Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 17 lip 2022, 00:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2021
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Witam, mam takowy problem, iż Mazda po resecie wszystkich adaptacji gaśnie mi na wolnych obrotach lub po hamowaniu silnikiem głównie na rozgranym silniku czyli od 50-60st C w górę. Jak zaczyna gasnąć przestaje reagować na pedał gazu. Potrafi zgasnąć podczas wyjeżdżania ze skrzyżowania. Patrzyłem wartości w Forscanie to potrafi przed zgaśnięciem spaść ciśnienie na listwie do 110-120bar i wtedy gaśnie, nieraz zdąży sobie podnieść do żądanego 350-400bar. Wartość FP stoi. Próbowałem go wyuczyć nowych adaptacji ale pomogło niedużo, tzn. gaśnie rzadziej, ale ciągle gaśnie, tak raz na 10km. Robiłem także zerowanie adaptacji zaworu SCV Boschem KTS 560, ale to nie rozwiązało problemu w 100%. Przepływka czyszczona, filtr paliwa nowy, wlałem środek do czyszczenia wtrysków Liqui Molly, ale poprawy za bardzo nie ma.
Czyżby to był zawór SCV czy wtryski? EGR zaślepiony, nieraz wywali błąd P0401 (niedostateczny przepływ), ale może w tygodniu uda mi się załatwić wyłączenie go w ECU/PCM.

Pozdrawiam i czekam na sugestie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lip 2022, 11:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jakie adaptacje skasowane i w jakim celu?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lip 2022, 20:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2021
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Skasowane zostały wszystkie adaptacje z poziomu Forscana, zarówno te pojedyncze czyli MAF, wtryski itp. jak i wszystkie, bo jest taka pozycja.
Szukałem przyczyny problemu z przyspieszaniem do 2500rpm, myślałem, ze to zmienna geometria, ale okazuje się, że problem jest z budowaniem ciśnienia podczas mocniejszego przyspieszania, tzn. pomiędzy 1500-2200rpm mimo obciążenia rzeczywiste ciśnienie nie rośnie do żądanego albo rośnie powoli. Chciałem wykluczyć wartości wyuczone, bo i tak się zdarza, że mimo usunięcia awarii dalej nie działa jak powinno.
Chcę usunąć EGR ze sterownika, ale znajomy co ma Flexa (nie szlifierkę, tylko narzędzie do obróbki wsadów) chwilowo jest zajęty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2022, 10:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A rozrząd nie ma tu nic do rzeczy ??? Może jest łańcuch rozciągnięty ?? W tych modelach jest problem z tym łańcuchem nawet po wymianie :x

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lip 2022, 11:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zanim zaczniesz zabawę w egr off czy stage1 doprowadź auto do sprawności. Skoro nie buduje ciśnienia to turbo na stół, ale wcześniej zobacz szczelność dolotu (może IC puszcza lub która rura).

Pomysł skasowania wszystkich adaptacji uczcijmy minutą ciszy :|

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2022, 11:46 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Kolego jeśli masz problem z przyspieszaniem do 2500 obrotów to sprawdź od razu 2 tematy zamiast kasować forscanem nastawy
1) Szczelność układu dolotowego. Zobacz mój wątek jak to zrobiłem sposobem garażowym

viewtopic.php?f=39&t=14186


2) Układ podciśnienia, u mnie był zaklejony króciec na filtrze powietrza. W tym samym powyższym wątku.

Ale z tym kasowaniem nastaw to pojechałeś. Problem w tym, że nawet jak przeprowadzić kalibracje to nie wszystkie nastawy w modułach są zmieniane i najprawdopodobniej te też wyzerowałeś. Zrobiłeś backup nastaw i możesz je podgrać ponownie?

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 20:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2021
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Mały odkop, ale gaśnięcie jak i problem z przyspieszaniem minął już parę miesięcy temu. Prawdopodobnie pomogło czyszczenie układu Liqui&Moly Spulung, bo wcześniej miał problem z budowaniem ciśnienia na listwie, tzn. przy przyspieszaniu wartość żądana ciśnienia rosła, a rzeczywista dopiero po przekroczeniu 2200-2500rpm i wtedy też turbo zaczynało dmuchać pełną parą, bo dostało większe ciśnienie spalin. Aktualnie objawy ustały, jedynie nieraz, ale już bardzo rzadko potrafi na wolnych obrotach wpaść w taką brzydką, twardą pracę. Jeśli objawy nie znikną, pewnie trzeba szykować się na wymianę zaworu SCV na pompie.

Temat można zamknąć, no może jeśli ktoś ma coś do dodania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.