Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 22 gru 2012, 00:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ponizsza tabela prezentuje, co kiedy nalezy sprawdzic, zmienic badz uzupelnic.

przeglad.jpg

Symbole, zastosowane w tabeli:
I: sprawdzić, sprawdzić i wyczyścić, ustawić, uzupełnić i ewent. wymienić
R: wymienić
C: wyczyścić
D: spuścić
T: dokręcić


Indeksy:

*1 w przypadku uzytkowania pojazdu, w obszarach o bardzo duzej zawartości pyłu lub piasku, wkład filtra powietrza,powinien być wymieniany w krótszych odstępach czasu
*2 w krajach wymienionych ponizej, świece zapłonowe muszą być wymienione co 20,000 km ewent. co 12 miesięcy,
zanim zostaną wymienione w podanym w tabeli przedziale czasowym.
Chorwacja, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Czarnogóra, Bułgaria, Rumunia, Albania, Mołdawia,
*3 pas zębaty nalezy wymieniać co 120.000 km. W innym przypadku moze dojść do uszkodzeń silnika
*4 przeprowadzić korektę wtryskiwanej dawki paliwa
*5 w modelach z kierownicą umieszczoną po lewej stronie, włączona lampka kontrolna sygnalizuje, ze z układu paliwowego powinien zostać spuszczony nadmiar wody. Dodatkowe informacje: „Lampki kontrolne i ostrzegawcze”
*6 paski klinowe systemu klimatyzacji, jezeli występują, muszą takze zostać ustawione, ewent. sprawdzone.
w przypadku uzytkowania pojazdu w ponizszych warunkach, paski klinowe nalezy wymieniać co 20,000 km, ewent. co 12 miesięcy jezeli
a) jazda w obszarach o zwiększonej zawartości pyłu,
b) dłuzsze uzytkowanie na biegu jałowym bądź przy niskiej prędkości,
c) dłuzsze uzytkowanie w niskich temperaturach bądź regularne uzytkowanie na krótkich odcinkach,
d) jazda w wyjątkowo gorącym klimacie,
e) jazda w terenie górzystym
*7 w przypadku uzytkowania pojazdu w ponizszych warunkach, olej silnikowy i filtr oleju nalezy wymieniać minimum co 10,000 km jezeli
a) jazda w obszarach o zwiększonej zawartości pyłu,
b) dłuzsze uzytkowanie na biegu jałowym bądź przy niskiej prędkości,
c) dłuzsze uzytkowanie w niskich temperaturach bądź regularne uzytkowanie na krótkich odcinkach,
d) jazda w wyjątkowo gorącym klimacie,
e) jazda w terenie górzystym
*8 proszę uzywać płynu chłodniczego typu FL22, w przypadku, gdy na korku wlewu płynu chłodniczego lub w poblizu korka widnieje oznaczenie „FL22”. W przypadku zmiany płynu chłodniczego, proszę uzywać płynu FL22.
9* w przypadku częstego uzytkowania hamulców, jak Np. w trudnych warunkach drogowych lub w terenie górskim, bądź gdy pojazd jest uŜytkowany w bardzo wilgotnym klimacie, płyn hamulcowy nalezy wymieniać co roku,
*10 proszę sprawdzać termin przydatności płynu do naprawy opon (z zestawu naprawczego) corocznie, podczas kontroli okresowej. Proszę wymienić płyn, przed upływem jej terminu przydatności.

Powyższe informacje zostały zaczerpnięte z instrukcji obsługi Mazdy 6 GH

@edit by dejwid
Wrzucam zrzuty z instrukcji serwisowej (jęz. angielski - tłumacz google Waszym przyjacielem jest)

maintenance_table_1.JPG
maintenance_table_2.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 cze 2013, 21:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Co znaczy "sprawdzić pracę zaworów" ? Na ucho, czy tzw. szklankami?

Pytam nie przypadkowo, bo dla LPG zaleca się to robić częściej. Ktoś wie jak to wygląda dla mojego silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 kwi 2014, 18:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Czemu jest dwa razy pas klinowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 13:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
przydatna tabela wszystko w skrócie jak na tacy

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 15:00 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Cześć Chłopaki,

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM.

Tabela dotycząca kontroli jest super - dzięki wielkie, ale mam pytanie co wymieniamy przy 200 tyś km?
Ma ktoś taką tabelę dla przebiegów od 200 tyś km w górę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 gru 2017, 10:25 
Świeżak
Offline
Od: 05.12.2017
Posty: 26
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Cześć,
wybaczcie, że odkopuję po takim czasie, ale mam pewne wątpliwości (chyba nie umiem czytać tej tabelki).
Mam M6 GH 2.0 benzynę i jak patrzę na tą tabelkę to rozumiem, że oleju mam nie wymieniać, tak samo filtra oleju czy układ chłodzenia albo filtr paliwa.
Jak się ma ta podziałka benzyna/diesel bo chyba nie widzę jakie elementy kiedy mają zostać wymienione.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 20:00 
Świeżak
Offline
Od: 01.10.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jak powinno się czytać tabelkę dla aut 10-letnich i starszych? [120 m-cy, 120kkm]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 20:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Interwały są podane co 12 miesięcy i co rok. Dla starszych niż w tabelce można wywnioskować na tej podstawie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 14:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Dzień dobry,

Mazda 6, 2008 rok, diesel, 2 litry.

Właśnie wybiło nam 200k przebiegu. Od 15 tysięcy jesteśmy razem i zastanawiam się, co teraz?

Na co warto by zwrócić uwagę, aby spokojnie jeździć dalej? Rozrząd? Pompa wody? Oleju w skrzyni? Wał korbowy?

Zaufany mechanik sprawdzi mi i powie co by trzeba było wymienić? To moja pierwsza Mazda i pierwszy diesel, stąd pewnie naiwne pytania.


Ostatnio edytowano Śr, 13 cze 2018, 14:36 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 cze 2018, 08:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Napęd rozrządu z pompą wody na pewno. Poza tym normalnie: olej, płyn hamulcowy, nie pamiętam po jakim okresie jest płyn chłodniczy FL1, ale chyba jeszcze nie trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 17:56 
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam szanowne grono forumowiczów. Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy GH z rocznika 2010 i pojawia się pytanie co dalej? Posiadam wykaz DSR, którego ostatni wpis datowany jest na 08.11.2017 z odnotowanym przebiegiem 107050 km.

Zostały wtedy wykonane następujące czynności:
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana filtra powietrza ukł. zasilania silnika
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana oleju oraz filtra oleju
- wzrokowa kontrola stanu technicznego
- pobieranie dokumentu (cokolwiek to znaczy)

Obecnie stan licznika wynosi 116615 km. Jako pakiet startowy planuję:
- wymianę oleju na Penrite Enviro+ GF-5 5w30 + wcześniejsze płukanie silnika Archoil AR2820 (CzarnePaliwo - dziękuję ;-) )
- wymiana filtra oleju na MANN-FILTER - W712/73
- wymiana filtru powietrza na MANN-FILTER - C3233
- wymiana filtru kabinowego na MANN-FILTER - CUK2043
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
- wymiana opon letnich na 215/50 R17 Fulda SportControl 2 lub Nokian Line lub Uniroyal Rainsport 3

Wg. ASO klocki hamulcowe wytrzymają 20 tys., a tarcze przód-tył 100 tys.

Na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę? Może, któregoś z filtrów na razie nie ma sensu wymieniać? Może zamiast filtru Mann-a wybrać innego producenta? Doczytałem jakiś czas temu, że dobre marki to: Mann, Knecht, Mahle, Bosch, Hengsta, Japanline

_________________
/ Ray Wylie Hubbard - Dust of the Chase /
https://www.youtube.com/watch?v=iOUmxIf-9ZI


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 22:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
anders ja bym do tego pakietu startowego dorzucił jeszcze płyn chłodniczy :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 20:24 
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Olej i płukankę już mam, filtry zamówione. ;-) A płyn chłodniczy może być Borygo? Zawsze tego używałem w innych autach, jako że niby dobry i polecany. Czy lepiej zalać oryginalnym Mazdowskim?

_________________
/ Ray Wylie Hubbard - Dust of the Chase /
https://www.youtube.com/watch?v=iOUmxIf-9ZI


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Co do płynu chłodniczego sprawdź sobie powyższą tabelkę. Jeszcze masz 3 lata czasu. Lepiej zostaw to, co masz zamiast wlewać borygo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 18:58 
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
W takim razie z płynem jeszcze poczekam.

A jeśli chodzi o podmianę filtra oleju, można z łatwością go odkręcić ręcznie czy potrzebny będzie dodatkowo np. ten klucz LS-7 od mann-a?

Przy okazji dla potomnych, ceny w jednym z ASO:
ok 206 zł - wymiana filtru i oleju, jeśli dostarczymy sami
ok 258 zł - wymiana płynu chłodniczego
20 zł/l - płyn chłodniczy FL22

_________________
/ Ray Wylie Hubbard - Dust of the Chase /
https://www.youtube.com/watch?v=iOUmxIf-9ZI


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.