 nie wszystko ogarniam jak należny. Moje pytanie dotyczy czujników cofania z przodu i z tyłu. Rozumie, że jeśli po uruchomieniu silnika włączę wsteczny powinienem usłyszeć sygnał dźwiękowy i tak jest a czy tez sygnał dźwiękowy powinien być słyszalny w stosunku do czujników przednich po uruchomieniu silnika. I jeszcze jedno pytanie co do włącznika na konsoli z lewej strony parkomatu. Jeśli go włączę to dioda nad literą P powinien migać czy świecić się na stałe. Na chwilę obecną nie posiadam instrukcji więc nie wiem co tam jest napisane w tej materii. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 22:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
witam, u mnie sygnał jest tylko po wrzuceniu wstecznego, po wrzuceniu jedynki nic nie slychac no chyba ze stoje przed jakos przeszkoda itd. to wtedy w zaleznosci od odleglosci czujniki "pipcza". Jesli chodzi o przycisk na panelu to u mnie swieci bez migania...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 22:30 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: ES
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ok dzięki mam wszystko podobnie jak opisałeś z tym że dioda mruga na przycisku parkomatu i po przekręceniu stacyjki mam sygnał pip pip pip i tak 3 razy. Czujniki działają bo zasłaniałem każdy osobno i dają sygnał przeszkody dźwiękiem w zależności jaka odległość. Czyżby jakiś błąd czujników ???? Zaczęło sie po demontażu zderzaka. Może gdzieś coś nie styka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 22:41 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
a ten sygnał "pip" trzykrotny jest nawet jak jest na luzie odpalone auto? i niczego nie ma w pobliżu?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 17:15 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: ES
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mała korekta. Sygnał jest pięciokrotny. Dziś udało mi się dostać do czujnika i stwierdziłem wypiętą kostkę od czujnika. Czujnik nie reagował sygnałem więc pomyślałem że zobaczę czy jest podłączenie. Być może przy zdejmowaniu zderzaka została uszkodzona kostka i nie trzymała co spowodowało wypięcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 17:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6167
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
To w takim razie jakim cudem:
DRED napisał(a):
Czujniki działają bo zasłaniałem każdy osobno i dają sygnał przeszkody dźwiękiem w zależności jaka odległość.

? :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 20:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Pewnie ma te najnowszej generacji wireless :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 23:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: ES
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Loża szyderców. Może nie wyraziłem się precyzyjnie to nie znaczy że trzeba drzeć łacha. Myślałem że tak wysokiej klasy specjaliści skumają o co kaman. Kostka była luźna więc mogła nie łączyć a efektem końcowym było całkowite jej wypięcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 17 sie 2015, 23:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6167
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ależ absolutnie nie chodzi o darcie łacha, nic z tych rzeczy. Nie jesteśmy też specjalistami. Chodzi o to, że jeśli czujniki pikają inaczej niż zwykle, to zazwyczaj coś im się nie podoba. To był mój strzał - że któryś nie działa. Ale napisałeś wyraźnie, że sprawdzałeś i działają poprawnie. Dlatego nie napisałem Ci, że pewnie któryś jest odpięty albo uszkodzony...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 sie 2015, 06:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: ES
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mazde posiadam od tygodnia i nie znam wszystkiego dokładnie więc pewne moje obserwacje mogą wydawać się banalne dla tych co posiadają te auta od dłuższego czasu. Gdy pierwszy raz usłyszałem dźwięk błędu parkotronika nie wiedziałem co to jest. (5x3pip). Teraz już rozumiem dzięki forum. Mam nadzieje, że po podłączeniu kostki na swoje miejsce wszystko wróci do normy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 21:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam. Jestem świeżym nabywcą 6 GH w 2 litrowym dieslu. :idea:

Mam czujniki przód i tył, przód działa na 100% lecz tył już nie. Cała procedura polega na naciśnięciu przycisku P i wtedy system się włącza następuje parę sygnałów dźwiękowych. Co może byc przyczyną niedziałania tyłu? Czytałem na tym forum że pikanie może oznaczać błąd czy cuś więc nagrałem krótki filmik przedstawiający włączenie systemu i "pikanie" Dodam że po wrzuceniu wstecznego następuje jeden "pik" lecz nie słychać pikania gdy przeszkoda jest tuż przed czujnikiem. Sprawdzałem podłączenie wszystkich czujników i wszystko wydaje się ok.

Z góry dziękuje :)

FILIMK : https://www.youtube.com/watch?v=qtam6u63zvs

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 21:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1063
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Czujniki masz jakies dokladane, bo to nie jest orginal.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 22:00 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
@smok Po czym tak twierdzisz ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 23:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1063
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Bo masz z lewej strony kierownicy jakis pstryczek, do tego piszczy to to przy wlaczaniu itd.

Orginalnie tyl i przod zalacza sie sam w GH. Tylko do wylaczenia przodu jest guzik przy lewarku.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 23:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2887
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
smok86 napisał(a):
Tylko do wylaczenia przodu jest guzik przy lewarku.

W GH? Pierwsze słyszę...


klepnięte z P8

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 23:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Z tego co wiem to nie tylko ja mam ten pstryczek z lewej strony :wink: Powyżej dred miał też miał jakieś sygnały po włączeniu i wygląda to całkiem podobnie do mojego problemu jutro poczyszczę kostki i dam znać.

czujniki 2 ; https://www.youtube.com/watch?v=_cOxzyXzb_4

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 07:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1467
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
smok86 napisał(a):
Czujniki masz jakies dokladane, bo to nie jest orginal.

Akurat ma oryginał.
Przy normalnym działaniu jest jedno piknięcie przy włączeniu i jedno przy przełączeniu na tył (wrzucenie wstecznego).

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1063
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mnie sie kojarzy orginal z przelacznikiem czy tam dioda kolo lewarka zmiany biegow. Zadnych innych przelacznikow po lewej stronie nie pamietam.

Moze to taki orginal dokladany w ASO jako akcesorium?


Sorry, juz nie mieszam i nie sieje zametu :) co zlego to nie ja

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 10:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1467
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
smok86 napisał(a):
Moze to taki orginal dokladany w ASO jako akcesorium?

No może miałeś taki "oryginał" :-P

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 17:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Panowie grzebałem poczyscilem każdą kostkę idącą do czujnika i dotarłem do kopułki "centralki" czujników? Moje pytanie polega na tym jak to rozlaczyc bo nie widzę tam zatrzaskow. To coś znajduje się w prawej stronie tylnego zderzaka. Tradycyjnie załączam filmik tego wichmajstra

https://www.youtube.com/watch?v=P2e-YmtDrEs

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 17:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 873
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ta kostka po prawej stronie zasila lampki od rejestracjii ;-)

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 19:06 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ot kurde ja jestem przekonany że to od czujników bo duża wiązka rozchodzi się po czujnikach :o Zdjąlem kostkę i przeczyscilem kontakt szprejem i dalej jest pikanie czyli błąd. Jakieś pomysły co dalej ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 19:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 873
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Centralka od czujników bodajże znajduje się za wygluszeniem lewego nadkola, musiałbyś zdjąć plastiki i tam zobaczyć ;-). Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2016, 19:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2887
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ale wiązka z kostką pod zderzakiem jest tylko jedna, z prawej strony :

Obrazek

klepnięte z P8

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 11:57 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Zgadza się w tym samym miejscu mam kostkę. Jakieś pomysły żeby znaleźć powód usterki?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 13:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2887
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
viewtopic.php?p=9526#p9526

klepnięte z P8

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2016, 23:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Panowie mam pytanko czy na tej kostce po prawej będzie prąd po sprawdzeniu próbówką

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2016, 23:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 873
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Jak włączysz światła na pozycyjne lub mijania to będzie ;-)

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2016, 00:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2014
Posty: 19
Lokalizacja: Jawor
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Do tej kostki prowadzi mi wiązka z wszystkich czujników. Madzia ma czujnik zmierzchu i z automatu zapalane światła (tryb skandynawski) ale nawet mimo wrzuconego wstecznego i tak nie dochodzi tam prąd :( Już brakuje mi sił co do tych czujników. Gerwazy jesteś w stanie wskazać mi jak wygląda ta cała centralka czujników i gdzie się dokładnie znajduje ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 maja 2016, 01:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 873
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Zapal światła i zobacz czy podświetlenie rejestracji działa, odepnij kostkę i zobacz czy nadal świeci bo coś nie chce mi się wierzyć że tam są czujniki podłączone

zoom zoom

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.